IVF/ICSI vanaf Juli 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kubbeltje85, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Fijn dat de tp goed is gegaan, nu lekker broeden!! Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze altijd hoeveel cellig de embryo is, ik vind het nogal lastig te zien op de foto (wel leuk he, zo een foto)....

2. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ik vind dat ook altijd zo gek (starten met de pil om proberen zwanger te worden). Het circus gaat voor jullie ook weer bijna beginnen! Fijn!!

3. maliza3

maliza3 Actief lid

1 jan 2014
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het zou best kunnen zijn dat ze dat gezegd heeft maar moet heel eerlijk zijn dat ik niet erg veel mee heb gekregen van wat ze allemaal zei. Vind zo'n fototje wel een klein beetje gek hihi maarja alles is nog nieuw he...

4. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Bij ons hoor je ook hoeveel cellig ie was en dat zegt een beetje wat over of ie top was of niet. Ik kreeg ook foto en 1e was 8 cellig en kon je ook tellen en andere was een blasto dus ontelbaar veel cellen. Echt je leert een hoop als je al tijdje in het traject zit.

Ik moet ook elke keer aan de pil en dat is niet voor mij maar puur voor de planning dat ik netjes m'n menstruatie krijg op de juiste tijd. Ons zkh en VU werken met nog meerdere ziekenhuizen dus vaak druk.

5. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Kubbeltje85 kan me voorstellen dat aan de pil gaan raar is. Ik vind het trouwens wel apart dat je aan de pil moet. Hier doen ze het niet als je schildklier patient bent. Het pil gebruik kan namelijk invloed hebben op je schildklier waardes wat ik begrepen heb, hoeft trouwens niet.

maliza3 gaaf hoor een foto. We hebben het destijds wel gezien, maar geen foto meegekregen. Ik wist ook niet veel meer van wat ze gezegd hebben tijdens de terugplaatsing hoor. Nu had ik voor mij idee dat ik een slecht nieuws gesprek kreeg, dus alles is langs mij heen gegaan.

Welkom mammiesmeisje en succes. Hier ook voor kindje nr 2 alleen wel pas bij poging 1.

Kwekkie ik hoop dat jij morgen mooie folikels ziet en dat je snel de punctie heb.

Hier vorige week mijn schildklierwaardes terug gekregen en deze waren niet goed(net onder wat het mag zijn voor IVF, maar dat is niet goed genoeg voor ons). Nu had ik dat vermoede al wat ik was aangekomen en was erg moe. Nu had ik al een verhoging van mijn medicatie gehad, maar dit was blijkbaar niet genoeg. Nu dus weer een verhoging. Over 4 weken prikken en als deze niet naar ons zin is stellen we de 1ste poging uit.
    We mogen vrijdag naar de verpleegkundige voor uitleg en de het recept voor medicatie. Hier zullen we dit ook even bespreken.

6. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    In afwachting om te starten:
    Willeke86 - 1e kindje - in afwachting op operatie, hopelijk starten in september
    Tess27 - 1e kindje - start begin sept
    Hyper - 2e kindje - start 18 augustus
    Sandrabk - 2e kindje - in afwachting op cryo tp
    Bo1980 - 1e kindje - in afwachting op cryo tp
    Veroo - 1e kindje - in afwachting op cryo tp
    Wolffje - 1e kindje - start aug/sept

Onderdrukkende fase:
    Kubbeltje85 - 1e kindje - schildklier is goed!!, 16 juli op intake bij de IVF verpleegkundige, +/- 28 juli start deca

Stimulerende fase:
    Kwekkie77 - 1 kindje: 4 juli start Gonal, 15 juli FM2
    Palmboom - 1e kindje: 12 juli start Fostimon, 21 juil FM1
    mammiesmeisje - 2e kindje: 15 julie hopelijk pregnyl en dan tp cryo

Punctie/terugplaatsing/ NOD:
    Maliza3 - 1e kindje: 10 juli punctie 13 juli terugplaatsing

Zwanger:

7. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Helemaal vergeten te zeggen: mijn echo was goed zaterdag, dus ik ben begonnen met stimuleren. Voel me meteen een stuk beter (was met de deca en later triptofem heel misselijk en had veel hoofdpijn)!! Ben nu alleen nog maar moe :)

21 juli heb ik FM1 en dan waarschijnlijk 25 of 26 juli de punctie.
    Ik krijg een hogere dosis Fotsimon dan de vorige keer met Menopur om meer eitjes proberen te creëren.. Ik ben benieuwd!!

8. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Het is me wat met die schildklierwaarden zeg pfff, maar ik wist niet dat de pil invloed kan hebben op je schildklierwaarde. Gelukkig word ik nu om de 4 weken geprikt en aangezien ik een week langer de decapeptyl moet spuiten komen die bloedcontroles eigenlijk nog beter uit dan ik had gepland. Mocht het dan bijgesteld moeten worden dan zijn we er nog op tijd bij.
    En anders spuiten we nog maar een weekje langer, dat maakte blijkbaar allemaal niet uit zei ze vrijdag aan de telefoon.

Nog 2 dagen en dan mogen we eindelijk op intake, ben zo benieuwd!!

Wat spannend Maliza, nu kun je lekker gaan broeden en hopelijk sta jij straks onderaan dat mooie lijstje van ons!!

9. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Jeetje, dat is idd wat!! Fijn dat het nu zo goed uitkomt mbt de controles!!

10. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Palmboom wat goed dat je bent mogen beginnen met de stimuleringsfase!! Maar je zegt ik voel me nu al meteen stukken beter, ben je mogen stoppen met de deca dan????
    Voor zover ik weet moet ik die deca blijven spuiten tot en met de dag van de pregnyl......

Of werkt het anders als je triptofem krijgt???

11. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ja, heel erg fijn!! Wij liggen nog op schema :).

Ga nog steeds door met de triptofem, maar op een een of ander manier voelde ik me meteen beter toen in ze beiden spuiten had gezet :)

12. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Wat is dan de reden dat je geen deca meer spuit maar triptofem?

Wel fijn dat je je nu zoveel beter voelt! Ik had gisteren nog maar mijn eerste pil geslikt 's ochtends en 's avonds lag ik al met knallende hoofdpijn in bed, dus hopelijk is dat geen voorbode voor de komende 2,5 maand......

13. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Balen van de hoofdpijn! Hoop dat dit een incident was en niet 2,5 maand zo blijft...

Ik reageer nogal heftig op hormonen... De eerste icsi poging was op dat vlak een drama en toen heb ik mezelf de laatste week onttrokken aan sociale gelegenheden.. Kon het niet opbrengen op leuk te doen, koste te veel energie en ik had te veel hoofdpijn :-S.

Ik had nog wat deca over van de vorige poging en heb iom het ziekenhuis deze eerst opgemaakt. En het is bijna niet mogelijk, maar de naalden van triptofem is nog botter dan de deca naald :(

14. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Ojee, dan houd ik mijn hart vast voor mijn poging, ik reageer namelijk ook heel heftig op de hormonen. Ik heb van het minste al super erge migraine, dus ik zal me vast voorbereiden op het ergste.

Dat vind ik toch zoiets raars dat die naalden zo bot zijn, dat is toch nergens voor nodig zou je denken? Maarja, het zal toch wel ergens een reden hebben mag ik hopen!

Succes nog met de hopelijk laatste spuiten de komende tijd!!

15. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Kubbeltje , niet te veel over denken, ik heb al jaren vaak hoofdpijn en migraine maar ik reageerde er niet heftig op, het kan heel goed maar hoeft echt niet. Ik had 1e en 2e poging lucrin en daar had ik wel elke dag hoofdpijn van.

Gonal vind ik ook echt fijner als hier voor menopur. Ga dan ook naar 150 , dat is dan wel spannend want ik reageer heftig met de waarde in het bloed..

Hier is de pil ook gewoon standaard en heb geen schildklier problemen of iets , heb me er wel op laten prikken ivm 2 miskramen maar dat hoor ik 30 juli met de planning of alles oke was, gok van wel.. Ben niet moe te krijgen hahaha

Wou dat het al de 30e was.. wil een datum!

Ik wil de foto wel delen met jullie van onze emmy voor tp vorige keer , een blasocyste , dat werd dan wel een miskraam maar goed t blijft bijzonder die foto's

16. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Fijn dat je je beter voelt Palmboom ! Spannend straks die echo's.

17. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Wow, wat super mooi zo'n embryo!! Het blijft toch echt een wonder dat dat kan uitgroeien tot een kindje!!!

Ik probeer er ook zo neutraal mogelijk in te gaan, maar hou het wel in de gaten, dan weet ik in ieder geval waar het vandaan komt. Niet dat je er dan nog niets tegen kunt doen, maarja dat hoort er nou eenmaal bij.

18. maliza3

maliza3 Actief lid

1 jan 2014
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is ons fototje wat we gister gekregen hebben. Ik moet zeggen vind het allemaal maar raar heb niet et idee datze echt iets gedaan ebbem zeg maar dat er iets zit haha... Mja gaan het zien binnen nu en 2 weken

19. maliza3

maliza3 Actief lid

1 jan 2014
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    zie dat ik redelijk wat spelfouten gemaakt heb haha was een post via mijn telefoon en dat werkt nooit zo goed

20. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden, gister de operatie gehad, goed gegaan! Moest eigenlijk nachtje blijven maar mocht onverwachts naar huis! Dus nu lig ik lekker te chalet in mn eigen bed. Hij heeft de cyste helemaal weggehaald, kwam behoorlijk wat troep uit en de verklevingen rechts zijn weg nu en de eierstok ligt weer netjes op zn plek. Links hebben ze niks gedaan, was niet nodig voor de ivf (goed bruikbaar) dus nemen ze geen onnodig risico omdat het aan mn darm vastzit. Hij was eigenlijk verrast wat hij aantrof, viel hem mee hij had het erger verwacht! Dus dat vond ik heel fijn om te horen :)

Nu herstellen (29 augustus nog controleafspraak), mijn laatste spuit lucrin werkt tot 12 september en dan begin ik met stimuleren gelijk, kort protocol dus. Hoef dus niet aan de pil ofzo, gelijk deca en gonal f. En dan heb je ca 2 wk later de punctie he. Dus dat zou mooi zijn.
    Hij zei nog wel, uiteraard moet er wel plek zijn als jij 12 september belt anders moet je nog een maand wachten. :x dames die in het vu lopen, jullie daar ervaring mee?
    En wat voor vooronderzoeken voordat je mocht starten heb je gehad?

Liefs allemaal!!

Deel Deze Pagina