@juulzon; aan de ene kant balen dat je de afspraak hebt verzet. Aan de andere kant voelde je er niet goed bij en heb je dus voor je gevoel gekozen. Kan me voorstellen dat je eigenlijk liever de arts hebt met wie je het traject bent gestart. Is wel een snel antwoord trouwens en fijn dat je er nog even tussen kan. Is hier meestal wel anders. En ik hoop dat je vrijdag goed nieuws krijgt. @saskia; balen dat je toch niet met de studie mee mag doen. Hoop dat deze poging toch jullie wondertje mag brengen. En wel vervelend dat je waardes niet zo goed zijn, hoop dat er toch een hoop mooie eitjes ontstaan deze ronde. @guppie: hier ook altijd later ongi als je erop zit te wachten. Hoop dat de ongi er snel is. @amy; voor jou dus weer bijna starten. @sonne: hoe is het bij jou? @ego: hier toch besloten dat ik in nov voor een poging wil gaan. Manlief vond het goed en mag evt ook in jan als het zo uitkomt een poging doen ondanks de aankomende verbouwingen. Was toch wel even verbaasd, want eerst leek het hem niet handig. Hoop alleen wel dat als deze 2 cryo's niet blijven plakken/ goed ontdooien ik manlief nog kan overhalen tot een 2e punctie. Manlief heeft veel moeite met de mmm, dus is altijd de vraag of hij dan weer voor punctie wil. (is best moeilijk soms). Maar ik hoop dat ik genoeg heb aan mijn cryo's en ik gewoon straks zwanger ga verhuizen. Vannacht wel gedroomd dat we gebeld werden door zwager dat schoonzus zwanger was, hoop eigenlijk dat de droom niet uitkomt en dat ik het droomde omdat ik er toch onbewust nog mee bezig ben. Maar is dan toch niet fijn wakker worden. Zo te lezen ben ik ook niet de enigste die moeite heeft met zwangerschappen van andere, fijn om te weten. Voel me soms zo schuldig dan. Hier verder druk met de huizen, regelen van alles en werken. Denk dat ik nu rond mijn ei zit, lichaam is niet zo goed te peilen daarin. Dus dat betekend dat ik over een week of 2 ook weer begin. Geeft me wel een fijn gevoel eigenlijk. Maar merk wel dat het ook veel energie kost en ik weinig tijd heb om hier te reageren. Ben nu ook aan het koken, moet om half 3 weer werken.
He ladies, Bedankt voor jullie welkom! Juulzon, oh, wat balen zeg dat je je afspraak nu verzet hebt en dus een ronde moet wachten. Wel fijn dat je bij je vertrouwde arts terecht kunt. Zonnetje, wat fijn dat je hebt beslist om door te gaan! Ik vind soms een rusttijd heel lekker, ook al is er wel zo'n stemmetje die zegt dat je in rustmaanden ook niet zwanger wordt... Maar na de laatste mislukte poging heb ik die rust wel echt nodig gehad, dat merkte ik pas toen ik het had. Nu merk ik dat ik er ook wel tegenop zie om weer bezig te zijn, die ontspanning was zo heerlijk!! Hmm, klopt eigenlijk niet helemaal dat ik er tegenop zie om weer bezig te zijn, ben immers al weer bezig. Ik zie vooral op tegen die wachtweken, de spanning en de teleurstelling. Hopelijk blijft dat laatste dit keer gewoon achterwege... Hier gaat alles goed. Morgen heb ik de eerste echo. Ik hoop dat het bms al dik genoeg is, dan volgende week de tp als ze goed ontdooien... En over zwangerschappen, ik zat de afgelopen maanden midden in een enorme babyboom. Twee weken geleden is de laatste vriendin bevallen, heerlijk, even geen zwangeren dacht ik... Vorige week vertelt vriendin zoveel zwanger te zijn. Ja, dat steekt toch wel. Ik vond dat ik eigenlijk wel eens aan de beurt was.... Toen ik net in de MMM zat dacht ik bij elke zwangerschap:"we zijn vast uiteindelijk wel even tegelijk zwanger". Nou, dat denk ik nu dus niet meer. Helaas.
