IVF/ICSI vanaf Juli 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kubbeltje85, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    hyper gefeliciteert!!

2. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Gefeliciteerd Hyper

3. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden, vanmorgen eerste meting gehad, ze zag rechts (waar de cyste zat) 1 grote (+/- 15 mm) van 3/4 kleintjes en links zag ze 1 grotere (+/- 9 mm) en een stuk of 7 kleintjes... Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden, eigenlijk ben ik er niet gerust op. Waarom zijn die kleintjes zo klein nog..? Is dat normaal?? Ze zei dat dit niet een abnormaal beeld was, ook zo lekker vaag, 'niet abnormaal'.
    Maar de dosis gonalf is niet verhoogd ofzo, gewoon 125eh blijven spuiten. Ze zei als die kleintjes gewoon mee gaan doen dan is dat prima.
    Moet as dinsdag weer terug voor de meting..
    Beetje onzeker hier :( wat vinden jullie, is het een beetje normaal? Of maak ik me te veel zorgen terwijl dat nog niet nodig is omdat we pas 8 dagen aan het stimuleren zijn..?

4. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ik heb echt geen idee Willeke, ik was er donderdag voor het eerst en had toen 18 redelijk grote en was toen 6 dagen aan het spuiten met 150 gonal, nu dus teruggezet naar 112,5. Heb zometeen om 12:30 de 2e fm dus weer spannend. Ik hou je op de hoogte!

5. liesbeth1987

8 aug 2014
    51
    14
    8
    NULL
    NULL
    willeke, ik zou me nog geen zorgen maken, ik had op dag 6 ook slechts een paar grotere en veel kleintjes, en 2 dagen later waren er van die kleintjes al veel meegegroeid naar "groot genoeg om mee te doen". Dus nog niet wanhopen hoor! :)

Hyper, proficiat !

Hier gisteren punctie gehad, met als resultaat 14 eicellen. Ik ben nu aan het wachten op een telefoontje van het labo, en ben echt enorm nerveus :)
    Ben zo bang dat er weer geen bevruchting zal zijn, ook al hebben ze nu eicelactivatie toegepast. Nog even en we weten meer...

In afwachting om te starten:
    Wolffje - 1e kindje - start sept/okt (?)
    Kwekkie - 1e kindje

Bengelke - 1e kindje

Onderdrukkende fase:

Tess27 - 1e kindje - start 3 sept deca

Stimulerende fase:

Willeke86 - 1e kindje - eerste echo 20 sept
    Zon79 - 2e kindje - start 28 aug triptofem- 09/09 uitgangsecho

Punctie/terugplaatsing/ NOD:
    Kubbeltje85 - 1e kindje - 7 september tp

Liesbeth1987 - 1e kindje - 19 september pu

♥ Zwanger ♥:
    17-04-2015: Palmboom - 1e kindje
    09-05-2015: mammiesmeisje - 2e kindje
    24-05-2015: Boris10 - 3e kindje
    .. - .. - 2015: Hyper - 2e kindje

6. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Willeke ik zou me ook geen zorgen maken, die kleintjes gaan nog zeker groeien, die grote die laten ze misschien wat te groot worden, zodanig dat alle kleintjes een mooi formaat hebben...

Liesbeth: ik duim voor jou! 14 is een mooi aantal!
    Niet te veel last van de PU? Ik weet nog dat ik de dag erna nog wat krom liep ;) Eicelactivatie wat is dat juist?

Zon: Wow dat is een serieus aantal! Ben eens benieuwd hoe het straks bij jou staat...

Hier weer lekker aan de pil, hopelijk ben ik binnen een 3tal weekjes ook weer aan het spuiten, het geeft mij wel een ander gevoel, nu ik weet waar ik aan toe ben, ik heb meer rust...
    Voor de rest nog wat last van die hormonen, beetje depri, ben gisteren bijna in huilen uitgebarste op mijn werk, heb echt op mijn tanden moeten bijten...
    Ben deze poging wel van plan het rustiger aan te doen, met het sporten en zo, als ik me niet goed voel ga ik gewoon niet!

Kubbeltje, al getest????? Ik ben zo benieuwd naar jou! Mijn duimen draaien volop voor jou!!!

7. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Thnx voor jullie geruststellende woorden meiden! Had ik even nodig :)
    Ik wist nl niet dat ze zo'n 'te grote' follikel dan kunnen laten gaan en idd op de kleintjes verder richten totdat die groot genoeg zijn. Dat is wel een geruststellende gedachte.

