Ik weet niet hoe de studie heet. Er hingen posters in de wachtkamer en prof de S. stelde het bij ons voor omdat dit de laatste vergoede poging zou zijn. De vrouw moet tussen de 18 en 37 jaar oud zijn en gezond, niet roken en goed maar niet té goed te stimuleren zijn. Wanneer heb jij een afspraak in Gent?
Wauw sas, wat gaaf!!!! Ben gezond jaloers haha, spannend, en nu al in november starten, joepie!!! Misschien wordt het bij ons alsnog november, maandag weet ik t! I'll keep my fingers crossed! Zonnetje, ik heb het ook met collega's gehad hoor, en het onbegrip, de gezichten van 'gaat ze weer', bah! Op de dag van de mk heb ik mij ziekgemeld maar niet iedereen wist het, zegt een collega de dag erna dat ik maar eens met een coach moest praten want ik was mij nu op basis van emoties aan het ziekmelden... Stoom kwam uit mijn oren, hou lekker allemaal je mening voor je grrrr!
Sorry dames, heb niet alles bijgelezen. mijn allerliefste oma is donderdag overleden. Wel even sterkte wensen aan Zonnetje ivm gedoe met werk. hier gellukkig geen last mee gehad. Al ben ik wel per 1 Jan werkloos, dus ben wel makkelijker geworden. @sas Fijn van uitslagen en Gent en misschien cadeaupoging. ik duim voor je! Groetjes vriesje
Dag lieve meiden! Ben komende dagen wat minder online omdat ik weg ben voor mijn werk. Vriesje, ik duim voor een mooie echo!!! En Sas, heb Dr de S gemaild met jouw verhaal en verteld dat ik op 12 oktober vermoederlijk rond dag 1-3 van mijn cyclus zit en dan dus met de pil wilde gaan beginnen. En... heb gevraagd of ik in aanmerking kom voor de studie! Ze heeft VANDAAG al gereageerd!!! Had vannacht geschreven . Ze schreef dat ze dit niet per mail kon evalueren, maar dat we het erover hebben de 12e en dat ik maar niet met de pil moest beginnen!!! Is er iets over de pil gezegd tegen jou??? Ben erg benieuwd en hoop dat we in aanmerking komen en misschien al direct mogen starten!!! Tot zover mijn ego! Probeer af en toe online te komen en ben er de 12e zeker weer! xxx
@ Vriesje, gecondoleerd meid! @ Juulzon, ik moest per direct met de pil stoppen. Dus inderdaad, maar beter even niet mee beginnen! Wat spannend, ik hoop dat je in aanmerking komt!
Even snel, moet zo naar mijn werk. Vriesje gecondoleerd, heel veel sterkte de komende tijd! Saskia, dat klinkt allemaal (als het definitief door gaat) heel spannend en hoopgevend. Ik duim voor je dat de bloeduitslagen van woensdag goed zijn en jullie snel kunnen starten!! Sikki (als je hier nog leest) Heel veel succes vandaag met de echo!! Ik duim voor je dat alles goed is en ben stiekum toch ook wel benieuwd of het er niet twee zijn .
@vriesje; gecondoleerd met je oma. Heb je het nieuws wel of niet verteld? En hopelijk krijg je binnenkort een mooie echo. @saskia; een eigen zaak ga ik niet beginnen nee, maar als je het zo kan oplossen zoals bij jou en er nog genoeg geld binnenkomt is het toch mooi. Wie weet wat ik nog tegenkom. En succes met de studie die je mag doen. Is mooi voor degene die de laatste poging doen of al zelf moeten betalen. Zijn toch extra kansen. @sikki: succes vandaag met de echo. @juulzon: werkse dan en we zien je daarna anders wel weer. En hopelijk kom je ook in aanmerking voor de studie in Gent. @amy; fijn he die collega's die zo begripvol zijn. Snap ook wel dat het vervelend is als ik 1,5 weken niet of weinig werk. Maar het gaat gewoon niet. Mijn lichaam komt echt in protest. Kan die weken ook veel andere dingen niet doen. Vooral de opmerking dat ontspanning zoeken en sporten wel de oplossing zou zijn voor mijn ziekte-verzuim schoot verkeerd. Guppie; hoe is het bij jou? @als ik iemand vergeten ben sorry. @ego; hier dus druk met de puntjes op de i zetten van dit huis (helaas nogal wat werk, omdat we vrij onverwachts een huis tegenkwamen en hier ook net nog bezig waren met een kleine verbouwing, was al veel eerder gepland, maar uitgelopen). Vandaag ook weer werken, ben benieuwd. Heb eigenlijk geen zin namelijk. Heb een gesprek met een collega over de situatie (doen zelf de begeleiding) En mijn collega's hebben wat anders bedacht dan mijn coach gezegd heeft volgens mij. Dus wordt nog een flinke discussie over wie gelijk heeft. Maar fijn werken is het niet meer, vertrouwen in collega's is toch minder geworden. Denk dat ik het er wel even mee moet doen, maar als het zo blijft toch maar op zoek moet naar wat anders.
Guppie, gecondoleerd met je oma allereerst...wat een dubbele gevoelens en emoties ineens bij elkaar... Saskia, hoe voelt het, nu je weer bijna kan starten? Eindelijk weer kansen! Juulzon, werkse!!! Zou heerlijk zijn als je ook voor die studie in aanmerking komt!!! Zonnetje, heel flauw als collega's allemaal een mening hebben, probeer het bij hen te laten hoe moeilijk ook; jij weet wie je waard bent en gaandeweg dit proces leer je helaas ook meer van je omgeving en wat je ècht van mensen mag verwachten. Zonnetje, jullie hebben nog cryo's he? Is dit nu vane en 3e verse poging of hebben jullie ook nog een poging tegoed? @all; ik ben toch aangemeld, joehoe! Het had wat voeten in de aarde aangezien ik mij vanochtend heb aangemeld en als ik niet voor 14.00uur teruggebeld zou worden kon ik ervan uitgaan dat het doorging. Ik zat dus niet echt relaxt op het werk maar ben nu happy en bang het gaat nu echt beginnen, de definitieve poging 3 brrr....
Dag dames, Vriesje, hoe is het met je? Morgen heb je toch de echo?! Ik hoop voor je dat je een fantastisch mooi knipperlichtje te zien krijgt. Ik duim voor je! Amy, Joehoe, toch aangemeld!!! Wanneer ga je nu precies beginnen en doe jij het korte of lange protocol? (o, en ik denk dat je vriesje wilde condoleren ). Saskia, vandaag toch weer bloedprikken voor eventuele deelname aan de studie?! Wanneer hoor je of het definitief door kan gaan? Zonnetje, druk met het huis (of huizen eigenlijk )! Zal wel hectisch zijn maar ook heel leuk toch! En hoe is het op je werk gegaan? Jammer dat ze zo moeilijk doen want dat kun je er eigenlijk niet ook nog eens bij hebben. Juulzon lekker hard aan het werk!! Ego, gister weer alle meds bij de apotheek gehaald. Nu dus wachten op menstruatie en dan gaat onze derde poging beginnen!! Spannend!!
@amy; fijn dat je toch mag beginnen. @guppie: voor jou dus ook afwachten tot je kan starten. @vriesje; succes met de echo. @saskia: succes vandaag met bloedprikken. Hier nog wel met poging 1 bezig. Had 7 cryo's. Heb er nu 5 gebruikt (bij een tp moesten ze er 3 ontdooien). Maar manlief heeft erg veel moeite met de mmm en het is maar de vraag of hij dus achter een 2e punctie staat. Mede omdat er al zoveel pogingen mislukt zijn (6x iui en 4x tp). Hoop dus dat 1 van die cryo's toch nog blijft plakken. En ik heb altijd heel veel last van mijn lichaam na een tp, dus ben dan 1,5 weken uitgeschakeld. Manlief wil graag kinderen, maar de manier waarop het gaat valt hem zwaar. Mede door alles wat erom gebeurd. Op mijn werk is het deels opgelost. Collega's wisten dus niet dat ik al een deel van eigen uren deed. Alleen coach had tegen mij andere dingen gezegd dan tegen collega's. Dus ja, gaan maar een gesprek houden met coach voor duidelijkheid. Begreep ook dat ze zich afvroegen waarom ik niet een pijnstiller nam en gewoon kwam werken. Andere collega deed dat ook nadat ze gevallen was met sporten en veel pijn in schouder had. Inderdaad druk bezig met huizen, dit huis was nog niet helemaal klaar namelijk. Andere huis vooral dingen regelen wat betreft hypotheek enz. Is wel leuk inderdaad. Heb er ook zin in, maar nu dus heel druk bezig met allerlei dingen. Weet ook nog niet of ik in november nog een tp doe of ik wacht tot febr.
dag dames even een snelle ego, want zo bezoek. Er is voor de tweede keer een wonder gebeurt. We hebben vandaag een hartje zien knipperen! Kan het nog niet geloven. Onze kleine pluis lag precies op schema 1,1 cm nu. ik kom snel bijlezen en reageren!
Dat is fijn vriesje. Wie weet een innestelingsbloeding of dat je andere emmy heeft losgelaten. Ga er lekker van genieten
Vriesje, wat een fantastisch nieuws!!! Zonnetje, wat een drukte bij jou met huizen enzo. Lukt het een beetje je daarop te concentreren? Sas, wanneer heb je de uitslag? Guppie, jouw koelkast ligt alweer vol...! Spannend, een nieuwe ronde! Op naar een zomerbeebje! Amy, wanneer mag jij weer van start? Ego: volgende week naar Dr de S! En vind het best wel erg spannend. Gelukkig hier In Den Verre erg druk, al heb ik wel pech... Voor vertrek bleek ik een kaakontsteking te hebben (zal de details besparen, maar zoek maar eens op wat een 'fistel' is en die zit dan bij mij in de mond... Heb antibiotica mee voor als het erger wordt en meer pijn gaar doen. Optie was of naar de kaakchirurg die de ontsteking dag vanuit de kaak zou aanpakken of naar de endodontoloog om de wortelkanaalbehandeling die ooit is uitgevoerd op nieuw te laten doen. De tandarts adviseerde het laatste, dus nu afwachten hoe lang de wachtlijst is... *vind het zo niet leuk*. Ook is er vandaag een stukje van mijn voortand afgebroken toen ik op een harde pit beet van een pruim!! En dat terwijl ik net door de halfjaarlijkse APK heen was... Zo heb je nooit wat aan je gebit, zo alles tegelijk. Het is me wel een medisch jaar, 2011.... Verwacht vanaf zondag ieder moment mijn menstruatie.... En dan GEEN pil slikken, maar afwachten of ik in aanmerking kom... Lieverds hier, allemaal veel succes, denk aan jullie. Nu gauw slapen! xxxx
Lieve Vriesje, dat is fantastisch nieuws!!!! Gefeliciteerd met dit wonder en nu gaan genieten!! Juulzon, een kaakontsteking met fistel dat klinkt niet fijn!! En dan ook nog weg voor je werk dus geen tijd om even te herstellen op de bank . Ben benieuwd of jij ook met de studie mee mag/kan doen, hou ons op de hoogte! Saskia, hoe is het gegaan? Al wat duidelijkheid over eventuele doorgang studie? Hier verder geen bijzonderheden. Wachten tot we kunnen beginnen, ik denk ergens in de loop van volgende week.