Hallo meiden, Nou vandaag is het dan eindelijk dag 1 van mijn nieuwe cyclus en gaan we dus van start met poging drie!! Morgen uitgangsecho en als die goed is (wat ik wel verwacht) dan gaat s avonds de eerste spuit erin!!! Hoe doen jullie dat trouwens met feestjes/verjaardagen en de leefregels?? Zaterdag viert mijn schoonmoeder haar verjaardag en normaal gesproken drink ik wel een wijntje met haar mee bij zulke gelegenheden, maar dat wil ik nu dus absoluut niet doen!! (schoonouders weten niets van onze mmm) Ik heb één keer toen ze bij ons waren druivensap in uit een wijnglas zitten drinken omdat ik toen ook behandelingstechnisch geen alcohol wilde drinken, maar die truc kan ik zaterdag natuurlijk niet toepassen !! En dan moet ik waarschijnlijk ook nog als een soort geheime junk op het toilet gaan zitten spuiten!! Ze zouden eens moeten weten!!! Ach ja, dat houdt het leven een beetje spannend zullen we maar zeggen! Hoe is het verder met iedereen? Sas, weet je het schema al? Amy, volgende week ook van start! Spannend! Juulzon, weer terug in eigen land! Kaak al weer beter? En morgen dan toch afspraak bij jullie eigen arts. Succes, ik duim dat alle uitslagen gewoon goed zijn! Zonnetje, druk op het werk en met huizen en toch volgende maand weer een poging doen!! Ik hoop met je mee dat je met een dikke buik gaat verhuizen, zou toch mooi zijn! Sonne, rust is af en toe heerlijk en nodig, maar bezig zijn met een poging geeft mij ook altijd wel weer een heel goed gevoel ik ben dan voor mijn gevoel echt actief bezig (spuiten, echos, punctie) om onze droom te verwezelijken. Helaas zijn de wachtweken een ander verhaal! Maar ja, die horen nu eenmaal bij dit pakket !! Dames, tot later!
Guppie, kun je niet zeggen dat je De Bob bent ofzo? En daarom niet drinkt? Of dat je antibiotica slikt en daar geen alchol bij mag? Omdat je een eh.... ontsteking hebt in eeeeh, je kaak ofzo ? Marjah, goed dat het lukt met die intra! Heb je nog over???? Ik heb nog wel belangstelling eigenlijk.... Zal ik bij eetdeet de DHEA nog meenemen?? Sonne, herkenbaar wat je schrijft. Als wij geen BBZ hadden gehad, was ons beebje gisteren uitgerekend. Best moeilijk. Vandaag op mijn werk weer gehoord dat 2 mannelijke collegás papa zijn geworden... Best lastig... Maartje, nog gefeliciteerd!!! Top! Even in vogelvlucht, want zit er eerlijk gezegd een beetje doorheel voor wat betreft tegenvallers... Denk je dat alles wel zo'n beetje gehad hebt, krijg je... - te horen dat de ziektekostenverzekering de endodontoloog niet betaald (kost rond de 1000,-) - vriendlief een implantaat moet, eigen groten deels eigen kosten, want maar tot 750,- tandarts verkocht en implantaat is zo duuuuuuur! -de huurders per december uit mijn huis gaan, dus weer dubblele kosten... - Door een reorganisatie ineens iedereens baan in het geding staat, je komende zomer moet solliciteren op je eigen baan, want er moet zo'n 20% vd mensen uit!!!!!!!!! En last but not least: Gent heeft vandaag gebeld en de uitslag van het chromosomenonderzoek is nog nietcompleet binnen... (zou dat een slecht teken zijn ???) We mogen morgen wel komen, dan is nog niet iedere uitlslag er. Na lang wikken em wegen besloten toch nog te gaan. Wat mij betreft bespreken we alles door. Met het risico dat het zinloos was als het DNA niet goed blijkt. Maar dat mogen ze wat mijn betreft tegen die tijd telefonisch wel doorgeven... xxxx
Och bah Juulzon, wat veel negatieve dingen! Dikke knuffel! Oeh, lijkt me ook heel moeilijk om nu bij de uitgerekende datum te zitten, te weten dat het zo anders had kunnen zijn.... Guppie, jippie, weer een nieuwe kans op een kindje! Veel succes! En dat jij moet rijden, kan dat niet? Die gebruik ik vaak. Of ik zeg dat ik de dag daarvoor al zoveel had gedronken dat ik even alcohol-moe ben... Hier, gisteren echo gehad. BMS is nog net niet dik genoeg. Dinsdag nieuwe echo en dan verwacht ik rond vrijdag de tp. Fijne dag allemaal!
