IVF/ICSI vanaf Juli 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kubbeltje85, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    @willeke dankjewel!! Ja dat en de zaadkwaliteit van vriendlief die tijdens de iui behandelingen alleen maar slechter werd.

Dus nu gaan we ook voor ICSI tenzij op die dag de kwaliteit goed genoeg is voor IVF dus dat is nog even afwachten.

2. Veroo

Veroo Actief lid

7 nov 2013
    107
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb vorige maand een tp gehad van een verse embryo, maar op de testdag werd ik helaas ongesteld. We hebben nog 1 cryo. Ik ben inmiddels weer aan de pil. Op 6 juli moet ik de laatste nemen en dan starten met progynova op de 2e dag van de menstruatie. Dan bellen voor een echo en een 2 weken later zal de terugplaatsing zijn. We gaan er weer voor.

Qua gewicht en zo heb ik geen problemen. Ik leef heel gezond en ben heel heel strikt in voeding ed. Ik neem behoorlijk wat supplementen ter ondersteuning. Sinds gisteren begonnen met kinderaspirine. Hopelijk bevordert het de innesteling!!

Eerste ronde best wel druk gehad omdat ik ook afleiding nodig had. Dat ga ik de komende ronde niet meer doen. Ik wil volledige rust. Alleen maar broeden!! Ik ben onder behandeling in het AZM (Maastricht) Succes allemaal!

3. maliza3

maliza3 Actief lid

1 jan 2014
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    @willeke
    Ik heb 30 juni weer een controle echo ben op vakantie maar ben maar een uurtje van waar de echo is vandaan haha en dan hopen dat allles goed is en telefoontje afwachten... Maarja voor mij blijft alles een verassing want weet er nog helemaal niks anaf... Maar mijn humeur word er niet beter op en ben zo ongelooflijk verstrooid dus van mij mag het wel opschieten haha word gek van mezelf en met mij vast nog andere in de omgeving haha.

Hoe is dat bij jullie?

4. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Welkom Veroo en wat jammer dat je eerste poging is mislukt. Wel fijn dat jullie nog een cryo hebben, hopelijk blijft die wel plakken!

Ik ga ook volledige rust inlassen, zodat ik me helemaal kan richten op het broeden hahaha :) we hebben wel een weekendje weg staan, maar dat is ongeveer een week na de terugplaatsing. Tijdens de behandeling hebben we waarschijnlijk ook mog een weekendje weg, maar dat is dan weer net voor de stuleringsfase dus dat is allemaal goed te doen. Heb ook geen zin om met al die spuiten enzo te gaan zeulen, laat mij maar lekker thuis en met rust :)

5. kwekkie77

kwekkie77 Lid

18 jun 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo er is weer een hoop geschreven in de tussentijd, we zijn wel allemaal bezig maar volgens mij loopt niemand exact gelijk, echt spannend.

@Bo: hoe gaat het nu met je.....weet je al iets meer echt super spannend! Betreffende het parkeren bedoel jij volgens mij bij de plek van de huisartsenpost die naast de ingang zit van de parkeergarage voor het blauwe hek? Of ben ik nu helemaal in de bonen ;)

@Willeke: bij de VU is het verplicht om de info avond bezocht te hebben voor je van start gaat met de feitelijke behandeling, dit werd ons wel duidelijk toen ze dachten dat we nog niet geweest waren. Er is ook mogelijkheid tot stellen van vragen, op het moment van de afspraken tijdens de behandeling is daar weinig tijd voor aangezien ze echt op de klok werken (voor de patiënt die na je is, wel zo prettig). Tot op heden heb ik bij de IVF kliniek telkens nog dezelfde vrouw als arts gehad maar zoals gezegd dat hoeft niet het geval te zijn. Het is een team.

@Veroo zo jammer dat de tp niet gelukt is maar gelukkig heb je nog een cryo.

Wat betreft afvallen hier een pittige klus. Vlak voordat we in het ziekenhuis terecht kwamen ben ik al 18 kg afgevallen (bij de VU hanteren ze bij overgewicht dat je 10 % van je lichaamsgewicht moet afvallen, een BMI grens heb ik naar gevraagd maar wordt niet gehanteerd lieten zij me weten). Wellicht is iedere situatie anders bij ons is dit traject ingezet omdat de zwemmertjes van mijn man niet voldoende bewegen/leven zodra ze eruit komen vandaar de Pesa.

@Maliza: Ik heb eigenlijk van de decapeptyl die ik moet spuiten geen last, geen ander humeur, hoofdpijn valt mee maar alleen ontzettend moe een half uur na het spuiten. Hoe dat zal zijn als ik de Gonal erbij krijg weet ik uiteraard nog niet.

