IVF/ICSI vanaf Jan/Feb/Maart 2019 door tot roze !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mauzy82, 17 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LunaKyra

LunaKyra Actief lid

20 sep 2015
    299
    177
    43
    Vrouw
    Nederland
    @Nog anoniem, dankjewel :)
    Ja ivf 1 hadden we 11 eicellen waarvan 6 bevruchtingen, 2 A kwaliteit en de rest was C kwaliteit. 1A hebben ze toen terug geplaatst en ben daarvan zwanger geweest. De andere A hebben ze toen ingevroren de rest helaas niet. Toen de eerste MA gehad en uiteindelijk ook een curettage omdat het niet los kwam. Na een tijdje rust hebben we de A uit de vriezer (cryo)terug gekregen en hiervan ook zwanger geraakt alleen weer een MA, dit keer kwam het gelukkig wel vanzelf.
    Deze maand ivf 2 gehad en hadden we 8 eicellen waarvan 3 bevruchtingen. 1B kwaliteit is terug geplaatst en de rest was niet goed genoeg voor de vriezer en daarom gaan we nu naar poging 3. Officieel mag ik maandag pas testen maar ik geloof er niet zo in dit keer. De vorige keren voelde ik me ook echt zwanger en testte ik al eerder positief en nu helaas negatief, daarnaast komen de rode duivels er weer aan.
    Ik zie dat je ook al meerdere miskramen hebt gehad, valt niet mee he.. Hebben jullie het al een keer laten onderzoeken?
    Oh super fijn dat je in januari mag starten, wel spannend nog even afwachten op goedkeuring van de psycholoog maar dat komt vast goed, is dat ook standaard procedure bij Geertgen?
    Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen het intakegesprek en het horen wanneer je mag starten?
    Dan weet ik waar ik een beetje rekening mee moet houden. En is het daar ook zo dat je voordat je start eerst een korte maand anticonceptiepil moet nemen?
    Haha sorry voor de vele vragen :oops:

@Mauzy82, dankjewel hopelijk wordt 2019 een heel mooi jaar voor ons allemaal :thumup:
    Wij hebben afgelopen pogingen bij Radboudumc gedaan en is ook wel een fijn ziekenhuis alleen mis ik daar het meedenken een beetje omdat ze vaak vasthouden aan protocollen.
    Super fijn dat de cystes weg zijn, ik heb met iui ook 2 keer een cyste gehad, schijnt heel normaal te zijn. Hopelijk groeien er een paar mooie eicellen.

Reageren jullie goed op de hormonen? Mijn dosering was afgelopen ivf 187.5 gonal f.
    Eerste ivf was de dosering 175.

2. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Ah bah wat balen dat het nu niet is gelukt, dikke knuffel

Wij hebben 15 oktober intake gehad en horen 13 dec of we groen licht krijgen. De psycholoog weet ik niet of dat standaard is eigenlijk, ze wilden ergens verder op doorvragen. Dat het bij ons langere tijd duurt weet ik ook niet of dat standaard is, wij kunnen zowiezo pas in januari starten ivm de zorgverzekering. Dus iets minder haast anders had ik ws deze cyclus al kunnen starten

3. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Dag dames! Ik zou ook graag mee willen schrijven hier als het mag :rolleyes:

Wij hadden vanmorgen onze eerste afspraak bij Gyn/Fertiliteit en weten inmiddels dat we vanwege de slechte zaadkwaliteit van mijn man direct in aanmerking komen om met IVF of ICSI te starten en IUI zullen overslaan. De komende tijd nog een paar aanvullende onderzoeken en 28 januari intake IVF/ICSI, volgens de Gyn gaan we dan afhankelijk van mijn cyclus in principe direct van start. Heel fijn dat we duidelijkheid hebben, maar ook heel spannend! We moeten het wel nog een beetje laten landen :p

Mauzy82 vindt dit leuk.
  4. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Hoi en welkom :) leuk dat je ook wilt meeschrijven. Moeten jullie nog veel onderzoeken dan ? Of al duidelijk en helder dat het ivf/icsi word ?

5. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Welkom SJD. Mag ik vragen wat voor onderzoeken er nog moeten plaatsvinden?

Wij gaan vrijdag dus voor onze intake naar het ziekenhuis. Spannend!

6. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    @Mauzy82 @Luna87
    Eigenlijk alleen nog bloedonderzoek bij mij voor extra check schildklier (de Gyn wil die graag goed gecheckt hebben) en mijn man is naar Urologie verwezen voor nader onderzoek naar eventuele oorzaak slecht semen. Daarnaast komt er een extra semenanalyse + proefbewerking voor advies welke van de twee het wordt IVF of ICSI. Het is in ieder geval zeker dat het één van die twee opties wordt.

7. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Spannend! Ik verwacht bij ons eigenlijk ook een dergelijke uitkomst komende vrijdag. Ben erg benieuwd. Dan zouden we bijna gelijk op gaan! :)

SJD1988 vindt dit leuk.
  8. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik ben weer terug van vakantie en was heel erg aan het aftellen tot de start vd icsi.
    Nu hebben wij vd week een behoorlijke domper te verwerken gekregen door NIJ Geertgen.

Bij toeval (ik belde over Mn menstruatie) kom ik er achter dat ze in september hebben besloten tóch dicht te gaan tussen kerst en nieuwjaar. Dit betekent voor ons dat we tot de cyclus van januari moeten wachten. Wij hebben in het voortraject meerdere malen gevraagd of het doorgaat in deze periode en tot eind augustus werd er gezegd: Wij zijn alleen met kerst zelf gesloten. Nu gaat het lab blijkbaar dicht vanaf 24 tm 2 jan. Dus wij kunnen pas in januari starten i.p.v. 10 dec. Wat nog 2 weken zou duren, zijn er ineens weer 6. Lijkt een kleinigheidje, is het misschien ook wel, maar toch voelde het als een behoorlijke klap in ons gezicht.

‘Sorry mevrouw, we zijn jullie vergeten op de hoogte te brengen’. En dat was het.

Erg vervelend, vooral ivm werk. Het kwam zo mooi uit allemaal (ik heb 2 weken vrij) en nu wordt het (voor mij) veel lastiger te regelen.

Nouja we proberen het positieve er nu maar van in te zien: We kunnen lekkere wijntjes drinken met kerst, champagne met nieuwjaar en dan rond 5 januari beginnen.

Hoe is het hier met iedereen? Ook aan het aftellen?

Mauzy82 vindt dit leuk.
  9. LunaKyra

LunaKyra Actief lid

20 sep 2015
    299
    177
    43
    Vrouw
    Nederland
    @Nog anoniem, oh oke ja ben benieuwd of wij dat ook krijgen. Ik had ook al gebeld of dat ik voorafgaand al aan de anticonceptiepil kan beginnen omdat dit bij ons vorige ziekenhuis het protocol was. Ze gaven aan dat dit bij hen niet altijd zo is dus even afwachten tot onze intake.

@SJD1988, welkom!

@Killy88 , ahh dat is idd niet zo netjes en ik begrijp wel dat als je dan eindelijk mag beginnen en het wordt uitgesteld het toch als een flinke domper voelt..
    Ik ben ook erg benieuwd wanneer wij mogen beginnen en of we dan uiteindelijk toch nog eerst met de pil moeten beginnen. Welk protocol krijgen jullie?

SJD1988 vindt dit leuk.
  10. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Wij volgen een kort protocol. Ik ben aan de pil en moet stoppen op het moment dat mijn vrouw (begin januari dus) gaat menstrueren.
    Dan begint zij met stimuleren / spuiten en krijg ik medicatie om mijn baarmoeder voor te bereiden op het embryo.

Thirza78 vindt dit leuk.
  11. Nog anoniem

He bah wat vervelend. Ik wist het ook niet, maja wij beginnen zowiezo pas in januari. Mischien komen we elkaar daar wel tegen ;) maar idd een flinke domper als je ipv 2 weken nu opeens 6 weken moet wachten

@hier vandaag follikelmeting gehad. Er zijn op rechts weer 2 eitjes aan het rijpen. Maandag de laatste iui

12. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    IVF/ICSI lijst 2019

Leden:

Mauzy82, 36 jaar, 1e kindje
    Traject: 6 x IUI / 15-01-2019 intake IVF
    Status: IUI ronde 6: 26-11 echo fm. 7 december: evaluatie, inplannen kijkoperatie

Killy88, 30 jaar, 1e kindje
    Traject: Interrelationele eiceldonatie dmv icsi met donorzaad cryos.
    Status: Eind december start icsi Geertgen

Nog anoniem - 40 jaar - 1ste kindje
    Kinderwens sinds januari 2016
    Traject: 8 keer iui (6 keer na mk)
    Januari 2019 start IVF/ICSI Geertgen
    Status: nov '18 ronde rust, eind nov/begin dec 7e en laatste iui (eigen keuze) nod 19 nov. '18

Kwibus - 32 jaar - 1ste kindje
    Traject: 4x iui / 4 december intake IVF
    Status: rustperiode tot IVF.

