IVF/ICSI vanaf Jan/Feb/Maart 2019 door tot roze !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mauzy82, 17 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    @Kwibus Klinkt als een verstandig besluit. Al lijkt het me wel lastig om bewust een half jaar te wachten?

@SD90 Spannend. Ik hoop voor jullie dat het door kan gaan!

In de folders van ons ziekenhuis staat dat zij het lange protocol volgen. Volgens mij start je dan op CD 3 met de pil? Laat 18 december nu precies CD3 voor mij zijn. Zou het dan mogelijk zijn gelijk te beginnen? :$ Of duurt het wachten op zo'n prikinstructie normaal lang?

Wij hebben ook nog de keuze van MCN (dus in natuurlijke cyclus). Dus één eitje per keer aanprikken en minder hormonen. Door alle verhalen op internet twijfel ik nu toch of dit handig is.. is het niet beter om je gewoon één maand vol met hormonen te gooien en maar eenmalig een punctie te hoeven ondergaan? Lastig hoor..

Ja ik weet het, het zou ook nog IUI kunnen worden. Maar daar geloven we beide niet zo in..

SD90 vindt dit leuk.
  2. Miekie9

Miekie9 Lid

6 dec 2018
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik wil mij ook graag aansluiten bij dit topic. Het schrijven op een forum is nieuw voor mij maar ik hoop hier toch wat extra steun uit te halen en ervaringen met jullie te kunnen delen
    Ik en mijn vriend hebben ongeveer 2 jaar geprobeerd om op natuurlijke manier zwanger te raken zonder resultaat. uit het eerste onderzoek bij de huisarts bleek dat hij helaas zaad van zeer slechte kwaliteit heeft. We zijn daarna voor het gesprek en tweede zaadonderzoek in het umcu geweest met dezelfde slechte uitslagen en hier is en het enige wat ze voor ons kunnen doen het IVF/ICSI traject. De zaadkwaliteit is te slecht voor andere behandelmogelijkheden.
    Volgende week gaan we naar de informatieavond over ivf en ICSI en 19 december hebben we ons intakegesprek met de fertiliteit arts, waarna ook op korte termijn de prikinstructie zal volgen en we kunnen gaan starten met het traject.
    Ik vind het ontzettend spannend, vooral het starten met al die hormonen.
    Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met het brengen van dit nieuws aan jullie ouders/familie en vrienden. Op welk punt hebben jullie besloten om familie in te lichten over de situatie?

3. Kwibus

Kwibus Lid

27 okt 2016
    50
    47
    18
    Brabant
    @Luna87, het besluit was eigenlijk snel genomen. Het is gewoon teveel en een nieuwe baan en een intens traject. Merk dat ik door de keuze juist meer rust heb gekregen en dat ik weer een leuker persoon ben geworden. Even een paar maanden geen hormonen en stress omdat ik mijn baan echt niet leuk meer vind.
    En wat betreft de prikinstructie. Ik kreeg die tijdens het IUI traject uitgelegd in 10 minuten. Mogelijk kun je gelijk instructie krijgen na je afspraak. Weet jij al welke hormonen je gaat krijgen?

@Miekie9, wij hebben eerst nog een traject van IUI gevolgd, ik heb het mijn collega’s eigenlijk eerder verteld dan mijn familie. Mede omdat ik geen smoesjes wilde verzinnen op mijn werk. Het scheelt ook dat ik met mijn beste vriendin samenwerk, dus was de keuze een stuk makkelijker.
    Uiteindelijk heb ik het mijn familie verteld naar de eerste IUI. Mochten we direct gestart zijn met IVF/ICSI dan zou ik het vertellen zodra er een datum voor de punctie bekend is. Ik was namelijk een totale heks door de hormonen. En dan druk ik me nog zacht uit;). Zeker als je goed contact hebt met je familie zullen ze dit wel snel doorhebben. En qua hormonen, de een heeft er echt meer last van dan de ander. Mijn symptomen waren volgens de artsen wel extreem.

4. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Welkom @Miekie9 en @SD90
    Spannend ook voor jullie, sd90 jou ken ik natuurlijk al uit het andere lijstje.

@Miekie9 hopelijk gaat ivf/icsi voor jullie het gewenste resultaat opleveren

SD90 vindt dit leuk.
  5. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Begrijpelijk dat je wilt wachten met starten tot juni, ik zou ook even wachten als ik net een nieuwe baan zou hebben.

6. suusxoxo

suusxoxo Bekend lid

15 mei 2016
    587
    419
    63
    Hee dames, sorry dat ik zomaar even inbreek!:oops:

Ik kijk nog regelmatig op het forum van de MMM, nog niet zo lang geleden was ik zelf volop aan het meeschrijven.
    Doordat ik het zelf fijn vond om verhalen van andere te lezen inspireerde dit mij om ook mijn verhaal te delen.
    Ik heb hiervoor gisteren een fb pagina aan gemaakt: www.facebook.com/mamablogger-suus
    dus er staat nog niet heel veel op, maar misschien lijkt het jullie leuk om mijn verhalen te lezen en hopelijk geeft het ook wat kracht voor de komende tijd. Ik weet namelijk hoe zwaar jullie het op dit moment waarschijnlijk hebben.

