Palmpje.....gefeliciteerd!!!!!!! Hoe voel je je meid??? Ik hoop dat alles voorspoedig gaat! Jeetje wat dramatisch dat jullie zo'n last hebben van de pil, dat heb ik gelukkig niet gehad en ook van de deca en gonal weinig tot geen bijwerkingen gehad. Van de deca werd ik wel wat moeier en heel soms wat hoofdpijn maar zelden dus. Hier zitten we inmiddels op wd3 (als ik de dag van tp niet meetel) en ik voel me niet zo denderend. Terwijl ik me eigenlijk het gehele traject oké heb gevoeld. Van de punctie heb ik ietwat last gehad donderdag maar vrijdag ging dat wel weer oké. Heb sinds maandag echt last van mijn onderbuik, voelt inderdaad als ongesteld worden maar normaliter manifesteert dat gevoel zich bij mij aan de zijkanten. Ook een vol en opgezet gevoel in mijn onderbuik en gevoelige borsten en die bij mij normaal niet zo gevoelig zijn (omdat ik van die groters heb). Mijn geurzin is sterk, mijn man deed gisteravond bleekwater in de wc om schoon te maken, gang deur dicht en nog rook ik het heel erg. Verder een beetje licht in mijn hoofd. Ik weet het zegt allemaal helemaal niets en kan allemaal door de "bollen" komen maar feit blijft dat ik verder nergens last van heb gehad tijdens de behandeling en dat die bollen dan zo'n effect zouden hebben, apart. Gisteravond deed ik even onder de douche de algehele hygiëne (inside vanwege die bollen) en inenen had ik wat helderrood bloed aan mijn vinger...ik schrok me wezenloos.......geen idee wat ik hiervan moet denken. We wachten rustig af maar manlief zei gisteren al: we kunnen toch zelf ook een test halen, maar goed of dat verstandig is en wanneer moet je die gebruiken....geen idee....en wellicht dat door de bollen er streepjes ontstaan (geen ervaring gezien het feit dat dit de eerste poging is). Om nog even de vraag van Tess te beantwoorden, wij zitten bij de VU. Nou dit was even de stand van zaken van mijn zijde en ik hoop dat het verder goed gaat met iedereen. Ik ga vanavond nog maar even een vakantie zien te boeken aangezien ik over anderhalve week vakantie heb
Snap dat je schrok Kwekkie, wie weet innesteling. Daarom vroeg ik het omdat je zo op hun zat te wachten toch? Ik zit ook bij het VU met tp en als we eventueel cryo's hebben, de rest in het Flevoziekenhuis Almere.. Mijn vriend moet dan met de eitjes naar het VU na de punctie.
Wow wat spannend Kwekkie!! Dat lijkt me echt het ergste van de hele behandeling, het wachten of je dan toch niet toevallig gewoon ongesteld gaat worden...... ik ga voor je duimen dat het allemaal goed komt en jij als 3e onderaan het lijstje komt! Hier begint het ook op te schieten, volgende week donderdag de uitgangsecho om te zien of ik mag beginnen met de Gonal f. En vanaf dan gaat het super snel, dat weet ik zeker. Het heeft even geduurd allemaal, maar nu de echo in zicht komt gaat het allemaal heel erg snel. Ik voel me op zicht best ok weer, af en toe nog wel last van hoofdpijn, maar gelukkig lang niet meer zo erg als met de pil. Hopelijk houdt mijn lijf zich ook rustig als ik straks met de Gonal f ga spuiten. Oh en ik zit inmiddels op de -10!! kilo dus ik ben helemaal happy! Was echt zo bang dat ik door al die hormonen weer super veel zou aankomen, maar gelukkig val ik nog steeds af! Heb ik straks een mooie buffer mocht ik zwanger raken hihi
Door de bollen ontstaan er geen streepjes hoor! Ligt eraan wanneer je voor het laatst de Pregnyl gebruikt hebt Ik gebruikte maar 1x Pregnyl voor de punctie en testte altijd thuis met 7 dagen na tp. (tel ik de dag van de tp niet mee) Maar ik was wel altijd een vroegtester Ik heb trouwens geen hoofdpijn van de gewone pil hoor. Die heb ik sinds 2006 al niet meer geslikt. De progynova pil bezorgd me die ellende
Kwekkie die bollen kunnen je alle zwangerschapsklachten laten krijgen die je maar kan in denken. Ze kunnen zoals Boris geen vals positieve zwangerschapstest geven wel kunnen je menstruatie tegen houden. Ik had trouwens na de 3 dagen na de tp ook continu het idee dat ik ongesteld werd. Ik heb dit denk tot 10 weken gehouden. Je moet trouwens uit kijken met schoon maken vaginaal het is daar nu redelijk gevoelig en wilt nu geen infectie. Even de douchekop er over en dat is het is mij altijd verteld ook geen vaginale schoonmaak douches ofzo. Ik snap dat die bollen smerig zijn maar ik heb dat soort afscheiding heel mijn zwangerschap gehouden. Het zorgt voor een mooi bedje voor de embryo. Dat bloed kom waarschijnlijk omdat er een vaatje is gesprongen tijdens het wassen. Het is daar vaak nu goed door bloed
Kwekkie, spannend joh en fijn dat je een tp hebt gehad! Hoe voel je je nu? Palmboom, gefeliciteerd!!! Super leuk!! Hoe is het met de rest? Ego, gister nacontrole gehad na de operatie. Alles goed en krijg voorrang in het ivf centrum (jeej), 4 september intake en dan als het goed is 12 september starten, gelijk met stimuleren. Ben nu officieel ook overgedragen naar het ivf centrum en hoef dus voorlopig niet meer op de poli te komen Het komt nu allemaal echt dichtbij, eindelijk!!
