Oh wat leuk! Dat is een hele goede afleiding! Hier wel een kleine domper op de feestvreugde, mijn schildklier is niet goed. Die moet onder de 2,5 zitten en die is nu 3,3. De internist belt me straks om te overleggen, maar ik zal wel weer een pil extra moeten gaan nemen. En dan wil ik graag bloed prikken over 4 weken, dan weer over 4 weken en dan weer over 4 weken, dan wordt hij goed in de gaten gehouden tijdens de behandeling. Grrr als er eens iets goed gaat bij ons......maar goed, we laten ons niet kisten, we komen er wel, al is het met meerdere omwegen......
Hallo dames, ik ben hier nieuw. En ik ben nog op zoek naar menopur voor onze vierde zelfbetalende poging. Hebt u nog steeds het menopur over?dan neem het contact met mij eva-098@hotmail.com. Alvast bedankt, Eva
Kubbeltje, wat fijn dat je nu een datum hebt. Beter dat je de punctie straks onder narcose mag doen, zal je een hoop rust geven. Merk je zelf ook dat je waardes mbt je schildklier niet goed is? Palmboom, spannend zeg. Hoop dat jullie mooi, zonnig weer hebben met de bruiloft ! Succes nog met de laatste voorbereidingen. Bo, hoe was het gisteren in het zkh? Al een datum voor de punctie? Ik ben gisteren ook weer naar het zkh geweest. Mijn follikels beginnen gelukkig te groeien. Het is allemaal wat later dan normaal opgang gekomen doordat ik een menstruatie van 10 dagen heb gehad. Ik had drie grote follikels 16,14,12 en heel veel kleintjes. Waarschijnlijk gaan ze toch voor de kleintjes. Morgen mag ik weer terug om te kijken hoe het er voor staat. Ben zo opgelucht dat het toch goed gaat.
Oh spannend Sandra!! Hopelijk komen er nog een paar mooie bij!! Ja er viel echt een hele last van me af toen ze zei dat ik de punctie onder narcose zou krijgen, had ik dat maar eerder geweten, dan had ik me niet zo druk hoeven maken! Ik merk eigenlijks niks van mijn schildklier. De internist belde me gisteren nog en ze zei dat hij op zich nog prima was, maar dat de IVF artsen hem graag onder de 2,5 zien. Dus nu heb ik er een pilletje bij, aangezien we over 5 weken al starten. Nu word ik ook om de 4 weken geprikt om hem goed in de gaten te houden. Wel moet ik nu extra alert zijn op symptomen van een te snel werkende schildklier hahaha normaal zou ze een half tabletje erbij hebben gedaan, maarja de tijd dringt he........
Gisteren punctie gehad. Ging best goed, heel lief ontvangen door de dokter en assistente. Prik en pilletje gekregen, was wel vrij wazig, tot laat avond. Punctie zelf was ok. Leuk is anders, maar het viel wel mij. Ze helpen jouw met ademhaling en het duurt misschien 15 minuten of zelf korter. Ik heb wel heel veel complimenten gekregen dat ik hartstikke goed deed - "echte dapper" . Was leuk om te horen... Uiteindelijk 19 eitjes gewonden. Resultaten van mijn man waren ook goed met 12 mil. Dus ja, wat goed kon gaan ging goed. Morgen moet ik bellen voor afspraak TP, die zal op vrijdag de 13de gebeuren. En 25-06 moet ik bloedprikken om te testen. Best snel! En dag na de punctie voel ik mij prima! Moet wel veel drinken van de doctor, maar ik heb geen pijn. Als ik morgen weer een punctie moeten doen, zou ik geen moment twijfelen. @Sandra, welke stimulatie gebruik je? Ik had Gonal-f, eerst 137,5 maar na 6 daggen hebben ze tot 150 verhoogd. Mijn follikels waren ook een beetje langzaam met groeien. Ik hoop dat die van jouw nog een beetje gaan groeien. @Palmboom, echt waar, ga je over een paar daggen trouwen? Ik had zo druk en zo veel stres met mijn bruiloft (2 jaar geleden), ik zou echt geen IVF traject nog bij kunnen. Echt knap! Geniet en ik hoop dat jullie een mooi trouw-cadeau krijgen .
Bo, wat goed om te lezen dat alles zo goed is gegaan! Je had wel veel eitjes zeg! Daar moeten toch een paar mooie embryo's uit naar voren komen. Afwachten op de terugplaatsing en dan duimen draaien! Ik spuit 100ie Gonal f. Ze hadden de dosering laag gehouden omdat ze bang waren voor overstimulatie (ik zou daar aanleg voor hebben).
Fijn dat het zo goed is gegaan Bo en wat een mooie aantallen!! Nu hopen dat er ook zoveel embryo's uitkomen, spannend!!
Gisteren TP gehad van 8-cellige embrio. Foto gemaakt, ziet er uit als framboosje . 14 van 19 zijn bevrucht, wij horen nog hoeveel kunnen bevroren worden. Nog 11 dagen wachten voor bloedtest en maar hopen dat vrijdag de 13de net zo succesvol voor ons wordt als voor Nederlandse football
Wouw goed nieuws Bo!!! Goede (grote) aantallen, hoop dat de embryo goed blijft zitten Ik ben gisteren in het zkh geweest. Follikels groeien niet goed en ik heb het beeld pco gaven ze aan. As dinsdag weer terug. Als de follikels weer niet goed gegroeid zijn zullen ze de behandeling afbreken....zou wel erg vervelend zijn, ben al 16dgn aan het injecteren. Hopen op goed nieuws dinsdag...
