IVF/ICSI vanaf Jan/Feb/Maart 2019 door tot roze !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mauzy82, 17 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Even de lijst weer opgevist :rolleyes:

    Hier en daar zal nog wat bij gevoegd moeten worden denk ik?
     
    Arendje vindt dit leuk.
  2. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hai @TikTik welkom! Met een AMH van 0.58 kan je nog een heel eind komen, dus maak je daar niet al te grote zorgen over. Er zijn genoeg dames op het forum met soortgelijke waardes die het heel goed doen.

    Dat je in het buitenland woont is duidelijk, want hier schrijft men meestal maximaal 225 ie gonal voor. In het buitenland gaan ze vaker wat hoger.

    In NL mikt men op tussen maximaal de 10-15 eitjes. Dat er al vijf follikels geactiveerd zijn bij je eerste meting is heel positief. Ter vergelijking (is wel appels met peren) bij mijn fm1 (dat was pas stimulatiedag 8) waren het er 3 en misschien 5 en uiteindelijk werden er 9 eitjes gevonden.

    De Maca etc zijn allemaal supplementen. De rest zegt mij niets. Ik wil je alvast heel veel succes wensen en welkom natuurlijk op het forum!

     
  3. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    -IVF/ICSI vanaf jan/feb/maart 2019-

    Maria C:
    37 jaar, 2e kindje, ICSI
    Mauzy82: 36 jaar, 1e kindje, ICSI
    Killy88: 30 jaar, 1e kindje, ICSI interrelationele eiceldonatie
    Nog anoniem: 41 jaar, 1e kindje, IVF1 mislukt nu ICSI
    Kwibus: 32 jaar, 1ste kindje, IVF
    Jess89: 29 jaar, 1e kindje, ICSI
    LunaKyra: 30 jaar, 1e kindje, IVF/ICSI
    SD90: 29 jaar, 1e kindje, IVF/ICSI
    Miekie9: 30 jaar, 1e kindje, IVF/ICSI
    Thirza78: 41 jaar, 1e kindje, IVF2
    JosjeM: 26 jaar, 1e kindje, ICSI
    Siepie85: 33 jaar, 2e kindje, IVF
    Kimm87: 31 jaar, 3e kindje, ICSI
    Wensmama2019: 23 jaar, 1e kindje, ICSI
    Sissiewiwi: 22 jaar, 1e kindje, IVF
    Tess27: 33 jaar, 1e kindje ICSI
    LisaW27: 26 jaar, 1e kindje, ICSI
    Diesel2013: 36 jaar, 1e kindje, IVF
    Kimm17: 26 jaar, 2e kindje, ICSI
    Liefeling: 34 jaar, 3e kindje, ICSI
    Pennetje: 35 jaar, 1e kindje, ICSI
    1e wondertje: 32 jaar, 2e kindje, tese-ICSI
    Arendje: 29 jaar, 2e kindje, IVF
    Dascha: 35 jaar, 1e kindje, IVF
    Babsssss: 25 jaar, 2e kindje, IVF
    Nala001: 30 jaar, 1e kindje, IVF
    Trudy123: 42 jaar,2e kindje,ivf

    Afspraken

    16 maart FM-1, Jess89
    18 maart start gonal f, Arendje
    19 maart start echo, Mauzy82
    21 maart evaluatiegesprek, JosjeM
    23 maart testdatum Thirza78

    ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

    Zwanger!

    Siepie85: uitgerekend: 09-10-2019
    Skiwi: uitgerekend: 23-10-2019
    Liefeling: uitgerekend: 30-10-2019
    evenanoniem: uitgerekend: 1-11-2019
    1e wondertje: uitgerekend: 9-11-2019

    Sterretjes

    Killy88 - mk 8wk☆
    SD90 - ma 8wk☆
     
  4. Trudy123

    Trudy123 Actief lid

    6 mrt 2019
    307
    229
    43
    Vrouw
     
  5. Arendje

    Arendje Fanatiek lid

    30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Daschaaa, Thirza78 en Mauzy82 vinden dit leuk.
  6. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Dat is een prima artikel @Arendje.
    Ik zelf mag enkel en alleen menopur hebben, daar daar allebei de hormonen inzitten. Die dan in gonal f en zo niet zitten. Mijn lijf schiet wel eens door en vandaar denk ik wel dat hier t lange protocol word gebruikt. Ook om langzaam op te starten anders is het voor mij niet te doen denk ik. En krijg k een overdosis hormonen in 1 x.
     
