@ Juulzon, ze gaan onderzoeken welke dosering van het nieuwe hormoon het best geschikt is. Maar prof de S. zal het volgende week helemaal uitleggen. Ik hoop dat je toch in aanmerking gaat komen!
Even een vraagje: hoe gaan jullie om met zwangerschappen van andere. Hier het weekend te horen gekregen dat zwager en schoonzus voor een 2e willen gaan binnenkort (deden wel erg vaag, dus vroeg me af of ze niet al zwanger was). Kwam ter spake omdat ze van slaapkamer gaan verhuizen. Maar merk dat het dan toch veel met me doet en ik dus 2 dagen van slag was. Wij zijn al langer bezig voor ons 1ste beebje en hun gaan al voor de 2e. Bij de 1ste zwangerschap heb ik heel veel moeite gehad, gezien ze altijd riepen nog lang niet aan kinderen toe te zijn en toen zwanger was. En wij net de mmm in gingen. Ik gun het ze wel hoor, maar ben dan ook erg jaloers. Hoe is dat bij jullie? Zit op dit moment ook nog helemaal goed in mijn velletje door alles merk ik. Even teveel tegelijk. Denk wel aan jullie hoor
Even heel snel van verweg! Ben ongesteld geworden, althans, eerste roodbruin is weer begonnen. Een veegje. Nog niet doorgezet, maar kan ieder moment gebeuren. Zonnetje, weet precies wat je bedoelt. Ga er een andere keer langer op reageren, maar vind het ook altijd erg confronterend. Het bevestigt je eigen gemis en de leegte van verlangen... KNUFFEL VOOR JOU! En de rest xxx
Jij ook knuffel juulzon. Wanneer ben je weer terug? En hopelijk valt je ongi mee als je in verweg zit. Hoop dat je wel er spullen voor mee had genomen. Is precies wat je beschrijft, voelt leeg en je mist iets.
Heel herkenbaar Zonnetje. De ene keer doet het me meer dan de andere keer. Ligt heel erg aan hoe dichtbij de zwangere staat en aan de gunfactor. Toen wij erachter kwamen dat de broer van Sasman vader werd, was dat heel moeilijk. Nog steeds trouwens. Dat komt ook omdat zij er totaal niet klaar voor zijn in onze ogen. Kunnen niet met geld omgaan en hebben altijd geldproblemen en huurachterstanden, ze roken allebei erg veel (zij ook nu ze zwanger is) en hij is minstens 2 avonden/nachten op stap en is dan altijd zo zat dat de kroegbaas 9 van de 10 keer zijn vriendin belt dat ze hem niet wakker krijgen en of ze hem wil komen halen. Toen zij zwanger was, viel dat in als een bom en ik ben stikjaloers en vind het zo oneerlijk. Ik geef er gewoon aan toe en ik vind dat ik er best verdrietig om mag zijn. Toen een hele goede vriendin van mij zwanger was van de tweede (toen ze zwanger was van de eerste stopte ik net met de pil en kindje nummer 2 is alweer 8 maanden) hebben vriendin en ik samen gehuild. Zij vond het zo moeilijk om te zeggen dat ze er van moest huilen en ik ben altijd eerlijk tegen haar geweest. Ben ontzettend blij voor haar maar het doet me wel verdriet. Ik kreeg alleen maar begrip van haar. Dat zijn de echte vrienden. Ik vind dat je niet moet vechten tegen dat gevoel. Het is normaal en je mag verdrietig zijn.
