IVF/ICSI, wie heeft er ook 2 of meer pogingen al achter de rug?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Saskia1984, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guppie77

Guppie77 Lid

4 apr 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé Sonne,
    Wat vervelend dat je poes zoek is! Grasmaaier ….:$. Dat zou wel heel gruwelijk zijn!! Ik hoop voor je dat ze gewoon weer snel terug komt.
    Jij dus ook aan een cocktail van pillen! Hier ook hoor; omega 3, vitamine E (zelfde als tarwekiemolie), multivitamine met foliumzuur en aspirine (in overleg met mijn gyn). En ik heb me ook flink verdiept in prednison, maar daar moet ik mijn arts nog wat meer voor in de week zetten ;). Als zij het wil voorschrijven wil ik dat ook nog wel proberen!
    Morgen weer spannend voor jou!! En dan daarna ook weer spannend of je cryo's goed uit de strijd komen!! Duim Duim.

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @sonne: als je kat zoek is, is het nooit fijn. Misschien ergens per ongeluk opgesloten bij iemand in de schuur? Hebben wij ook weleens gehad. Hoop dat hij snel terug is.

Artsen weten niet waarom ik zo heftig reageer. Ga maar uit van een gevoelige baarmoeder. Ook rond ei heb ik 5 dagen pijn in buik en rug. En na een echo soms ook al uurtje last van krampjes. Bij ongi heb ik flinke pijnstillers nodig 2 dagen lang en het liefst gewoon lekker thuis zijn dan. Alles is onderzocht en oorzaak is niet gevonden. Helaas, maar het maakt het traject dus wel stuk zwaarder, gezien ik na een tp dus bijna 2 weken weinig kan doen. Hoef dan geen dagje winkelen plannen in ieder geval.

Succes morgen met de echo.

@guppie; de coach is ook meer ter ondersteuning. Moeten eigenlijk het meeste zelf regelen. Ze komt 2-3 keer per jaar langs en verder alleen op verzoek. Ze heeft vooral een adviserende rol.
    Is de bedoeling dat er meer zo gewerkt gaat worden (politie, zorg enz). Scheelt een hoop geld aan dure managers.
    Op zich werkt het wel hoor, alleen niet bij zulke problemen.

Hier ook kort protocol, maar dan ook geen uitgangsecho. Vinden ze niet nodig. Bij de iui heb ik hem wel gehad. Had na een behandeling met hormonen meestal ook een cyste. Als de cyste kleiner is dan 18mm mocht ik wel beginnen. Maar meestal waren ze groter.
    Kort protocol is ook wel fijn vind ik hoor.

@extra aanvulling: wat doet kinderasperine? En kan dat geen kwaad? Ken het verder eigenlijk niet.
    Prednison wordt niet zomaar voorgeschreven volgens mij, maar heb er wel goede verhalen over gehoord.

Hier gebruik ik wel omega 3-6-9. Vergeet ze alleen vaak in te nemen. Foliumzuur of multi met foliumzuur nam ik meestal in bij het ontbijt met thee. Maar dat mag met de visolie-capsules niet.
    Vitamine E: misschien ook maar gaan gebruiken. Eet wel meer pindakaas sinds kort. Zit ook vit E in.
    En vitamine D zie ik hier ook staan, waar is dat goed voor?

Verder heb ik goede verhalen gehoord over granaatappelsap. Bevorderd de innesteling. Helaas heeft het hier de vorige keer niet geholpen. Had ook vooral de sap die gemengd was met andere vruchten. Misschien is dat minder goed.

Helaas vertellen ze in het ziekenhuis niks over dit soort middelen. Heb het een en ander wel gevonden op internet hoor. Maar zie hier weer dingen staan die nieuw voor me zijn.

Zou geen kwaad kunnen lijkt mij. Maakt het nog uit of je gewoon eigen merk neemt of moet je speciale hebben?

Binnenkort dus nog maar even shoppen bij de drogist/ reformzaak.

Zo, ga maar weer eens aan het werk. Had net even pauze, gezien er 45 min geen werk was. Dus moet nu weer aan de slag tot ongeveer 22uur.

