IVF/ICSI vanaf Juli 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kubbeltje85, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ach Kubbeltje, hoofdpijn is zo naar.. Ik start met de pil nu dikke week en elke dag hoofdpijn, nu weet ik weer waarom ik toen gestopt was na 10 jaar... werd zeker 60% minder. Tips tja is zo lastig, goed water drinken, af en toe paracetamol mag echt, beter geen ibu met behandeling.

Willeke, ook spannend weer dus..

Wij starten eigen 3e met deca en die prik ik zeker wel 21/30 dagen door aangezien ik pas 17e start met gonal 150.. 10 sept pas laatste pil...

2. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Ja hier ook Tess, wist nog wel dat het erg was, maar zo erg pfff :( hopelijk neemt het na een paar dagen weer af en anders moet ik toch maar even mn rust pakken, alles voor de behandeling op dit moment hoor......

Nog 3 weken en dan weten we of we met de gonal f kunnen beginnen, ik hoop het!

3. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Kubbeltje wat rot die hoofdpijn... geen ervaring mee (gelukkig) sterkte!

Hyper, ja ik weet dat het raar klinkt, maar vanaf januari sta ik voor mijn gevoel stil. Sindsdien weet ik nl dat zelf klussen geen effect zou gaan hebben. Toen kwam de lucrin periode waarin een zwangerschap uitgesloten is, de operatie en nu dus weer 2 mnd herstel met lucrin. Dus ik ga in september eindelijk een échte kans op een zwangerschap krijgen. Een poging waarbij het zomaar zou kunnen lukken. Want toen we het nog zelf probeerden voor mijn gyn - bezoek bleek het achteraf allemaal nutteloos geweest want de doorgang was gewoon geblokkeerd. Dus ja, het voelt echt een beetje als een eerste echte realistische kans op een zwangerschap... ;)
    En de pijn, tja daar denk ik niet eens aan.. ik denk ook zo als anderen het kunnen, dan kan ik het ook! :)

4. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Nou, mijn schildklier heeft er zwaar mee, hij staat nu op 2,5 dus ik krijg er weer een pilletje bij :(

Niet waar ik op gehoopt had, maar hopelijk prikken we nu vaak genoeg om de waarde op peil te houden.......even janken nu en dan weer door....verbazingwekkend dat ik nog tranen over heb!

5. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Kubbeltje je hebt nog even voordat je gaat stimuleren toch. Het is ook echt k l o t e ding die schildklier ik weet er jammer genoeg alles van

6. kwekkie77

kwekkie77 Lid

18 jun 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal,

Ik heb zojuist eerst even geruime tijd bijgelezen van al hetgeen ik de afgelopen periode heb gemist maar ik blijf moeite houden iedereen uit elkaar te houden na het lezen van alle verhalen ;) Lang weg geweest van hier wegens wat familieomstandigheden en ook gewoon fulltime werken (vakantietijd is extra druk lijkt wel, iedereen koopt een huis pfff) en uiteraard nog proberen een sociaal leven te onderhouden ;)

In ieder geval Maliza gefeliciteerd met je zwangerschap, nummer 1 onderaan de lijst, hopelijk volgen er gauw meer dames.

Kubbeltje wat naar dat je zoveel klachten hebt (gehad) van de pil zeg. Wat betreft de decapeptyl kan ik zeggen dat ik daar ook moe van werd maar zo'n anderhalf / 2 uur na het spuiten knapte ik weer wat op. Jeuk had ik alleen als de vloeistof te koud was eigenlijk.

De tip van Hyper over het prikken heb ik ook gebruikt. FF voelen met de naald of je op een gevoelige plek zit en zo ja ander plekje zoeken. Zeker met de decapeptyl heeft dat geholpen wat een rotdingen zijn dat zeg.

Willeke ik ben blij dat je herstel goed gaat en dat je nu echt iets hebt om naar uit te kijken, het is echt een kwestie van een lange adem hebben zeg, maar komt goed!

Sandra hoe is het nu met jou? Ben je inmiddels ongesteld geworden?

Ach arme Palmboom zoveel eitjes, dat moet echt even een teleurstelling zijn geweest voor jullie, heftig hoor. Maar we blijven positief hé al valt dat niet altijd mee.

Mamsie hoe voel je je, gaat alles goed bij jou?

Tess al op vakantie of nog hier? In ieder geval geniet van je vrije tijd en rust.

