IVF/ICSI, wie heeft er ook 2 of meer pogingen al achter de rug?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Saskia1984, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Komt weer eens binnenvallen...

Sas, ik werd ook helemaal naar van die Microgynon 50.
    Heb het 6 weken non stop geslikt en werd er werkelijk depressief van.
    En ook allerlei lichamelijke klachten.
    Voor de tweede poging in Gent heb ik aangegeven niet weer eerst met de pil te willen starten.
    Want bij mij maakte het met of zonder pil geen verschil.

De pil is namelijk niet alleen om makkelijker te plannen, maar ook om alles rustig te houden, zodat wanneer je start met stimuleren alles gelijkmatiger kan groeien.
    Als je in de natuurlijke cyclus start, dan liggen er vaak al wat follies voorop.

Maar goed, bij maakte maakte het dus geen verschil (ook ongelijkmatige groei mét pil) dus mocht ik de tweede poging in de natuurlijke cyclus starten.

Ik zou het gewoon overleggen en aangeven dat je er helemaal naar van wordt!

Verder wil ik Vriesje nog even heel veel sterkte en succes wensen!
    Ik ben blij te horen dat je weer wat rustiger bent.
    En dat de testen nog steeds positief zijn en het bloeden snel gestopt is.
    Ik hoop op een mooie echo voor jou!

Alle andere meiden, heel veel succces!!!

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ok, thanks lieve Sikki!
    Dan wil ik me best wel een tijdje rot voelen om het uit te proberen. Want ik had de vorige keer wel veel follies maar heel ongelijkmatig waardoor ze er maar 6 aan konden prikken (en uiteindelijk maar 2 eicellen). Ik heb toen wel de pil geslikt, maar heel kort.
    Ik ga wel even aangeven dat ik nog steeds bloed verlies want ik word er niet goed van en zelfs een beetje ongerust.

@ Vriesje, het is nog zeker niet over meid! Dikke kans dat het een flinke innestelingsbloeding was, ik hoop het zo!
    Maar wat een naar bericht van je oma :( Veel sterkte.

Nou meisjes, ik ga mijn spullen pakken want over een paar uur rijden wij weer richting het Gentse land. Daar hebben we een overnachting om vervolgens morgenvroeg een potje te vullen in 10 minuten... en dan weer terug naar huis. Vrijdag weer terug voor de bespreking van de uitslagen. Je moet er iets voor over hebbben hè ;)

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Sas, heel veel succes morgen!
    En goede reis naar Gent!
    Slapen jullie ook in het Holiday Inn Express?
    En dan vrijdag alle uitslagen? Spannend!!!

4. Guppie77

Guppie77 Lid

4 apr 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sas, veel succes morgen en vrijdag!!

5. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sassie, toitoitoitoi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier vandaag overleg gehad met de gyn; ik heb gevraagd of het aan de zaadkwaliteit ligt dat we de laatste keer mindere emmies hadden maar dat was dus niet zo; we hadden gewoon minder eitjes, dus minder kansen.

Zij wil gaan kijken of ik volgende keer meer hormonen kan gaan spuiten, ik hoop het!

Hetgeen waar ik wel ècht van baal is dat ze zei dat ik er rekening mee moet houden dat ik deze keer nog niet aangemeld kan worden, er is een wachtlijst en dan wordt het i.p.v. november pas januari want ertussen valt de winterstop....baal er echt van aangezien we nu al zo strak leven èn ik had gehoopt in het jaar 2011 en met de kerst duidelijkheid te hebben...we wachten af:)

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Thanks lieverds :)

Het potje is gevuld! Maar wat een verschrikkelijk kamertje hebben ze daar zeg :$ Ziet er echt niet uit en er ligt maar liefst 1 blaadje en daar staat maar weinig naakt in. Dus dit keer hebben we er samen maar een feestje van gemaakt haha! Even lekker knuffelen en Sasman heeft zelf afgemaakt (anders ben ik bang dat ik te laat ben hahahaha!). Dus het was even gedoe, maar goed... het is gelukt!
    Daarna wat gedoe met verzekeringen. We geven het potje af en het meisje vraagt of we de toestemmingsverklaring bij hebben. De watte?? Toen moesten we even naar beneden om daar in de computer te laten kijken of alles wel klopte. Dan pas kon ze met het potje aan de slag :$ Lekker dan!
    Dus wij naar beneden, 10 wachtenden voor ons. Na een half uur pas duidelijk. Het was gewoon in orde, CZ heeft netjes toestemming afgegeven en vandaag hebben we de verklaring gekregen. Ik hoop maar dat ze blufte en meteen aan de slag is gegaan met onze soldaatjes, want anders is de uitslag niet echt heel betrouwbaar...