Willeke wat een super nieuws zeg dat jij je ook mag gaan melden bij de - zoals ik ze noem - de barakken, spannend spannend. Ik voel me verder goed, alleen opgeblazen gevoel, zere borsten en af en toe nog wel dat gevoel van ongesteld worden maar zit onderin mijn buik terwijl ik normaal altijd last krijg aan de zijkanten. Verder onderin mijn rug af en toe last en dizzy gevoel. Verder ruikt echt alles sterker. Wat betreft testen voordat VU dat doet op de 21e geen idee. Ik heb op 5-8 ovitrelle gespoten en weet niet hoelang dat in je lijf blijft en wanneer heeft het nut te testen. Mijn gevoel zegt dat het niet raak is (mede omdat het een 4-cellige embryo was en dat Schats niet te enthousiast was) maar mijn man denkt van wel...... pffff Wat betreft het schoonmaken, tja ik voel me gewoon zo onwijs vies door die bollen echt vreselijk gewoon. Ze lossen ook niet op het zijn net gekauwde kauwgommetjes in je doos (excuse my language) en eens moet dat schoon lijkt mij dus dan toch even een inwendige handeling onder de douche (geen schoonmaakdouches ofzo hoor) en dit lijkt me toch ook noodzakelijk voor als je samen weer eens tot actie over wilt gaan dat het daar schoon is (daarna kunnen die bollen er wel in voor de nacht). Tja weet niet hoe jullie daar over denken maar zo voelt het voor mij. Nou ladies....nog 1 weekje werken en dan eindelijk vakantie. We zijn nog bezig met kijken voor een vliegreisje maar ook dat vind ik eng, stel ben zwanger kan je door het vliegen dan alsnog een mk krijgen???? of slaat dit echt nergens op en zit het tussen mijn oren???? Knuffel van mij!!!!
Dat inwendig schoonmaken vind ik niet zo'n strak plan ik doe het ook niet hoe smerig ik het ook vind... Het is voor een goed doel. Vliegen heb ik geen ervaring mee ben al een hele tijd niet meer in het buitenland geweest dus daar kan ik geen info over geven... Ja ik was er ook van overtuigd dat het niet gelukt was. Maar gister toch een echo met kloppend hartje gezien. Ben nog nie gerust gesteld hoor eerst moeten die 12 weken voorbij zijn...
kwekkie als jij het graag zo doet moet je vooral doen alleen probeer er geen middelen dan water voor te gebruiken. Water kan niet zoveel kwaad. Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap heen gevolgen een week na de tp en ik kwam weer terug toen ik 7 weken zwanger was. Het vliegen zelf kan echt geen kwaad behalve dat het een lange vlucht kan zijn als je niet goed tegen geuren kan. Dit laatste kan ik uit eigen ervaring vertellen. Gelukkig was het bij ons een nachtvlucht en waren er een stuk minder geuren dan normaal, maar wat heb ik me elledig gevoel in het vliegtuig. Verder zitten aan het gangpad is ook wel belangrijk aangezien ik heel veel moest plassen. Willeke gewelidig nieuws en ook gewoon zekerheid dat je in september mag beginnen. Maliza geweldig gefeliciteerd met een kloppetje hartje. Hier ben ik aan het wachten op mijn menstruatie vandaag of morgen en dan mag de dag erna eerste spuiten erin. Als het dan gaat zoals vorige keer dan heb ik de punctie 14 dagen later.
Hyper, ja moet nog wel een slap om de arm houden. Heb dan wel voorrang maar er zijn de afgelopen tijd best wel wat endo - patiënten geopereerd en die hebben net zoals ik ook voorrang. Dus als het er teveel zijn worden daarin ook weer keuzes gemaakt. In het ergste geval dus nog een maand extra wachten maar dat hoop ik uiteraard niet Fijn dat je weet mag gaan spuiten. Wat spuit je? Kwekkie, haha de barakken het ziet er inderdaad niet super flitsend uit nee Ben jij wel eens op de polikliniek geweest? Vind het zo apart dat je als stel met problemen dóór de normale gynaecologie afdeling moet (waar alléén maar dikke buiken zitten). Voel me dan altijd een beetje opgelaten dat ik rechts af naar de vruchtbaarheidspoli ga. Slaat nergens op natuurlijk maar vind het niet echt handig gedaan zo. De kenmerken die je aangeeft klinken hoopvol in ieder geval! Hopelijk heeft Schats het niet bij het rechte eind dit keer! Kubbeltje, thnx heel fijn inderdaad! Hoe is het met jou verder?