Johan:
    Ik zag ook nog een man voorbij komen Johan en dat wil ik ook niet ongenoemd laten. Johan je bent zeer zeker niet de enige maar waarschijnlijk we één van de weinige heren die zich meldt op een forum, sjapeu!

Wij zitten in de medische mallen molen omdat mijn man ooit "geknipt" is en daarna een hersteloperatie heeft ondergaan zonder het gewenst effect. Bij een zaadlozing is er te weinig of te weinig sterk zaad om op een natuurlijke wijze een zwangerschap tot gevolg te kunnen hebben. In ons geval is een PESA aan de orde waarbij bij mijn man uit de bal zaad wordt 'gemolken'. Dit is vervolgens de reden dat wij ICSI moeten doen. Geloof me er zijn meer mannen dan je zou denken met dit "probleem" alleen ze praten/schrijven er niet echt over.

Dit prikken wordt gedaan onder plaatselijke verdoving waarbij een naaldje in de bal wordt geprikt en de uroloog vervolgens "melkt". Mijn man heeft het niet als dramatisch ervaren maar de uren erna moet je wel rustig aan doen aangezien het toch gevoelig is daar.

Verder hoeft de man - voor zover mij bekend in onze behandeling - geen medicijnen te nemen. Het is de vrouw die injecties moet toedienen bij haar zelf want het zijn haar eitjes die tot rijping moeten komen.

Je vraag over de duur vanaf behandeling tot zwangerschap is gewoonweg niet te beantwoorden.

Wat betreft onzekerheid, mijn man is niet onzeker maar soms bekruipt hem een schuldgevoel, in dit geval om dat hij zich op zo'n jonge leeftijd heeft laten "knippen". Maar goed die keuze is gemaakt destijds tijdens een momentopname in zijn leven en gedane zaken nemen geen keer. Ik ben niet boos en niet teleurgesteld maar het is wel jammer dat het zo moet, ik zo liegen als ik dat niet zou zeggen. Ik wens jullie heel veel succes en mocht je nog vragen hebben plaats een berichtje.

Voor iedereen die ik niet met naam en toenaam heb genoemd, hoop ik dat het met jullie allemaal goed gaat en dat alles nog volgens plan verloopt.

Ego: ik zelf werd een weekend geleden ongesteld en heb me weer aangemeld. Gelijk vorige week maandag de echo gehad en diezelfde dag begonnen met de fijne decapeptyl en dinsdag gelijk Gonal erbij 225 eenheden.

Vandaag 1e fm gehad en 7 op rechts en 4 op links. Op rechts 4 grote en 3 wat kleinere waarvan wellicht nog 1 bruikbaar. Links liggen ze achter mijn baarmoeder en zijn waarschijnlijk niet geschikt. Ook vandaag gelijk bloed geprikt en vanmiddag werd ik gebeld dat donderdag half 10 punctie is (en wellicht mijn man PESA als de vriezer niet voldoende kwaliteit heeft). Zojuist de Ovitrelle gezet dus spannend nog even.

Zo dat was me toch weer een heel verhaal, moet het beter bijhouden maar het is ook dramatisch druk op mijn werk vandaar......

Nou liefs van mij aan jullie allemaal

7. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Wow Kwekkie jij gaat weer super snel wat goed zeg!!
    Spannende tijden weer, maar hopelijk gaat het ook bij jou allemaal goed komen dit keer!

Ik heb echt een ellendige dag gehad, mijn tranen zitten erg hoog en om het minste gaan ze weer aan het rollen......en dan het nieuws dat mijn schildklier niet optimaal is kwam hard aan ookal hou je er rekening mee. Nu word ik over 4 weken weer geprikt, in de week van de punctie. Daarna wil ik na 3 weken geprikt worden, in de testweek. En of we dan nog niet genoeg ellende hebben gehad vandaag ben ik ook nog eens gruwelijk ongesteld geworden echt niet normaal zo heftig. Hopelijk is dat ook weer snel voorbij, want ik loop al te lekker sinds mijn laatste menstruatie hahaha :) ja ik kan gelukkig ook nog lachen tussendoor, maar oh oh oh wat had ik het zwaar vandaag.......

Zo weer genoeg geklaagd, ik ga lekker op de bank onder mn dekentje tv liggen kijken even tijd voor mezelf.

Dikke knuffel voor iedereen!!!

8. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey kwekkie, wat fijn dat je zo snel al kon starten en je nu al weer snel de punctie hebt! Zou super zijn als de opbrengst donderdag even wat beter is als de vorige keer! Duim iig voor je. Hier morgen nog even een extra vu-momentje want moet de hechting uit mn navel laten halen. De huisartsassistente lukte dat nl niet.

