IVF/ICSI vanaf Juli 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kubbeltje85, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Waarom heeft die decapeptyl dan een botte punt? Das toch ook niet gebruiksvriendelijk? :( maar volgens mij hoef je niet perse ongesteld te worden na de pil, in mijn boekje staat dat dat kan, maar niet dat dat moet. Zou het wel relaxed vinden als het niet kwam hihi :p

Ik heb in mijn omgeving veel vrouwen die geen psychologische begeleiding hebben aangenomen tijdens de behandeling en die hebben daar bijna allemaal spijt van. Ondanks dat de behandeling vaak in 1 keer is gelukt en ze dus een kindje hebben hebben ze het er achteraf heel erg moeilijk mee dat het op deze manier tot stand is gekomen. Vond ik best opmerkelijk!

Maar goed, het is ieder voor zich uiteraard, maar mijn vriend vond het wel heel belangrijk dat ik me ervoor zou aanmelden. Hij vindt het ook goed dat ik op dit forum zit, zodat ik met lotgenoten erover kan praten, dat is toch anders dan met hem, omdat hij niet voelt wat ik allemaal voel en me op die manier niet kan helpen. Natuurlijk hebben we het er samen ook over, maar dat is toch anders he......

Nog een paar dagen en dan weten we eindelijk of we mogen beginnen volgend weekend. Dat had ik echt niet aan zien komen hoor, die schildklier was al 1,5 jaar rustig en op het moment supreme gaat die dwars liggen pfff maarja, story of my life zal ik maar zeggen hihi ;)

Allemaal een dikke knuffel en we gaan er weer tegenaan!!

2. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Kubbeltje, ja daar zit inderdaad wat in, het is psychisch ook echt wel zwaar. Maar weet jij van veel vrouwen in je omgeving dat ze hulp hebben gehad? Ik weet het officieel van niemand, alleen 1 stel heeft ivf gehad alleen zij weten niet dat ik het weet. Hun ivf is op niets uitgedraaid dus ook niet echt een positief iets om naar te kijken :)
    Verder weet ik dat 1 nichtje van mij pcos heeft maar zij weet ook niet dat ik het weet en zij weet niets van mij. Dus ik kan er niet echt over praten met 'lotgenoten' uit mn omgeving.
    Daarom vind ik het forum ook zo fijn! Mijn vriend vind het ook geen probleem dat ik er op zit en als ik dan met een succes story aan kom of tips oid merk ik dat hij dat allemaal prima vindt.

Kwekkie, wat vervelend dat je man zijn dochters niet meer (zo vaak) ziet.. dat lijkt me erg moeilijk..!
    Hoop voor jou en voor hem dat het snel zo mag zijn voor jullie!
    Dat is wel een mooi spiritueel dingetje zeg! Zeker omdat de uitslag natuurlijk positief is :D ik hoop voor je dat het uitkomt!
    Hihi ja in een overgang wil je niet, ik spreek uit ervaring ;) Weliswaar een kunstmatige maar die bijverschijnselen hangen me nu wel de keel uit! :x Maar misschien valt het mee met jou en heb je top eitjes!!
    Ja waarom die punt zo bot moet zijn, geen idee! Heb geen ervaring met deca maar hoor er vaak geklaag over!

Ego, nou ik heb gebeld hoor! Ik durfde ;) En ze was dit keer wel aardiger gelukkig :) Ze gaf aan dat ze momenteel aan het puzzelen is maar dat de puzzel nog niet helemaal af is. De 7e volgende week zit sowieso al vol, tenzij er natuurlijk iemand uitvalt, dan kan ik inspringen. Ze verwacht dat het allemaal wel in juli gaat gebeuren, maar wanneer is nog onzeker gezien andere dames die wél een cyclus hebben. Maar ze heeft me nog steeds op haar netvlies zei ze toen ik zei 'nou ik hoop je dan volgende week weer te spreken' zei ze 'ik ga mn best doen!' Dus nou ja, duimen maar dat ik snel gebeld ga worden..!

Met de rest ook alles goed?

3. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Willeke wat stom dat jij dan moet wachten omdat jij geen cyclus hebt, hopelijk hebben ze snel een gaatje vrij, dan kun je tenminste weer verder. Is zo frustrerend als je verder wil maar dat om wat voor reden dan ook niet kunt..... Ik ga voor je duimen!!

Ja ik moet zeggen dat de mensen in mijn omgeving heel open zijn over dat soort dingen en zo hoor je natuurlijk ook weer via via de verhalen en ervaringen. Moet zeggen dat er best wel wat meiden in mijn omgeving zijn die hulp nodig hebben gehad, echt niet normaal! Ik ben er zelf ook heel open over en sindsdien hebben zich steeds meer bekenden bij me gemeld, die durfden toen ook ineens erover te praten. Zo heb ik ook mijn beste vriendinnetje gekregen. We hebben jaren samengewerkt een aantal jaren geleden en toen ze hoorde dat wij bezig waren in het ziekenhuis heeft ze contact gezocht en sindsdien zijn we zo close geworden dat ik zelfs onofficieel de tante van haar pasgeboren zoontje ben, zo bijzonder!! :D

Zo zie je maar, het kan je vanalles brengen deze ervaringen hihi

4. kwekkie77

kwekkie77 Lid

18 jun 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm ik heb ook geen idee waarom die punt van de decapeptyl niet scherper is maar het is zoals het is en dus iedere dag maar tandjes op elkaar voorlopig :D

Zojuist mezelf aangemeld bij de VU voor mijn 1e ongesteldheidsdag dus waarschijnlijk vrijdag of zaterdag daar melden voor echo en ik vermoed beginnen met spuiten van Gonal (heb ik nog niets over gehoord wanneer dat zou moeten....). Als het goed is word ik vandaag tussen 3 en 4 gebeld wanneer ik me moet melden, één nadeel zit dan net met een klant in bespreking op mijn werk dus ook nummer van lief maar doorgegeven op het formuliertje ;)

De decapeptyl heeft dus mijn eigen cyclus niet voor de gek kunnen houden hahaha...bij mij is het alsof je de klok erop gelijk kunt zetten.

Nou ik ga weer even nuttig zijn, razend druk op het werk!
    Liefssss

5. Veroo

Veroo Actief lid

7 nov 2013
    107
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik vond de gonal ook stukken fijner spuiten dan de decapeptyl. Maarja ook die was prima te doen. Tip is eerst de naald gewoon tegen je huid aanhouden. Voel je dat niet? Dan prima plek om te spuiten. Plus ik draaide altijd lichtjes als ik de naald instak. Dan gaat ie ook makkelijker naar binnen. Ik kan zo door voor junk... naaldenpro..

6. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Hahahhahaha ja we zijn net een stelletje junks met al die prikgaatjes! :)

Maar dat is wel een hele goeie tip, dat ga ik eens proberen als het zover is!

7. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ik voelde me pas een junk toen ik gister de medicijnen ging ophalen... :p

@Veroo: Dank je wel voor de tip, ik ga dit vanavond meteen proberen!!

8. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    #128 Palmboom, 3 jul 2014
    Laatst bewerkt: 3 jul 2014
    Ik ben echt de draad totaal kwijt... Hebben wij ergens een overzichtje??

Zie mijn bericht hieronder, is het een idee als iedereen deze invult (door te quoten en dan het quote gedeelte weg te halen)? Ik kan ook wijzigingen bijhouden, dan graag duidelijk aangeven (bijvoorbeeld dikgedrukt).

Ben weer wat vaker online, wij zijn dit weekend teruggekomen van onze honeymoon :):D

9. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    In afwachting om te starten:

Onderdrukkende fase (lang protocol):
    Palmboom - 1e kindje: 3 juli Decapeptyl

Stimulerende fase:

Punctie/terugplaatsing/nod:

Zwanger:

10. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Ik was de vorige keer helemaal niet ongesteld geworden na het stoppen met de pil (in combi met Deca). Geinig dat jouw cyclus niet voor de gek te houden is :)
    Bij mij staat op het formulier dat ik na de echo binnen 5 dagen mag starten met stimuleren. De vorige keer wat dat meteen die avond.

11. kwekkie77

kwekkie77 Lid

18 jun 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het ook eens proberen met de decapeptyl (draaien) maar ik ben blij als ik hem erin heb en na inspuiten tot 10 tellen vel los en eruit dat kreng. Het moet maar ik vind het uiteraard niet fijn.

Palmboom welkom terug van je honeymoon, hopelijk hebben jullie heerlijk genoten samen :)

Ik mag me morgen om half 10 melden in het ziekenhuis voor echo en naar ik aanneem ook morgen beginnen met Gonal F. Verder wellicht een stomme vraag maar als je niet ongesteld wordt na pil in combi met decapeptyl hoe kun je je dan op de eerste ongesteldheidsdag aanmelden???? Iets wat ik dus moest bij VU nu.....