Ik wens iedereen heel veel geluk toe! En mocht je vragen hebben over het een of ander, dan kun je me altijd een berichtje sturen!

7. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    IVF/ICSI lijst 2019

Leden:

Mauzy82, 36 jaar, 1e kindje
    Traject: 6 x IUI / 15-01-2019 intake IVF
    Status: IUI ronde 6: 26-11 echo fm. 7 december: evaluatie, inplannen kijkoperatie

Killy88, 30 jaar, 1e kindje
    Traject: Interrelationele eiceldonatie dmv icsi met donorzaad cryos.
    Status: Eind december start icsi Geertgen

Nog anoniem - 40 jaar - 1ste kindje
    Kinderwens sinds januari 2016
    Traject: 8 keer iui (6 keer na mk)
    Januari 2019 start IVF/ICSI Geertgen
    Status: nov '18 ronde rust, eind nov/begin dec 7e en laatste iui (eigen keuze) nod 19 nov. '18

Kwibus - 32 jaar - 1ste kindje
    Traject: 4x iui / 4 december intake IVF
    Status: rustperiode tot IVF.

Luna87 - 31 jaar - 1e kindje
    Traject: ivf/icsi
    Status: 30 november intake ivf/icsi

Jess89 - 29 jaar - 1e kindje
    Traject: IVF/ICSI
    Status: Half januari start IVF/ICSI - Eerst afvallen: nog 5kg te gaan!

LunaKyra - 30 jaar - 1e kindje

Status: 18 december intake ivf/icsi Nij Geertgen

SJD1988, 30 jaar, 1e kindje
    Status: "in voorbereiding": 28 januari intake & start IVF/ICSI

SD90 - 28 jaar - 1e kindje
    Traject: IVF/ ICSI
    Status: 8 januari uitgangsecho IVF1. Tot dan aan de pil.

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

8. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

IVF/ICSI lijst 2019

Leden:

Traject: IVF start maart 2019 week 12. Voor nu lekker pauze. (Mumc+)

Status: nov '18 ronde rust, eind nov/begin dec 7e en laatste iui (eigen keuze) nod 19 nov. '18

Status: 30 november intake ivf/icsi

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

9. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    IVF/ICSI lijst 2019

Leden:

Status: 18 december vervolggesprek MMM/ivf/icsi

10. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ik zie hier in de lijst een paar data's aankomen voor intake IVF/ICSI :) spannende tijden dus.... :thumup:

Hier ja ondanks het klusverbod hebben we toch geklust en zit nu op dpo2. Ik verwacht er he-le-maal niets van. Maar vondd het te zonde om het zo voorbij te laten gaan. Gebruik ook geen utro en we zien het wel de komende weken.

Hoe gaat het verder met iedereen hier?

11. Miekie9

Miekie9 Lid

6 dec 2018
    7
    0
    1
    Vrouw
    IVF/ICSI lijst 2019

Leden:

Status: 18 december vervolggesprek MMM/ivf/icsi

Miekie9, 30 jaar, 1e kindje
    Status:
    intakegesprek ICSI 19 december, kort daarop zal afspraak prikinstructie volgen.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

12. Miekie9

Miekie9 Lid

6 dec 2018
    7
    0
    1
    Vrouw
    Erg spannende tijden inderdaad.. vanavond ga ik naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis over IVF/ICSI. Ik ben erg benieuwd of ik daar nog nieuwe informatie ga horen of dat ik inmiddels alles zelf al gelezen heb op internet ;)
    Mijn collega’s zijn inmiddels op de hoogte en ik merk dat het mij veel opluchting geeft nu het hoge woord eruit is. Ik mag vrij nemen wanneer nodig dus dat scheelt een boel smoesjes. Nu nog vertellen aan de familie..

Hele andere vraag; Hebben jullie nog plannen om je verzekering voor het nieuwe jaar aan te passen zodat je meer kansen krijgt dan de 3 behandelingen ivf/ICSI uit de basisverzekering?

13. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Das een goeie vraag ja. Bij welke verzekeringen moet je dan kijken vraag ik me af?

14. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    @Mauzy82 Wel spannend. Waarom hadden jullie een sex verbod?

@Miekie9 Welkom! Wij hebben de familie en vrienden al heel snel ingelicht. Ik ben dan ook wel heel erg open vanuit mezelf. Daarnaast kwamen er vragen op de vragenlijst voorbij voor het intakegesprek die ik zelf niet wist, dus toen moesten we het wel vragen. Ik merk dat het mij heel erg oplucht om het gewoon te zeggen. Op mijn werk is de P&O'er, mijn leidinggevende en mijn directe collega op de hoogte. Hoef ik ook geen smoesjes te verzinnen waarom ik weg moet. En ik krijg hier alle vrijheid!