Wat betreft rust nemen, tja dat is hier niet aan de orde met mijn fulltime baan als jurist. Heb het wel aangegeven dat de werkdruk naar beneden moet maar das nogal lastig in de vakantieperiode ;)

Zo dat was het weer even van mijn kant....voor een ieder verder heel veel succes!

6. Veroo

Veroo Actief lid

7 nov 2013
    107
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Kubbeltje ik ben naar pinkpop en milaan geweest tijdens de wachtweken. Nu zijn de 2 wachtweken 1 week voor en 1 week tijdens mijn vakantie. Nu dacht mijn vriend een weekje turkije te plannen, maar ik durf niet meer te vliegen..
    Zal best aanstellerij zijn en geen kwaad kunnen, maar ik wil het gewoon niet. Ik kan nog makkelijk schuiven met mijn vakantie dus we zien het wel....

Aan de ene kant is een weekendje weg heerlijk, maar je bent toch flink actief (ik iig wel! haha) dus ik wil echt niks noppes nada.. Alvast succes met broeden!! En hopen..

@ Kwekkie ik was ooit dik 25 kilo zwaarder en heb nu maat 36. Na jaren lijnen, zeuren en gedoe heb ik de switch gemaakt. Eindelijk van ik mag dat niet daar word ik dik van naar dat wil ik niet want dat is niet goed voor mijn lijf. Nieuwe levensstijl en gewoon geen hoofdpijn meer... Mijn gouden tip... Lees de voedselzandloper!!!

7. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    Omdat er veel vragen over zijn, dit is mijn parkeer tip voor IVF VU Amsterdam.
    Voor korte bezoeken bij IVF centrum parkeer ik altijd tegenover de officiële parking van VU en de Ronald McDonals Huis. Als je mazel heb, hoef je dus niks betalen (op eigen risico :) en hoef je ook niet door de hele garage te lopen, alleen Amstelveenseweg oversteken.
    Toegevoegd plaatje met de parking gemarkeerd in geel.

Bijgevoegde bestanden:

8. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    @ veroo ja ik voel me ook echt zoveel beter met mijn nieuwe levensstijl, ook geen hoofdpijn meer en dat had ik altijd heel veel en heel erg.
    En die extra kilo's minder voelt echt geweldig! :)

Ja wij hebben in die weekendjes weg wel allerlei dingen die we gaan bekijken enzo, maar zo actief als onze vakantie vorige week doen we niet meer tijdens de behandeling en wachtweken, dat hebben we expres nu gedaan.
    Ik zou ook niet gaan vliegen hoor als ik kon kiezen, zal wel geen kwaad kunnen maar toch, het zeker voor het onzekere denk ik dan maar......

9. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    En ja, nog steeds gespannen.
    Vandaag exact 14 daggen na de punctie, volgens de informatie die ik eerder heb gevonden zou het de laatste mogelijke dag zijn om ongesteld te worden... Maar ja, of ik dat 100% mag geloven is iets anders.
    @Veroo weet je nog op welke dag werd je de eerste keer ongesteld?

Ondertussen voel ik mij prima, echt niet alsof ik nog ongesteld zou moeten worden, als ik mijn lichaam kan vertrouwen... Wel een beetje hoofdpijn de hele dag.
    Morgen ochtend ga ik nog voor de bloedtest snel thuis met clearblue testen. Dat zou 3 dagen naar mijn laatste test zijn. Misschien is er iets verandert....

10. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Whooo spannend Bo!! Hopelijk kun je je lichaam vertrouwen en ben je gewoon zwanger! Ik ga voor je duimen!!

11. Veroo

Veroo Actief lid

7 nov 2013
    107
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey Bo Ik heb de tp gehad op vrijdag 30 mei.
    Testen mocht op zaterdag 14 juni. Toen ik die ochtend naar de wc ging had ik bloedverlies....

Het klopt trouwens niet dat dit de laatste dag is waarop je ongesteld kan worden. Niet elk lijf houdt zich aan de testdatum van je ziekenhuis... Ik bedoel alleen te zeggen dat je er wel rekening mee moet houden dat als je vandaag niet ongesteld wordt dit geen garantie is. Waarom doe je niet gewoon een test?

12. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    @ Willeke, ik loop bij het Groene Hart ziekenhuis icm Medischkindercentrum in Leiderdorp. As donderdag heb ik de punctie. Ze zagen 11 grote follikels en een hoop kleintjes, maar ga van de 11 uit. Vandaag zagen ze op de echo echter veel vocht zitten (ben en voel me ook een beetje opgeblazen:x) waardoor onzeker is of ik wel de terugplaatsing mag doen. Vrijdag moet ik weer op controle, als de punctie is geweest, hopenlijk is het vocht dan ook weggetrokken.