Liesbeth 14 is een mooi aantal zeg!! Spannend dus zo! Dan maandag de tp ofzo?

Bengelke oow lekker he die hormonen :( bij mij stond het huilen net ook nader dan het lachen.. gewoon omdat je niet weet wat 'normaal' is en of het goed komt enzo.. Fijn dat je snel weer mag beginnen!

8. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Gefeliciteerd!! Wat een goed nieuws!:D

9. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ik ben ook weer geweest, er was nu weinig groei te zien. Dus mag weer iets omhoog met de gonal. Dinsdag weer terugkomen en waarschijnlijk vrijdag de punctie dan...

10. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Nou ik wilde eigenlijk vanmorgen gaan testen, maar dat was niet meer nodig.
    Gisteren toen we in de efteling waren voelde ik ineens iets lopen en ja hoor het was bloed :( dus onze droom is weer in duigen gevallen.

Morgen maar weer het ziekenhuis bellen en dan even kijken wat we gaan doen, ben er eigenlijk wel heel erg klaar mee namelijk bahbah......

11. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Pff wat balen! Dikke knuffel!
    Maar de moed niet opgeven hé!

12. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Kubbeltje wat naar. Weet je het is een rot proces. Je voelt van alles en dat zeggen ze ook nog dat je een topper krijgt terug geplaatst en dan heb je zoveel hoop en dat gaat dan in een keer naar nul. Daarnaast had je lichaam het ook niet makkelijk met de ohhs. Ik las in een ander topic iemand die ook ohhs had en zich en klote voelde rond de tp en was toen niet zwanger, maar wel toen ze fit en weer beter voelde van een cryo. Misschien geldt dit ook voor jouw

Willeke wat de dames al gezegd hebben ze laten vaak dan de grote schieten voor meerdere kleintjes. Ik had op dag 8 ook alleen maar kleinste en die maandag erna in eens een boom vol.

Liesbeth mooie score. Ik hoop dat die screenings voor jullie de oplossing is.

Kwekkie lees je nog mee? Hoe gaat het met jouw?

Zon jammer dat er weinig te zien was. Was bij mij ook. Mijn arts is blij met dieseltjes(langzaam omgang komen) die doen het baal erg goed

13. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Mooie score Liesbeth!!

Ah bah jammer Kubbeltje :(

Willeke , altijd spannend maar t kan ineens snel gaan hoor..

Wow Zon 18... Ben benieuwd

Ik mag woensdag eindelijk , nu 5x gonal 150 geprikt , merk al dat er iets gebeurd , kan ook toch? 5e probeer poging en nog onzeker...

14. liesbeth1987

8 aug 2014
    51
    14
    8
    NULL
    NULL
    kubbeltje, knuffel! :(

Wij hebben zaterdag jammergenoeg bericht gekregen dat er alweer geen enkel embryo is ontstaan.
    We waren er het hele weekend echt kapot van, nu nog, maar, ik heb gisteren een afspraak gemaakt in het CRG Jette, voor een 2e opinie. We begrijpen gewoon niet hoe dit kan, zelfs met geassisteerde eicelactivatie geen enkele bevruchting! Ik heb al veel gelezen en zie telkens dat er veel meiden zijn die weinig bevruchtingen hebben of embryo's van slechte kwaliteit, maar, wij hebben nu al 3 pogingen na elkaar 0 bevruchtingen, uit telkens 9 - 14 eicellen!

Het meest bizarre vinden we dat we bij de eerste poging uit 9 eicellen wel bevruchting hadden, 3 embryo's, waarvan er 2 goed doordeelden, 1 op dag 3 8-cellig en 1 6-cellig, beiden zonder fragmentatie, dus een topembryo en een goed embryo. Ik ben er zelfs heel even zwanger van geweest (vroege miskraam). Dus toen kon het wel, en dan ineens een paar maand later, in een ander ziekenhuis (UZ Gent ipv Jan Palfijn Gent) lukt het niet meer, 3 IVF/ICSI pogingen na elkaar niet :(

We kunnen voor de 2e opinie terecht in Jette op 21 oktober, hopelijk kunnen zij ons wel helpen, of zien zij iets dat de gyn die we tot nu toe hadden niet zag... Of wie weet hebben zij een beter labo en hebben we bij hen betere resultaten...

volgens de gyn waar we nu in behandeling zijn is onze enige optie nu nog eiceldonatie. Mijn man is verminderd vruchtbaar maar dat zou geen belemmering mogen zijn voor ICSI, en er is al onderzoek gedaan op mijn eicellen, waar "niets speciaals" bij gevonden is. Wij willen enorm graag een kindje, waardoor we zeker willen doorgaan met een eiceldonor of spermadonor, maar dan willen we wel een beter antwoord dan enkel "we weten niet wat er is, en daarom wordt het een eiceldonor". We willen gewoon zeker zijn dat het echt niet kan om zwanger te worden, met een eicel en een zaadcel van ons 2, vooraleer we doorgaan naar de volgende stap.

