Hallo allemaal, ik lees de berichten van jullie allemaal. ik heb er lang over moeten nadenken om me aan te melden. ik heb het uiteindelijk gedaan. Hetzij onder een alias ik weet ook niet of ik hier mijn bericht goed plaats. er staan zoveel berichten, dat ik niet weet waar ik zijn moet. Een nieuw topic aanmaken kan ik niet ik ben 33 en hebben jaren een kinderwens. nu pas sinds 2 maanden weten we eigenlijk waar we aan toe zijn. ik moet een ICSI ondergaan. ik zie eigenlijk nergens mannen reageren dus ik hoop dat er iemand reageert op mijn berichtje. Ik heb minder dan 1miljoen cellen en ben niet zo vruchtbaar. ik ga volgende maand naar het AZM voor een intake gesprek. Ik vraag mij een paar dingen af die ik nergens kan vinden; hoelang duurt het vanaf het moment ik dit intake gesprek heb gehad totdat mijn vrouw (als alles goed gaat) zwanger is? De spermacel moet vanuit de teelbal gezogen worden, doet dit veel pijn? en hoe gaat zo iets in z'n werk? moet de man medicijnen/ spuiten nemen en/ of alleen de vrouw? Zijn er echt zo weinig mannen die hier last van hebben? ik las een kans van 1 op 5 om zwanger te raken bij een ICSI. Is er onder de mannen ook het gevoel van onzekerheid? mbt zijn vrouw? dat je je vrouw te kort doet? sorry voor de zoveel vragen maar helaas heb ik deze.
moet de man medicijnen/ spuiten nemen en/ of alleen de vrouw? Alleen je vrouw maar jij kunt wel aan de vitamine en tomaten eten(volgens het laatste onderzoek)zodat je sperma kwaliteit misschien verbeterd. Er zijn verschillende mannen die daar baat bij hebben. Is er onder de mannen ook het gevoel van onzekerheid? mbt zijn vrouw? dat je je vrouw te kort doet? Dat zal vast mijn vriend had dit ook, maar inmiddels niet meer. Vooral veel praten met je vrouw. lees deze website eens. http://www.ivf.nl/stimulatie.html sorry voor de zoveel vragen maar helaas heb ik deze.[/QUOTE]
Hoi Johan, wij zijn nog niet zo ver, dus ik kan je helaas geen antwoord geven op je vragen. Bovendien ligt het 'probleem' bij ons bij mij en is de zaadkwaliteit van mijn vriend helemaal oké. Maar ik denk dat Hyper je al wel op weg geholpen hebt. Succes in ieder geval!
@johan: wij zitten ook niet in dezelfde situatie. Wel is mijn partner drager van een erfelijke ziekte en doen wij daarom icsi. Ik kan ook alleen maar adviseren goed met elkaar te praten!!! Mijn man voelt zich vaak schuldig... Maar wij hebben deze keuze samen gemaakt en hebben van te voren een grens afgesproken (hoe ver gaan wij). Wel alvast een tip: die hormonen doen veel met een vrouw! Wees extra lief voor haar en koop bv bloemen + een lief kaartje bij een enorme teleurstelling (bij ons bv bij de miskraam en toen de laatste cryo niet goed ontdooit was en wij moesten starten met icsi2). Er zijn ook manieren om de kwaliteit van het zaad te verbeteren, maar ik weet niet of dit in jouw situatie van toepassing kan zij (gezien de TESSE). Misschien handig om na te vragen? Ik heb veel gehad aan het boek 'innesteling', daar staan ook veel tips in voor mannen. Suc6! Hopelijk komen jullie dromen uit!
Bleuh, ik ben het wachten nu al zat... Nog 10 nachtjes slapen tot de bloedtest, duurt lang!!! Heb trouwens erg gevoelige borsten en hele duidelijke blauwe adres. Kan uiteraard door de utrogestan komen, maar ik hoop zo op iets anders
In afwachting om te starten: Willeke86 - 1e kindje - start 12 september Tess27 - 1e kindje - start begin sept Hyper - 2e kindje - start 18 augustus Sandrabk - 2e kindje - in afwachting op cryo tp Bo1980 - 1e kindje - in afwachting op cryo tp Veroo - 1e kindje - in afwachting op cryo tp Wolffje - 1e kindje - start aug/sept Kwekkie77 - 1 kindje: wachten op menstruatie, dan start kort schema Onderdrukkende fase: Kubbeltje85 - 1e kindje: 27 juli start Deca, 21 augustus uitgangsecho voor start stimulerende fase Stimulerende fase: Punctie/terugplaatsing/ NOD: mammiesmeisje - 2e kindje: 15 juli hopelijk pregnyl en tp 21 juli, 4 aug testen Palmboom - 1e kindje: 12 juli start Fostimon, 25 juli punctie, 29 juli tp, 13 aug bloedtest Zwanger: Maliza3 - 1e kindje: 10 juli punctie 13 juli terugplaatsing, 25 en 28 juli testen
Hoop dat jullie ook doorschuiven naar beneden sta daar nu zo alleen. Ik moet wel zeggen dat die onzekerheid en ongeloof nog steeds niet weg is hoor...