Luna87 - 31 jaar - 1e kindje
    Traject: ivf/icsi
    Status: 30 november intake ivf/icsi

Jess89 - 29 jaar - 1e kindje
    Traject: IVF/ICSI
    Status: Half januari start IVF/ICSI - Eerst afvallen: nog 5kg te gaan!

LunaKyra - 30 jaar - 1e kindje

Traject: ivf/icsi
    Status: 18 december intake ivf/icsi Nij Geertgen

SJD1988, 30 jaar, 1e kindje
    Traject: IVF/ICSI
    Status: "in voorbereiding": 28 januari intake & start IVF/ICSI

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

13. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    We hebben een heel leuk en goed gesprek gehad in het het ziekenhuis.

Bij mij hebben ze een inwendige echo gemaakt. Ziet er allemaal top uit. Had nu een eitje van 16mm, dus morgen eisprong waarschijnlijk. Mooi dik baarmoederslijmvlies. Bij mij lijkt alles prima. Eerst geen vervolgonderzoeken nodig bij mij.

Vriend moet volgende week zijn zaad weer inleveren voor onderzoek.

Ze wil eerst kijken of we toch in aanmerking komen voor IUI. Dat horen we tijdens onze volgende afspraak op 14december. Ze gaan nu zijn zaad zo bewerken alsof ze het voor IUI zouden gebruiken en kijken of er dan genoeg goede zaadjes overblijven. Zo niet, dan gaan we door naar ICSI. Zij gaf wel aan dat dit een reële mogelijkheid is.

Nu dus nog 14 dagen afwachten en dan weten we waar we aan toe zijn!

Mauzy82 en SJD1988 vinden dit leuk.
  14. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Spannend, benieuwd wat er uit de proefbewerking komt!

15. Nog anoniem

@Luna87 wat spannend meid, ik ben ook benieuwd wat er uit de proefbewerking komt.

@hier afgelopen maamdag de laatste iui gehad. Na opwerking waren er 2.1 mljn zaadjes over. Niet de beste score maar wel een goede score voor iui. 2 mnd geleden waren er maar 0.2 mljn over na opwerking omdat vl koorts had gehad. Heeft dus wel even nodig om te herstellen. Fingers crossed dus maar weer. Vandaag ook weer gestart met de utro

SJD1988 vindt dit leuk.
  16. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    @Nog anoniem Spannend! Wanneer is je testdatum?

Wij zijn ook erg benieuwd wat uit de proefbewerking komt. Maar we houden zelf rekening met ICSI. Dan kan het alleen maar meevallen.

Onze afspraak is wel verzet van de 14e naar de 18e. Maar dan wel bij dezelfde arts dan vorige week. Dat vinden we heel erg prettig dus we laten het zo! Wel een paar dagen langer wachten...

17. Nog anoniem

Dezelfde arts is idd wel fijner. Spannend hoor en idd als je rekening houdt met icsi kan het nooit tegenvallen.

Mijn testdatum is 18 dec

18. Kwibus

Kwibus Lid

27 okt 2016
    50
    47
    18
    Brabant
    Gisteren hebben mijn man ik een bijeenkomst gehad over IVF. Ondanks dat je, je ingelezen hebt, hoor je toch nieuwe verhalen van de arts.
    Uiteindelijk kregen we te horen dat wij niet voor IVF maar voor ICSI in aanmerking komen.

Alleen hebben we besloten om pas in juni te gaan starten. De reden is dat ik met een nieuwe baan start in februari en ik eerst even rustig wil starten voordat we toch een stressvolle periode tegemoed gaan.

19. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Hoi meiden.
    Ik kom hier ook meeschrijven. Hoopte eigenlijk in december nog te kunnen starten met onze eerste IVF-poging maar een grote cyste heeft daar jammergenoeg anders over beslist...
    Nu dus de pil slikken tot 8 januari, dan controle-echo en als alles er goed uitziet, kan ik normaal beginnen met stimuleren. Nu hopen dat er niks meer tussenkomt tegen dan.

20. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Deel Deze Pagina