Joehoe Vriesje!! Gefeliciteerd, superrrrrrrr!!!!! Juulzon: Auw! Ik vind de tandarts echt vrrrrreselijk, ik heb nog liever puncties dan een gaatje boren bah! Ik kende het beroep endodontoloog niet eens joh, maar als ik het zo lees wil ik het volgens mij ook niet weten, sterkte!!! En ook succes met de spanning, ik kan mij indenken dat je zenuwachtig bent voor volgende week! Zonnetje; het is ook zo enorm ingrijpend allemaal dus ik kan mij voorstellen dat het voor je man ook pittig is. Belangrijkste is denk ik dat je samen op 1 lijn staat en samen achter de beslissingen staat die genomen gaan worden want dat IVF een mega-zwaar traject is en dus ook invloed heeft op je relatie is helaas de waarheid. Guppie, we gaan een beetje gelijk op, ik ga eind oktober beginnen met prikken maar ik doe het lange protocol en verwacht eind november de punctie, spannend allemaal weer he. Voor jullie nu ook de 3e he? Vind jij het ook zo eng? Ik heb de medicijnlijst gekregen en n.a.v. van de nabespreking is besloten dat ik een ander hormoon ga gebruiken, nu wordt het puregon i.p.v. gonal F, iemand ervaring met dit hormoon? Ik hoop maar dat het aanslaat... Meiden, voor nu een fijn weekend, lekker even genieten!
Hier ook puregon gebruikt bij icsi. Weet alleen niet wat het verschil precies is met gonal. Dat heb ik bij de iui gehad. Dus is niet te vergelijken. Bij werkt het verder prima.
@ Guppie en Amy, aan de rand van poging 3! Spannend meiden, we volgen elkaar goed op En Amy, gelukkig toch starten, wat fijn meis! @ Vriesje, wauw wat super! Gefeliciteerd meid, het is je echt van harte gegund. @ Zonnetje, spannende en zware tijd ga je nu tegemoet. Kan me voorstellen dat je twijfelt of je nu wel een tp wil of toch liever even uitstellen. Dat is zo dubbel hè. Van de ene kant wil je graag door, maar even een pauze is ook wel lekker en bovendien goed voor je gemoedsrust en je lichaam. @ Juulzon, wat een medische pech! En IEKS van ontsteking met fistel in je mond. Dat lijkt me echt niet fijn Ik wil je niet ontmoedigen maar ik hoorde van de week in Gent dat je alleen met de studie mee mag doen als het gaat om poging 1, 2 of 3. Sorry meis Vind het niet leuk om het tegen je te zeggen, en ik ben een beetje boos op mezelf dat ik niet beter opgelet heb (het staat namelijk op de poster in de wachtkamer en die heb ik niet goed gelezen). Nu heb ik je lekker zitten maken met een dooie mus Toch hoop ik dat je volgende week een fijn gesprek gaat hebben. Ik kan me niet voorstellen dat je dat niet hebt, want ze zijn daar zo lief en meedenkend! Wat een supermensen daar zeg! @ Amy, ik dacht dat puregon hetzelfde was als gonal maar dan een andere merknaam. Ik kan het ook mis hebben hoor. Ik dacht dat menopur wel weer anders was en vaak wordt gebruikt bij meiden die niet goed op gonal reageren of meiden die niet goed te stimuleren zijn, bijvoorbeeld door een vroege overgang. Ik ben woensdag inderdaad in Gent geweest. Heel fijn informatiegesprek gehad, zwangerschapstest (moest), borstonderzoek, bloedonderzoek en echo. Alles was goed, alleen op het bloedonderzoek moest ik wachten. Er liggen 17 basale follikels klaar, dus dat ziet er netjes uit. Ik had echt goede hoop! Maar toen werd ik gisteren gebeld. Mijn FSH is te hoog. Dat moet voor de studie onder de 12 zijn en dat was 15(!). 2 jaar geleden was dat 9,7 en dat is al best wel aan de hoge kant voor mijn leeftijd heb ik inmiddels begrepen. Maar 15 is helemaal schrikwekkend! Vandaag moest ik terug en is er weer bloed af genomen. Maandag krijg ik de uitslag. Als het weer niet goed is dan moet ik volgende cyclus opnieuw FSH prikken in de hoop dat het binnen de grens is. Anders kunnen we niet meedoen met de studie. Het is heel raar, dat vonden ze in Gent ook. Mijn AMH is namelijk goed en verder is er helemaal niks afwijkends ontdekt. Het zou kunnen dat mijn lijf helemaal van slag is van de pil die ik 2 weken gebruikt heb en pas net mee ben gestopt. Dat hopen ze. Dus het is nog even zenuwslopend afwachten voor ons.
Menopur is wel anders dan puregon en gonal inderdaad. Menopur wordt uit urine van vrouwen die in of na de overgang zitten. @saskia: balen dat het niet goed was. Moet je nu dus een maand wachten? Dat is wel vervelend zeg. Hopelijk komt het weer goed, heb verder weinig verstand van de waardes. En ja, wil aan de ene kant een poging wagen in november, maar aan de andere kant weet ik nog niet of het handig is. Anders ga ik in feb verder. Hier heb ik regelmatig pauze. @juulzon: heb in je eigen topic gereageerd. Dikke knuffel. @all: ik hoop dat jullie allemaal snel mogen starten en er een mooi wondertje uit mag komen.
Ik mag wel gewoon volgende cyclus starten. Alleen is het de vraag of ik met de studie mee mag doen. Als maandag mijn waarde nog te hoog is dan moet ik volgende menstruatie op dag 2 FSH prikken. Dan krijg ik op dag 3 de uitslag en mag ik die dag meteen beginnen met de stimulatie. Of volgens het onderzoek, of gewoon de derde poging.
Hi meiden, even snel! Sas, ik wacht wel af wat dr de S. zegt. Ze heeft via de mail niet direct gezegd dat het voor ons niet kon, maar dat ze het wilde bespreken de 12e. Anders zou ze ons toch direct wel gezegd hebben dat het niet mogelijk was? En ze kent ons dossier, waarom zou ze anders gemaild hebben dat ik de pil niet moest gaan slikken...? Daarbij is onze situatie wel weer een verhaal apart, waarbij naar idee an Dr de S gewoon nooit goed onderzoek is gedaan en maar 'lukraak' is behandeld... Maar goed. Zal uitgaan van het negatieve. Weet jij trouwens wat het nu dan precies is wat ze bij de studie gaan onderzoeken dan? En kan ik het ergens op internet vinden? Puur een ander hormoon? Of ook nog andere zaken? Weet je, het gaat mij erom dat we uberhaupt nog een kans hebben met een volgende poging en geen chromosoom afwijking hebben. Heb zelf het idee dat ICSI al een verschil zou uitmaken. Hoop, duim en bidt dat we verder mogen... En hoop ook voor jouw dat je FSH daalt, dit is idd wel érg hoog! Duim voor je!! Amy, puregon vond ik het minst erg om te spuiten. Zit in een praktische, makkelijk te doseren pen. En het naaldje doet amper zeer en de Puregon voel je haast niet. Heel anders dan bijv Menopur, wat je moet bereiden door een poedertje en oplosvloeistof te mixen. Puregon neem je bijv. makkelijk mee als je moet spuiten. Spanend ook weer hoor! Zonnetje, ga zo lezen wat je geschreven hebt! En kan me voorstellen dat je enerzijds het liefs in nov weer verder wil en anderzijds wil wachten... Luister naar je hart!!! Knuff! Guppie, wat kan wachten lang duren hé... als je weer verder wil en kan. Spanned toch ook weer... Hier alles goed. Ga nog even verslag maken en dan slapen... Weer een nachtje dichter bij de 12e... Hoop zo op groen licht en verder mogen... Knuff voor allemaal en fijn weekend! xxx