Zo daar ben ik ook weer, was even een weekendje weg,wat hebben we genoten!! Gisteren de laatste pil gehad dus dat kunnen we ook weer afsluiten. Morgen moet ik weer bloed prikken voor mn schildklier en dinsdag belt de internist voor de uitslag. Verder alles rustig hier, van mij mag het snel 21 aug worden, dan kunnen we tenminste weer verder...... Geniet van het weer en succes met het wachten iedereen!!
Mazila ik ben onzeker gebleven tot de 20 weken echo. We hebben ook niets gekocht voor de 20 weken echo. Ik weet niet hoe het nu zal zijn. Misschien dat ik eerder wat zekerde ben al denk ik dat ik rond de 26 weken erg onrustig ga worden. Het bij mij vorige zwangerschap toen in het zlh gelegen ivm vroegtijdig weeën.
ik hoop wel dat ik bij de eerste 2 echo's iets meer rust in mn hoofd krijg in ieder geval want geloof dat ik op dit moment voornamelijk moe word van mij zo druk te maken dan echt daadwerkelijk door de zwangerschap zelf. ik heb ook alsmaar de neiging te moeten testen om te kijken of het überhaupt nog zwanger aangeeft alleen heb ik geen testen meer haha... hoe kan je jezelf zo gek maken in je hoofd he... heb ook medelijden met mijn vriend die werkt doet alles en uit mij komt helemaal niks meer jank om iedere kleinigheid... en word krankjorum van mezelf...
Maliza ik heb maar een keer getest en daarna niet meer. Zelf niet nadat ik een aantal bloeding heb gehad rond 6-7 weken. Als het misgaat heb je namelijk nog steeds genoeg hormoon om een postieve test te krijgen. Daarnaast maakt de heen sneller HGC aan als de ander, dus bij de een worden de testen sneller donkerder dan bij de ander. Daarnaast moet je hetzelfde merk en op dezelfde tijdtesten anders kan dat ook weer invloed hebben. Met al deze onzekerheden wordt je dus ook niets wijzer van meer testen. Ik had veel zwangerschapsklachten en ook dat maakte het voor mij niet zekerder, want ook hier geld dat je geen zekerheid hebt. Ik hoop dat de weken snel gaan en dat je snel bij de 12 weken bent. Kubbeltje ik hoop dat je waardes gewoon nog steeds goed zijn en ook weer een deel van het proces afgesloten met de laatste pil. Als jouw traject lees ben ik blij dat ik een kort protocol heb. Ik heb waarschijnlijk rond dezelfde tijd als jij de punctie en ik ben nog steeds niet begonnen. Hier lekker rustig op het werk. Iedereen is met vakantie dus weinig telefoontjes en emails. Gewoon lekker werken. Ik ga deze week ook schildklier laten prikken. Ik ga er vanuit dat hij nu goed is. Ik voel me namelijk lekker en ben alweer wat afgevallen. Als die goed is ga ik mijn medicatie halen, want ik verwacht volgende week vriijdag ongesteld te worden. Ik hoop dat ik dus volgende week zaterdag mag gaan prikken.
Ja, het is echt een ellende hoor al die hormonen voordat er echt iets gaat gebeuren, maarja, het is niet anders. We denken maar zo, nog een week of 4 en dan hebben we het belangrijkste erop zitten en hoef ik alleen nog de bolletjes.
Wij hebben van de week de planning gehad en ik stop de 13e aug met de pil start de 20e aug weer en stop 10sept weer ( zo geregeld zodat ik de 26e op vakantie geen bloeding krijg) . 3 sept als we terug zijn meteen start deca en eind sept punctie. Heerlijk meteen starten na de vakantie.
Klinkt goed Tess! Wij gaan dan, als het allemaal goed loopt bij mij met de controle 14 aug, zo'n beetje gelijk op! Wij zouden 12 sept dan nl starten en dan 14 dgn later de punctie.. pfff ik kijk er echt naar uit! Wel lekker dat je in je vakantie geen last hebt van je ongi
raar eigenlijk dat je uitkijkt naar een pijnelijke(hoeft niet heel erg te zijn hoor) en niet erg leuke medicisch handeling. Doe ik trouwens ook maar ik vind het wel raar
Fijn Tess en Willeke, hebben jullie ook weer een datum om naar toe te leven!! Ik verga echt van de hoofdpijn, weet niet of dat door de deca komt of omdat ik zaterdag de laatste pil heb gehad en misschien wel ongesteld moet worden. Hebben jullie nog tips op die hoofdpijn tegen te gaan of te bestrijden?