@ Bo, wordt steeds spannender.!!!

13. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Ojee sandra, is dat een teken van overstimulatie?

Hopelijk heb je een mooie score bij de punctie en is het vocht weg!

14. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Kubbeltje, oh dat is wel minder ja.. hopelijk gaat de zaadkwaliteit niet nog verder achteruit en voor icsi gewoon prima bruikbaar!

Kwekkie, oh echt, verplicht?! :$ dan ga ik dat vast bij vriendlief in de week leggen :D ik wilde wel, lijkt me erg nuttig. Maar hij wilde niet, wilde niet met allemaal 'lotgenoten' bij elkaar zitten ;) Hij zei, als ik vragen heb, stel ik dat wel aan je arts. Maar ik zit met mn hoofd al bij de ivf, terwijl ik eerst nog een andere hobbel moet nemen (operatie)!
    Wat knap dat je zo veel afgevallen bent!

Bo, heb je al nieuws?? Hoe laat moest je er zijn??
    Thanks voor de parkeerplattegrond :D handig!!

Sandra, spannend vrijdag joh!! Maar 11 klinkt als een prima opbrengst! Ik zou er voor tekenen! Hopelijk mag je inderdaad wel de terugplaatsing! Want wat anders? Moet je een maand wachten ofzo?

15. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    @ Willeke, had ik in het begin ook met mijn vriend. Het 'leefde' nog niet echt bij hem tot het hele proces begon. Misschien was het ook wel de schaamte, terwijl dat absoluut nergens voor nodig is! Hij vind ook dat ik niet telkens op forums moet lezen, maar ik vind het prettig. Ben er toch heel veel mee bezig :(. Ik ben heel open tegen iedereen over het hele proces en hij helemaal niet.Ik laat hem iedere avond de injecties doen, geeft hem een prettig gevoel en zelf vind ik het ook fijner, ook slaat hij nu geen bezoekje aan het ziekenhuis over. Succes met je vriend zover te krijgen, komt vanzelf goed :)!
    11 follikels ben ik blij mee, was allang blij dat ze de follikels eindelijk waren gegroeid en de behandeling niet gestaakt is. Ik heb geen idee als de terugplaatsing over drie dagen niet door kan gaan wanneer dan wel. Heb nog hoop, en anders hoop ik zo snel mogelijk :)!

@ Bo, al getest?

16. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    Dames, helaas, geen goede nieuws...
    Ik dacht dat ik na 6 IUIs al een beetje gewent zou zijn, maar elke keer komt her harder over. Dit keer super gemeen, omdat (ik weet niet hoe) de urine ClearBlue test super positief was. Ik was zo enorm blij, mijn man ook. Wij dachten dat bloed test alleen formaliteit zou zijn. Toen hebben zij om 14:00 gebeld dat het toch negatief was...
    Ik heb nog een keer getest met andere test, en ja, negatief...
    Nou ja, ik en mijn man konden tenminste voor een paar uurtjes voelen hoe het is... en toen kwam de verdriet... Nu maar wachten op menstruatie.

Wij hebben nog 9 embrio's ingevroren, dus kansen genoeg zou je zeggen, maar het is weer maand rust en dan maar hopen dat je direct aan de beurt komt, wat in VU niet altijd het geval is..

17. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Oh Bo wat verschrikkelijk zeg mijn god :( Heel veel sterkte samen!!

Gelukkig hebben jullie nog veel cryo's daar zou het toch mee moeten lukken zou je denken....

18. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Bo, wat ontzettend rot...bah! Stom, ken je niet, maar moest toch vaak aan je denken vandaag, had op beter nieuws voor jullie gehoopt. Ik dacht altijd dat die zwangerschapstesten voor 99,9 procent betrouwbaar waren:x. Ik kan nu vanalles schrijven, maar dat maakt jullie verdriet nu niet minder. Veel sterkte de komende tijd en blijf moed houden voor de toekomst!

19. maliza3

maliza3 Actief lid

1 jan 2014
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    @bo
    Wat vervelend zeg weet niet zo goed wat ik moet zeggen...

20. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    @bo: wat erg!! Helemaal omdat de termst iets anders had aangegeven... Dikke knuffel, wees er goed verdrietig over en dan langzaam weer voorbereiden op de cryo's. Ik heb ook begrepen dat er voor de cryo's in het VU soms een wachtlijst is, ik hoop dat deze meevalt!!

Deel Deze Pagina