@ Amy, ooo wat balen van de wachtlijst zeg!!! Zou wel erg fijn zijn als je meer hormonen mag spuiten. En dat is heel wat dat ze dat overwegen! Dat was in mijn vorig ziekenhuis echt geen punt voor discussie. Ik moest het gewoon met het standaard protocol doen.
    Maar als je in januari start, dan starten we wel tegelijk! Samen zwanger :D

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier alleen even ego. Op mijn werk zeggen ze dat zwanger worden geen ziekte is. Dus moet alles compenseren met eigen uren. Maar ben nu de tp 12 dagen uitgeschakeld door flinke buik en rugpijn.
    Weet iemand of het klopt dat ik het vanuit eigen uren moet doen?
    Voorstel is dat ik ook minder uren moet gaan werken als de icsi te zwaar is.

Zal van de week nog even proberen te reageren. Lees wel mee. Verder ook druk met andere huis. Gaat als het goed is door. Dus minder uren is geen optie ivm hypotheek.

Lees dat het hier oom niet bij alle dames soepel loopt. Hoe doen jullie het met je werk?

8. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Saskia, wat suf dat ze dan dat potje niet al in ontvangst nemen!!! In principe moet je binnen het uur het potje ingevuld hebben he, dus probeer vertrouwen te houden! Voelt de benadering daar goed? We volgen elkaar constant zo op Sas, laten we dan tegelijk op gaan in januari met die positieve test, zou wel bizar zijn!!!

Zonnetje, wat raar!!!! Ze hoeven vanuit ons cao je geen vrij te geven voor ziekenhuis bezoeken maar ze moeten je wel de ruimte geven te gaan: m.a.w. je moet er wel vrije dagen voor over hebben maar een beetje coulante werkgeven doet dat niet omdat ze weten dat je in dit proces ook je vrije dagen nodig hebt om keihard bij te tanken! Maar, wanneer je ziek bent van een behandeling dan is dat volgens mij wel gewoon ziek. Dan ben je toch lichamelijk niet in staat om te werken? Stel nu dat je een BBZ hebt, dan zou je de dagen dat je in het ziekenhuis ligt gewoon als vakantie moeten opnemen? Lekkere vakantie ten eerste en wat gemeen als ze dat doen. Maar weet je, neem gewoon lekker je dagen op maar laat ze ook niet heel raar opkijken als je straks overspannen thuis zit en dat kost ze nog meer dagen!

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ga het morgen maar verder uitzoeken. Collega's schijnen het zat te zijn dat ik er steeds niet ben. Heb ondertussen 6xiui en 4x een tp gehad. Heb 2x vakantie opgenomen tijdens een behandeling en compenseer af en toe met vrije uren.
    Dit jaar 75uur ziek geweest, 32 vakantiedaen opgenomen en 20 overuren. Dus heb er best wat voor over, maar vraag me ook af hoe het zit als je echt niet kan werken.
    Ga morgen de coach bellen, die heeft collega al gesproken en die schijnt gezegd te hebben dat het geen ziekte is. En dat ik de dag dat ik naar het ziekenhuis moet en de dag erna zelf moet compenseren. Maar dan heb ik nog 1,5 week dat ik niet veel kan werken. Een bbz is dan vast weer anders vinden ze.
    En anders moet ik dus even kijken hoe ik het verder moet oplossen. Want kan moeilijk ineens 40 uur in de week gaan werken. En ik vind dat ze ook niet kunnen verlangen dat ik minder ga werken. Heb wel bedacht dat ik ervoor ga zorgen dat ik weinig overuren ga maken, heb die nu ook regelmatig.

Om te voorkomen dat ik instort was het voorstel dat ik maar minder uren moest gaan werken. Is nu geen optie, gezien we straks een dubbele hypotheek hebben door de verhuizing.

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Amy, helemaal herkenbaar wat je schrijft!!! Die reacties en jou er bewust buiten houden omdat men voor je denkt dat het pijnlijk is...Grrrrrr :( dat maakt het alleen maar erger... Snap het precies!

Guppie, al je ovulatie gehad?? En dan idd Hopen Op een Wonder (want je weet maar nooit....) en anders wachten op ongie en voor drie maal scheepsrecht ;) ! Ik verwacht ook over ongeveer 14 dagen mijn ongie... zie egootje hieronder. Tja, die rare cyclussen van ons...