    Thirza78 en Arendje vinden dit leuk.
  7. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Goeiemorgen dames :)
    Hier is de griep weer langzaam op z'n retour gelukkig :eek:
    Alleen nog snip verkouden :confused: maar goed als dat alles is "overleef" ik t wel :roflmao:

    Nog 4 dagen voor 1e echo, en dan gaat de echte spannende tijd weer aanbreken. Ben vooral aan het piekeren. Slaat de menopur wel aan. Duurt dat niet weer te lang. Krijg k wel voldoende eitjes. Zullen ze rijp zijn. Wat gaat mn lichaam doen. Enz enz enz... ben echt reuze benieuwd. Want ja zwart/wit gezien moeten ze me lichaam wederom uit een "winterslaap" halen. Ben gewoon benieuwd wat de reactie van mn lichaam dit keer is.
     
    Daschaaa en Thirza78 vinden dit leuk.
  8. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Goedemorgen! Wat fijn dat de griep weer op zijn retour is!

    Wat spuit je nu ook alweer?

    Ik herken je zorgen! Ik heb morgen eerste follikelmeting en ik vind het ook zo spannend! Ik spuit nu decapeptyl en gonal f :)
     
  9. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @Jess89 : Ik spuit nu ook nog decapeptyl. Krijg dan de 19e te horen hoeveel menopur erbij komt.

    Ja erg he die zorgen? Vraag je je dat ook altijd af ?Tis altijd spannend. Ik weet bv dat bij de 1e echo niets te zien zal zijn. En het echt van de menopur gaat afhangen. Dus 2e echo word spannend voor ons :D
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  10. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ja echt he! Wanneer mag je starten met de menopur? De 19e gelijk? Ja vanaf de menopur kunnen de eitjes fijn gaan groeien! :thumup:
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  11. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Hier het zelfde ben ook reuze benieuwd na de echo van dinsdag wat we te zien gaan krijgen hoeveel eitjes al gegroeid zijn.
    Mn duimen draaien voor een goede echo voor ons beide :)
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  12. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor je uitleg! Heel verhelderend. Ik heb het met interesse gelezen.

    En nogmaals veel succes!

     
    Arendje vindt dit leuk.
  13. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Goedemorgen @Mauzy82 het is inderdaad superspannend! Was het weekend maar alvast voorbij voor je.

    Gelukkig is op dit moment alles uit de winterslaap aan het komen dus wat dat betreft is het het goede seizoen er voor.

     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  14. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @Thirza78 :roflmao::roflmao::roflmao: je heb helemaal gelijk lol !

    @Jess89 Ja hoor dinsdag hoeveel eenheden menopur ik moet spuiten.
     
    Jess89 en Thirza78 vinden dit leuk.
  15. SchoneNarcis

    SchoneNarcis Actief lid

    21 feb 2019
    211
    132
    43
    Vrouw
    Dag dames,

    Ik heb gister niks meer geplaatst omdat ik een beetje van slag was.
    Gister zou eigenlijk de terugplaatsing zijn maar dit is helaas niet doorgaan.
    Heb gister te horen gekregen dat we 20 embryo’s hebben!! Dat hebben ze in jaren niet meer gezien. Een paar van de embryo’s hadden ook nog eens de hoogst mogelijke score qua kwaliteit van het embryo. Ze wouden voor de terugplaatsing toch wat extra controles doen (jullie kennen het verhaal wel). Jou bloed geprikt en wat was de uitslag? Me bloed was idd wat verdikt. Daarna nog een echo controle en hierin was te zien dat vooral mijn rechter eierstok te veel vergroot is en ze hebben vocht gevonden. Hierdoor heeft de arts besloten om geen terugplaatsing te doen voor mijn eigen veiligheid. De kans oo overstimulatie, trombose en ziekenhuisopname tijdens zwangerschap was groot :( . Ik vond dit echt heel zwaar om aan te horen en ben emotioneel helemaal ingestort. Ik moet nu een maand lang ‘rust’ nemen en veel drinken in de hoop dat alles weer weg gaat. Morgen wordt ik gebeld hoeveel embryo’s ze kunnen invriezen. En nu maar afwachten tot de volgende ronde. Nu vraag ik me af hoe het zover heeft kunnen komen. Ik heb een Beetje het idee dat ik een te hoge gonal f dosering heb gekregen. En decapeptyl. En na de punctie ook nog eens de pregnyl. Ik wil niet ‘zelfdokteren’ maar het zijn gewoon allemaal vragen die in me hoofd rond spoken. Ik ga hier naar informeren want het zit me niet lekker. Ik heb altijd gedacht dokters die weten wel waar ze mee bezig zijn. Maar er is niks mis mee om verduidelijking te vragen toch?
    Iemand die misschien iets weet?