Sorry voor mijn geklaag :)

15. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Jeetje liesbeth wat heftig zeg!! Dat moet echt een ontzettende klap zijn helemaal met zoveel eicellen pffff.
    Hopelijk kunnen ze jullie in het andere ziekenhuis wel helpen.
    Heel veel sterkte samen!!!

Hier gaat het inmiddels weer wat beter, de klap is heel hard aangekomen, maar samen komen we er wel weer bovenop. Volgende week woensdag moeten we naar de arts om deze behandeling te bespreken, te bespreken hoe we de eskimo's gaan terugplaatsen en hoe we een eventuele volgende icsi poging gaan doen.
    Dan kunnen we met de menstruatie van half oktober weer verder.
    We maken de 3 pogingen maar gewoon af dan hebben we er alles aan gedaan en kunnen we onszelf nooit iets verwijten, maar hopelijk gaat het toch nog lukken.

Hoe is het met de rest??

16. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Liesbeth wat een rot nieuws, ik kan me voorstellen dat je hiervan kapot bent!
    Vind het wel straf dat je in het andere ziekenhuis wel bevruchtingen had, zonder iets speciaals, en nu met die extra hulp nog niets!
    Is goed dat je in jette terecht kan, hoor daar veel goeds van, zij kunnen wonderen doen!

Kubbeltje, ik kan het me voorstellen dat het nieuws hard aankomt, vandaar dat ik me er niet op had ingesteld zwanger te kunnen zijn... Ik zou het anders veel te moeilijk hebben...

Met mij gaat het hier zijn gewone gangetje, ik kijk er naar uit om weer te starten. Maar heb wel angst dat het deze keer weer maar 2 bevrucht zijn, van mindere kwaliteit, van de tese-operatie hebben we maar 3rietjes, dus maar 3 verse pogingen. En ik weet niet of die operatie nog eens mag uitgevoerd worden...

17. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Liesbeth, hè nee wat een rot nieuws! Ik snap dat dit echt een enorme klap is zeg.. :(:( digi-knuffel!! Bizar inderdaad dat je met zoveel eicellen dan geen goede bevruchting krijgt en dat het ook nog eens niet ligt aan jou maar dat je man ook niet persee super slecht zaad heeft.. Echt enorm rot. Hoeveel pogingen krijgen jullie in Belgie vergoed?

Kubbeltje ja vervelend hoor meid, echt een tegenslag he.. niet leuk! Snap dat je wel bij je huidige zh blijft. Bij een ander zh moet je ook weer helemaal opnieuw beginnen vaak en dat duurt ook weer weken/maanden!

Bengelke, nee dat weet ik eigenlijk niet, geen ervaringen met tese etc. Fijn dat je snel weer mag beginnen en is een tese operatie helemaal niet nodig!

Hier vanmorgen weer de echo gehad, er zaten er nu 3 op rechts (20,14 en 10 mm) en een stuk of 7 kleintjes en op links 1 van 23 mm en een stuk of 7 kleintjes. Wordt nu in het medisch team besproken en hoor vanmiddag wat te doen, waarschijnlijk die 2 grote laten gaan en door gaan met stimuleren zodat de kleintjes mee komen, want die zitten er genoeg. Moest ook bloedprikken. Wordt binnen nu en half 4 teruggebeld met wat het plan gaat worden.

18. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Spannend Willeke.. Zou idd zelf ook doorgaan voor de kleintjes.

Ik mag morgen. Zo spannend..

19. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Spannend Tess!! Hopelijk een goede opbrengst!!

Ze belde net, inderdaad doorgaan met stimuleren en donderdagochtend weer terug. Dosis e.d. blijft gewoon hetzelfde. Ben nu iets relaxer dan afgelopen weekend :) gelukkig

20. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Gelukkig Willeke , duim voor je

Deel Deze Pagina