Zonnetje, wat vervelend van je werk enzo. Heb eigenljk geen idee wat en hoe dat zit. Je zou Maartje84 eens een berichtje kunnen sturen, zij heeft hier volgens mij ook wel eens mee gedeald. Maar vind het zo oneerlijk. Alsof wij erom vragen dat we niet zwanger kunnen wonder vanzelf? EN zij zeggen dat het geen ziekte is... Maarre, IVF en ICSI zijn toch ECHT opgenomen in de ZIEKTEKOSTENverzekering... En er is dus wel iets niet orde in het lichaam waar je MEDICATIE voor gebruikt (hormonen).. Dus vindt het erg kinderachtig dat er zo mee wordt omgegaan. Leef met je mee.

Sikki, bijna echo!!! Duimduim!

Sas, wat een verhaal van Gent... Heb dus GEEN verklaring van de ziektekostenverzekering, dus moet het zelf voorschieten. Moeten we ook nog regelen.... Mar eerst die uitslag maar eens afwachten....

Verstoorde nachtrust hier...
    Wordt tijd dat ik naar dr de S ga voor de uitslag... Nog twee weekjes!!!
    \
    Had vandaag (vanavond) eindelijk een brede smile op de ovutest!!! Hoewel, was op dag ... ff checken....17. Dus mijn ei op dag 18/19. Is voor mijn doen mooi. Ben meestal al na 10 dagen alweer ongesteld (korte luteale fase), dus dat zou dan rond 11 oktober zijn...
    Dus tenzij er Wonderen voor mij bestaan, mag ik ook over 2 weken aan de pil... Tenzij het rampenscenario plaatsvindt en we chromosoom problemo's hebben....

Heb vriendlief niet verteld vd smiley op de test, maar Victoria Secret en ik hebben hem wel verleid... Anders voelde het voor hem misschien wel minder 'spontaan' ;). Ben morgenavond niet thuis, maar just in case doe ik zaterdag gewoon weer een poging. You never know....
    Tot zover even deze ego meiden!!!

Knuffffff!!!! Ga nu weer slapen....

xxxxxxxxxx

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    En oh ja, Sas, van die bijwerkingen... Als ze zo extreem zijn, zou ik het zeker bespreken met dr de S. Lijkt mee een hele schappelijke vrouw.

Angelica, op naar mooie follikels meid! Mooie geleidelijke in Grote aantallen alstublieft!!! Duim voo je!

xxxxxxx

12. Guppie77

Guppie77 Lid

4 apr 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Saskia, wat een gedoe met dat potje en die verklaring!! Ik zou ook de zenuwen krijgen hoor. Doe je er zelf alles aan om het zo snel en vers mogelijk aan te leveren, mag je van hun nog even in de rij gaan staan bij de administratie :$!!! Ik hoop dat de uitslagen vadaag allemaal goed zijn en ze een mooi plan voor jullie hebben. Op naar Januari!!!

Amy, balen van die wachtlijst! Maar misschien blijkt er toch wel een plaatsje voor jullie te zijn tegen de tijd dat jullie je in november aanmelden. Er kan misschien nog van alles met die wachtlijst gebeuren (uitval van mensen ofzo?).

Zonnetje, wat lastig dat het zo moeizaam op je werk gaat. Ik kan je helaas geen tips geven, heb hier geen ervaring mee. Laat je in ieder geval goed informeren over je rechten en plichten door een onafhankelijke partij.
    Wel leuk, een nieuw huis! Het is misschien wel even fijn om je zinnen te verzetten en je met iets heel anders bezig te houden. Heeft bij mij ook wel eens lucht gegeven in de hele situatie. Succes!!

Juulzon, gezellige avond/nacht gehad ;)!! Ach ja, dat zijn die kleine kansjes hè waar we het hier al eens eerder over hebben gehad. Dus zaterdag weer…… Go for it girl!!!
    Hier dat kleine kansje deze week ook een aantal keer benut. Gisteravond/nacht denk ik mijn eisprong gehad. We zullen zien, maar ik ga vandaag maar wel naar de apotheek om alle medicatie voor poging drie te bestellen. Dan heb ik het op tijd in huis.

Fijne dag allemaal, geniet van het lekkere weer!!

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ben er hier ondertussen achter dat het vooral mijn eigen collega's zijn die moeilijk doen. Coach ondertussen gesproken en die had een iets ander verhaal. Was meer van dat er goed afspraken gemaakt moesten worden, kijken wat ik kan compenseren en wat ik wel kan doen. En dat er dus snel een gesprek moet komen (is 2x afgezegd). En dat alleen ik kan voelen of ik ziek ben of niet.

Ander huis is inderdaad afleiding, hopelijk verkopen we dus ons huis ook snel (moeten we nog te koop zetten). En het andere huis moet wel flink opgeknapt worden, dus werk genoeg te doen.
    En dan hoop ik dat we in dat huis wel een heerlijk beebje mogen grootbrengen.

Ik snap je gevoel heel goed juulzon, is ook lastig dat lange wachten en hopelijk krijg je uiteindelijk een goede uitslag.
    Hopelijk een gezellige avond gehad. En soms moet je mannen niet teveel wijs maken in dat opzicht en gewoon doen alsof je zelf bedacht hebt dat je zin had.

@sikki: jouw onderschrift blijft mij hoop geven, nu hopen op ene goede echo.

@all: dikke knuffel voor de dames die het nodig hebben.
    Hier dus een slopende week achter de rug ivm gedoe op het werk, terwijl ik vakantie had. En dus een ander huis gekocht. (ook dat is heel snel gegaan).
    Heb er ondanks het werk wat we in dit huis hebben gestoken (ook een opkanphuis) wel zin in. Krijg namelijk een heel mooi uitzicht met schaapjes, water en groen.

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Sorry, even heel ego!

De uitslagen uit Gent!
    Mijn AMH was goed, schildklierwaardes perfect :D
    Zaad was slecht, what else is new! 300.000. Is niet best, maar icsi 1 hadden we 270.000, icsi 2 hadden we 240.000 en nu nergens maar dan ook nergens naar gekeken en dan toch 300.000. Ben ik best blij mee :D
    Mocht ik niet zijn van prof. de S. want het is gewoon K :( Is ook zo, weet ik ook wel. Maar dat weten we al langer dus het shockeert niet meer.

En dan het bovenste beste nieuws!
    Omdat ik zo'n perfect patiëntje ben wat niet rookt, geen ziekten heeft, lekker jong maar niet te jong is en verder geen vruchtbaarheidsproblemen lijk te hebben, komen wij in aanmerking voor een studie. Vooralsnog! Want ik moet nog 1 test doorstaan en nog goedkeuring krijgen van het instituut wat de studie uitvoert. Het komt erop neer dat ik ipv gonal een ander hormoon krijg wat nog in de experimentele fase is. Er zijn geen risico's, dat is al uitgebreid getest. Maar nu willen ze het ook echt testen i.c.m. een ivf of icsi poging. De verwachting is dat het lichaam beter op het hormoon reageert omdat het afkomstig is uit menselijke cellen (gonal is blijkbaar afkomstig van caviacellen! Echt waar!!!). Het mooie aan deze studie is... hij wordt vergoed door het instituut en boven op deze cadeaupoging krijgen we van Gent een onkostenvergoeding van 1000 euro! Dit omdat je zo'n 4 tot 6 keer vaker langs moet komen en dus met reiskosten te maken hebt en afspraken die je vaker af moet zeggen zoals je werk. Het fijne is dat ik thuis werk dus dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Die 1000 euro is fijn natuurlijk, maar het gaat mij meer om de cadeaupoging! Het is dus zo dat we zomaar een vierde vergoede poging kunnen doen! Poging 3 wordt niet via de verzekering gedaan dus is poging 4 pas de derde poging voor de verzekering. Hoe geweldig zou dat zijn :D:D
    Nu maar hopen dat we ook nog door de laatste test komen. Daarvoor moet ik woensdag bloed laten prikken. Het is belangrijk dat mijn hormoonwaardes goed zijn. Dus geen kans op overstimulatie maar wel goed te stimuleren. Over 2 weken ongeveer krijgen we dan te horen of we door mogen gaan met deze studie.
    Ik hoop het, want nu stel ik me daar eigenlijk een beetje op in dus als het feestje niet doorgaat dan ben ik best verdrietig denk ik. Want zo heb ik toch het gevoel nog iets achter de hand te hebben.
    Ik moet nu ook direct met de pil stoppen (gelukkig!) en de volgende echte menstruatie gaan we al starten! Ongeacht of we met de studie beginnen of niet... want we stelden deze poging vooral uit omdat we nergens naar gekeken hadden en dus hadden gerekend op nog slechter zaad. Nu dat niets uit lijkt te maken gaan we gewoon meteen door!
    Goed nieuws uit Gent dus!