Hai dames, Mag ik me hier bijvoegen? Even korte geschiedenis: twee verse icsi pogingen, twee cryoterugplaatsingen van 2x 2 cryo's en nog nooit positief getest. Ik ben het vertrouwen dat het een keer gaat lukken aardig kwijt, ik heb het gevoel dat mijn lichaam de embryo's afstoot. Bij drie van de vier terugplaatsingen heb ik binnen vijf nachten na de tp enorme krampen gehad, warm, zweten etc. en voor mijn gevoel gaat het daar mis. Inmiddels voor een second opinion in Dusseldorf geweest, dr. S. denkt dat het toch te maken heeft met het zaad van Sonneman. Nu ben ik bezig met Progynova voor de laatste cryo tp uit icsi 2, na een lange pauze wat heerlijk was! Omdat ik het vertrouwen kwijt ben na vier terugplaatsingen van steeds topembryo's lijkt dit me wel een goed draadje om mee te kletsen. Want (ik voel me wel wat schuldig om het te zeggen) ik vind het soms best moeilijk dat anderen na een eerste poging al zwanger zijn. Ik vind een zoveelste poging echt een groot verschil met een eerste poging, als ik voor mijn eigen ervaring spreek. Heb ook echt respect voor de dames die hier al een poging of acht hebben gedaan, ik snap niet hoe je dat volhoudt! Ik was na vier mislukte tp echt bekaf. Ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen! Liefs, Sonne
Fijne schoonfamilie heb je saskia als ik het zo lees. Dat zijn niet echt de omstandigheden voor een kindje te krijgen inderdaad. Hier zijn omstandigheden van zwager/schoonzus wel beter. Helaas werd dat verdriet 3 jaar geleden niet echt geaccepteerd. Heb toen soms ook voor mijn verdriet gekozen en dus niet op visite te gaan als ik me rot voelde. Hierdoor veel scheve gezichten gehad van schoonouders en zwager. Ik heb inderdaad ondertussen wel geleerd wie mijn echt steunen en meeleven. Zonder vervelende opmerkingen te maken zoals dat je maar moet ontspannen, dat je zo zwanger bent en dat als we straks met ons andere huis bezig zijn ik misschien wel spontaan zwanger ben. Relatie is ook nooit echt meer hersteld (was daarvoor ook al niet goed hoor met zwager/schoonzus). Maar ben dus niet de enigste die er zo moeite mee heeft dus. Fijn om te weten, helaas heb ik hier dus al vaak mijn verdriet moeten verstoppen om de vrede te bewaren.
Welkom sonne. Ik herken je gevoel van vertrouwen kwijt zijn. En ja het is oneerlijk dat de een meteen na 1 poging zwanger is en de ander helemaal niet. Hoop dat ze iets kunnen vinden waardoor het niet lukt. Hier ook vaak het gevoel alsof de emmy's niet kunnen innestelen. Mijn gyn zegt dat het geluk hebben is. Nadeel van dusseldorf en gent is de reistijd. Is voor mij al snel 3uur enkele reis.
@ Sonne, tuurlijk mag je meekletsen! Welkom hier en ik hoop dat je hier de steun vindt die je nodig hebt. Ik kan me voorstellen dat je het positieve gevoel kwijt begint te raken. Heel herkenbaar. @ Zonnetje, mijn schoonfamilie is een verhaal apart. Ik kan er een boek over schrijven Wat ontzettend jammer dat je verdriet niet begrepen en erkend wordt. Dat zou het zoveel makkelijker maken voor iedereen! En verdriet verstoppen is zo pijnlijk. Dat zou helemaal niet nodig hoeven zijn
Welkom Sonne, ook al zo'n lange weg gehad. Ik ben het met je eens, het is toch anders wanneer je de eerste icsi gelijk zwanger was want toen stond ik er echt nog positiever in, de moed zakt mij nu langzaam in mijn schoenen. Ik heb altijd gedacht dat het hebben van een positieve test in ieder geval een boost van vertrouwen zou moeten geven maar dat is dus niet het geval helaas Feit is, we gaan nu voor icsi 3 en de kansen op een bio-kindje gaan daarna toch echt beduidend afnemen, snik... Zonnetje, ik heb ook heel veel moeite met zwangeren in mijn omgeving. Ik heb ook het gevoel overal medelijdend aangekeken te worden òf dat mijn gevoel totaal genegeerd wordt. Ik heb na de vroege MK twee vriendinnen een persoonlijke mail gestuuurd met mijn verhaal en guess what, ik heb gewoon helemaal niks gehoord. Ik weet het, een mail is interpretatiegevoel maar niks laten horen vind ik toch ook wel heel lomp hoor...het gaat met ups en downs maar het nieuws van opnieuw een zwangere in de omgeving moet bij mij altijd een paar dagen inwerken. Je zegt het zelf goed, je moet het verdriet soms wegstoppen om maar de lieve vrede te bewaren, zegt genoeg over je vriendschappen; dit hele proces vraagt alleen al zoveel energie en dan dat gedoe met vriendschappen maakt het soms wel erg zwaar...
Ik denk dat een positieve test wel een boots geeft op dat moment, alleen niet als het daarna een mk wordt. Dan komen er weer andere twijfels boven denk ik. Heb er geen ervaring mee, maar dat is wat ik nu denk. En om eerlijk te zijn, als het hier niet gelukt is stuur ik meestal ook een sms-je of mail dat het niet gelukt is. Heb dan echt wel even nodig om zelf weer alles te ordenen. En als het echt niet gaat bel ik even mijn moeder op die me dan weer komt troosten bij een kopje thee. En dan zit ik hier met flinke tranen, dus wil ook niet teveel mensen zien op dat moment. Je leert mensen inderdaad wel heel erg goed kennen op deze manier. En je weet meteen wat je aan ze hebt. En soms weten mensen ook niks te zeggen, maar alleen al een reactie van succes of wat vervelend is genoeg.
Helaas Wij zijn uitgesloten voor deelname aan de studie. Gent net aan de telefoon, mijn FSH was 14. Ze heeft het instituut nog gebeld om een volgende cyclus te prikken, maar je mag maar 1x door de screening. Dus daar gaan we dan, op naar onze laatst vergoede poging. Uiterlijk donderdag word ik gebeld en dan hoor ik welk schema. Het was te mooi om waar te zijn. @ Amy, helemaal niks laten horen vind ik echt heel lomp zeg!
Aaah nee he, dikke knuffel Sas, wat gemeen dat je dit ook nog eens mee moet maken, blij gemaakt met een dooie mus Nogmaals heeeeeeeeeeele dikke knuffel!!!
Bij de weg Sas, wat zegt dat, als je FSH te hoog is? Hoeft dat voor een verdere behandeling niet uit te maken?
Hoi Meiden, Allereerst, sonne welkom hier (helaas). Ik begrijp heel goed wat je bedoelt met dat het moeilijk is om te lezen dat sommigen direct na de eerste poging zwanger zijn. Als je al verder in het traject zit en meerdere pogingen en dus telleurstellingen hebt gehad sta je er toch weer anders in. Dat het einde ook echt dichterbij komt speelt daarbij natuurlijk een grote rol. Ik wil je bij deze ronde heel veel succes wensen en je kunt hier altijd je gevoelens met ons delen!! Hoe ver zit je trouwens in deze poging? @Saskia, wat balen dat je niet mee kunt doen. En wat naar dat je FSH zo hoog is. Heeft dit nog gevolgen voor je behandeling ? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat het zegt zon hoog FSH. Hebben ze daar al iets over uitgelegd. Kan me voorstellen dat dit weer allerlei vragen en onzekerheden oproept. @Amy, ook weer bijna beginnen!! Ik heb geen ervaring met Puregon. Ik doe altijd het korte protocol met gonal-f. Ik zal dus ook als alles goed gaat eind oktober al weten of deze derde poging gelukt is. Aan de ene kant doodeng, maar aan de andere kant probeer ik het idee van laatste poging ook los te laten. Het is dan wel de laatste poging die vergoed wordt, maar we kunnen er daarna altijd nog één zelf betalen. Zo haal ik die druk er psychisch een beetje van af snap je ! @Juulzon, nieuwe cyclus dus weer zo goed als begonnen. Gaan jullie als ze groen licht geven in Gent de volgende cyclus weer een poging doen of willen jullie nog even wachten? Hoe is het met je kaak? Alweer wat hersteld? Hoop het voor je! @Zonnetje, tja andere zwangeren blijven erg pijnlijk zeker als het iemand betreft die dichtbij je staat. Vroeger dacht ik altijd dat als mijn zus zwanger zou raken ik daar niet zoveel moeite mee zou hebben omdat ik het haar natuurlijk enorm gun. Maar niets is minder waar. Mijn zus is nu 34 weken zwanger en ik heb het er nog nooit zo moeilijk mee gehad als nu. Ondanks dat ze helemaal van onze vruchtbaarheidsproblemen op de hoogte is en heel veel rekening houdt met mijn gevoelens is het zo pijnlijk om haar te zien en haar verhalen aan te horen. Ik merk dan ook dat ik regelmatig wat meer afstand neem om mezelf te beschermen. En dat vind ik dan toch ook weer jammer. De juiste aanpak heb ik nog niet gevonden ! @Vriesje, hoe is het met je? Kun je het al een beetje geloven ?!!!! @Ego, nog steeds in afwachting van menstruatie. Zal je altijd zien, deze keer een langere cyclus! Geduld is een schone zaak!
Guppie; ik herken dat, ik probeer ook het idee van 'dit is de laatste poging' los te laten door te denken dat we er altijd nog eentje kunnen betalen, ineens denk ik dan 'ach, we zijn pas op de helft!' Maar hee, dit gaat m gewoon worden hoor!!! Bij de weg, heb ik ook gehad met mijn zus, ik heb tijdens haar zwangerschap wel een beetje meer afstand genomen, gelukkig kunnen veel zussen-banden dat aan en mijn zus begreep het goed. En nu ben ik echt dol op mijn lieve nichtje maar ik weet zeker dat, als mijn zus nu weer zwanger wordt, ik weer afstand zal nemen tijdens de zwangerschap, ik vind dat gewoon tè confronterend. Duim, duim, duim voor het doorzetten van de ongi, nieuwe ronde, nieuwe kansen)) Juulzon; ook voor jou draaien de duimen hoor, ik hoop op heel mooi nieuws a.s. woensdag van jouw kant!
Even een ego! Wie heeft er ervaring met Dr P (eeters) in Gen. ? Lees net een mail van mijn vriend en er is gebeld dat Dr de S een congres heeft in Brussel ?! en er niet is. Baal er ernorm van, want ik had juist vertrouwen en een goed gevoel bij haar . En nu weer een ander. Voel me enorm K op de een of andere manier.... Bah. Vandaag ook nog flink ongesteld geworden en ik wil zo graag zsm verder.... Straks moeten we weer een maand wachten of nog erger, krijgen we slecht nieuws... Baal enorm! Dus hoop op goede ervaringen van jullie, dat geeft misschien iets meer vertrouwen. Maar, als het slechte ervaringen zijn, let me know. Dan bel ik liever af en wacht ik WEEER zinloos een maand... Bah xxxx PS Regaeer gauw weer op jullie hoor! En Sonne, klets maar mee hier, vinden we gezellig! Nou ja, je begrijpt wat ik bedoel...
@ Amy, een verhoogde FSH kan wijzen op een vervroegde menopauze. Maar mijn AMH is perfect en ook het aantal antrale follikels was heel netjes. Het klopt dus van geen kant. FSH is een hormoon wat heel erg kan wisselen. Dus het kan heel goed zijn dat het de volgende keer prima is. Dat was het in het verleden ook. Het zou een reactie op het pilgebruik kunnen zijn. Heel erg balen dus Als je FSH te hoog is wil het eigenlijk zeggen dat de hypofyse hormonen af blijft geven om je lichaam aan te zetten tot het rijpen van een follikel. Stel dat ik nu zou stimuleren dan is het heel goed mogelijk dat ik met de normale eenheden maar erg weinig follikels heb. En door de studie is die kans al vergroot, want ze gaan immers onderzoeken welke hoeveelheid de beste reactie geeft. Ik hoor deze week welk schema we nu gaan volgen en of ze dus ook rekening houden met deze waarde of dat ze ervan uitgaan dat de waarde de volgende keer prima is. @ Guppie, heb ik ook altijd. Als ik ongesteld wil worden om door te kunnen gaan is mijn cyclus altijd iets langer. Zo stom! Ik hoop dat je snel ongesteld gaat worden. @ Juulzon, ik heb haar 1x gezien. Toen was ze ziek en een beetje kort van stof. Dus op zich wel begrijpelijk. Verder wel aardig. En misschien handig om te weten, zij is de leidingevende in de studie. Dr. de S. weet niet zoveel in en outs van de studie, dr. P. wel.
oooh, dat lees ik nu pas Ze had me dan vast niets voor niets bij Dr P neergezet. Shit, heb vanmorgen net een mail gestuurd (zie mijn topic) en de afspraak afgezegd en een nieuwe afspraak voor vrij met dr de s geregeld... Mmmm Nou ja... deze cyclus gaat dus weer voorbij Pech..... Maar dank vor je lieve antwoord Sas. Ben benieuwd wat ze bij jou gaan voorstellen. Wanneer mag / kan je starten? En moet je nu wel weer aan de pil? Kan dat geen invloed hebben gehad??? xxx Andere meiden, zie veel nieuwe namen, welkom! BEn binnenkort weer minder ego online hoor!! xxxx
Juulzon, probeer te geloven in het lot: dan moet het waarschijnlijk maar zo zijn! Ik ga KEIhard voor je duimen dat je vrijdag goed nieuws krijgt en verontschuldig je niet voor ego-zijn he, dat zijn we stiekem allemaal een beetje wanneer je hier lekker van je afschrijft en dat is nu juist zo heerlijk Joh Sas, dat wist ik niet van dat verhoogde FSH, kan dat ook de oorzaak zijn dat je vorige keer zo weinig eitjes had? Hier alles oke, volgende week gaat de prik erin: eng, spannend, confreterend en ook fijn dat we weer kansen hebben! Meiden, fijne dag!