Fijn dat je internist meedenkt. Ik heb vorige keer ook om se 4 weken geprikt zodat ik zeker wist dat het goed zat. In mijn zwangerschap ben ik daarmee door gegaan. Bij mij wordt mijn waarde vaak pas na 2 mnd stabiel, dus moet we erg voorzichtig zijn met aanpassen. Succes bij je afspraak en als jij controle wil gewoon niet weg gaan voor je het krijgt. Dat bloed prikken kost zoiets van 8 euro, dus dat weegt niet op tegen de kosten van de isci of ivf
Palmboom gelukkig is je schoonzus er goed vanaf gekomen. Fijn dat je er nu achter komt en niet als je al kinderen hebt. Nu kan je er voorzorgen dat ze niet erfelijk belast worden. Het nadeel is dat je gelijk in een zwaar en onzeker traject zit. Ik hoop dat jij meer eitjes krijgt dan de vorige keer
Idd ik heb zelf een prima cyclus en een goed baarmoederslijmvlies meestal rond de 14/15 mm maarja dat zegt ook niet veel als ik al 2 keer miskraam gehad heb. De 1e keer in maart/april was echt met veel kramp echt hcg was redelijk hoog maar 2 weken geleden had ik ook positieve twsten en was hcg maar 10 dus zo snel gedaald.. Hoop voor jullie allemaal t beste meiden! Heb trouwens week of 1.5 geleden ook gevraagd of ik op schildklier geprikt kon worden omdat dat een reden kan zijn van vmk (als dat ook speelt dan) en 30 juli hoor ik of die goed is , gok van wel maar ma en oma zijn beide schildklier patiënt.
Ik ook miskramen door een slecht werkende schildklier. Goed dat je er op heb laten testen. Zeker als je ouders het ook hebben, want het is erfelijk. Toch raar er zijn ook zkh die dit standaard meenemen bij bloed prikken bij het voor onderzoek van ivf
hey allemaal, ben vanmiddag nog gebeld door gent. moet vanavond om middernacht spuiten. dan moeten we donderdag om 8 uur in gent zijn (gaaappp) en dan moet mijn vriend om half 9 zijn "staaltje" binnen brengen en ik moet om half 9 in de wachtkamer zitten. maar we gaan om kwart voor 7 al door zodat we er op tijd zijn omdat het daar zo belachelijk groot is dat we nog moeten gaan zoeken waar ik daadwerkelijk moet zijn zal een vermoeiend dagje worden haha. hoelang moet je eigenlijk blijven na de punctie ongeveer?
Ik mocht na een klein uurtje weer weg. Ik voelde me ook goed. We moesten met name zolang wachten op de uitslagen van het aantal eitjes en zaad. De punctie was binnen 5 minuten gepiept !
Wij zitten in het Flevoziekenhuis Almere en als ik de punctie heb gehad moet vriend naar VU Amsterdam want daar doen ze bevruchten, tp en cryo's. Dus ik blijf altijd tot hij terug is , eerst moet hij z'n zwemmers inleveren en daarna wachten op uitslag van eitjes en of zaad oke is.
Hier zitten we ook bij transfer zkh of wel hetzelfde als Tess. De punctie is hier ook s ochtends vroeg. Het aanprikken zelf duurt maar een minuut of 5 daarnaast zijn er nog wat voorbereiding wat ook nog wat tijd kost in totaal zo'n 15 minuten. Ik wacht dan ook in het zkh waarna mijn vriend het gaat brengen naar het andere zkh waar hij ook zijn zaad moet produceren. Hij moet daar altijd wachten tot hij hoort hoeveel eitjes er zijn gevonden en het kwaliteit van het zaad is. Dat duurt meestal een uur waarna hij naar huis kan. Super veel succes
Daar ben ik het niet mee eens. Bij ons in het ziekenhuis doen ze alleen een cryo tp met ondersteuning van Progynova en utrogestan (dus in eigen cyclus is geen optie, is niet afhankelijk van je eigen cyclus of BMS). Bij mij ging het zo: Op je eerste ongesteldheidsdag start je met progynova (3 x per dag 1 pilletje of in mijn geval 2 x per dag 2 pilletjes). Op dag 14 heb je een echo, als het BMS dik genoeg is dan heb je 5 dagen later een tp. De dag van de echo start je met utrogestan (3 x per dag 2 bollen). Mocht het BMS niet dik genoeg zijn, dan verhogen ze de dosis progynova en dan heb je 5 dagen later weer een echo. Mocht het dan nog niet voldoende gegroeid zijn, dan stoppen ze de poging, wekken ze een ongesteldheid op en start je de volgende ronde met een hogere dosis progynova. Dit laatste zeg ik er even bij, omdat ik niet wist dat dit ook zou kunnen gebeuren (BMS niet dik genoeg).... Na de tp blijf je doorgaan met de progynova en utrogestan (tot 3 maanden zwangerschap).