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    zie mijn blogje voor de update :( :(

xxx

4. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Oh bah Juulzon, wat heftig weer zeg!! Dikke knuffel.
    Hier goed nieuws, BMS is dik genoeg. Helaas erg druk, dus pas volgende week woensdag de tp.
    Zonnetje, kinderaspirine maakt je bloed wat dunner. Zou de doorbloeding van je baarmoeder mogelijk verbeteren; je bloed minder laten stollen en daarmee de innesteling bevorderen. Is niet bewezen effectief, maar er zijn wel aanwijzingen. Ik zit nu in het stadium dat ik akkoord ga met aanwijzingen...
    Waarom mag je de visolie capsule niet innemen bij het ontbijt/eten? Doe ik namelijk wel.... Vitamine D weet ik eigenlijk niet waar dat goed voor is, heb ik een keer gehoord. Zal ik nog wel opzoeken. En granaatappelsap drink ik ook idd, 100% van de biologische winkel :)

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @juulzon: dikke knuffel. Zit je ook niet mee zeg.

@sonne: dat is goed nieuws, helaas nog even geduld voor de tp.
    Dank je voor de asperine-uitleg. Probeer tegenwoordig ook van alles hoor. Denk dat ik het ook maar ga proberen.
    Visolie mag wel bij je ontbijt, maar niet met hete vloeistof. En bij het ontbijt drink ik thee. Daarmee nam ik altijd mijn foliumzuur in. Vergeet het vaak daarom. Neem dus nu maar extra glas water of alleen water ipv thee. Afhankelijk of ik 'smorgens moet werken. Probeer weer wat trouwer te zijn met innemen.
    Granaatappelsap ga ik weer kopen rond tp.

6. Guppie77

Guppie77 Lid

4 apr 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    @aanvullende medicatie; ik zou altijd eerst overleggen met je arts voordat je met exotische cocktails begint. Mocht je zwanger raken lijkt het mij namelijk wel fijn dat je arts op de hoogte is van wat je allemaal inneemt. Aspirine mag je bijvoorbeeld niet tot het einde van een zwangerschap tot je nemen!
    Ik ben in overleg met mijn gyn met de aspirine begonnen omdat er bepaalde lichte afwijkingen in mijn bloedwaardes aan het licht kwamen. En mogelijk (er zijn studies met tegenstrijdige uitkomsten) dat aspirine hierbij een gunstig effect heeft.

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Daar heb je inderdaad wel gelijk in guppie. Vooral wat de asperine betreft. Verder dan de visolie, multi om zwanger te worden/ of foliumzuur ben ik niet gekomen. Dat zijn middelen die zover ik weet weinig kwaad kunnen.
    Waar ben je op geprikt dat ze dat gevonden hebben? Mck heeft het er verder nooit over gehad om op zoiets te prikken zover ik weet. Evt vragen dus.
    Verder heb ik weinig gesprekken met eigen arts, alleen na punctie. Maar kan evt bellen om te vragen hoe en wat.

Zou ook zeker stoppen/ overleggen als ik zwanger zou zijn.

8. Guppie77

Guppie77 Lid

4 apr 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnetje,
    na mijn vmk van mijn tweede ivf poging ben ik mij eens verder gaan verdiepen waarom het bij ons nou niet wil lukken/goed gaan (wij zijn onbegrepen onvruchtbaar). Ik heb toen ook het boek van Alan Beer gelezen en natuurlijk veel op internet gezocht.
    Ik heb altijd na een mislukte poging een afspraak met mijn eigen gyn gemaakt om de boel te evalueren en tijdens zo'n afspraak heb ik mijn bevindingen omtrent bloedstollingsproblemen en immunologischeproblemen met haar besproken. Ik heb toen uitdrukkelijk gevraagd om uitgebreid lab te laten prikken zodat we deze zaken kunnen uitsluiten en ik later nooit het gevoel zal kunnen hebben dat we misschien iets gemist hebben. Mijn arts kon zich hier ook in vinden.
    Uit dat lab kwamen toch wat afwijkingen en daar ben ik natuurlijk weer verder naar gaan zoeken. Ook dit heb ik weer met haar besproken en zo zijn we er toe gekomen dat ik nu in ieder geval met de aspirine ben begonnen.

9. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pomegranate might fight brain damage in babies

Granaatappel wekt weeën op | Zwangerschap | Zappybaby#

Meiden, ik kreeg bovenstaande links door via een ander forum. Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik de vorige keer een heel pak granaatappelsap had gedronken een positieve test had dus tsja, wie zegt er dan dat het slecht is he; ik weet het niet! Dat van die kinderasperientjes ga ik vragen in het ziekenhuis! Ik neem buiten foliumzuur niks, ik probeer alleen te letten op mijn eten, minder koffie en en ik ga vanaf nu de wijntjes ook zo goed als laten staan aangezien het prikken er weer aan komt. Verder loop ik hard en doe ik aan acupunctuur en yoga; meer kan ik volgens mij niet doen...

Maar nu eerst Juulzon: ik heb je update niet kunnen lezen want de site wil niet openen (ik heb een raar block-systeem op mijn werk en er hoeft maar een verkeerd woordje op die site te staan en ik kan er niet in grrr...) maar uit alle reacties hier begrijp ik dat het geen positief nieuws is en alleen al daarom wil ik je een dikke knuffel geven. Wat is het toch gemeen en wat heb jij de laatste tijd onterecht veel pech! Ik ga vanavond lezen wat er staat, sterkte!!!

Sonne; spannend, de TP woensdag, super! En, is de kat ook al terecht? Hier moet ik met de kat van de week naar de dierenarts, is zichzelf constant aan t bijten en 's ochtends vroeg om 6 uur is dat heel irritant grrr..maar ik baal wel een klein beetje aangezien bij de dierenarts de meter al gaat lopen als je binnenstapt en natuurlijk heb ik alles over voor die lieve kleine kroel thuis maar het is wel even slikken:)

Guppie: welke stap moeten jullie nu nemen? Gaat de cyste vanzelf weg?

Zonnetje: hoe is het met jou? Kan je de werk-perikelen een beetje naast je neerleggen?

Sassie: kom op meid, ik ben benieuwd naar je!!!

Fijne dag!

10. Guppie77

Guppie77 Lid

4 apr 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonne,
    Fijn dat jou lichaam er nu klaar voor is :), maar balen dat het ZKH dat niet is :x!! Zat jij nu aan de progynova dat je de TP gewoon kunt uitstellen?
    In ieder geval gaat het dan volgende week gebeuren!!! Spannend!!

11. Guppie77

Guppie77 Lid

4 apr 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amy,
    Die cyste moet vanzelf weer weg gaan. Ze wilden me eventueel wel voor 1 maand aan de pil slingeren (schijnt ook te helpen om dat ding weg te krijgen), maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Ben bang dat mijn cyclus dan misschien wel van slag raakt en daar heb ik ook geen zin in (en natuurlijk is die ieniemienie kleine kans dan helemaal verkeken :D!!).
    Jij bent gewoon heel gezond bezig zo te horen hoor!! Wanneer gaat de eerste spuit er weer in?

12. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Even snel vanuit mjin werk een ego berichtje. Ja, ik gebruik Progynova, dus ik kan het idd net zo lang gebruiken tot het voor het ziekenhuis uitkomt dat ik een tp heb... Als ik dan toch nog even moet wachten hoop ik maar dat ik een echt Hastensbed in mijn baarmoeder krijg voor die twee cryo's... ;) Wel irritant, ik merk dat ik tijdens een nieuwe poging mij altijd wat moeilijker kan concentreren op bijv. werk, dus dat duurt nu nog even wat langer. En over die cocktails, ik overleg zeker over aspirine ook met mijn arts hoor! Heb ze wel vast in huis, omdat je ze in Nl niet kan krijgen. Ik heb vorige maand een second opinion in Dusseldorf gehad. Vandaag de laatste bloeduitslagen binnen en die doorgemaild naar dokter S. daar. Dus verwacht dat ik een van deze dagen wel een ebricht terug krijg of ik wel of niet kinderaspirine kan gebruiken. Maar verder, na zoveel terugplaatsingen, wil ik toch wat dingen proberen. Ik denk dat visolie, vitamine D, granaatappelsap en dergelijke nooit echt kwaad kunnen eigenlijk.
    Poesje is helaas nog niet terecht. Heb die hoop nu ook wat opgegeven. Wel erg verdrietig hoor, het was zo'n leuk beestje!!
    Ik reageer volgende keer weer op jullie allemaal, nu snel weer wegklikken voordt mijn baas langs loopt... Knuffel voor jullie allemaal!!