@Kwibus Je verhaal heeft me erg aan het denken gezet.. ik heb vandaag een tweede gesprek voor een nieuwe baan. Het zou dus zo maar kunnen dat ik per 1 maart met een nieuwe baan kan beginnen. Wanneer wij met het traject starten weet ik nog niet precies, maar verwacht februari. Nu heb ik al best een leuke baan, alleen weinig uitdaging meer en daar ben ik zoekende naar iets anders. Deze vacature kwam voorbij en staat mij op het lijf geschreven. Echter, is het nu wel handig? Als ik vandaag uitgekozen word, ga ik denk ik gewoon open en eerlijk zijn tijdens het gesprek over de arbeidsvoorwaarden. Hoe denken jullie hierover?

Nog een week wachten op ons vervolggesprek. En komende zondag mijn NOD. Ben erg benieuwd!

15. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Luna87 : wat spannend dat je nod eraan komt, heb je er een goed gevoel bij of ?
    Wij hadden klusverbod ivm meer dan 6 rijpe folikels. De IUI is gestaakt. Echter hebben we ons er stiekum niet aangehouden en zit ik nu op 4dpo. Met een iniminie kansje maar toch. Gebruik ook geen utro, moeder natuur maar beslist nu.

16. Miekie9

Miekie9 Lid

6 dec 2018
    7
    0
    1
    Vrouw
    @Luna87 ik denk dat wij het ook binnenkort aan de familie gaan vertellen, even vanavond afwachten en misschien ook nog het intakegesprek. Zodat ik m’n familie ook iets meer kan vertellen, zoals de startdatum enzo.
    @Mauzy82 onvz en pnozorg hebben een aanvullende verzekering waarbij staan dat je ( wel op aanvraag en met toelichtingsbrief van de arts) een 4e en daaropvolgende ivf/ICSI behandelingen vergoed kan krijgen.
    Ik ga bij mijn intakegesprek vragen aan de arts of onze indicatie (slecht zaad) kans maakt bij zo’n verzekering om extra behandelingen vergoed te krijgen. Ik kan online namelijk weinig terugvinden wat de voorwaarden zijn voor vergoeding van extra behandelingen.
    Ik denk dat ik dit namelijk wel ga doen als de arts zegt dat dit kan. Geeft mij direct heel veel rust als ik weet dat er misschien meer mogelijk is dan 3 pogingen.

17. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Is het al eind januari?? Ik word het wachten weer een beetje beu. :confused:

@Miekie9 hoe was de voorlichtingsavond? Weet je al wanneer je mag starten?
    Qua verzekering, ik ga sowieso overstappen. Als onze eerste poging niet lukt, dan wil ik naar Dusseldorf (ivm laag AMH), en om dat vergoed te krijgen moet ik sowieso een andere verzekering kiezen.

@Mauzy82 ooeehhh spannend! Ik hoop voor je dat het toch raak is! En dat het er dan maar max 2 zijn :roflmao:

18. Miekie9

Miekie9 Lid

6 dec 2018
    7
    0
    1
    Vrouw
    @Jess89 de voorlichtingsavond was wel fijn, het hele traject nogmaals heel duidelijk helemaal uitgelegd. Ik was toch een beetje verbaasd over hoe druk het er was. En toch ook wel een beetje ongemakkelijk enkele bekende gezichten te zien uit een dorp uit de buurt..
    We horen volgende week 19 december wanneer we echt gaan starten. Dan hebben we het officiële intakegesprek. Ik weet nog niet of ik het lange of korte prik-traject ga krijgen en wanneer ik mag beginnen.

In de info boekjes lees ik ook wat over genetisch onderzoek bij de man om te achterhalen of er iets aan de hand is wat de slechte zaadkwaliteit veroorzaakt, heeft iemand hier al eens mee te maken gehad? We gaan t wel aan de arts vragen, tot nu toe nog nergens anders hierover informatie tegengekomen.

19. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Lastige vraag. Mijn buik voelt wel echt een beetje gek. En had paar dagen terug enorm last van mijn borsten, maar dat is inmiddels weer over. Ik heb me inmiddels al zoveel maanden ingebeeld dat ik 'iets' voel dat ik nu maar gewoon mijn NOD afwacht.

Spannend hoor, ik duim voor jullie!

20. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Luna87 : ja lichaam kan goed spelletjes spelen. Ben ik ook achter na de 5 rondes en nu weer haha hopelijk bij jou echt positief en test je ook positief zou top zijn zo voor de kerst. Symptomen komen en gaan begrijp ik hier op t forum dus hoeft ook nog niets te zeggen. Vervelend is t wel zo af en toe.

Deel Deze Pagina