beterschap met je herstel en ik vind het raar dat hij zegt dat er dan wel plek moet zijn want hier is het juist zo als je bezig ben dat je dan ook overal tussendoor geplaatst word etc. in de middagpauze heel laat op de middag etc...
Willeke, fijn dat alles goed ging. Nu rustig aan. Wij horen met cryo tp wel pas 3 dagen van te voren of er plek is voor de tp in het VU maar rest gebeurd in Almere en verse tp is zoizo plek in t VU
Nou ik loop bij de VU maar heb er eigenlijk weinig ervaring mee over het wel of niet mogen starten. Ik weet wel (uit het lezen op internet) dat ze alles op schema doen en als hun schema vol zit pas je er niet meer tussen. Maar zoals ik zei, persoonlijk geen ervaring mee aangezien dit poging 1 is. (ik reageer even uit mijn hoofd en zonder namen erbij maar degenen over wie het gaat weten dat wel ) Ik wist overigens niet dat je schildklier zoveel effect heeft op het al dan niet starten van een behandeling. Ik neem aan dat dat bij de intake bij iedere patiënt gecontroleerd is. Heb dus geen idee hoe het met de mijne gesteld is. Hoop dat het goed blijft gaan hoor meid! Wat fijn te lezen dat de operatie goed verlopen is en dat het meeviel en je dezelfde dag naar huis toe mocht zeg, in je eigen huis voel je je altijd het beste. Ik moet zeggen dat ik zelf van de injecties geen last heb ondervonden behalve dat manlief aangeeft dat ik wat heftiger reageer in bepaalde situaties (ik kan al redelijk "adrem" zijn maar schijnt dus erger te zijn en hij weet er niet goed mee om te gaan dus we hebben wel al wat aanvaringen achter de rug). Verder voel ik me eigenlijk wel oké. Vanmorgen 2e fm gehad en nog steeds 6 eitjes, waarbij ik de 1e keer zeer teleurgesteld was van het aantal mede omdat het ook nog eens aan kant van man natuurlijk nog goed moet gaan zei de arts vandaag het is in ieder geval een kans die je thuis niet gehad zou hebben. Vond ik wel mooi gevonden achteraf (in eerste instantie een dooddoener). De groei is wel goed gegaan want er is er 1 van 18 de rest volgt gestaag....vanmiddag is er teamoverleg en worden alle echo's van vandaag besproken maar naar alle waarschijnlijkheid morgen de 3e fm en vrijdag punctie maar alles onder voorbehoud van telefoontje vanmiddag. Manlief begint al nerveus te worden ik nog niet zo. Ze hoeven er maar een paar te prikken bij mij dus dat scheelt weer. Merk wel dat ik toch teleurgesteld bent in het aantal maar probeer dat weg te denken..... Nou dames wordt vervolgd en iedereen hou vol hé met spuiten, wachten en in welke fase je ook zit. ps sorry dat ik niet zo aanwezig ben maar werk veel over en privé ook nog redelijk druk maar het houdt me bezig
Thnx meiden! Ik lig lekker op de bank met mn telefoon en een stapel tijdschriften Ja kwekken dat zei hij dus ook, stel dat heel Amsterdam bij wijze van spreken op 12 september ongesteld wordt dan kan het zijn dat ik een maand doorschuif. Je zou zeggen, je weet nu al dat ik 12 september eraan kom dus zet mij vast daarbij. Maar ik ga er volgende week nog wel ff over bellen. Met iedereen verder alles goed?
Met iedereen alles goed....tja wat zal ik daar op zeggen. Nou de waarheid dan maar hé. Niet zo goed hier. Ben rond half 3 gebeld door VU met melding dat onze poging wordt afgebroken . Na de echo vanmorgen ook bloed afgenomen en daaruit blijkt dat het oestrogeen in mijn bloed afkomstig is van 1 follikel en de andere 5 doen niet mee . De letterlijke tekst was: "we doen jullie er tekort mee om door te gaan aangezien verzekeringstechnisch gezien het moment van de punctie als poging wordt gezien". De andere 5 doen niet goed genoeg mee. Mijn voorstel om door te spuiten tot de andere 5 het wel doen werd nog wel besproken maar dan wordt degene die het wel goed doet te groot. Kennelijk achten ze de andere 5 als verloren omdat ze het niet goed doen . Heel raar maar dat mijn man en ik vanmorgen wegliepen bij de VU zei ik nog tegen hem er bestaat een kans dat de poging wordt afgeblazen, heel raar want daar werd niet over gesproken........ Ik moet stoppen met decapeptyl en Gonal en vanavond de Ovitrelle spuiten om de eisprong op gang te brengen. Nieuwe planning is als volgt zodra ik ongesteld wordt weer bellen en dan stroom ik in in het korte schema dus zonder dat ik een maand de pil slik en dan gelijk beginnen met spuiten dus. Nou dat was het even van mijn kant...... Liefs en sterkte iedereen uiteraard!!
Wat erg kwekkie heel veel sterkte!! X En willeke wat fijn dat het goed is gegaan en nu maar hopen dat 12 september doorgaat! Hier is het erg druk op het moment maar morgen hebben we de intake dus dan zal ik wel nieuws hebben!
erg vervelend kwekkie dan toch maar hopen dat je ongesteldheid snel komt en je weer opnieuw kan beginnen. het is natuurlijk dubbel want aan de ene kant hebben ze gelijk en scheelt het een poging bij de verzekering. maar ja nu is het weer wachten. succes in ieder geval en volgende keer gaat het gewoon weer goed
Aah wat balen kwekkie! Echt vreselijk balen! Knuffel voor jou! Hebben ze ook gezegd hoe het kan? Hopelijk heeft een volgende poging meer succes!