sorry palmboom het bovenstaande is want mijn kennissen hebben meegemaakt. Het verschil dus echt per zkh wat het protocol is. Ik heb wel te horen gekregen dat als ik een cryo terug geplaatst krijg ik het krijg in een natuurlijke cyclus. Dit omdat het er bij mij altijd goed uit ziet. Ik blijf het vreemd vinden al die verschillende manieren.
Ik vind het ook altijd vreemd (zo veel verschillende protocollen).... Ze zouden nu toch wel moeten weten wat het beste werkt . Ik vind het erg jammer dat mijn ziekenhuis alleen maar een tp is met medicijnen... Moet zeggen dat ik 1x per dag prikken veel beter te doen vind dan 4 x per dag medicijnen
Palmboom bedankt. Kan vrijdag pas het ziekhuis bellen omdat dan mijn testdag is en ondanks ik ongesteld ben toch een test moet doen en doorgeven. Heb al wel een afspraak gemaakt , 30 juli, eerste mogelijkheid pas... Fijn dat ik weet dat je op de dag vd menstruatie wel medicatie krijgt dan ga ik toch proberen eerder een afspraak te maken anders, met een beetje pech ben ik eerder ongesteld en heb ik de afspraak nog niet gehad en kan ik weer een maand langer wachten. Hoe gaat het met jou? Je hebt ook al een 'lang' lijstje. Gaat niet in je koude kleren zitten denk ik...
Bij ons is alles in 1 ziekenhuis ik moet dus om half 9 klaarzitten in de wachtkamer en hij moet om half 9 zijn deel inleveren mja moeten er pas 8 uur daar ijn eigenlijk maar ga zorgen dat we vroeger zijn ivm zoeken enzovoort.
Idd heel veel verschil qua ziekenhuizen , als je bij ons een goede cyclus hebt en zelf ei enz krijg je altijd in eigen cyclus , Flevoziekenhuis en VU zijn daarin t zelfde in. Wat ik wel prettig vind is dat het VU goede cijfers heeft qua slagen.. Maarja of dat ook ooit op ons van toepassing mag zijn , hoop t zo.
Hoi hoi! Alles goed met iedereen? Gaat het allemaal goed met spuiten? Volgende week vrijdag krijg ik weer mn lucrin-spuit pff Maliza had je vandaag niet de punctie?? Alles goed gegaan? Tess, ja klopt, VU heeft een slagingspercentage van 40%, terwijl landelijk 25% is dacht ik? Ik hoop ook dat we aan de goede kant van dit percentage zitten De datum van de operatie is uiteindelijk maandag geworden! Dus as maandag moet ik me om 8.30 melden en zoals het er nu uitziet wordt ik rond 10.00 uur geopereerd. Spannend!
hey allemaal ben net pas thuis. papierwerk was meer werk dan de punctie het viel me 100% mee het aanprikken was alleen een beetje irritant maar echt pijn kan ik het niet noemen. ga wel zo even lekker slapen want ik ben wel doodop haha of het is van de morfine of van het vroege opstaan of combi ik weet het niet zondag of dinsdag heb ik terugplaatsing... dat hoor ik morgen en ohja heb 10 eitjes hoor dus morgen hoeveel er bevrucht zijn maar het aantal viel ons dus ook heel veel mee aangezien wij maar 5 of 6 verwachtte xxx
nu al wat beter dan gistermiddag haha de punctie zelf viel dus heeeeeel veel mee maar daarna is het irritant. vervelend gevoel in mijn onderbuik maar kan wel gewoon vanalles doen alleen dan op het gemakje. lekker rusten slapen en me laten verwennen