IVF/ICSI vanaf Jan/Feb/Maart 2019 door tot roze !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mauzy82, 17 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Nou, vanmorgen op gesprek geweest in het ziekenhuis. De uitkomst is best wel verrassend!

Mijn vriend heeft twee weken geleden opnieuw zaadonderzoek laten doen. En de uitslag hiervan was opeens een stuk beter. Tijdens het eerste onderzoek had hij een VCM van 0,6 en nu was dit 1,33. Omdat wij nogal bewust bezig zijn met onze levensstijl (lees afvallen, gezonder eten en meer bewegen) wil de gynaecoloog eerst zien wat nog twee maanden doorgaan met deze levensstijl van invloed is op deze VCM. Als het richting de 5 gaat is IUI namelijk mogelijk. Gezien het nu verdubbeld is in een periode van minder dan twee maanden, is dit opzich het wachten waard.

We hebben afgesproken dat we half februari weer opnieuw een zaadonderzoek laten doen en hebben eind februari weer een afspraak met de gynaecoloog. Als er dan weer verbetering is gaan we richting IUI, zo niet dan wordt het alsnog ICSI.

Verder ga ik na mijn komende eisprong bloedonderzoek laten doen om te kijken of dit een goede eisprong is geweest. Is dit het geval dan is er bij mij verder geen onderzoek nodig. Lijkt dit niet helemaal goed dan gaan ze bij mij nog één maand cyclusanalyse doen met echo's en bloedonderzoek. Maar voor alsnog lijkt bij mij alles goed.

Van de ene kant een beetje een teleurstellig omdat we weer moeten wachten, maar als we met IUI geholpen zijn is dat natuurlijk wel prettiger dan ICSI. Verder gaf ze ook aan dat er 'natuurlijk' nog steeds mogelijkheden zijn dus dat we vooral moeten doorgaan met proberen :rolleyes:

We hebben het echt heel erg getroffen met haar. Ze zei zelfs dat als we nu de komende maanden toch een positieve test hadden, we wel echt even moesten bellen en dat we dan met 6 weken een echo al zouden krijgen! :D

Nog anoniem, SJD1988 en Thirza78 vinden dit leuk.
  2. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    @Luna87 ik duim voor jullie! Veel succes de aankomende twee maanden. Ik hoop dat de trend doorzet.

3. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Wow luna wat een goed nieuws!! Ik hoop echt van harte dat het zaad nog beter gaat worden zodat jullie eerst iui kunnen gaan proberen. En wat fijn dat de gyn met jullie meedenkt/meeleeft. Dit is een mooie afsluiter voor 2018, en hoop dat 2019 je grootste wens mag laten uitkomen

4. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Heeft iemand van jullie nog ervaring met vitamine voor de man? Wij hebben gisteravond eens het betere google werk gedaan en wat besteld. Je leest dat zink, selenium en foliumzuur belangrijk zijn. Dus een multivitamine besteld voor mijn vriend dat dit bevat. Verder nog losse l'arginine en ubiquinol als aanvulling.

Onder de mom van, baat het niet dan schaad het niet. Hoor graag of jullie hier ook ervaring mee hebben.

5. Nog anoniem

Ik zelf heb er geen ervaring mee maar heb hier op het forum wel verhalen gelezen van mannen die er baat bij hadden, dus ik denk dat het zeker geen kwaad kan om het te proberen.

6. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Vitamine D. Het blijkt dat heel veel Nederlanders dit hebben, zeker tijdens herfst/winter. Zo ook ik. Daarom ben ik op 50mcg per dag gezet om even in te halen (en 1x pw een 700mcg shot extra) en wow.. Maakt dat even een verschil. Ze raden geloof ik 10-20 mcg per dag aan.

7. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Dit in mijn vorige post moest zijn 'een tekort' hebben. Veel Nederlanders hebben dus een vitamine D tekort.

SJD1988 vindt dit leuk.
  8. LunaKyra

LunaKyra Actief lid

20 sep 2015
    300
    177
    43
    Vrouw
    Nederland
    Hoi meiden, ook hier even een update. Gister ons intakegesprek gehad, was een fijn gesprek waar er ook echt de tijd voor ons werd genomen.
    We hebben afgesproken dat we voor icsi gaan en hebben nog bloedonderzoek gehad naar mijn amh en schildklier waarde. 15 januari hebben we een vervolgafspraak staan om de uitslagen en het behandelplan te bespreken.
    Daarnaast werd geadviseerd om alsnog een chromosomenonderzoek te laten doen aangezien we 2 miskramen hebben gehad en we daarvoor in aanmerking komen. Hier komt vaak niks uit maar willen we toch laten onderzoeken, ons vorig ziekenhuis wil ons daar helaas niet meer bij helpen aangezien we daar onze behandeling niet voortzetten. Iemand tips waar ik terecht zou kunnen voor dat onderzoek? Het Radboud valt af dat is waar we in behandeling waren.