Kubbeltje wat rot van je schildklier waarde. Heb geen verstand daarvan maar snap dat dat even een tegenvaller is.. Heeft dat verder nog invloed op het verloop vd ivf?
    Hihi onder een dekentje? Bij de gedachte krijg ik spontaan een opvlieger haha ;) zelfs al weken niet geslapen onder een deken!

9. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Hahahahha ja ik heb het wonder boven wonder best vaak koud, natuurlijk afgewisseld met wat heerlijke opvliegers ;)

Nou voordat ik mocht beginnen moest hij onder de 2,5 zijn om de kans van slagen het grootst te houden. Daarom heb ik met mijn internist afgesproken om regelmatig te prikken tijdens de behandeling om hem dan ook zo laag mogelijk te houden. Ik weet eigenlijk niet wat de normale gang van zaken is, maar ik vond dit wel een fijne werkwijze en zoals je ziet is het niet voor niks....
    Zou het mezelf nooit vergeven als de behandeling zou mislukken door het niet voldoende controleren van mijn schildklier..

10. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Kwekie bij mij dachten destijds ook dat een eileider niet te prikken was, maar tijdens de punctie toch geprobeerd en het lukte en nog belangrijker ik had geen extra pijn dus je weet het niet. Ik hoop op een plakker.

Kubbeltje probeer voor de punctie te prikken mocht omhoog zijn gegaan fan kun je nog hoe moeilijk ook nog beslissen om geen punctie te doen. Te hoge waardes kunnen effect hebben op de kwaliteit van de eitjes. Heb het er goed met de internist over. Ik hoop dat hij gewoon naar beneden gaat.

Ik ga morgen prikken dan heb ik donderdag de uitslag en als deze ergens rond de 1 ligt dan gaan we aan onze poging begonnen. Zo niet doe we het niet. Ik heb 2 mk gehad terwijl die rond de 2,5 lag en wil jet risico niet nemen. Ik ga dan ook pas vrijdag mijn medicatie ophalen

11. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Ik heb mijn volgende prikbeurt staan op 1 sept en de punctie is rond 4 sept dus dan zijn we nog op tijd. Afhankelijk van die uitslag zal ik met de artsen overleggen wat het beste is, maar ik hoop dat het met 5 thyrax per dag wel onder controle blijft.....

Ik ga voor je duimen dat jouw waarden mooi laag zijn, zodat je ook weer verder kunt!

12. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Kubbeltje, hoop dat je lekker geslapen hebt en je jankdag van gisteren snel kan vergeten :)!

Kwekkie, spannende periode. Alvast veel succes donderdag! Een voordeel dat je het zo druk hebt op je werk, dan ben je waarschijnlijk niet continu met het traject bezig! Werk je als makelaar?

Willeke en Tess, leuk dat jullie gelijk opgaan. Op naar september:)! Tess, alvast een fijne vakantie, lekker ontspannen en genieten.

Ik ben 31 aug ongesteld geworden en vandaag bloed ik bijna dood, gadver, heb er totaal geen energie door. Vanaf vrijdag moet ik ovulatietesten doen en als deze positief aangeeft, 6 dagen later de tp. Ik verwacht eind volgende week...
    Lekker een vakantie geboekt, vertrekken 29 aug, hopelijk niet ongi dan op vakantie!

Fijne dag meiden en Johan :)

13. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Kwekkie ik hoop dat het allemaal is goed gegaan vandaag. Ik hoop voor jullie dat er genoeg in de rietjes zat en dat je man niet ook nog een procedure moest ondergaan.
    Hebben echt maar 1 eileider kunnen aanprikken of was de 2de(net zo als bij mij) ook mogelijk.

Sandra ik hoop dat je een hele fijne vakantie hebt en dat zowel jij als ik niet ongesteld worden in de vakantie. ik ga namelijk een week later dan jij op vakantie en dan heb ik ook net de tp gehad.

Kubbeltje ben je een beetje bij gekomen van het nieuws. Fijn dat je nog net voor de punctie kan bloedprikken. Echt hoe verveeld ook als die te hoog is niet een kans vergooien hoor. Ik zit ook op 125 mcg. Je kunt trouwens uitrekenen hoeveel je ongeveer nodig zou hebben als je schildklier er volledig mee gestopt is. Dit is grofweg 1,6 - 1,8 mcg per kg (Wiersinga/Krenning Schildklierziekten).
    Het belangrijkste is dat jij je lekker voelt en het liefst ergens een TSH rond de 1.

