Lieve allemaal, Nou ik heb gisteravond mijn laatste pil geslikt en nu wachten tot ik ongesteld word. Het lijkt al dagen in aantocht te zijn gezien de druk in mijn onderbuik maar wellicht is dat toch ook een bijwerking van de deca....geen idee. Verder hier alles normaal behalve dat ik toch wel wat opstandig schijn te zijn Qua afvallen sta ik nagenoeg stil nu, moet weer even de motivatie terug krijgen heb nl. een nogal vervelende vakantie achter de rug. We zouden even een weekje bijkomen voor de behandeling zou beginnen maar tijdens de vakantie werd helaas een reisgenoot opgenomen dus was veel geregel en gedoe en dus niet uitgerust thuis gekomen. Maar zolang ik niet aankom ben ik meer dan tevreden! @Bo.....jeetje meid wat een teleurstelling , weet niet zo heel goed wat te zeggen behalve dat ik het heel erg verdrietig voor jullie vind! Sterkte!!! @Willeke....dat je vriend het lastig vindt om met allemaal "lotgenoten" in één ruimte te zitten kan ik me wel voorstellen. Moet zeggen dat de avond dat wij er waren echt heel druk was ik denk dat er wel 70 mensen waren en dan realiseer je je inenen, we zijn niet de enige die hier mee worstelen. Je vriend hoeft met niemand een gesprekje aan te gaan, men is allemaal erg op zijn eigen. maar de bijeenkomst zelf is echt nodig (en dus verplicht) omdat meerdere langere vragen stellen tijdens afspraken gewoon haast niet mogelijk is. Succes!! @Sandra ik denk aan je vandaag....succes met de punctie (als je dit nog leest voor het plaats heeft). Lieve allemaal heel veel sterkte en succes en tot het volgende bericht.
Bo, aaaah nee... wat rot voor je joh..!! Ik snap dat dit echt even een tegenvaller voor je is.. Ik hoop dat je snel de knop kunt omzetten en weer voor een cryo tp kunt gaan.. En inderdaad, als je het al weer hebt over wachtlijsten daarvoor bij het VU draait mn maag al weer om, vréselijk gewoon. In sommige dingen zo efficient, maar hierin kunnen ze gewoon niet hun 'klanten' optimaal bedienen.. Ik hoop dat je snel terecht kunt!! Wat is de reden dat jullie in de mmm terecht zijn gekomen? Digi-knuffel! Rest zwaai! Ik reageer vanavond even uitgebreider!
Bo balen meid... Ik dacht toen ik na 14 dagen niet ongesteld te zijn geworden dat het ook raak was. Harde klap als blijkt dat het niet zo is .... Heel veel sterkte en hopelijk mogen jullie snel aan de slag met een cryo. Wees maar blij dat je er 9 hebt! Ik heb er maar 1 en dan kan ik weer gaan spuiten en zitten we al in poging nr 2. Zo snel gaat het dan weer.... Klote traject. Hier nog 1.5 week de pil en dan stoppen en aan de hormonen ter voorbereiding van de cryo tp. Succes allemaal!!!
Dames, bedankt voor alle lieve berichten. Bij mij hebben ze alleen POS ontdekt- geen eigen cyclus, soms 2-5 maanden niet ongesteld. De resultaten van mijn man zijn soms meer of minder, maar wel voldoende zelfs voor IUI. Andere reden hebben ze niet gevonden. De tussenresultaten waren heel goed, genoeg follikels, goed bevrucht, 9 embrio's bevroren, 8-cellige embrio (beste mogelijk) teruggeplaatst, wij zijn ook beide niet zo oud (voor Nederlandse begrippen) - 34. Maar toch is het mis gegaan... Dus ja, of is er nog iets mis wat ze niet hebben gevonden, of hebben wij gewoon pech. Vandaag weer op kantoor, de vrouw van mij collega ga een van die dagen bevalen, goede vriendin ook, dus ja, het is niet makkelijk. Zodra ik weer bezig ben met cryo, komt alles weer goed, maar wanneer wordt dat is nu een vraag...
Kwekkie, hopen dat je menstruatie snel mag komen. Is het toch een keer leuk om ongesteld te worden . Vanmorgen de punctie gehad. Gisteren niet door kunnen slapen. Zag er niet tegenop maar was best zenuwachtig en er heel erg mee bezig. Uiteindelijk viel het gelukkig mee. Alleen de plaatselijke verdovingen waren pijnlijk, maar ik lag binnen 10 minuten alweer op de 'rust' kamer. Ze hebben 11 follikels aangeprikt waarvan 10 eitjes. Bij vriendlief was zijn zaad ook goed. Als alles mee zit worden we zaterdag gebelt en mogen we zondag terugkomen voor de terugplaatsing !
Sandrabk, ja ik ben er ook veel mee bezig, té veel... vanmorgen bijv. naar een van mn shops geweest, dat zorgt wel voor afleiding. Maar ik zit ook vaak hele dag thuis (heb een webshop) en dan denk je er toch wel veel aan... Fijn dat de punctie achter de rug is! Schijnt toch altijd het minst leuke te zijn! En nu op naar goede bevruchtingen! Dit weekend toch? Ik duim voor je! En een mooie score inderdaad! Kwekkie, is je ongi al doorgebroken? Wat moet je dan doen? Wat is de reden van jullie mmm-traject? Is dit jullie eerste ivf poging? Wat balen van je vakantie! Je hebt vaak juist de vakantie om uit te rusten! Ja ik laat het voorlopig maar even, wij gaan op zn vroegst toch pas in september beginnen. Maar wel goed om te horen dat het nuttig is! Bo, hoe is het met je? Ik hoop dat je al weer een beetje vooruit kunt kijken naar de tp..? Hier alles nog rustig, nog geen telefoontje voor de operatie-datum gehad rot hoor dat wachten... Rest zwaai!!
Willeke, inmiddels al gebeld voor een operatie datum? wat heb je voor webwinkel? Lijkt me wel leuk om zoiets voor jezelf te hebben maar ook erg druk denk ik. Ik ben net gebeld door MCK, van de 10 eitjes uiteindelijk 6 embryo's. Morgen terugplaatsing van 1 embryo en horen we gelijk hoeveel embryo's daadwerkelijk goed zijn (als ik dat goed begrepen heb tenminste). In ieder geval erg blij dat ik morgen de terugplaatsing heb! Fijn weekend allemaal!
Sandra wat fijn dat je zoveel embryo's hebt!! Nu hopen op een plakkerd morgen, dan ben je er meteen vanaf! Ik ga voor je duimen!!
@sandra: wat een mooi aantal!! Veel suc6 morgen en daarna de vreselijke wachtweken in... Ik duim alvast voor jullie!!
Dank je Palmboom en Kubbeltje. Palmboom, start je 3 juli weer met injecteren of moet je eerst aan de pil?
Hey allemaal sorry dat ik zo weinig meepraat maar ben op vakantie en via de telefoon reageren en lezen is nietberg makkelijk. Ik vroeg me af hoelang meestal tussen punctie en terugplaatsing zit want in de boekjes staat 3 tot 5 dagen maaar ik lees hier toch voornamelijk 3 dagen. Nouja morgen de echo om te kijken hoe ze groeien dan horen we wel of ik langer moet spuiten of het idd vrijdag puntie word... @sandra succes met je wachtweken. @de rest ook allemaal succes met hetgeen waar jullie nu mee bezig zijn
Maliza geniet van je vakantie!! Spannend hoor die echo, hopelijk groeien ze goed! Ik heb er nog geen ervaring mee, maar bij ons is het volgens mij 2 tot 3 dagen. Ik heb gruwelijke last van mn hormonen, dus hopelijk is dat een goed teken dat mn schildklier weer aan het verbeteren is..... nog een week in spanning pfff
Kubbeltje, dan hoor je of je mag beginnen met ivf? Maliza, fijne vakantie nog!! En succes met de echo!! Ego, geen nieuws hier, nog geen operatiedatum hopelijk hoor ik deze week wat... Rest: zwaai!!
Jeetje Willeke dat duurt ook lang.....anders deze week zelf eens bellen? Ja, maandag de 7e moet ik bloed prikken en die dinsdag moet ik om 16:30 bij de internist komen. Dan weet ik al of we dat weekend mogen beginnen met de eerste ICSI poging, maar de volgende dag belt de fertiliteitsarts om het officeel door te geven. Maar hopelijk is hij onder de 2,5 is niet zo ver vanaf 3,3 toch?
@Maliza, fijne vakantie! Zijn jullie naar het buitenland gegaan of lekker hier in NL? Ik heb donderdag mijn punctie gehad en vandaag (zondag) de terugplaatsing. Spannend de echo. Alvast veel succes morgen! @Kubbeltje, je man heeft het dus niet makkelijk met je haha. Gaat vanzelf weer over ! Laat die week maar snel voorbij zijn!!! @ Willeke vervelend dat je nog niets weet. Kan jezelf niet bellen? Beetje druk opvoeren ! Vandaag heb ik de terugplaatsing gehad van 1 embryo. Er zijn er 4 ingevroren. Over twee weken testen.
Iedereen bedankt voor de vakantiewensen wij zitten on renesse en moeten naar terneuzen voor de echo dus maar 3 kwartier tot een uurtje rijden. Dus was blij dat we maar naar renesse gingen haha lekker makkelijk kan ik gewoon doorgaan met de behandeling. Helaas moet ik dus wel zaterdag om 2 uur al werken dus ben bang dat als de punctie vrijdag ga zijn ik me toch ziek moet melden zaterdag en daar zit ik wel heel de tijd mee in mijn hoofd. Omdat ik me nooit ziek meld.
@sandra wat goed!! En nog 4 in de vriezer, dat lijkt me een fijne gedachte! Nu maar hopen dat je ze voorlopig niet nodig hebt!! Ja, af en toe ben ik echt opvliegerig of kan ik om niks zitten janken. Ach ja, kan hij zich vast voorbreiden op wat komen gaat hihi @maliza als je je normaal nooit ziekmeldt zou ik me er niet al te druk om maken. Dan gaan ze echt niet moeilijk doen om 1 keertje hoor. Lekker focussen op je behandeling en je embryo straks, das veel belangrijker!!
Daar heb je ook weer gelijk in. Wie in jullie omgeving weet eigenlijk van de behandelingen af? Ik ben er vrij open over alleen mijn zus en broer weten het niet maar mijn zus is ook op de camping en qij moeten morgen natuurlijk middagje weg dua weet ik even niet of en hoe ik dat moet gaan zeggen..
Bij ons weet ook bijna iedereen het. Ik vind het wel fijn dat het bekend is, dan weet men ook waar het aan ligt als ik hormonaal of emotioneel ben ofzo. Het is niet dat ik iedereen op de hoogte houd van alle vorderingen, dat doe ik alleen bij onze ouders en zussen en mn beste vriendin.