@Sandra, wat vervelend... Ik hoop dat je dinsdag wel een goede nieuws krijgt. Zou echt jammer zijn als je nu zou moeten stoppen. Niet allen voor die 16 injecties, maar ook omdat de hele proces dat week vertraagd wordt. Succes en sterkte. Hier niks nieuw, blijven wachten maar. Ben alleen ontzettend moe, komt zeker door Utrogestan. Morgen moet ik weer werken, ik hoop wel dat het lukt met alle bijwerkingen...
Spannend dames!! Wij zijn een weekje op vakantie dus ik ben niet veel hier, maar ik lees zoveel mogelijk mee!
Kubbeltje fijne vakantie. Zit je in het buitenland of lekker een weekje in eigen land? Bo hoe is het werken gegaan? Nog steeds last vd bijwerkingen? Vandaag bleek er weer geen groei te zijn. Nadat twee artsen met elkaar overlegt hadden toch besloten om niet te stoppen maar tot vrijdag door te gaan zonder ophoging vd medicatie. Heb er zelf weinig vertrouwen in. Als de follikels al een week niet gegroeid zijn dan zal het deze drie dagen ook niet gebeuren denk ik...Maar ja positief blijven
He wat balen Sandra, hopelijk komt het toch nog goed!! Wij zitten in Oostenrijk en het is hier heerlijk genieten
@Sandra, wie weet.. Ik moest nog voor IUI Gonal-f 87,5 (denk ik) prikken. Ging ook in het begin heeel langzaam, en toen op een dag, bam! op eens 16mm. Maar ik had maar eentje nodig. En het is uiteindelijk toch niet gelukt... Ik vraag mij alleen af hoe weten ze dat je aanleg heeft voor overstimulatie? Heb je al slechte ervaring van IUIs? Want bij mij hebben ze dit ook gezegd, omdat ik rond 20 eitjes aan elke kant heeft bij begin cyclus. Maar uiteindelijk bij dosis van 150 is het super goed gegaan. Succes en sterkte! @Kubbeltje, voor jouw dit keer alleen veel plezier! Ik zit weer thuis... Op maandag netjes naar werk gegaan, maar ging echt niet. Dat ik moe was en slaperig, daar kan ik nog tegen, maar ik was echt wazig. Ik kon mij niet concentreren, kon alleen langzaam praten, echt raar. En ik moet 70 km met de auto naar mijn werk rijden, OV is echt geen optie. Ik heb het wel heen en terug gedaan, maar het was niet slim. Dus maar weer ziek gemeld en ik ben echt geen aansteller, hoor. Ze zeggen dat het na een weekje Utrogestan weer beter moet gaan. Wij zullen zien.
Hallo allemaal, Ik ben nieuw en ook ik sluit me aan bij dit forumonderwerp. Wij beginnen eigenlijk nu met de behandeling. In januari dit jaar doorverwezen naar het VU en daar allerlei onderzoeken gehad om door verwezen te worden naar de IVF kliniek. Wij gaan direct het ICSI traject in (lange behandeling), gecombineerd met een PESA behandeling (waarbij bij mijn man direct uit de teelbaal zaad wordt geoogst). De opbrengst bij zelfopwekking is te laag waardoor een spontante zwangerschap niet mogelijk wordt geacht. Ik ben inmiddels al halverwege met de Pil en morgen krijg ik de prikinstructie en een echo en dan beginnen we met injecteren. Erg spannend maar probeer alles over me heen te laten komen. Iedereen hier heel veel succes!
Spannend allemaal!! En welkom kwekkie!! Ik moet 8 juli mn schildklier weer laten prikken en als die goed is start ik ongeveer een week later met de pil en 16 juli hebben we een afspraak met de ivf verpleegkundige. Dus hopelijk reageert mijn schildlkier snel op de extra medicijnen anders wordt het nog een maand extra wachten en dat wil ik echt niet....
@ Bo, ze konden dat zien bij eerdere onderzoeken en echo's die ik heb gehad. Door jouw verhaal blijf ik toch nog een beetje hoop houden tot vrijdag ! Bedankt. p.s goed aan jezelf denken en lekker rustig aan doen! @ Kubbeltje, lekker hoor, veel plezier nog! @ Kwekkie, spannend hoor. Alvast veel succes!
hoi allemaal, ik was al heel de tijd op zoek naar een forum met meiden die ook nu bezig zijn of gaan beginnen aan icsi/ivf. Ik moet vandaag beginnen spuiten met decaptyl en maandag komt daar Gonal-f bij. 30 juni moet ik dan terug voor een echo om te kijken hoe het eruit ziet. Dit is mijn eerste icsi en ben enorm zenuwachtig hele dagen weet gewoon echt niet wat ik moet verwachten. Het streven was in ieder geval om rond 4 juni de punctie te hebben. dan ben ik net 1 dag terug van vakantie dus kan ik er hoop ik even tegenaan iemand nog tips om me gerust te stellen en mijn lieve vriend niet helemaal gek te maken?? (ik ga alle pagina's nog lezen hier maar moet zodalijk gaan werken.)
Succes maliza!! Ik ben nog niet begonnen dus ik kan je nog niet geruststellen, maar ik heb mezelf voorgenomen om alles gewoon op me af te laten komen en ik zie wel hoe het allemaal loopt. Wat betreft het hormonen spuiten dat vind ik persoonlijk wel meevallen, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik ben wel benieuwd hoe ik er weer op ga reageren, want het is natuurlijk wel veel meer dan bij iui. Ik zou zeggen deel je ervaringen met ons, dat helpt veel vind ik, das toch anders om er met lotgenoten over te kunnen kletsen!