Hier net de uitslag terug en we zijn helemaal blij deze is 0,8 mcg, dus helemaal goed. Hij mag nog iets lager, maar de verwcahting is dat hij nog iets zal zakken. Ik ga morgen mijn medicatie weer ophalen en dan gaat het volgende week echt weer beginnen. Het is zo raar voor mijn gevoel is de poging waar onze zoon uit is gekomen nog maar net klaar.

14. kwekkie77

kwekkie77 Lid

18 jun 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    ladies ik ben er weer. Was een rare ochtend zo dat mag ik toch wel stellen hé. Nou in principe alles goed gegaan. Ze hebben 4 follikels aangeprikt (alleen rechts) en de opbrengst daarvan is 3 eicellen. Vond ik toch wel een beetje een teleurstellend resultaat maar goed beter iets dan niets. De punctie was wel te doen alleen vond ik het lastig te focussen op mijn ademhaling dus dat ging niet helemaal lekker ;)

Toen begon het lange wachten want het ene rietje van mijn man moest toen ontdooit worden en jaaaaaaaaa er zijn 3 bruikbare zwemmers gevonden en die zijn direct ingebracht in mijn eitjes. Heb wel buikpijn hoor pfff en gelijk begonnen met de bollen. Zaterdag mogen we bellen wat het resultaat is en als er wat bij zit dan zondag tp. Spannend dus.

Dus hyper manlief hoefde niet weer onder de naald ;)

Sandra hoe voel jij je vandaag? Al iets meer energie? Ik hoop dat je een fijne vakantie zult hebben en dat tot die tijd alles naar wens verloopt. Wat betreft mijn werk, ik werk op een notariskantoor en gezien er daar de laatste jaren hevig is gesneden in het personeel en de markt nu enorm aantrekt is het in alle hevigheid zelfs tijdens de vakantie erg druk. maar goed het is wel afleiding zeg ik dan maar, maar ook stress.

Wat betreft alle waarden van iedereen (waar ik weinig kaas van heb gegeten sorry ladies) ik hoop dat deze zich allemaal prima houden en geen roet in het eten gooien, ik blijf duimen voor ons allemaal.

Liefs en een warme knuffel van mij en keep the faith ;)

15. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Spannend kwekkie!! Nu lekker relaxen en duimen op een mooie tp zondag!!

Hier is het nieuws wel weer gezakt. Hoop gewoon op het beste en dat 5 pilletjes genoeg is. Hyper dat is wel een handige berekening! Weet alleen niet of mijn schildklier er volledig mee is gestopt.....maar dan zou ik nu ongeveer goed moeten zitten met 94 kilo of niet?

Vandaag even heerlijk geshopt met mams dat doet een mens goed!
    Gelukkig voel ik me vandaag weer goed, maandag en gisteren had ik zoveel hoofdpijn dat ik alleen maar kon slapen :( hopelijk vertrekt mijn ongesteldheid snel en neemt die de hoofdpijn mee!

16. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Wow, wat is hier veel geschreven!! Sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb... Ga morgen alles lezen!!

17. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    @kwekkie: ik hoop op 3 mooie bevruchtingen!! Idd nu rustig aandoen en op naar een mooie tp! Wanneer horen jullie of deze doorgaat? Op de dag zelf of eerder?

18. kwekkie77

kwekkie77 Lid

18 jun 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    palmboom we mogen zaterdag bellen of er dus bevruchting is en als dat er is dan zondag tp..... we wachten af meer kunnen we niet doen (behalve ook bollen in brengen). Iemand overigens ervaring met die Utrogestan? Ik lees overal dat je de hulsjes uiteindelijk weer "verliest" maar die ervaring heb ik nog niet zeg maar (raar praatje maar goed alles is hier bespreekbaar haha).

Liefsssss van een moeie ik

19. maliza3

maliza3 Actief lid

1 jan 2014
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds ik ze gebruik dag en nacht maandverband in omdat er idd teruit uitkom ja dat hulsje is geen hulsje meer he mr neem aandat je dat wel snapt... Ik vind hoe dan ook superranzig

20. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Kwekkie ik het begin verloor ik weinig maar na een week gebruiken verloor ik het hele bolletje binnen 30 minuten. Ik had inlegkruisjes die ik na 45 min weg kon doen. Ik vond het erg broeierig worden

Deel Deze Pagina