    20 embryo’s :eek: . We zijn allemaal nog steeds in shock.
     
  16. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    #2456 Liefeling, 15 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2019
    Wat balen dat er toch geen tp werd gedaan. Maar dat viel wel een beetje te verwachten met het aantal follikels en de ernst van je klachten, toch?
    Wat fijn dat er nog veel embryo's zijn, hopelijk nog genoeg cryo's straks! Hoeveel dagen oud zullen de cryo's worden ingevroren?
    Weet je het percentage cryo's dat het ontdooiproces overleeft bij het Radboud?

    M.b.t. een oorzaak kan ik je niet helpen.
    Wat ik wel weet is dat dit heel lang kan duren als je geen strikte rust neemt en niet genoeg drinkt. Wanneer moet je nu weer op controle?
    Dus echt, ga plat en drink veel! Neem geen onnodig risico. En fingers crossed dat er nog een mooi aantal goed genoeg is om in te vriezen!

    Beterschap!!
     
    Kaaat, SchoneNarcis en Diesel2013 vinden dit leuk.
  17. Daschaaa

    Daschaaa Fanatiek lid

    19 feb 2019
    1.363
    1.214
    113
    Vrouw
    Hey meis,

    20 emmy’s Wooow wat een mooie opbrengst zeg :) ik begrijp heel goed dat je van slag en teleurgesteld bent, maar denk het is beter dat ze nu geen TP doorzetten. Overstimulatie is echt niet leuk. Hoe lang en wat heb je gespuiten? Elke lichaam reageert heel anders. Ik heb ook deca gehad en gonal f 225eh 12dagen lang en heb maar 6 folikkes gehad,6 eitjes en 4 goede Emmy’s. En ook overstimulatie gehad.Het zeg echt niks. Maar hoe vaak heb echo’s gehad voor de punctie? Ik heb niet zoveel ervaring, voor ons was het 1ste keer, dus kan er niet veel over zeggen of beoordelen, alleen mijn eigen ervaring. Als je vragen heb,moet je zeker aan je vragen:). Dikke knuffel
     
    SchoneNarcis en Diesel2013 vinden dit leuk.
  18. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @SchoneNarcis : Wauw wat een pracht aantal emmy's ♡ jammer van de tp en de verplichte rust. Ik sluit mij aan bij wat bovenstaande dames ook schrijven.
    Neem veel rust let opjezelf veel drinken. Dikke knuf
     
    SchoneNarcis en Diesel2013 vinden dit leuk.
  19. Arendje

    Arendje Fanatiek lid

    30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    @SchoneNarcis ah nee wat jammer dat de tp niet door ging. Maar je hebt nog heel veel kansen met zoveel embryo’s he! Ik ben ook zwanger geworden van een cryo dus het kan zeker. Probeer hoopvol te blijven.
     
    SchoneNarcis vindt dit leuk.
  20. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Hai @SchoneNarcis, bah, sterkte. Ik was er al bang voor toen je gisteren geen update schreef. Natuurlijk is het heel erg jammer dat er geen verse tp nu in zit, en dat je heel lang moet wachten, maar je hebt de tijd echt nodig om weer sterk en gezond te worden. Dus rust uit en maak daarna lekker je lichaam helemaal weer 'baby-proof'.

    Twintig embryo's! Ik denk dat ze bij het Radboud dan ook wel zullen gaan nadenken hoe dat in de toekomst anders kan. Niet voor jou, maar voor vrouwen die ongeveer in dezelfde 'groep' vallen als jij. Want jij gaat natuurlijk zwanger worden van één van je cryo's!

    Wat ik als tip voor je heb: probeer je vragen op te schrijven en deze te stellen aan de arts tijdens je volgende gesprek. Heel veel beterschap en sterkte!
     
    SchoneNarcis vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina