Nee hoor, hoeft m niet hard door je huid te drukken. Je zet m ertegenaan en drukt m langzaam naar binnen, iig zo deden wij het. Je krijgt meestal nog een prikinstructie voordat je begint..is in ieder geval bij het MCK zo..
Wat een prachtig nieuws!!! Super zeg!! En al lekker snel een terugplaatsing. Men wat duim ik voor je. Wanneer weet je hoeveel ingevroren kunnen worden?
Ik vind het prikken echt meevallen. Bij mij doet mijn vriend het. De gonal f voel ik bijna niet, de decapeptyl brandt bij mij een beetje. Ik vind de prikken erg gebruiksvriendelijk en ik heb totaal geen beurse buik. Tip: doe elke prik aan één kant, waardoor de huid telkens een dag rust heeft. Ik doe de deca elke ochtend rechts en de gonal elke avond links. Gaat echt op. En andere tip - maar die krijg je vast ook bij prikinstructie - knijp een stuk huid beet, zet de naald erin, laat de huid los en spuit daarna pas. Dat voorkomt blauwe plekken, zeiden ze bij mij in het ziekenhuis.
Ik had vandaag de eerste echo sinds ik 8 dagen geleden ben begonnen met spuiten! Zag er goed uit: rechts 12 follikels en links 4. En nog wat mini’s. We koersen dus af op 16 follikels. Ik ben er blij mee want ze vreesden dus voor veel meer. En 16 klinkt als een keurig aantal. Hopelijk groeien ze goed door! Een stuk of zes waren nu 14-15 mm en de rest ongeveer 11 mm. Ik hoop dat de rest lekker meegroeit. Vrijdag voor tweede echo. Ik was wel blij om te zien dat er iets groeit!! Ik heb in al die maanden wachten op een zwangerschap zoveel Mindfuck-symptomen gehad, dat ik nu nauwelijks durfde toe te geven dat m’n buik gevoelig is. Want stél dat er niks groeit, dan heb je dat weer zitten verzinnen. Net als al die maanden dat je dácht de eerste symptomen van een zwangerschap te voelen.... Verder is m’n buik sinds vandaag dik. Alsof ik al vier maanden zwanger ben. Normaal issie plat dus dat valt snel op.
Volgens mij krijg ik vrijdag mail van het lab, dacht ik.. Die laten ze nog een dagje langer doordelen voordat ze ze invriezen.
Nice! Klinkt goed! Mooi aantal! punctie dus waarschijnlijk maandag?! Opgezette buik hoort er helaas bij, Haha. Hopelijk snel een bolle buik door een mooie kleine baby!
Ah dank je voor de tips! Mag pas na de 28ste beginnen denk ik.. heb dan met de verpleegkundige een afspraak, denk dan ook instructies, maar weet ik niet zeker... wel weet ik dat ik om 8:15 Er moet zijn in zwolle.. lekker op tijd haha ben best wel zenuwachtig voor t gesprek eigelijk!
Mooi aantal, zelfde aantal als bij mij! Fijn nieuws heh als je hoort dat het gaat zoals gehoopt! Bij mij waren ze alleen nog niet zo groot als bij jou, geloof dat ik rond de 12 mm zat afgelopen maandag! Ben benieuwd naar je echo van vrijdag, hopelijk blijven ze mooi doorgroeien! Ik mag morgen weer, hopelijk zijn ze mooi gegroeid en zijn er niet teveel bij gekomen. Zou ook mooi zijn als ik morgen het nieuws krijg dat vrijdag de punctie plaatsvind. Vind ik wel een fijn idee voor het weekend, dan hoef ik lekker niks kan ik met een dekentje op de bank! Anders word het maandag, dat lijkt nog zo ver weg!
Verwacht wel dat je dan ook de prikinstructies krijgt! Hoop voor je dat het je allemaal mee valt! Doen jullie het hele traject in Zwolle? Benieuwd wat jullie ervaring is! Mijn vriend moet na de punctie met mijn aandeel die kant op, levert daar zijn aandeel in. En als alles gaat zoals gehoopt, gaan we daarna samen naar Zwolle voor de terugplaatsing!
Wat een mooi aantal! Ik kan t me zo goed voorstellen wat je zegt, ik heb ook last van van alles, mn buik, mn liezen, beetje moe, beetje hoofdpijn, beetje bleh.. je kan dan alleen maar hopen dat dat een goed teken is Hoe voel jij je verder?
Terug van het ziekenhuis! Duurde even voor ik aan de beurt was. 3 kwartier vertraging.. Op mijn rechter eierstok 8 eitjes van 15-18 mm. Op mijn linker 10 van 12-14. En bij de linker nogsteeds veel kleintjes. Links groeit dus nog niet lekker mee en ze zijn nog bang dat die kleintjes ook nog gaan groeien. Vrijdag dus weer echo en krijg ik te horen of maandag punctie of dat ik moet stoppen. Niet helemaal het nieuws wat ik gehoopt had!
Shit balen van dit nieuws, zijn ze dan dus bang je uiteindelijk teveel eitjes hebt? Mijn arts zei dat we streven naar 8 tot 10 eitjes maar jij hebt er heel veel meer? Of is het dan juist goed bij jou als links niet echt meegroeit?
Als de kleintjes mee gaan doen zijn het er wel echt teveel. Zitten nog +/- 8 kleintjes, dat zou volgens hun medisch onverantwoord zijn. Ja als links niet echt goed meegroeit heb ik er dus 8 op mijn rechter. Had zo gehoopt op vrijdag de punctie, nu maar proberen positief te blijven. Zit a.s vrijdag 2 weken aan de Gonal-f, hoop maar dat die 10 grotere van links een groeispurt krijgen en de kleintje niet groter worden. De kleintjes waren iig niet gegroeid vergeleken met maandag, maar een deel van de grotere ook niet echt. Afwachten maar weer!
Nee ging er heel positief heen, maar kwam echt teleurgesteld terug! Dankjewel! Blijven duimen draaien!
Dat is een tegenvaller, @Lisewiesje! Als de kleintjes gaan groeien, kom je dus uit op 26? Lijkt me nog mee te vallen. Kon er niks gedaan worden met een lagere dosis bijvoorbeeld? Of stopt de rest dan ook met groeien? Maar die 8 van 15-18 mm zijn toch al bijna klaar?