Dat is klote kwekkie. Bij mij destijds hebben ze wel voor de kleintjes, nu is het goed uitgepak. Alleen bij de tp was ik er niet erg blij mee toen we horen dat de kwaliteit van de embryo niet optimaal was. Ze willen in ieder geval het beste voor jullie Willeke bij ons worden er gekeken wanneer je ongeveer ongesteld wordt daarop wordt je dan al ingepland. Ze weten namelijk toch niet wanneer je de punctie krijgt. Ze kunnen namelijk mocht er geen plaats zijn met de deca er nog een dag aan vast plakken.
Kwekkie.. hoe naar en vervelend het ook is ik heb het mee gemaakt en geloof me later ben je dankbaar , omdat je er idd niks mee bereikt met door prikken en dosis ophogen, ik heb wel mogen door prikken een week en de grootste bleef maar groeien de rest niet. Ik kreeg een escape iui , kan je dat niet krijgen? Volgende keer word je opgehoogd en dan wel resultaat al is het nu wel zuur dat snap ik. Ik drink nu granaatappelsap. Van de Jumbo goed voor innesteling, ken er genoeg die het drinken daar voor. Al zit ik in rust maanden gezond is het zoizo.
Hyper, Oké maar dan is het toch vaag dat ze zeggen dat er een kans bestaat dat ik niet mag starten? Dan zou je toch idd gewoon kunnen starten en dan kunnen kijken wanneer de punctie in zicht komt hoeveel er in de planning zitten? Naja gewoon positief denken en er vanuit gaan dat we de 12e gewoon kunnen starten. Maar mn buik is nu zo beurs dat ik er even niet aan moet denken
Tess ik heb ook granaatappelsap gedronken in de maand de handeling. Aan het einde van de wachtdagen niet meer want ik kon het niet meer verdragen.
Dat is balen (= een understatement)!! Verzekeringstechnisch goed, maar ja nu moet je weer wachten... Dikke knuffel!
Ik ga ook granaatappelsap halen hahaha hoeveel drinken jullie dat dan en vanaf wanneer? Wij zijn net terug van de intake, alles is weer even uitgelegd en toegelicht en ik start dus de 27e met de Decapeptyl en op 21 augustus heb ik de uitgangsecho om te kijken of ik mag beginnen met Gonal-F te spuiten en dan moet ik ook even naar de pre-operatieve screening ivm de narcosepunctie. Dan hebben we 28 augustus de 1e FM en vanuit daar worden de volgenede FM's gepland. Ze verwachten dat we de punctie rond 4 september gaan hebben, dus dat weten we dan ook weer! Ik moet zeggen dat het me allemaal heel erg meevalt, ik had het schema veel drukker en hecktischer verwacht, dus mij valt het alles mee! De pregnyl moet ik trouwens 2 poeders in 1 vloeistof oplossen, dus in principe 10000 eenheden spuiten. Ik ga eens kijken of ik mijn onderschrift ook kan invullen zoals sommigen van jullie hebben en ik zal het lijstje even aanvullen! Dikke knuffel voor iedereen!
In afwachting om te starten: Willeke86 - 1e kindje - in afwachting op operatie, hopelijk starten in september Tess27 - 1e kindje - start begin sept Hyper - 2e kindje - start 18 augustus Sandrabk - 2e kindje - in afwachting op cryo tp Bo1980 - 1e kindje - in afwachting op cryo tp Veroo - 1e kindje - in afwachting op cryo tp Wolffje - 1e kindje - start aug/sept Onderdrukkende fase: Kubbeltje85 - 1e kindje: 27 juli start Deca, 21 augustus uitgangsecho voor start stimulerende fase Stimulerende fase: Kwekkie77 - 1 kindje: 4 juli start Gonal, 15 juli FM2 Palmboom - 1e kindje: 12 juli start Fostimon, 21 juil FM1 mammiesmeisje - 2e kindje: 15 julie hopelijk pregnyl en dan tp cryo Punctie/terugplaatsing/ NOD: Maliza3 - 1e kindje: 10 juli punctie 13 juli terugplaatsing Zwanger:
In afwachting om te starten: Willeke86 - 1e kindje - in afwachting op operatie, hopelijk starten in september Tess27 - 1e kindje - start begin sept Hyper - 2e kindje - start 18 augustus Sandrabk - 2e kindje - in afwachting op cryo tp Bo1980 - 1e kindje - in afwachting op cryo tp Veroo - 1e kindje - in afwachting op cryo tp Wolffje - 1e kindje - start aug/sept Kwekkie77 - 1 kindje: wachten op menstruatie, dan start kort schema Onderdrukkende fase: Kubbeltje85 - 1e kindje: 27 juli start Deca, 21 augustus uitgangsecho voor start stimulerende fase Stimulerende fase: Palmboom - 1e kindje: 12 juli start Fostimon, 21 juil FM1 mammiesmeisje - 2e kindje: 15 juli hopelijk pregnyl en dan tp cryo Punctie/terugplaatsing/ NOD: Maliza3 - 1e kindje: 10 juli punctie 13 juli terugplaatsing Zwanger:
Ik drink meestal vanaf 1 week voor de TP granaatappelsap en ga hier mee door tot de testdatum. Heb ik zelf bedacht, geen idee hoe anderen dit doen Je kunt iets in je onderschrift zetten door je handtekening aan te passen
Thanks Palmboom!! En maakt het nog uit welk merk sap? Ga het meteen in mijn agenda zetten hihi Wat ik ook nog hoorde is vanaf de TP elke avond 10 minuten een warme douche op je buik zetten of een kruik, denk dat ik dat ook ga proberen.........