@guppie; goede vraag wat een optie zou kunnen zijn. Misschien zeggen dat je niet zo lekker bent en daarom geen trek hebt in wijn. En 1 glaasje kan niet zo heel veel kwaad hoor, dus als je toch iets wil drinken kan het best. Ik drink al weinig, dus valt hier meestal niet op.Maar probeer er ook wel rekening mee te houden tijdens de behandelingen. Hoe was je uitgangsecho? (die heb ik trouwens nooit) @juulzon; dikke knuffel voor je. Zit je ook niet mee. En hoe was je gesprek vandaag. Hopelijk is je huis snel verkocht/ verhuurd en mag je lekker je baan houden. En over wat voor middelen heb je het? Wil dat soort dingen eigenlijk altijd wel weten wat ze doen. @sonne: balen dat je bms nog niet goed was, nog even geduld hebben dus. @saskia; hoe is het bij jou? @amy: hoe is het bij jou? Helaas ook weer discussie op mijn werk over de mmm en mijn afwezigheid dan. Dacht dat het begin nov verder besproken zou worden, gezien er dingen niet duidelijk zijn. Maar 1 collega vind dat het nu maar duidelijk moet zijn en dat ik me niet ziek mag melden. Die had wat ik begreep zelfs info gevraagd bij een advocaat over de mmm wel of geen ziek zijn is. Antwoord is dat het een grijs gebied is. Hoe ver kan je gaan zeg. En ze verwacht dus ook dat ik 6 dagen per week beschikbaar ben om te werken (werk 27uur in de week). Hier van de week een slapeloze nacht over gehad, gezien ik dus niet zo goed weet wat ik ermee aan moet.
@ Amy, ik denk dat het best wel eens zou kunnen dat ik daarom niet zo super op de gonal 150 heb gereageerd. Er waren namelijk wel veel follikels maar ze groeiden niet gelijkmatig. @ Zonnetje, toch in november door met de poging. Spannend! Mijn tweede icsi heb ik gedaan terwijl wij aan het overhuizen waren naar mijn ouders en vervolgens weer door gingen verhuizen naar ons nieuwe huis. Ik vond het eigenlijk alleen maar fijn. Lekker veel afleiding en tussendoor rustig aan gedaan en veel dingen overgelaten aan mijn man en mijn ouders. Wat onzettend K dat het zo gaat op je werk. Dat is toch niet menselijk zeg! Bah, ik word er zelf helemaal naar van! @ Sonne, hier ook zo'n enorme babyboom Nu even geen zwangeren en eigenlijk hoop ik dat het nu even zo blijft. Ik ben nu gewoon aan de beurt Volgende week vrijdag waarschijnlijk tp, wat spannend weer! @ Guppie, hoe was de uitgangsecho? Junken weer begonnen? Wij houden ons op zich wel aan leefregels maar zijn daar wel iets soepeler in geworden. We drinken heel af en toe een glaasje als we bijvoorbeeld uit eten zijn. Thuis drinken we alcoholvrij bier of alcoholvrije wijn als we toch eens zin in iets anders hebben. Op feestjes drink ik gewoon iets fris of als ze hebben alcoholvrij. Bij ons weet iedereen eigenlijk wel dat we er mee bezig zijn. Ik vind dat voor mezelf makkelijker. Maar kan me wel voorstellen dat het niet voor iedereen fijn is. @ Juulzon, hè bah! Wat een tegenslagen allemaal Zo balen hè, komt ook altijd alles tegelijk. Hoe is het toch mogelijk Heb je een fijn gesprek gehad vandaag? Vandaag heeft Gent gebeld maar ik kon niet opnemen. Ze heeft mijn voicemail ingesproken en een e-mail gestuurd. Het plan is om de volgende menstruatie aan de pil te gaan. Wel maar kort, zo'n 12 dagen. Daarna uitgangsecho en dan starten met spuiten. Welk hormoon en in welke hoeveelheden weet ik nog niet. Maandag bel ik zelf even terug, want ik heb nog wel een aantal vragen. Zeker omtrent mijn FSH-waarde en het schema.