@ Amy, ik hoop dat jij ook in november kunt starten. Want dit is wel gek... jij zou eerst in november starten en ik in januari, en nu zou het andersom zijn :( Dat is niet de afspraak! Wij gaan gewoon samen zwanger het nieuwe jaar in hoor :)

@ Juulzon, gewoon lekker doorseksen, je weet inderdaad maar nooit :p:D

@ Zonnetje, wat een gedoe met je werk! Vorig jaar op mijn werk kreeg ik niks anders dan begrip. Nu werk ik gelukkig thuis en dat geeft toch minder stress, maar helaas kan niet iedereen zomaar stoppen met een baan of minder gaan werken :(
    Het zou dus wel erg fijn zijn als je wat meer begrip zou krijgen van je collega's. Het is al zwaar genoeg!

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat klinkt mooi saskia. Maar soms wil ik dingen liever niet weten. Zoals de gonal die uit caviacellen gemaakt is.

Maar extra poging is altijd leuk.

Wat voor werk doe je thuis?
    Hier heb ik niet de luxe dat ik kan stoppen met werken, gezien wij net een ander huis aan het kopen zijn. En daarnaast nog een eigen huis hebben. En in de randstad is de hypotheek helaas niet al te laag.
    Maar leuk is anders inderdaad. Moet maandag de strijd aan met collega, gezien de coach mij iets anders heeft verteld dan mijn collega's.

Maar als iemand een leuk idee heeft voor thuiswerk houd ik me aanbevolen. Zou een hoop gedoe schelen namelijk.

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Sorry Zonnetje! Had ik niet bij nagedacht omdat het me zelf niet zoveel uitmaakt. Als het maar werkt ;) Ik zal die info voortaan voor me houden!

Wij hebben een eigen zaak. Mijn man doet het productie- en montagewerk en ik doe de administratie en eerste klantencontact.

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Overigens zitten in gonal gewoon menselijke hormonen, alleen worden ze verkregen via cellen van cavia's omdat ze daar de stof in kweken. Ik wil niemand afschrikken met mijn berichtje!!! Want gonal wordt al zo lang succesvol gebruikt, er is echt niks mis met gonal. Wat ik straks krijg toegediend is eenzelfde soort hormoon, niks geks.
    Gonal bevat juist tot nu toe de meest zuivere vorm van FSH!

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik vind het op zich ook niet erg hoor dat het van cavia's is. Maar wist het zelf niet. Maar is wel een raar idee als ik er wel bij nadenk. Maar dat is hetzelfde dat je niet wilt weten wat er in een kroket zit. (naar wat ze zeggen)
    Als het maar inderdaad werkt. Hier heb ik al de gonal, menopur en puregon gebruikt.

Als je een eigen zaak hebt is het inderdaad weer anders. Maar was niet van plan een eigen zaak te beginnen.

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nee, ik snap dat je niet zomaar een eigen zaak begint.
    Onze zaak bestaat al een flinke tijd, maar ik ben zelf pas dit jaar ingeschoven... onder andere door de impact van de mmm. Het is een luxepositie.
    Maar ik zei het niet om er heel happy over te doen, want ik heb ook wel heel wat opgegeven toen ik stopte bij mijn vorige werkgever.
    Juist daarom snap ik hoe frustrerend het is met vrij zijn wegens ziekenhuisbezoeken. Ik vond het, ondanks begrip van collega's, altijd heel erg moeilijk. Omdat ik wel vaak het gevoel had dat niet iedereen er echt achter stond. Het wordt niet altijd begrepen.
    Het is toch verschrikkelijk dat je dit ook nog op je bordje krijgt! Bah!

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Sas, weet je of er ergens meer over die studie is geschreven? En zou ik met mijn 35 jaar te oud zijn? Ben erg benieuwd, want het klinkt heel interessant! Tot op heden is er bij mij - we wachten nog op de uitslag zoals je weet - ook niets uitgekomen... Heb je de naam van de studie / het instituut? Dan kan ik alvast een mail aan dr de S sturen om eens te informeren. Wij moeten deze poging immers zelf betalen... Zou wel schelen...Ben erg benieuwd!!!
    Sikki, ken jij dit onderzoek?

Nu slapen, ben bij mijn ouders en heb net met mijn moeder oude foto's van mijn opa en oma's bekeken. Ook een oude brief van mijn opa die in een kamp zat aan mijn oma, zo ontroerend... kreeg er tranen van.

Zonnetje, extra knuff voor jou!

xxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina