IVF/ICSI vanaf Juli 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kubbeltje85, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliza3

maliza3 Actief lid

1 jan 2014
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meiden vinden jullie het eigenlijk niet vervelend dat ik nog dingen post? Aangezien ik weet hoe frustrerend het is als een ander wel zwanger is en jij niet?... Voekde me er gister opeens schuldig over...

2. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Dag meiden!
    Graag schrijf ik ook met jullie mee. Ik heb 3 x iui met hormonen achter de rug zonder resultaat. We gaan nu over op ivf/icsi. Ik ben in behandeling bij het Geertgen in elsendorp. Er is bij ons geen reden gevonden waarom het niet lukt. Ik heb zelf een zoon van 14 uit een eerdere relatie. Ik ben 34 en mijn man 35.
    We zijn net terug van 3 weken Spanje, helaas daar ongesteld geworden dus dat was flink balen. Nu moet ik deze cyclus gaan beginnen met triptofem op dag 21. Dat is aanstaande donderdag. Dan wachten op menstruatie, uitgangsecho en dan kan het stimuleren beginnen.
    Ik vind het heel spannend allemaal. Heb er aan de ene kant zin in maar aan de andere kant zie ik er tegenop.
    Voor de iui spoot ik met gonal-F en daar had ik geen bijwerkingen van. Alleen van de pregnyl werd ik doodmoe.
    Ben benieuwd of ik van de triptofem wel last ga krijgen. Het stimuleren gaat geloof ik met fostimon, hopelijk ook daar geen last van.
    Iemand ervaring met deze hormonen?

Ik heb jullie hele topic in 1 keer gelezen. En al 3 zwangeren! Super zeg! Gefeliciteerd en hopelijk kunnen jullie er snel van genieten. Want de onzekerheid die de medische molen geeft is volgens mij pas weg als je je kindje in je armen hebt!
    Succes iedereen met de behandelingen!

3. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Mailza ik vind het leuk om je verhalen te lezen! Geeft moed zo'n succesverhaal :)!

Tess, fijne vakantie!!

Zon, welkom!, veel succes met het proces! Ik heb ook Triptofem gebruikt. Vond het een botte spuit. Moest m 30 dagen spuiten omdat mijn follikels niet snel groeide. Ik kreeg daar wat blauwe plekken van en icm Gonal was ik wel erg vermoeid. Verder geen bijzonderheden.

4. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Welkom Zon! Ik heb 1 cyclus Fostimon gebruikt met IUI en daar had ik totaal geen bijwerkingen van. Helaas kon ik daar niet mee doorgaan bij een volgende IUI, aangezien de hoeveelheden niet zo makkelijk aangepast konden worden als met de Gonal pen en daardoor ben ik overgezet op Gonal.

Ik moet zeggen dat ik van de Gonal en de Deca weinig last heb, af en toe een opvliegertje en wat moe en heel af en toe hoofdpijn (was toch toeval en niet van de Gonal want ik heb er nu al dagen geen last meer van) dus ik vind het tot nu toe allemaal reuze meevallen.

Van de Pregnyl heb ik ook nooit klachten gehad, tenminste niet dat ik het me kan herinneren, dus dan zal het wel hebben meegevallen hihi ;) ben alleen heel benieuwd hoe die Utrogestan bolletjes zullen uitpakken......

Succes in ieder geval!!

5. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Welkom Zon! Gezellig dat je meeschrijft! Als ik een beetje reken dan begin je half september ongeveer met stimuleren? Als het goed is, ik ook. Ik krijg ook dan gonal f en decapeptyl.

Kubbeltje, wanneer heb je de eerste echo??

Sandra, heb je stiekem al een testje gewaagd?

Tess, geniet van je vakantie!! Even lekker ontspannen heerlijk hoor.. en weg van die regen hier ;)

Anoniem, jeetje meid ook heftig en zeker een tegenvaller.. ik kan je vertellen uit eigen ervaring, ik kon ook heel slecht accepteren dat wij ook ivf zouden moeten ondergaan. Ik wilde niet ook zo'n 'mmm-stel' worden. Maar dit heeft bij mij denk ik 2 weken geduurd en toen is die knop om gegaan en nu kan ik niet wachten om te beginnen ;) Het is bij ons de enige optie en de enige mogelijkheid om te slagen. In welk zh wordt je dan nu opgeroepen?
    Het wachten valt mij nog het zwaarst, ik heb voor mn gevoel een half jaar stil gestaan (operatie e.d. gehad), hoewel dat onzin in want mn buik is nu geprepareerd voor een zwangerschap.

Maliza, prima toch als je nog gezellig mee blijft schrijven alleen je schrijft alleen over jezelf ;) ik vind het persoonlijk altijd leuker als men ook interesse in elkaar toont :). Naar mijn idee ook een beetje de insteek van zo'n mmm-clubje. Ik bedoel dit niet vervelend hoor maar het viel me wel een beetje op.

Ego, hier de fair achter de rug dus heb weer meer tijd om hier te schrijven :) Volgende week (4 sept) de intake, en dan hopelijk de week erop starten..! Cant wait!!

6. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Willeke ik heb donderdag de eerste FM dus ik ben heel benieuwd! Dan zondag, dan dinsdag en als alles volgens schema loopt heb ik dan donderdag of uiterlijk vrijdag de punctie.

Aangezien ik onder narcose de punctie krijg geloof ik er niks van dat ze de punctie over het weekend heen tillen, tenzij mn eitjes nog niet groot genoeg zijn, maar dat zal vast wel! :)

7. maliza3

maliza3 Actief lid

1 jan 2014
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb al tig keer aangegeen dat ik het ook niet kan volgen en heb overlaatst ook nog gereageerd toen het over uz gent ging enzo maar laat maar trek me terug uit dit forum sorry...

