Ik heb wel vergelijkingsmateriaal maar hier is het net zo spannend. Ik heb net mijn meting gehad en mijn bms zag er goed(ziet het altijd). Ik had veel kleine eitjes zowel links als rechts waarbij de grootste 10 mm is. ik mag dus nog wel even door spuiten, wat ik ook verwacht had. Nu was wel de vraag met zoveel kleinste hoeveel er mee gaan groeien. Vorige keer had ik minder follikels rond deze tijd en daaruit zijn er toen 6 gekomen. Ik denk dat ik volgende week woensdag of donderdag de punctie heb
Oh dat is nog niet zo groot hyper, hebben ze je medicijnen ook aangepast of dat niet? Ik ben zo zenuwachtig voor morgen, kan niet wachten om te zien wat er bij mij aan het groeien is! Dan zitten we echt gelijk, want bij mij zal het waarschijnlijk donderdag of vrijdag worden, maar misschien ook wel woensdag, is even afhankelijk van de echo morgen.
Meiden, ben beniewd naar jullie echo's, spannend! Ik heb net kruidvat test gedaan. Negatief... Nog niet ongi, is vandaag mijn nod, vrijdag officiele testdag. Mijn hoop is gevlogen. Gelukkig nog wel drie cryo's in de vriezer !
Zeker spannend voor ons beiden! Wij vinden het heel erg spannend. De zwangerschap voelt beter dan de vorige keer, maar ik denk dat ik pas in de jippie-hoera-stand ga na de eerste goede echo. Ben nu wel blij, maar heel voorzichtig en het voelt nog steeds niet echt... Denk dat dit zelfbescherming is.
Oh nee sandra!! Zou het niet kunnen dat je te vroeg getest hebt? Oooh ik ga zo hard proberen om pas op de testdag te testen, heb met die IUI's ook vaak te vroeg getest en dan toch nog die hoop die laatste paar dagen en dan alsnog zwaar met je neus op de feiten gedrukt worden
@hyper bij mij was dat ook zo, ik had de eerste stimulatieronde links en rechts ongeveer evenveel en de groei bleef ook achter. Ondanks de verhoging van de dosis toen gestopt omdat er maar 1 echt goed reageerde. Bij de 2e stimulatieronde reageerde rechts heel goed en links minder en dus alleen de eitjes van rechts zijn bij mijn punctie ĀgeoogstĀ. Het kan dus echt alle kanten op, positief blijven meid. Er hoeft maar 1 goede tussen te zitten hĆ© vergeet dat niet hoor! In de eerste stimulatieronde overigens had ik 150 en bij de 2e ben ik gelijk op 225 gezet maar dat komt omdat ik zwaarder ben dan de gemiddelde vrouw en dus kennelijk meer hormonen nodig en dat werkte wel bij mij. @zon welkom hier, jeetje hele onderwerp in ƩƩn keer doorgelezen daar ben je wel even mee bezig geweest zeg Balen dat je ongesteld geworden bent zeg op vakantie. Jouw dubbele gevoel herken ik. Bij mij wordt dat veroorzaakt omdat het toch een hele aanslag is op je leven, je leeft op de klok en als je fulltime werkt zoals ik, is het niet altijd makkelijke te organiseren maar uiteindelijk Ā met wat passen en meten Ā is dat wel goed gekomen. De medicijnen die jij noemt daar heb ik geen ervaring mee. In het VU gebruiken ze decapeptyl voor de onderdrukkingsfase en Gonal F voor de stimuleringsfase. Op het moment van de eisprong is er ƩƩn injectie: ovitrelle. Bij een terugplaatsing wordt er vervolgens gebruik gemaakt van de bolletjes Utrogestan. De bestanddelen in de diverse medicijnen zal volgens mij nagenoeg overeenkomen maar onder een andere naam. De enige bijwerkingen die ik had was tijdens de eerste injecties: ontzettend moe en hoofdpijn daarna eigenlijk weinig tot geen last meer, dat wens ik jou ook toe meid! Heel veel succes! @sandra Meid de test zegt nog niet alles hĆ© kijk naar mij, hcg laag dus niet met een test meteen te meten. Wellicht een ĀdooddoenerĀ maar zolang je niet bloed hou je moed! Ik duim voor je! Wel blij dat je cryoĀs hebt, wij hebben die niet dus als dit fout loopt moeten we van voor af aan opnieuw beginnen maar dat is dan niet anders. @palmboom Fijn te lezen dat de kwaaltjes je gerust stellen meid en dat je nog geen bloed bent verloren. Blijf de moed niet verliezen want het ziet er echt heel goed uit als ik het zo lees. Als je de echo hebt ben ik nog op vakantie dus de uitslag lees ik na terugkomst, maar ben heel benieuwd. Hou het maar goed warm allemaal Wat betreft je eerste poging, hoe voelde je dat het mis ging? En heb je daar veel klachten van gehad of veel last van gehouden? @boris Spannende tijden dus. Maar wel een tp in het vooruitzicht. Ik vond het erg spannend, maar was zo gefixt @maliza ik zou het leuk vinden als je gewoon blijft schrijven, ieder gaat ermee om op zijn eigen manier. Ik bijvoorbeeld heb niet altijd de tijd om overal heel inhoudelijk op te reageren en soms is er zoveel gereageerd na mijn laatste reactie dat ik ook niet alles uit elkaar kan houden. Wat mij betreft blijf je gewoon welkom! @willeke Spannend hoor de intake, ik duim voor jullie. Je hebt al zoveel achter de rug dat ik hoop (net als dat ik dat voor een ieder hoop) dat alles goed zal gaan. Je hebt de goede positieve instelling hou dat vast meid! @kubbeltje Even over de utrogestan bollen. Ik vind het hele vieze dingen. Gekscherend gezegd net of je kauwgom in je muts hebt Ik heb er weinig klachten van behalve dat ik Ās ochtends zwetend wakker wordt en het ook erg sweaty is downstairs Spannend hoor morgen de eerste meting, ben heel benieuwd naar hoe je eitjes gegroeid zijn en hoeveel ze er kunnen zien. Mijn punctie viel me wel mee moet ik zeggen, alleen bij het aanprikken moest je op een bepaalde manier ademhalen en dat ging bij mij niet helemaal goed omdat ik mee wilde kijken op het beeldscherm was ik mijn concentratie kwijt hihi. Fijn dat je er niets van zult merken, zeker als je er tegenop ziet! @anoniem tja wachttijden weet ik niet zo goed. Ik kan je wel zeggen hoe het bij ons verliep in het VU eerst in januari dit jaar via de fertiliteitsafdeling allerlei onderzoeken over onze vruchtbaarheid en voor manlief ook via de afdeling urologie toen dat was afgerond in mei zijn we overgedragen aan de ivf afdeling en eind mei ben ik begonnen met het lange traject (met lange traject begin je met een maand de pil en korte traject begin je direct met onderdrukkende fase middels hormonen). Al met al sinds de doorverwijzing 5 maanden bezig geweest. Hangt dus af van het voortraject en hoe het desbetreffende ziekenhuis zijn protocollen heeft bij deze behandeling en uiteraard of er een wachtlijst is. Je kunt altijd even bellen met het ziekenhuis. Tja hoe is het hier, erg onzeker en nu ik vakantie heb, alle tijd om overal over na te denken en overal te zoeken naar de dingen die ik ervaar, voel en zie (zo rustig ben ik dus niet). Kan niet echt van mijn vakantie genieten moet ik zeggen en gisteren huilend in slaap gevallen (sorry emo verhaal). Door het feit dat je in de MMM zit let je overal op en voel je alles en wil je voor al die gevoelens een verklaring hebben maar goed geen vrouw is hetzelfde en wat bij de ƩƩn dit inhoudt hoeft dat niet bij een ander te betekenen. Ik voel wel wat gerommel onderin mijn buik en dan de ene keer weer links en dan weer rechts. De ene keer wel wat bruinverlies en de andere keer niet. De opmerkingen vanuit het ziekenhuis werken er dan ook niet aan mij. Bij de tp Prof Schats die zegt het is geen super emmy (4-cellig) en bij de eerste bloedafname: lage hcg dus kans is groot dat het fout gaat of buitenbaarmoederlijk is. Vooralsnog test ik nog steeds goed positief op de KV testen maar goed ook dat zegt natuurlijk niet alles. Ik probeer me te verheugen op mijn 9 dagen Turkije (ben er zó aan toe want hoop meegemaakt buiten dit alles) maar ook dat lukt niet goed want wat als het daar fout gaat?? Ik ben van nature een doemdenken en mijn man een ultieme positivo maar hij kan me niet overtuigenĀ Ā .. ben wel erg moe moet ik bekennen en probeer mijn gedachten te verzetten dus straks maar eens de koffers een beetje inpakken Nou lieve ladies weet ook al reageer ik niet altijd optimaal ik denk aan jullie allemaal. Heel veel liefs van mij
Oooh kwekkie wat zenuwslopend zeg!! Krijg je nou nog een echo of bloedtest voordat jullie vertrekken? Ben het even kwijt...... Maar probeer lekker van je vakantie te genieten, die heb je wel verdiend! Ik verheug me nu al op kauwgomballen down under hahaha bahbah dat wordt een lekker smakelijke bedoeling dan maar 1 geluk, het laat in ieder geval geen prikgaten en blauwe plekken achter Op het moment verga ik van de buikpijn, die komt met vlagen en is af en toe echt gemeen, geen idee wat ik daarvan moet denken, heb dit nooit eerder gehad, wel in mindere maten tijdens de IUI's, maar zou dit dan komen omdat er als het goed is veel meer eitjes zitten dan toen? Zal het morgen anders nog wel even vragen als het nog zo is.......
Morgen mogen wij ons nog even melden in het VU voor een bloedtest en dan word je in de middag gebeld met de uitslag. De testen geven een duidelijk beeld maar bloed nog duidelijker, het is de bedoeling dat mijn hcg niveau aanzienlijk gestegen is maar goed alles is traag hier Hmmmm je buikpijn kan inderdaad komen van meer eitjes of juist grotere eitjes. Vooral wel vragen!!!! Hou je taai meid en als het te erg wordt mag je een paracetamol hƩ!
Oh ja dat is een goeie, daar had ik nog niet eens aan gedacht, dankjewel voor de tip!! Nou ik ga zoooo hard voor je duimen dat je hcg nu super hard is gestegen en je je daar geen zorgen meer over hoeft te maken, laat je nog iets weten morgen??
Bedankt dames voor jullie welkom. Nieuwe zh gebeld wou weten waar ik aan toe ben. Meer dan een maand wachten. krijg nu formulieren toegestuurd moet ik invullen en daarna krijg ik pas een oproep en week 34 en 35 zaten ook al bijna vol Dus ergens oktober pas weer heen. Waarschijnlijk alle onderzoeken weer opnieuw dat gaat de arts beoordelen. Dus mag blij zijn als we dit jaar nog kunnen starten. Misschien goed zo'n pauze maar baal enorm!
Bedankt voor het warme welkom! Jullie gaan hard zeg, veel geschreven deze dagen! Ik heb net de kliniek gemaild. Ik zit me namelijk al een paar dagen druk te maken, wellicht hebben jullie advies. In feb. Heb ik een hsg gehad. Daarna had ik ineens geen eisprong meer. Heel raar, de artsen zeiden dat het niks te maken had met de hsg. Vanaf toen begonnen met gonal-F. Toen had ik wel een eisprong en zijn we over gegaan op iui. De laatste iui was op 24/07 en die mislukt dus. Ik werd ongesteld op vakantie. Ik zou mijn eisprong afgelopen weekend moeten hebben. Maar omdat ik nu geen hormonen gespoten heb ben ik bang dat ik misschien geen eisprong heb gehad. Ik heb nu 3 dagen ovutesten gedaan en er staat duidelijk een 2e streep maar niet knalpositief. Morgen is het cd 21 en moet ik beginnen met triptofem. En dan wachten op menstruatie en dan de uitgangsecho. Alleen stel nou dat ik geen eisprong gehad heb, dan komt de menstruatie ook niet toch? Ik heb nu gevraagd of ik morgen gewoon moet spuiten of eerst moet komen voor een echo. Antwoord zal morgen wel komen maar heel benieuwd wat jullie denken.. Ik ga morgen even uitgebreid op iedereen reageren, zit nu op mijn telefoon en dat gaat zo lastig. Morgen kruip ik even achter de pc!
Ik maak me trouwens helemaal geen zorgen over de groei. Hoe het er nu uit ziet zag het er ook vorig jaar uit bij de eerst keer al alleen met minder follikels. Ik zag er ook gewoon vanuit dat ze maandag groter zijn. Mijn gynaecoloog heeft het ook altijd over dieseltjes daar komen meestal goede eitjes uit. Ze is dus ook tevreden hoe het nu gaat.
Dames, hier word zo veel gepraat, ik kan hier even niet goed volgen, heb een hele hectische week (heb al een paar dagen 11u per dag gewerkt) dus sorry dat ik op niemand reageer, ik ga van het weekend tijd maken hoor! Hier gisteren controle gehad, de dokter heeft eigenlijk heel weinig gezegd, enkel dat ik heel goed reageerde op de medicatie (zal op elke eierstok wel een aantal folikels. Morgen terug controle en ga hem nu wel wat meer vragen, zo van hoeveel en hoe groot. Voor de rest voel ik me al vrij opgeblazen (ben niet bijgekomen maar voel mij 3kg dikker) en ook regelmatig buikpijn steekjes (zoals het begin van mijn eisprong) en ik ben nog maar 5dagen bezig met die puregon... wat dit ga zijn als ik nog 10dagen voort moet spuiten, pff...
Bengelke je krijg soms ook een volle buik gevoel. Heb ik ook. De dagen voor de punctie heb je zal het gevoel ook toe nemen. Het gevoel zelf zegt trouwens niet altijd iets over hoe het er binnen uit ziet. Succes
Nou meiden ik heb nu 10 follikels van ongeveer 12, 13 dus dat is mooi. Er zaten ook nog kleintjes, maar ze weten nog niet of die ook mee gaan doen. Zondag mogen we weer een keer laten kijken, maar ik vind het nu al best een goede score toch?
Het is een hartstikke mooie score kubbeltje. Ik denk dat jij eerder de punctie heb als ik als het zo door gaat.
Prima uitslag kubbeltje op naar de volgende fm Hier net geprikt nu wachten....pomtidom (lees grrrr) zo me koffer maar volgooien hubby en ik hebben besloten Hoe dan ook morgen op vakantie te gaan..... Zo aan toe!
Spannend kwekkie ik denk aan je!! Bij welke grootte gaan ze eigenlijk de punctie doen? Helemaal vergeten te vragen hahaha heb wel gevraagd vanaf hoe laat de TP is en dat ia vanaf 10:30 en op de dag van de punctie moet ik om 7:00 binnen zijn dus dan zal ik wel rond 8:00 geholpen worden denk ik. Spannend!!!