Even snel via de phone! Juulzon, hoe was het???? Wat gemeen, al die pech! Ik duim zo hard voor goed nieuws voor je vandaag! Zonnetje, ik vind het zo bizar hoe ze zijn op jouw werk, daar krijg je nu echt geen support van en dat heb je juist zo hard nodig...kan je het niet met je baas bespreekbaar maken of snapt die er ook nix van? Guppie: wij drinken nog wel gewoon wijn alleen niet meer dan 2 glazen, ik geniet vd ontspanning. Tot nu toe heeft het erin geresulteerd in steeds geen acute tese en een positieve test, tijdens het prikken en de wachtweken drink ik geen druppel, voelt niet goed. Ik zou de welbekende anti-biotica vooreen blaasontsteking gebruiken, werkt ook goed Sas, zou toch wel het een en ander kunn verklaren, misschien ondanks de teleurstelling wel fijn? Sonne: klinkt goed!!!! Beginnen de zenuwen al te komen??? Hier gestart met acapunctuur, heel bijzonder! Ik ga nu elke week tot aan de tp, ben benieuwd!!! Fijne avond!
Het maakt me eigenlijk alleen maar onzeker. De eerste keer had ik namelijk 11 follikels, 10 eicellen en dat was best netjes. De tweede keer waren het er maar 6, en helaas maar 2 eicellen. In december 2009 was mijn FSH nog gewoon binnen de norm. 15 is echt extreem hoog. Maandag nog eens bespreekbaar maken met de verpleegkundige en anders tijdens mijn gesprek met prof. de S.
Saskia, ik kan mij indenken als je het zo schrijft dat het je onzeker maakt. Ik neem aan dat ze dit in gent ook wel nader zullen bekijken? Heb je een telefonische nabespreking gepland staan? Ik was wel blij dat ik dat destijds heb gedaan. Als ik niet zelf aan de bel had getrokken denk ik dat ze nooit het hormoon veranderd hadden...! Wanneer verwacht jij nu de eerste prik te zetten en de punctie te hebben? Juulzon, ik ben zo benieuwd hoe het vrijdag was. Ik hoop niet dat je zo stilletjes bent omdat het geen goed nieuws was...!!! Fijne dag, geniet vd herfstzon!
Mijn Gent updeet in mijn IVF-dagblogje-topic onder vruchtbaarheidsbehandelingen! Knuffel voor allemaal. xxx
Dag Dames, Nou hier helaas afgelopen vrijdag niet kunnen/mogen beginnen met poging drie . Op de uitgangsecho was een cyste te zien! Deze moet eerst weg zijn voor ik weer mag gaan stimuleren. Ik baalde er eerst wel even van, maar de omstandigheden moeten natuurlijk optimaal zijn voor een poging en dat was het nu niet. Dus wachten we gewoon nog een cyclus af en we zitten vandaag alweer op dag 5. En mijn man zei direct; dan hebben we zelf nog een kansje!! Die schat, maar ik ga hem er wel aan houden haha! O, en het probleem van het wijntje was ook direct opgelost ! Nu de rest: Juulzon, heb net je verslag van vrijdag in je eigen topic gelezen. Het klinkt allemaal heel goed op jullie toegespitst!! En alle uitslagen waren goed!!! (dat is fijn, maar je vraagt je toch altijd weer af; maar waarom lukt het dan niet!!!! Heb ik dan hoor). En die laatste uitslag gaat ook gewoon goed zijn!! En dan gaat het snel en ben je eigenlijk al bezig met de poging!! Spannend!!! Duim Duim Duim. Amy, jij deze week de eerste spuit zetten en aan de acupunctuur, klinkt goed! Saskia, vandaag nog wat meer duidelijkheid krijgen omtrent schema en FSH. Ben benieuwd. Sonne, spannende week voor jou en je cryo. Ik begin alvast met duimen!! Zonnetje, nog steeds gezeik op het werk! Knuffel voor jou!! Fijne dag allemaal!
@saskia: dus de volgende cyclus ga je alsnog beginnen. Wel fijn. Wanneer verwacht je je onig? En hoe was je belafspraak vandaag? En je aantal eitjes kan per keer erg wisselen heb ik weleens begrepen. In stukje van juulzon staat toevallig ook iets over de eitjes, dan zit je dus in Gent goed. Maar ik snap je onzekerheid daarover. Vooral omdat het de laatste betaalde poging is. @juulzon; heb je stuk gelezen en geeft wel weer goede hoop. Zo te lezen ben je daar beter af dan bij het mck. Vind het heel jammer dat ze in Nederland eigenlijk achter lopen bij België en Duitsland. (zeker omdat het voor mij heel lastig is om naar het buitenland te gaan ivm afstand en geregel). Heel veel succes en hoop dat deze poging jullie het wondertje kan geven waarop je al zolang wacht. @amy; hoe is het bij jou? Ga je acupunctuur doen? Hoop dat het succes heeft. @guppie: balen dat je niet kan beginnen. Is toch weer een teleurstelling. Maar ja, alles moet toch goed zijn. Maar vraag me dan toch af, hier hebben we geen uitgangsechos. Dus zal nooit weten of er cystes zitten. En ja, je wijntje kon je nu gewoon drinken. Veel plezier dan deze maand en wie weet is er een wonder voor jullie weggelegd. @sonne: hoe is het bij jou? @ego: op mijn werk zijn nog wel problemen, gezien ik pas 3 nov een gesprek met coach. Met mijn baas heb ik nooit contact. Hebben wel een coach, die over ongeveer 30-50 teams gaat. Deze zie ik ongeveer 2-4keer per jaar en kan je evt bellen of mailen. Die heeft dus tegen mij andere dingen gezegd dan tegen collega. (of collega vult het anders in) Is bij ons heel erg hoe er geroddeld over iedereen wordt. En alles draait om productie. En als je teveel ziek bent kost je geld, wat dus niet kan vinden ze. En ze zien alleen wat ze willen zien ben ik al achter. Weet wel dat dit niet de plek is waar ik nog 10 jaar blijf werken denk ik. Maar hoor het ook van mensen die bij andere bedrijven in de zorg werken dat er flink geroddeld wordt. Verder is hier ondertussen de koop van het huis officeel. Zijn bijna klaar met de laatste dingen in dit huis, kan dat mooi de verkoop in. En hopen dat we het een beetje kwijtraken. Daarnaast verwacht ik ergens volgend e week mijn ongi, wil dan dus ook weer voor een tp gaan. Heb dit nog niet op mijn werk verteld. Als het goed is heb ik pas de 1ste echo na het gesprek. Vertel het dan wel. Vind het dan vroeg genoeg, als er duidelijke afspraken gemaakt zijn.
Juulzon; ik heb het ook gelezen, ziet er positief uit! Ik denk dat je wel redelijk zeker kan zijn dat de DNA uitslag ook goed is maar het is zo fijn als je het even hoort he Ik duim voor je maar heb er stiekem vertrouwen in. Wat klinkt het professioneel daar! Heb je er een goed gevoel bij? Enne, Flushen?! Nog nooit van gehoord inderdaad! Zonnetje; ik herken je gevoel, ik vind het ook jammer dat het voor ons niet te doen is het reizen naar Belgie/ Duitsland omdat ik toch wel eens het gevoel krijg dat het daar beter is. Anderzijds, wij hebben altijd goeie embryo's, goeie bevruchtingen en zelfs een keer een innesteling dus misschien moet ik ook gewoon maar vertrouwen houden in Nijmegen; ze zijn daar wel echt heel goed en ik denk professioneler dan een gemiddeld ziekenhuis in Nederland. Zonnetje; ik werk ook in de zorgsector. Dit blijft altijd een roddelcultuurtje helaas. Je krijgt op de manier hoe er met jou omgegaan wordt bijna spijt dat je open en eerlijk bent geweest; ik vind het echt ongehoord en zou zeggen stuur hen lekker zelf door naar die coach, ze zijn jou nu problemen aan het aanpraten die er helemaal niet zijn en bovendien moet je je energie nu even ergens anders op kunnen richten. Guppie: he, wat baaaaaaaalen! Ik kan mij indenken dat je even flink teleurgesteld bent! Ik heb ervaren dat teleurstellingen bij mij altijd even twee dagen in moeten werken en dan komt het wel weer goed, ik hoop dat het bij jou ook zo werkt. Sassie: hoe was het gesprek???? @all; hier alles oke, gaat bij mij altijd met ups en downs, ene moment vind ik luier-reclames al confronterend en het andere moment denk ik alles aan te kunnen, zal vast wel herkenbaar zijn meiden
hallo lieve meiden, een aantal van jullie kennen mij al. maar een (helaas) groot deel nog niet. wij zijn spannendetijden (26) en spannendetijden man (29) en zijn sinds mei 2008 bezig voor een wondertje! na 1.5jr proberen (en veel zwangeren binnen 3mnd om ons heen) begonnen we toch twijfels te krijgen of we iets niet goed deden (en wat kan er nou moelijker zijn dan regelmatig klussen?!?!) dus in oktober 2009 naar de dokter gestapt en direct begonnen met iui! na 7pogingen helaas geen resultaat. in juli 2010 begonnen met onze eerste ff ronde waar 12 bevruchte eitjes uit zijn gekomen. (erg trots op!) bij de eerste " verse" plaatsing kregen we er 1tje terug omdat we niet wisten hoe ik op een ivf behandeling zou reageren. helaas geen resultaat maar wel aantal cryo's in de vriezer. dus tp 2 van 2cryo's zonder resultaat tp 3 weer 2cryo's en een positieve test. met helaas bij 4.6wk een negatieve uitslag erachteraan! toen tp 4 van weer 2 cryo's en meteen onze laatste want een aantal hadden het ontdooi proces de afgelopen procedure niet overleefd. Helaas wederom geen innestelling plaatsgevonden. daarna zijn we lekker met zn 2e op vakantie gegaan! ruim maand naar indonesie! alles van het afgelopen jaar verwerkt en geestelijk en lichamelijk flink aangesterkt! en t belangrijkst veel tijd voor onszelf en elkaar gehad!!! want eerlijk is eerlijk, dat vervaagd beetje tijdens de hele mmm. dag na onze vakantie 6okt bij de gyn geweest onze eigen was met verlof, maar deze man kent ons ook door en door en is een geweldige vent!. (o vergeet ik helemaal, mijn eigen behandelend arts heeft ons nog gezien voor de vakantie en stelde een kijkoperatie aan mn baarmoeder(slijm) voor, na de vakantie) onze operatie vond ie overbodig. hij zag geen enkele meerwaarde want al mijn echo's zijn altijd prachtig! mooi structuur qua slijm en geen enkele zaken die hem deden twijfelen voor de operatie! dus,...van tafel dat plan! ook heeft ie toen nog even ons HSG foto erbij gepakt en terplekken nog een echo gemaakt en vind t ECHT niet nodig! vervolgens zijn we dus plannen gaan maken voor onze 2e ivf poging! vandaag 17/10 is mijn 23e CD dus,...mag beginnen met de deca! hopelijk word ik de 25/10 ongesteld en kan ik zaterdag 29/10 starten met de Glonal. ik heb mijn 2e ivf dus nog niet gehad, maar ik zou me graag bij jullie aansluiten!!! ik wens jullie iig allemaal heeeeel erg veel succes! dikke knuffel spannendetijden!
@amy; wat doe jij in de zorg? Ik werk in de thuiszorg. Hoop dat de goede buien overheersen op de slechte buien. Succes in ieder geval. Ik heb het gesprek met 2 collega's die me begeleiden en mijn coach. Maar ze maken het me niet makkelijk inderdaad en heb er spijt van dat ik ooit openlijk ben geweest. Snap wel dat het vervelend is, heb na een tp of iui veel last, dus tijdens de ww werk ik stuk minder. dag van tp en dag erna niet en daarna maar 2uurtjes ipv 8uur. Dus ja, is ook wel veel. Maar zit niet voor mijn plezier thuis eigenlijk. Na 2uurtjes heb ik echt pijn in mijn buik/ rug en kan ik moeizaam lopen of bukken. Schijnt niet vaak voor te komen dat je zoveel last hebt na een tp. Maar kost zeker veel energie die ik liever voor wat anders zou gebruiken. (straks in een verhuizing/ verbouwing) Zo heb ik ook nog niet verteld dat ik een ander huis heb gekocht, gezien ik daar straks ook veel moet doen. Verwacht dan ook commentaar namelijk. Dat ik daar wel tijd voor heb, maar niet om 6 dagen in de week te komen werken. Vind mijn werk best leuk hoor, maar wil ook graag af en toe een vrije dag hebben. Want ook al moet je maar voor 2 uurtjes werken, je moet er toch rekening mee houden en je kan niet lekker doen wat je zelf wilt die dag. Of ben ik zo raar dat ik geen zin heb om 6 dagen per week met mijn werk bezig te zijn.
Welkom spannende tijden. Ik ken je al van een ander topic. @amy: is voor jou een ander ziekenhuis in duitsland ook niet te doen? Gezien Nijmegen ook al redelijk bij de grens ligt. Evt een ziekenhuis wat net over de grens ligt? Hier is Duitsland en Gent ook te ver. Zag vanmorgen wel staan dat er in Zwolle binnenkort ook wordt begonnen met hatching bij een kleine doelgroep. Dus wie weet komt het ooit wel in Nederland.
Spannendetijden, welkom! Ik ken je nog van een aantal maanden geleden (maart/april). Ook al heel wat meegemaakt! Wel fijn dat jullie er lekker voor een aantal weken helemaal uit zijn geweest en nu weer met frisse moed kunnen beginnen. Wat betreft die baarmoeder operatie; werd er geen hysteroscopie bedoelt (met een cameraatje in de baarmoeder kijken)? Die heb ik namelijk afgelopen maand ook gehad. En ook bij mij verwachtte mijn gyn geen bijzonderheden te zullen ontdekken, maar het blijkt schijnbaar uit studies die in Belgie lopen dat er na een hysteroscopie meer vrouwen zwanger raken!! Ik vond dit argument voldoende om het onderzoek te ondergaan en daarbij ben ik toch ook blij dat ik nu echt met eigen ogen de binnenkant van mijn baarmoeder heb kunnen zien en weet dat er echt geen afwijkingen zijn. Ik wil je niet in vertwijfeling brengen, maar misschien een idee om te onthouden voor later in het traject! Maar laten we natuurlijk hopen dat deze poging gewoon de laatste gaat zijn !!!! Zonnetje, aan zo'n coach heb je toch ook niks als die zoveel teams heeft om aan te sturen/coachen!! En misschien moet je eens tijdens een teamvergadering iets zeggen over dat roddelen. Ik weet uit ervaring dat dat heel confronterend kan werken, gewoon eens benoemen wat er speelt in dat team en zeggen dat je het heel jammer vindt dat jij zo eerlijk en open bent geweest en er ondertussen achter je rug om zo geroddeld wordt. Succes in ieder geval want het vreet energie die je wel voor andere dingen kunt gebruiken. Die uitgangsecho krijg ik altijd omdat ik het korte protocol doe. Ik begin dus direct met stimuleren en leg niet van te voren met bijvoorbeeld Deca mijn eigen cyclus plat. Heel fijn zo'n kort protocol omdat het dus sneller gaat en je minder rotzooi hoeft te spuiten, maar je lichaam moet wel meewerken!! Amy, ja bij mij moet zulk nieuws ook altijd even landen, maar nu was ik toch wel weer snel neutraal gestemd. Alles moet gewoon goed zijn voor een poging en dat was het nu niet!! En die ups en downs zijn heel bekend. Ik kan soms bloedchagrijnig worden van die Claire in de CB reclame AAHHhhhh stom mens :x!!!! Saskia, al overleg gehad?!
Hai dames, Spannende Tijden, welkom helaas! Ken je idd ook nog van een eerder draadje. Fijn dat helemaal opgeladen bent, hopelijk resulteert dat in een roze resultaat Guppie, bah, wat balen dat je niet door kan... Toch weer een domper. Sterkte! Zonnetje, wat vervelend zeg, op jouw werk. Je voelt jezelf al zo bezwaard, maar als anderen dat ook nog eens versterken is het helemaal naar! En wat reageer jij heftig op een tp! Weten de artsen ook hoe dat komt? Bij mij op mijn werk weet niet iedereen van mijn traject, ben daar wel blij om. De mensen die het weten, inclusief mijn leidinggevende, gaan er heel prettig mee om, dat is wel fijn! Zelfs Sonneman krijgt altijd vrij als ik een echo heb, wordt helemaal niet moeilijk overgedaan. Soms beslissen we zelf dat hij niet mee gaat, die vijf minuten, dat kan ik ook wel alleen... Juulzon, ik heb je draadje nog niet gelezen, maar ik begrijp uit de reacties hier dat het bezoek positief was, wat fijn! Amy, zo herkenbaar, het ene moment alles aan kunnen, het andere moment juist niet. Heb dat zelfs met kraamvisites, het ene moment helemaal geen problemen mee, het andere moment kan ik er niet eens aan denken. Vreselijk die schommelingen! Saskia, hoe is het met jou? Hier alles goed. Het weekend lekker genoten van de zon aan zee. Vandaag alleen erg chagrijnig, want onze poes is al sinds vrijdag zoek. Ben bang dat er wat gebeurd is, want ze zijn hier overal aan het maaien... Ben bang dat ze daar tussen is gekomen. En deze week dus een spannende week. Morgen weer een echo en dan zal ik wel horen wanneer de eventuele terugplaatsing is. Dit keer gebruik ik van alles, tarwekiemolie; omega 3; vitamine D; kinderaspirine... Hopelijk doet dat iets Maar goed, eerst het spannendste, of ze goed ontdooien.... Spannende week dus! Dit keer weet helemaal niemand van deze poging. Vind ik wel even lekker, heb eigenlijk niet zo'n zin om het er met mensen over te hebben. En dan hopen dat ik ze opeens kan verrassen Sterkte en succes voor jullie allemaal weer!