Hoelang ik Gonal moet spuiten zal uiteraard afhangen van hoe snel de follikels groeien. Verder ben ik met name erg bezorgd of het aandeel van manlief wel krachtig genoeg zal zijn om straks mijn eitje(s) te bevruchten.... maar goed we wachten gewoon af....

Wat betreft het lijstje zit ik nu dus nog in de beginfase maar morgen wellicht in de stimulerende (gek woord :D) fase

Knuffie weer voor iedereen van mij

12. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    n afwachting om te starten:
    Willeke85 - 1e kindje - in afwachting op operatie, hopelijk starten in september

Stimulerende fase:

Zwanger:[/QUOTE]

13. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Palmboom, ooh heerlijk je honeymoon! Super leuk! Waar zijn jullie geweest?

Kwekkie, succes morgen met de echo! Ja die vraag zou ik even neerleggen, die geldt nl ook voor mij. Het is bij mij nl ook niet de bedoeling dat ik ongesteld ga worden ivm de endo dus geen menstruaties meer voor mij (jeeuuujj :D)
    Vraag je ook gelijk ff wanneer ik op die operatietafel terecht kan? :D:D haha..

Kubbeltje, ja joh ik vind het ook achterlijk. Maar het schijnt bíjzónder ingewikkeld allemaal te zijn om dat te plannen...
    Wat een mooi verhaal en super leuk dat je zo je beste vriendin ontmoet hebt! Heel speciaal lijkt me dat. En zij weet als geen ander hoe jij je moet voelen soms!

Liefs voor de rest!! Geniet van de zon!

14. Kubbeltje85

Kubbeltje85 Actief lid

30 okt 2013
    438
    0
    0
    Zet mij maar bij in afwachting om te beginnen, 1e kindje, hopelijk volgende week starten.

Goed idee om een lijstje bij te houden en hopelijk staan we snel allrmaal bij zwanger!!

15. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    In afwachting om te starten:
    Willeke86 - 1e kindje - in afwachting op operatie, hopelijk starten in september
    Kubbeltje 85 - 1e kindje - start 7 juli

Stimulerende fase:

Zwanger:[/QUOTE][/QUOTE]

Hopelijk staan we inderdaad snel allemaal hier onderaan het lijstje ;);)

16. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Willeke85 - 1e kindje - in afwachting op operatie, hopelijk starten in september
    Kubbeltje85 - 1e kindje - in afwachting ivm schildklier

Palmboom - 1e kindje: 3 juli Decapeptyl, 12 juli echo
    kwekkie77 - ? kindje: 4 juli echo

Stimulerende fase:

Zwanger:

17. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Kubbeltje85 - 1e kindje - in afwachting ivm schildklier, start 7 juli

Palmboom - 1e kindje: 3 juli Decapeptyl, 12 juli echo
    kwekkie77 - ? kindje: 4 juli echo

Stimulerende fase:

Zwanger:

18. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hoop ik ook!

19. maliza3

maliza3 Actief lid

1 jan 2014
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik voor eerste kindje morgen weer echo en om te kijken hoever de eitjes zijn alst goed is begin volgende week punctie

20. kwekkie77

kwekkie77 Lid

18 jun 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe het met het lijstje werkt weet ik niet maar voor mij is het 1e kindje en vanaf vandaag in de stimulerende fase, spannend dus en eng :(

Hoor ik zojuist bij de echo: ziet er goed uit, de cyste van de vorige echo is verdwenen dus ik oh??? Cyste :( pfffffff communicatie is iets heel moeilijks denk ik.

Kreeg niet de kans te vragen over hoe dat zou moeten als je niet ongesteld zou worden...sorry...:( maar wellicht hebben ze daar een ander protocol voor in de VU waar ik niet mee bekend ben omdat ik gewoon een cyclus heb en ongesteld wordt. Zag er van binnen verder allemaal goed uit.

Blijf het toch raar vinden zo'n echo terwijl je ongesteld bent, voelt niet hygi zeg maar, maar goed ze doen niet anders dus zit het tussen mijn oren :D

Ga weer aan de arbeit ladies en vanavond even lekker BBQ bij mijn ouders :)

overigens nog een vraagje, ik haal de decapeptyl altijd een uur voor spuiten uit de koelkast maar heeft iemand ervaring met Gonal en moet je die ook een uur van te voren eruit halen????

Liefsssss van mij

Deel Deze Pagina