Dat is in ons ziekenhuis ook, als je op de poli moet zijn zit je gewoon tussen al die dikke buiken, hoe confronterend wil je het hebben??? Met mij gaat het op zich best goed. Heb alleen af en toe momenten dat ik ineens heel erg moe ben en af en toe ook vlagen van hoofdpijn en opvliegers, maar buiten dat gaat het nog goed. Nog een klein weekje en dan mag ik hopelijk beginnen met Gonal-F te spuiten. Donderdag moet ik om 13:00 een echo maken, daarna moet ik naar de IVF-verpleegkindige en daarna naar de pre-operatieve screening. Het heeft dan een paar weken geduurd, maar dan komt er eindelijk schot in de zaak!
Oh dat is fijn Kubbeltje! Opvliegers?? Komt dat door de Deca?? Ik dacht dat ik de enige was met opvliegers door de lucrin maar dat kun je dus ook van deca krijgen?? Dit weer is perfect voor mij trouwens, niet te warm! Zodra het 5 graden warmer wordt dan baal ik Jaa het is voor een goed doel! Dat houd ik mezelf ook ongeveer 10 x per dag voor Waarom moet je een pre-operatieve screening? Heb je waarschijnlijk al verteld maar ik ben het even kwijt.. Oh is dat bij jullie dus ook zo? Welk zh loop je? Bij ons streekzh is dat ook, maar daar houden ze wel zo veel mogelijk rekening met je dmv een 'zwangeren-spreekuur' en een 'fertiliteit-spreekuur'. 1 x kon dat niet toen bij mij en toen zei mijn gyn wel, let op het is dan in het zwangerenspreekuur. Toen vond ik dat nog geen probleem maar vond het wel aardig dat hij het even zei
Ja door de deca kom je in een soort overgang met alles erop en eraan hihi maar ze zeggen dat dat beter wordt zodra je Gonal-F begin te spuiten, dus dat hoop ik dan maar.... Mijn punctie wordt onder narcose gedaan, vandaar die screening en ik zit trouwens in het Cathatina Ziekenhuis. Daar is de poli wel gewoon alles door elkaar, maar gelukkig hebben ze een hele aparte afdeling voor de fertiliteit. Heb er nu niet meer zo'n problemen mee, maar in het begin vond ik het echt verschrikkelijk om steeds die zwangere buiken tegen te komen.
Hier zit de fertiliteit poli heel ergens anders dan gynaecologie. Willeke is het toch nog een beetje spannend. Ik ga trouwens orgalutran en gonal-f (150 eenheden 1,5 jaar geleden 112,5 gespoten) spuiten. Kubbeltje ik hoef gelukkig geen deca te gebruiken kan ik namelijk niet erg goed tegen. Van orgalutran heb ik helemaal geen last. Nog even en dan ben jij ook van het ergst af
Hyper, ja het is absoluut spannend hoor!! Helemaal mee eens Ohja Kubbeltje in Eindhoven dat is waar! Kwekkie hoe is het bij jou?? Vraagje, gebruiken jullie teunisbloemolie? Heb daar wel eens wat over gelezen dat dat bevordelijk is voor de innestelling... Of hebben jullie andere tips op dat gebied? Begin vandaag weer met foliumzuur. Las ook iets over melatonine (goed voor bevruchting) maar dacht eigenlijk dat dat voor het slapen was hihi
Oh ben in de war, bedoel tarwekiemolie ipv teunisbloemolie. Heb ik vandaag de verkeerde gekocht bij de etos
Hier alles goed hoor maar wel zenuwachtig uiteraard. Morgen een week na de tp. vandaag vooor het eerst wat actie met manlief maar vond het wel raar en bang dat het daardoor fout zou kunnen gaan maar zit tussen de oren hé. Wel lekker een reisje geboekt Nog 2 weekjes en dan lekker even er tussen uit. Ik moet eerlijk bekennen op foliumzuur na niets extra's te nemen of te doen. Ik las Nog de vraag voorbij komen over het voortraject bij de vu. Ik zelf had niet zoveel moeite met dat je langs gynaecologie moest wel vind ik het vervelend om in het ivf centrum met Kids geconfronteerd te worden. Nu lekker op de bank met goede film en verder weinig te beleven hier. En bij jullie allemaal. .. Hoe gaat het met een ieder? Liefs xxxxxxxx
Bij ons zit het IVF centrum in een heel apart gebouw dus ver weg van zwangere buiken. Kindjes in het IVF centrum vind ik niet erg. Nu heb inmiddels wel 2 kindjes maar ook voor die tijd vond ik het niet moeilijk. Hoogzwangere buiken vond ik toen wel moeilijk, of echt hele kleine baby's, maar die komen nooit bij het IVF centrum
De hoofdpijn van de Progynova is gelukkig over! Had er 2 of 3 volle dagen last van maar nu is het wel gelukkig! Ik slik vanaf de tp een kinderaspirine en een multivitamine met foliumzuur. Verder niets.