Bij mijn man is ook alles top, bij mij inmiddels ook, maar na inmiddels 2 vmk is het nog steeds niet raak, en heb ik zojuist weer een punctie moeten ondergaan. Hoop mag je hebben, maar ik raad je aan er echt niet vanuit te gaan. Het is echt een enorm proces qua delingen, en een enorm wonder. Maar 2012 wordt er nog niks uitgehaald, dat staat ook niet in het regeerakkoord, daarin staat duidelijk 2013..... Nogmaals; heb zorgkiezer gemaild, want er is nog niet eens een akkoord uit de Eerste kamer voor deze maatregel.
Dit heb ik ooit geplaatst: Hierin staat echt duidelijk 2013 ..... Maar het kan inderdaad tussentijds wijzigen, maar voor zover ik weet is Freya nog hard bezig met maatregelen en de Tweede Kamer en is bij ons ook 2013 bekend .
En nog even deze, krijg die net van Freya door! http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/basisverzekering#anker-voorgenomen-veranderingen-in-basispakket-per-1-januari-2012
Deze link had ik ook gepost, maar gaat dus grotendeels nog over de vergoedingen per 1 januari 2011..........
Ik kreeg net nog even de bevestiging van freya Beste Marjolein, Er is wat verwarring omdat sommige media vermelden dat de maatregel al in 2012 van kracht zal zijn en er dus volgend jaar al nog maar 1 IVF wordt vergoed. Deze informatie klopt echter niet! Aanpassing van de vergoeding van vruchtbaarheidsbehandelingen komt in 2012 op de agenda bij de begroting over 2013. Zie ook Politiek Veel succes met de verdere behandeling(en)! babii jij had het dus bij het goede eind (niet dat ik jou niet geloofde hoor) Wat rot dat het bij jou niet wil lukken met zwanger worden/blijven. Ik hoop je volgende poging meer geluk. Dat het een enorm wonder is, en niet zo vanzelfsprekend als gedacht was ik inmiddels wel achter. Maar ik weet niet.. tis iets van een onderbuikgevoel..
Wat is dat voor vreselijke onzin zeg???? Willen ze niet dat mensen kans maken op een zwangerschap? Ik vind 1 poging trouwens ook echt onmenselijk! (Heb het zelf goddank niet nodig gehad, maar heb wel op de drempel gestaan, we zouden bijna met IUI gaan beginnen toen ik toch zwanger was).
Kan er alleen maar op zeggen dat ze niet weten wat ze willen. En ik weet het niet meer. Zie wel wat het word. heb helaas niets meer aan ivf . Vind het heel erg voor de mmm meiden als het uit eindelijk wel 1 vergoeding word. Het is te belachelijk voor woorden hoe ze met de zorg om gaan! en ze het willen.
Belachelijk dat ze op zulke dingen gaan bezuinigen zeg! Gelukkig lees ik nu dat het voor 2012 nog niet in de planning staat (en hopelijk straks in 2013 ook niet natuurlijk) Wij hebben het 'geluk' gehad dat het met 1 icsi poging gelukt was maar jeetje.. hoe mensonterend om die 2 andere pogingen af te pakken voor de mensen waarbij het niet in 1 keer lukt!
Wat is in hemelsnaam de reden van dit voorstel?? De logica ontgaat mij namelijk volledig, het kost toch zeker niets meer als je er twee terugzet ipv 1??? Wij zitten voor onze laatste poging, en ik heb het er met mijn man vanochtend over. Ik weet nog wel dat onze eerste poging eigenlijk voor spek en bonen was, de gyn zei letterlijk dat het was om te kijken hoe ik zou reageren op de hormonen, hoe succesvol de stimulatie zou zijn en aan de hand daarvan zou dan eventueel de medicatie zou worden aangepast voor de poging 2, die dan dus pas echt zou gelden. Serieus zo uitgelegd aan ons... Ik mag toch wel hopen dat wanneer dit onzalige idee wordt doorgevoerd (en dat gaat het zeker worden, ik maak me daar echt geen illusies meer over ) dat de ziekenhuis die idiote algemene protocollen gaan loslaten en dan eigenlijk overgaan op een individueel protocol, onderbouwd door de juiste onderzoeken en met toegang tot de laatste technieken, medicacatie en mogelijkheden, volledig toegespits op de persoon die voor hun zit??? Zoals dat in het buitenland wel mogelijk is? Anders wordt het gewoon een kermis ?!?! Op goed geluk een medicatie programma voorstellen omdat dat voor iedereen "best goed werkt", en dan maar hopen dat je enige poging niet eindigt in een matige, of erger, non-stimulatie. Daarbij heb je grote kans dat stellen vanwegen hun enige mogelijkheid, zelf met (illegale) medicatie een overstimulatie gaan proberen te creeren, om maar zoveel mogelijk eicellen te krijgen ... met alle ellende van dien? Ik vind nog steeds korte termijn-inzicht van dit kabinet ... maar goed,
De links die gepost zijn, vooral die met het regeringsakkoord, daarin staat per jaar de bezuinigingen, en niet alleen per 2011. Zie inmiddels de site van zorgkiezer, het is aangepast. En ehm... Ik ben ook van Freya, dus had het ook wel kunnen vertelle (oooo had ik al gedaan he ). Maar de zorgkiezer site is aangepast!
Erg he? Daarom vechten we met Freya zo hard. En iemand had freya geschreven en antwoord, klopt, ik had het ook direct doorgespeeld daar. Doe vrijwilligerswerk voor ze, en zit in die lobby, vandaar dat ik het weet. Succes meiden!
Voor de mensen die nog niet met IVF/ICSI begonnen zijn, maar het wel (denken) nodig te hebben er is een verzekering die meer dan 3 pogingen vergoed (mits toestemming) de verzekering heet ONVZ! Wij Doen ook een poging om over te stappen, maar wij hebben al 3 pogingen achter de rus, dus wij zullen wel afgewezen worden! De 4de poging betalen wij zelf. Dus als je de kans hebt om over te stappen?! Het is wel een duurdere verzekering, maar als als alles achter de rug is kan je zo weer overstappen op een goedkopere. Te vinden onder aanvullende verzekeringen topfit en optifit. Groetjes Sjak
Ik heb net bij ONVZ gekeken maar daar staat maximaal 3x. Wij willen denk ik sowiso naar een andere verzekering ze hebben bij menzis afgelopen jaar veel te veel fouten gemaakt. Wij krijgen begin 2012 onze eerste icsi
Dat klopt, zij vergoeden vanuit de aanvullende verzekering extra ivf pogingen. Alleen als je eenmaal in de mmm zit, of met een arts/huisarts hierover hebt gesproken, kom je niet meer in die aanvullden verzekering Heb het vorig jaar geprobeerd. Als ik dit soort berichten over de plannen lees kan ik wel huilen....
3x uit de basisverzekering en 100% bij de aanvullendeverzekeringen topfit en (sorry!)superfit... Een paar maanden geleden stond hier nof poging 4 en 5 en nu 100%. Dekking aanvullende zorgverzekering Topfit - Zorgverzekering van ONVZ Zorgverzekeraar Dekking aanvullende zorgverzekering Superfit - Zorgverzekering van ONVZ Zorgverzekeraar
@Danip, wij hebben de aanvraag nog uit staan, maar ik geloof ook niet dat wij aangenomen worden hoor... Beetje jammer. Ik heb twee jaar geleden wel alle ,dacht ik dus verzekeringen vergeleken... Maarja, wij zitten bij zilveren kruis het 4 sterrenpakket en wij hoeven in ieder geval niets voor te schieten of aan te vragen ofzo... @Hanneke: goed uitzoeken hoor, het loont! En het is te hopen dat je de verzekering niet zo heel erg nodig hebt en snel zwanger maag worden, maar zoniet kan je beter maar een goede (en een iets duurdere vaak dan dus) hebben. Groet Sjak
Ik denk niet dat ik overstap. Wij gaan of eind december of begin 2012 beginnen, en hebben dan nog 3 pogingen. Nadat we door alle 3 pogingen zijn, met de mogelijke cryo's , en de pauze/maanden tussen behandelingen.... dan is het jaar denk ik wel voorbij. @babii, ik was diegene die freya gemaild, en antwoord had. @hanneke, ik zie dat je laatst een hysterscopie hebt gehad. Hoe heb je dit ervaren?. Ik heb het woensdag en zie er een beetje tegenop toen de assistent over ibuprofen begon *heb meteen ook maar 400 gehaald, lekker sterk* Mijn quote werkte net niet op mijn manier, maar van danip Alleen als je eenmaal in de mmm zit, of met een arts/huisarts hierover hebt gesproken, kom je niet meer in die aanvullden verzekering Heb het vorig jaar geprobeerd. Belachelijk, waar heb je dan aanvullende verzekeringen voor, als je voor hetgene waar je het voor aanvraagt niet aangenomen wordt. Moet heel erg toevallig zijn dat je die verzekering hebt, en dan toch in de toekomst een ivf moet hebben. ... en daarmee zal ik dus al niet eens zo;n verzekering kunnen nemen.
Iemand vroeg zich af waarom er straks naw nog maar 1 embryo per keer teruggeplaatst gaat worden in plaats van 2 zoals nu nog vaak gebeurt. Diegene schreef dat he TP'en van 2 niets meer zou kosten dan een TP van 1. Dat klopt, de TP zelf kost niets extra's. MAAR de kans op een tweeling is wel groter bij een TP van 2. Een tweelingzwangerschap wordt intensiever begeleid (kost meer geld), de kans op premature kindjes is groter bij een tweeling (kost ook meer geld). Als deze kindjes vervolgens ook nog iets aan de vroeggeboorte overhouden, kost dat ook meer geld. Dat is dus de reden van het toekomstige beleid. Het is trouwens niet zo dat alle tweelingzwangerschappen slecht verlopen, maar wel een flink percentage.
@ maartje klopt, wij kregen ook de opdracht mee hier goed over na te denken, en waar wij uiteindelijk heen gaan (Radbout) laten ze het nu dus nog afhangen van het stel. Dus niet de regel onder de 35 zelden 2 eicellen terug. Maar wel dat we er goed over na moeten denken en inlezen. Deze link is wel interessant UMC St Radboud Nijmegen - Voortplantingsgeneeskunde - IVF Keuzehulp staat helemaal beschreven wat de risico's zijn van een eenling tegenover een tweeling.