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Even vanui mijn holletje, meelezend, voor wat betreft de granaatappelsap, dat is met name vanwege de anti-oxidanten.

Succes allemaal!

xxx

14. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Guppie, ik ben a.s. zondag de pineut, dan gaan we weer beginnen met prikken. En tsja, dan wordt het weer een achtbaan van emoties waar we door heen gaan, zucht, zie er best een beetje tegenop hoor. Guppie, hoe lang duurt het dan voordat die cyste weggaat? Ik wist niet dat dat vanzelf ging: blijkbaar kan je daar van tijd tot tijd last van hebben?

Juulzon, ik begrijp je coconnetje maar wil je wel even een dikke knuffel geven, ik duim keihard dat het gewoon een foutje was in het onderzoek maar voorlopig ben je een weekje zoet w.b. de onzekerheid grrr..heb je nog iemand telefonisch te pakken kunnen krijgen?

Saskia, ik blijf gewoon lekker naar je vragen: hoe gaat het?

Zonnetje, hoe is het met jou? Jij wil nu toch ook in november gaan starten, weet je al wanneer ongeveer? Moeilijk trouwens dat vriendlief moeite heeft met het traject: heel logisch tegelijkertijd want het is ook heavy maar je wil al je kansen grijpen kan ik mij zomaar voorstellen...

Hier alles oke, ben mij aan het klaarmaken voor mijn 2e acupunctuur sessie, ben benieuwd!

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @cystes: er zijn 2 soorten cystes. De ene is een follikel wat zich weer met vocht kan vullen na de eisprong. Deze gaan vanzelf weer weg. Bij mij waren die altijd de volgende ongi weg. Helaas blijven ze soms ook iets langer zitten. De andere cyste gaat niet vanzelf weg. Weet niet meer hoe die precies ontstaan, maar die moeten door de arts verwijderd worden.

@amy: voor jou dus ook weer bijna beginnen. Snap de emoties die je al hebt. Heb ik hier ook meestal last van.
    Bij ons duurt de mmm voor het mooie ook te lang en hij houdt niet van artsen/ ziekenhuizen. Ook voor andere dingen niet.
    Op het werk is het beetje rustig. Heb volgende week wel gesprek staan, dus zie dan wel weer verder.
    Als ik ongi ben ga ik weer verder met een tp in eigen cyclus. Verwacht ergens begin volgende week ongi. Maar cyclus is niet helemaal regelmatig. Dus kan ook eerder of later zijn. Is dus eigenlijk meer eind okt dat ik begin. Verwacht ergens half nov een tp te hebben als alles goed gaat.

@guppie; dat is wel fijn dat de artsen zo meedenkend zijn. Hier wordt elke keer gezegd dat het geluk op pech hebben is dat het niet lukt. Volgens mij staat het mck ook niet open voor Alan Beer. Aan de ene kant zou ik het boek wel willen lezen van Alan Beer, maar mijn Engels is vrij slecht, dus vraag me af of ik het dan ga snappen.
    Hoop voor je dat de cyste snel weg is. En ik kan het begrijpen dat je niet aan de pil wilt. Hier waren ze meestal de volgende cyclus weer verdwenen. Hoe groot was de cyste?

@sonne; balen dat de kat nog niet terecht is. Kans is dan wel klein na een week dat ze nog terug komt. Je hecht toch aan een beestje.
    Mooi bedje kweken dus voor je emmy's. Wel balen dat je zo lang moet wachten. Maar ze kunnen het op deze manier inderdaad uitstellen.

@juulzon: dikke knuffel voor jou. Hoe is het nu met je?

@granaatappelsap: heb het stukje zitten lezen van de link. Is wel tegenstrijdig dat het dus vroeger als anti-conceptie werd gebruikt en nu ook om de innesteling te bevorderen.
    Dit is ook zo met frambozenbladthee. Dus ja, waar doe je dan goed aan. Wel of niet drinken?
    Is en blijft lastig dat soort dingen. Want bij de een helpt het wel en bij de ander weer niet.

16. Guppie77

Guppie77 Lid

4 apr 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cyste, de arts noemde het een persisterende follikel/cyste. Hij was 2.8mm groot (of klein;)) en ze gaf aan dat als je bij iedere vrouw aan het begin van iedere cyclus een echo zou maken je dit regelmatig zou zien. Het zou in principe ook niks uitmaken voor een natuurlijke cyclus, dat gaat gewoon door en die cyste/follikel verdwijnt gewoon. Alleen als je zou gaan stimuleren zou die cyste voor problemen kunnen gaan zorgen (veel groter worden i.p.v. kleiner). Dus vandaar een maandje wachten en dan weer uitgangsecho en hopen dat ie echt weg is!!