Wat betreft vitamines slikken wij hier wel het een en ander..
    Ik neem iedere dag: davitamon zwanger, omega 3 visolie, vit. D, selenium/zink, vit. E, magnesium citraat en Q10.
    Manlief slikt iedere dag: vitaminetotaal, zink/selenium, foliumzuur, vit. D, vit. b12, vit. C en Q10.

9. Miekie9

Miekie9 Lid

6 dec 2018
    7
    0
    1
    Vrouw
    Mijn vriend slikt een multivitamine, 1 eetlepel omega 3 en een tablet zink/selenium per dag. Ook onder het mom baadt het niet dan schaad niet. Hij heeft geen nieuw zaadonderzoek gehad sinds dat hij hiermee begonnen is dus nog geen idee of het wat verschil maakt..

Wij hebben vandaag ons intakegesprek gehad en groen licht om te gaan starten met ICSI. We hebben alle medicatie al gelijk opgehaald. Wel hebben we besloten 1 menstruatie over te slaan en dus te starten bij mijn volgende menstruatie. 9 januari hebben we de prikinstructie en als alles volgens schema loopt zullen we rond 24-25 januari de eerste prik mogen zetten! Heel erg spannend maar we zijn erg positief. We hebben een heel prettige arts gesproken vandaag en veel vertrouwen in de behandeling.
    Ik schrok wel even van de hoeveelheid medicatie :eek: wat een dozen.

10. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Even ego reageer vanmiddag even op allen :)
    Gisteren ongi geworden. Dus onze eigen gekluste ronde is ook helaas mislukt. Wij wachten nu dat mn ongi ophoud. En hebben dan pauze tot volgend jaar. Eerst intake IVF januari en dan starten in maart. Wellicht valt er een plekje open en kan en mogen we eerder.

11. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Welke lijst is trouwens nog actueel?

12. Nog anoniem

Wat fijn om te lezen dat er weer een paar groen licht hebben om te starten.

Balen Mauzy dat je menstruatie is doorgebroken :(

@hier ook de menstruatie doorgebroken, weet nu dat ik op 9 januari kan starten met spuiten

Sorry voor het korte berichtje ff, heb een druk dagje vandaag

13. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Wauw dat is zeker verrassend ! Dat brengt wel perspectief op de zaak he... dus wellicht toch nog proberen met IUI ?

Fijn dat de intake goed is bevallen, en natuurlijk het weten waar je aan toe bent. Nu hopen dat het snel 15 januari is! Wij hebben de 15 jan onze intake gepland staan voor ivf.

Thirza78 vindt dit leuk.
  14. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

He bah van de ongi :( rottig is dat altijd he blegh
    Ook hopen dat het snel 9 januari is.

Nog anoniem vindt dit leuk.
  15. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Allereerst een fijne kerstavond allemaal!

Ik zou me graag willen voegen bij jullie groepje als dat kan.
    Mijn man en ik hebben zojuist de 5e mislukte iui achter de rug en stappen over op icsi. Over een week het opstartgesprek. Maar de kliniek vertelde mij dat het erg druk is in januari. Mogelijk moeten we daardoor 2 cycli overslaan. Dat maakt me verdrietig en voelt erg oneerlijk. Ik hoop dan ook dat we maar 1 cyclus hoeven overslaan. Ben nu nog aan de utro en die maak ik nog af zodat mijn menstruatie een paar dagen later komt (komend weekend?), misschien dat dat nog kan uitmaken om niet 2 cycli over te moeten slaan.

Wij hebben al een zoon* en dochter mogen krijgen die in no time met iui waren gelukt. Ben toen van 4 iui's drie keer zwanger geraakt, waarvan 1 mk. Vandaar dan ook nu de overstap (ook i.v.m. gigantisch hoge kosten). Wij gaan dan voor icsi-d, hopelijk eind januari 2019.

Heeft iemand ervaring met lang traject medicatie?
    Hoeveel dagen voor je nieuwe cyclus begin je met stilleggen van je natuurlijke cyclus?

Fijne kerstdagen voor jullie allemaal!

16. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hai, welkom! En natuurlijk ookbhele fijne dagen gewenst.

Wat balen dat je iui niet gelukt is. Maar je bent dus nog niet ongesteld? Dan zal ik toch nog voor je duimen...

Je vraag valt heel lastig te beantwoorden, want dat hangt echt af van wat de artsen het beste voor jouw situatie vinden en in welk ziekenhuis ze werken. Soms hoor je over eerst een maand aan de pil om te plannen, soms hoor je dingen over een lang protocol en op dag 21 beginnen met decapeptyl en dan wachten tot je menstruatie komt en dan door met de stimulatiehormonen.

Zelf had ik de vorige keer een kort protocol en kon ik op dag 1 van de cyclus beginnen met deca en op dag 3 met gonal-f ofzo. Maar ik heb geen idee wat de artsen bij ons deze keer gaan voorstellen (we zijn overgestapt) dat horen we bij het planningsgesprek.

Maar wat ik wel weet: de meeste artsen denken graag met je mee. Dus als je denkt een cyclus te moeten overslaan omdat het secretariaat onhandig plant, geef dat dan vooral aan. Wie weet wat er mogelijk is.

En wat ik ook weet: ivf - hoe gewenst ook- betekent vooral wachten, wachten, wachten... Nog meer wachten...

Sterkte en toch nog fijne feestdagen

17. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Dankjewel Thirza, voor je uitleg en je lieve reactie. Ja, wachten, wachten, wachten, het is niet makkelijk.
    De reden nu is omdat ze maar 2 á 3 mensen per dag met icsi laten starten en er meer mensen dan dat zijn die willen starten. We gaan het zien.
    Ik ben 2 maanden geleden op gesprek geweest en heb toen alle info gekregen. Dat vond ik best heftig. Ik had geloof ik liever mijn kop in het zand gestoken en het in onwetendheid doorstaan. ;)
    Na het lezen van jouw bericht, herinner ik me dat de arts toen zei dat er op dag 21 begonnen zou worden met decapeptyl. Mocht er maar 1 cyclus overgeslagen worden, dan zou dat mogelijk tussen 18 en 25 januari zijn.

Mijn menstruatie dit keer is laat vanwege de utro. Heb gisteren op 14dpo voor de zekerheid een testje gedaan en die was spierwit. Bij mijn eerdere zwangerschappen testte ik op 9/10dpo (volledig zonder hormonen, in eigen cyclus), al licht positief.

Ik lees dat jullie uit ivf1 maar 1 tp hebben gehad i.v.m. slechte ontdooiing. Wat verdrietig. Is dat ook de reden voor verhuizing naar een ander ziekenhuis?
    Op welke dag was de tp en zijn jullie cryo's ingevroren?

18. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Thirza, ik bedoel hoeveel dagen na de punctie hebben jullie tp gehad? En zijn de cryos ingevroren.

19. Nog anoniem

Welkom meid, wat ontzettend naar dat de 5e iui niet is gelukt.
    Het (mogelijk) moeten wachten speelt bij mij ook mee. Er starten veel nieuwe koppels pas in januari ivm de zorgverzekering, waaronder ook ik.
    Naar welke kliniek ga je als ik vragen mag?
    Ik moet op dag 21 van deze cyclus beginnen met spuiten, dus het stilleggen van mijn eigen cyclus. Maar wat Thirza ook zegt, het is afhankelijk van je arts en eigen situatie. Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten, je wilt gewoon verder en elke dag is een dag teveel. Fijn dat je komt meeschrijven en heel veel succes met jullie icsi traject

20. Thirza78

Thirza78 Fanatiek lid

15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ja, er komt nog al wat info op je af he? Ik was ook heel veel vergeten of begreep de dingen pas gaandeweg het proces (oh bedoelden ze dat?).

Bij Ivf 1 had ik 12 eitjes (waaaatttt, zo veel???), 11 raakten bevrucht en 5 waren gaan doordelen. Ik kreeg 2 verse TP's (na 38 mag je er voor 2 kiezen - verse tp was op dag 3) en 3 gingen door als cryo en werden direct ingevroren op dag 3. Bij de ontdooiing ging 1 meteen stuk, de ander van 7 cellen naar 2 en een van 6 naar vier. En de laatste twee gingen ook niet meer doordelen in de 24 uur na ontdooiing. Maar die twee waren wel teruggeplaatst onder het motto baat het niet, schaadt het niet.

In het UMC zijn ze strenger, zei de arts. Ik heb begrepen dat de cryo's eerst nog een nachtje moeten doordelen voor ze ingevroren worden. (dus dag 4). En dan ook nog na ontdooiing moeten delen, dus dat het dan dag 5 emmys zijn als ze worden teruggeplaatst. Dus in het UMC hadden we waarschijnlijk nooit cryo's gehad. Maar dat vinden wij fijn, liever een eerlijke kans dan een alleen maar hoop. Maar andere stellen maken andere afwegingen. Veel mensen vinden het UMC te streng en gaan er daarom juist weg.

We zijn ook naar het UMC gegaan ivm een second opinion voor mijn hydrosalpinx. En die is er inmiddels uit, hoeraaaaa. Het ene ziekenhuis zei dat 1 hydrosalpinx statistisch gezien geen verschik maakt, het UMC zegt dat de kans op innesteling 4x kleiner was. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. We gaan het merken.

Nou meis, ik hoop dat ICSI jullie meer gaat brengen dan de iui's. En hoop dat jullie toch al in jan kunnen beginnen!!

Deel Deze Pagina