Maar lieve meid, Het gaat ook vanuit de aanvullende verzekering, zodra er wordt bezuinigd, want volgens het kabinet bezuinig je dan niet.... Behoorlijk KROM dus! Moet zeggen dat ik het ook niet meer in hun polisvoorwaarden kan vinden hoor. Heb net alle aanvullende verzekering afgezocht, maar zie geen meerdere IVF behandelingen staan??
Ach, ondanks alle informatie kozen wij wel altijd voor een tp van meerdere emmy's. We hebben zelfs een keer 3 in 1 keer laten tp'en
Het is inderdaad heel zuur dat je geweigerd wordt, als je al een vruchtbaarheidsprobleem hebt. Alsof wij er wat aan kunnen doen? Afijn, het is nu eenmaal wel zo, ik kan er nooit meer terecht, want heb al IVF e.d. ondergaan. Verder kunnen ze een aanvullende verzekering ook zooooo gaan veranderne hoor, dat veranderd ieder jaar. Hou dus alles goed in de gaten . En het is inderdaad de 4e en 5e behandeling mits medische noodzaak. En dan moet er ook maar aangetoond worden dat er een medische noodzaak is, want wat is dat voor hun? Echt een hoop gezeur bij die verzekeraars .
Dat had je in NL niet voor mekaar kunnen krijgen . Ze weigeren mij er zelfs 2 te geven, want mijn emmy's zijn steeds zo goed. Heel mooi, maar ben nog steeds niet swang hoor!
Ik weet het, in NL zou het niet gelukt zijn om 3 in 1 keer te krijgen Ik hoop dat het jou binnenkort ook gaat lukken om zwanger te worden!!*knuffel*
He Babi, Ik heb ergens op blz 3 de links neergezet... Dit geldt trouwens voor 2012, dus ja alles wat daarna gaat veranderen met evt maar 1 vergoede poging, dan zal de aanvullende verzekering ook wel weer veranderen ja. het is heel scheef... In Nl mag je er trouwens ook 3 terug, maar dat ligt aan de kwaliteit van de emmy's. Ik had ook de keus om er drie te latene tp-en, maar er waren er twee van A kwaliteit, dus kreeg er twee! Het verschilt duidelijk heel erg per ziekenhuis in NL, ik vind het wel raar als je al die verschillende behandelingen en meningen per ziekenhuis lees. (hier op de forums...)
Hoop ook dat die nieuwe regeling pas 2013 ingaat, maar nog beter nooit want wat is nu 1 poging.... Jammer dat ze op deze manier willen bezuinigen, maarja ieder komt natuurlijk op voor zijn eigen belangen. Donderdag gaan de huisartsen ook staken omdat ze volgend jaar gezamenlijk zo'n kleine 130 miljoen moeten bezuinigen.
Ik lees nu pas je berichtje.. ik denk dat je dit niet meer leest voor de hystrocopie. Ik snap heel goed dat je er tegenop ziet dat heb ik ook gedaan en door alle spanning heb ik alle pijnstilling eruit gespuugd dus ik moest het zonder doen, maar iedereen ervaart het weer anders de 1 vind het echt heel naar en doet het zeer en de ander valt het weer heel erg mee. Ik heb het zelf als geen pretjes ervaren en heb geschreeuwd als een klein kind maar ik hoop dat het bij jou allemaal meevalt! succes!!
hehe, ja dan is het idd verschillend. Ik ben namelijk al geweest, en had zoiets van is dit het nou.. Wel een beetje vervelend gevoel toen hij de eileiders aan het zoeken was, en om eenmaal door een bepaald punt van de baarmoedermond te komen, maar geen echte pijnen. *misschien speelt ook nog mee dat ik net de ovulatie heb gehad, en het zowiso al wat open is* Kreeg ook nog bezoek van 2 dokters in opleiding, dus het was een drukke bedoeling vanochtend
Wat een gedoe he? Ik dacht ook dat het pas vanaf 2013 zal zijn, maar dan nog zullen ze het eerst allemaal moeten goedlkeuren. Ik weet dat Freya er mee bezig is. Het is zelfs zo dat juist meerling zwangerschappen risico's met zich meebrengen (en dus ook heel veel kosten) en daarnaast zullen er minder kindern geboren worden de komende jaren wat ook geld gaat kosten! Ik heb ergens gelezen dat wanneer het blijft zoals het is, het dan voordeliger uitpakt dan wanneer de wijziging wel wordt doorgevoerd. Ik vind het kortzichtig en echt korte termijn denken van de bobo's in de 2e kamer. Ik vind ook dat je aan 1 poging niks hebt. Ik had de eerste poging maar 3 eicellen en 1 bevruchting. Nou da's dan lekker.. zoek het verder zelf maar uit. Wel denk ik dat ze iets kunnen doen aan de leeftijdsgrens bijvoorbeeld of andere voorwaarden stellen. Misschien bepaalde medicijnen gedeeltelijk in de eigenrisico laten vallen. Dat zou ik dan niet zo erg vinden. (als we die 3 pogingen maar houden) En anders maar demonstreren met zijn allen!!
En trouwens; al gaat die vanaf 2013 in.. dat betekend dus dat een brusje voor je kleintje die iedereen in 2012/2013/2014 gaat krijgen, er dus bijna niet meer inzit..
De teller gaat na een zwangerschap van 12 weken of langer weer opnieuw in, dus als de stomme plannen doorgaan heb je nog wel dat je na de geboorte van je kleintje opnieuw 1 poging krijgt. Maar goed, dat is nog steeds te weinig! Freya is er idd mee bezig. Zijn jullie allemaal al lid van Freya? Is ook belangrijk in de strijd tegen deze stomme plannen. Via de site Home | Freya kun je het direct regelen!
Ja dat weet ik, we hebben ook nog 1 cryo, maar ik dacht meer aan de meiden die nu nog niet zwanger zijn.. dan wordt een brusje wel heel spannend.. Ik ben al lid van Freya overigens..
Ik doe mee aan je demonstratie kate. Je heb er dus nu al 1. Lid ben ik al van freya. Hebben jullie allemaal de petitie al ingevuld? Ik wel, en via mijn moeder is wordt het nu door zo;n beetje de hele familie ingevuld gnagna. Weet niet of het helpt een online petitie, maar mocht het wel werken, dan heb ik er alles aan gedaan. Wat ik ook laatst al heb lopen denken. Na een zwangerschap van 12 weken zou de teller weer opnieuw lopen, ook wat maartje zegt, zou je dan niet krijgen dat mensen bevriende verloskundigen, laten liegen dat ze al 12 weken zwanger zijn, of mensen verloskundigen omkopen dit te zeggen. En hoe wil het kabinet dat doen met embryoselectie. Mensen die kinderen willen, maar vast zitten aan een genetische afwijking. Dan wordt misschien de helft van de embryo's afgekeurd, of alles, en dan is de poging ook voorbij. Ik bedoel ik vind het prima dat er bezuinigd wordt(of, eigenlijk niet, maar het moet) maar de meest belachelijke dingen worden wel vergoed, zo dit jaar een stop met roken programma. Je kiest ervoor om te beginnen met roken, en je kan best zonder programma stoppen, is misschien wel moelijker maar kan. Mijn moeder is ook na iets van 30 jaar zelf gestopt. We kiezen alleen niet voor een vruchtbaarheidsprobleem. Is het te merken dat ik altijd een niet-roker geweest ben
Ik heb hem ook ingevuld.. 3 niet 1 IVF pogingen vergoeden | petities.nl voor de gene die de link nog niet hebben.