8. maliza3

maliza3 Actief lid

1 jan 2014
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohja nog wel iedereen veel succes!

9. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    @Kwekkie: Ik vind dat de testen heel erg mooi oplopen! Kan me voorstellen dat je schrikt van een afwijkende kleur bij het toilet bezoek (sorry, weet even niet hoe ik het moet omschrijven), maar ik vind het knap dat je zo rustig blijft (of overkomt :)). Je kunt natuurlijk alleen maar afwachten, maar toch! Ik duim voor jullie!!!

10. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Wow, ik vind het altijd zo snel gaan als je eenmaal FM metingen krijgt! Ik ben benieuwd naar de echo morgen! Duim, duim, duim!

11. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    In 1 keer het hele forum doorgelezen, respect :D. Welkom hier! Wel jammer dat jullie vakantie niet geëindigd is als gehoopt..
    Ik had ook de combinatie Triptofem en Fostimon. Had de eerste poging erg veel last van bijwerkingen (eindeloos veel hoofdpijn), de tweede poging bijna niet... Het is dus echt afwachten. Suc6!!

12. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Willeke vind het echt knap om te lezen dat je zo'n doorzetter bent en zo positief blijft ondanks je operaties en het lange wachten! Hoop echt dat het in september beloont gaat worden. Ik ga morgen op mijn nod weer een testje wagen. Nog steeds geen bloed gelukkig.

Kubbeltje echt fijn dat je onder narcose gaat. Ga voor je duimen met de punctie volgende week. Hoeveel follikels had je de laatste keer?

13. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    @Anoniem: Welkom! Hoop ook dat jullie snel kunnen starten!! Het wachten vind ik het meest slopende van de MMM. Hoop dat je snel iets hoort zodat je gericht kunt wachten en je op kunt maken voor een nieuwe kans!

14. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ben het helemaal eens met Sandrabk! @Willeke: ik vind je ook een bikkel!!!

@sandrabk: spannend!! Ben de draad even kwijt, wanneer is je NOD?

15. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    @ Palmboom, vorige maand had ik een cyclus van 26 dagen, normaliter 28 dagen. Nu dag 27 en morgen testen. Had afgelopen zondag veel te vroeg al getest met actiontest, negatief.

Hoe gaat het met jouw zwangerschap? Bijna echo?

16. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    palmboom we hebben samen een echo alleen jij voor iets veel leukers en spannender. Maar jij echo wordt een hele mooie met een flikkerende tuinboon.

Maliza ik vind het leuk hoor als je hier blijft schrijven. Nu moet ik wel zeggen dat het voor mij waarschijnlijk makkelijker is aangezien ik al een kindje heb.

Sandra bij jouw ook al zo spannend. Ik hoop op 2 lijntjes morgen.

Boris heb je de tp gehad?

Zon minder hoor dat je van IUI naar IVF moet. Ik hoop voor je en voor ons ook dat er een positieve flow blijft hier.

anoniempje hier was de eerste uitslag ISCI, dit kreeg ik op mijn werk door de telefoon te horen. Nu had ik er wel rekening mee gehouden, want het was nog niet gelukt binnen het jaar. Alleen om het te horen was het best heftig. Ik moet wel zeggen dat de testen erna wij elke keer net boven 1 miljoen bleven hangen. We hebben dus uiteindelijk eerst IUI gedaan en daarna bij ivf beland. Nu hebben uit onze eerst ivf een zoontje gekregen. Voor de 2de zijn we dus gelijk met IVF begonnen, want trouwens ook zo maar ISCI kan worden als de zaad hoeveelheid minder is geworden.

Kwekkie hoe is het bij jou?

Kubbeltje fijn he dat de punctie inzicht is dan ben je weer een stap verder.

Willeke jij zal ook wel blij zijn als je eindelijk mag beginnen met spuiten. Ik hoop dat je eerst poging raak is en dat je ergens in juni/juli jullie kindje in je armen mag sluiten.

Hier dus morgen een echo om te zien hoe het er voorstaat. Ik ben best benieuwd is ben toch tov vorig jaar wel echt meer gaan spuiten. Ik ben namelijk van 112,5 naar 150 gegaan. Ik had toen 6 eitjes ben benieuwd wat we nu te zien krijgen

17. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Geen bloed geeft moed! Ik denk aan jullie morgenochtend!

Hier gaat het goed, heb al flink wat kwaaltjes, dus dat stelt mij gerust! Ben heel erg blij dat ik nog geen bloed heb verloren (vorige keer begon dit bij 5.1, ben nu dik een week verder), dus dat geeft ook hoop! Ik vind het nog steeds wel heel onrealistisch, denk dat het pas tot mij doordringt als wij een goede echo hebben. Nog 9 nachtjes slapen (de echo is op 4 september)... Pompiedompie...

18. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Dit is mijn eerste ICSI dus ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal.
    Ik kan niet wachten tot het donderdag is, ben zo benieuwd en ik voel al vanalles in mn buik ook met traplopen enzo, hoe moet dat wel niet zijn over een week???

19. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Hoihoi, niet zoveel hier geweest ;)
    Nee, ik moet zaterdag voor 2e echo terugkomen en dan hoop ik de volgende donderdag de tp te hebben dus nog 1.5 week ;)

20. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Thnx voor de lieve berichtjes allemaal! Hoop dat jullie gelijk krijgen en september onze maand wordt ;)

Sandra heb je de test gedaan?? En??

Hyper succes vandaag met de echo. Zou wel fijn zijn als het er nu een stukje meer zijn. Wanneer verwacht je de punctie?

Palmboom spannend dus 4 sept voor ons beiden! Vind je het dan ook extra spannend gezien de laatste keer? Zou ik wel hebben denk ik.

Deel Deze Pagina