Amy, zondag dus weer van start!! En ja, dan kun je er echt niet meer omheen en komen de mixed emotions weer om de hoek kijken :cool:!!
    Ik voel me gek genoeg heel zen op dit moment! Heb er helemaal vrede mee dat het deze maand niet door is gegaan en kan me ook goed op andere dingen focussen :)!

Zonnetje, ga jij nog aan de meds tijdens de cryo poging of doe je het helemaal natuurlijk?
    Mijn arts is heel fijn. Ik moet wel zeggen dat ik zelf met allerlei ideeen aan kom zetten, maar ze is nooit te beroerd om er over na te denken. Ze zegt heel eerlijk dat ze bepaalde zaken wetenschaptechnisch niet kan aandragen, maar vanuit menselijk oogpunt snapt ze mijn wensen en kijkt ze dus ook out of the box!

Sonne, kat alweer terecht?
    Wat goed dat je bloedonderzoek in DD hebt laten doen. Heb je al iets gehoord over de uitslagen. Wie weet kun je deze ronde dan nog met de aspirine beginnen.
    En doordat ze de TP naar volgende week hebben verschoven heb jij er eigenlijk een niet kunnenconcentrerenzenuwachtige wachtweek bij gekregen :x!!

Juulzon, hoop dat het een beetje gaat in je holletje. Ik hoop zooooooo dat dat apparaat gewoon z'n werk niet goed heeft gedaan!! Dikke knuffel!!

Saskia, ook in een holletje?? of gewoon druk druk?? Hoop het laatste!

Spannendetijden, hoe is het? Jij was toch alweer begonnen met spuiten?!

Verder nog iemand vergeten..........? Dacht het niet.

17. divaatje

divaatje Actief lid

16 feb 2011
    298
    0
    0
    gelderland
    Hallo meiden,

Zou het ook leuk vinden om af en toe mee te kletsen. Over 2 weken ga ik starten met mijn 3de ivf behandeling. Vind het zooo spannende, en zooo bang voor de teleurstelling. Maar jullie kennen dat waarschijnlijk wel. Zoals jullie hieronder kunnen lezen, heb ik ook al een hoop achter de rug.

Wens jullie ook heel veel sterkte!!

18. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    He dames,
    Divaatje, welkom!! Spannend hoor, je 3e ivf. En ook al heel wat moeten doorstaan zie ik. Absurd he, dat je eerst begint met ivf, vol vertrouwen, en dat je dan opeens vlak voor de derde poging staat. Ik had zelf tenminste nooit verwacht dat ik op dat punt zou komen, maar toch is dat wel zo. (ok, voor mij nog niet helemaal, maar wel al erg dichtbij helaas). Heel veel succes en sterkte straks!
    Amy, jij ook al bijna weer aan de spuiten, spannend weer!! Ook voor jou veel succes straks. Jij zondag aan de spuiten, ik zondag aan de Utro...
    Guppie: idd tof dat jouw artsen zo meedenken. Mijn artsen zijn ook erg van het 'geluk of pech' riedeltje. Ik geloof dat gewoon niet, op dit forum zie ik ook steeds dat dezelfde mensen zwanger raken en dan evt. een miskraam krijgen en dezelfde mensen nooit positief testen. Ik denk echt dat er nog zoveel is wat de wetenschap niet weet op dit gebied. Zonnetje, ben jij nooit bang dat die heftige reactie van je lijf op de pogingen niet ook een innesteling in de weg staat? Zou ik zelf namelijk we bang voor zijn.
    Juulzon, dikke knuffel voor jou in je holletje!
    Hier kat nog steeds niet terug. Heb eigenlijk nog erg weinig hoop :(
    De uitslagen van het bloedonderzoek heb ik binnen. Ik heb het in Nl laten prikken via de huisarts, verzekeringstechnisch... Iig geeft de huisarts aan dat er niks opvallends is. Ik heb de waarden doorgemaild naar Duitsland, maar die arts is op vakantie. Wat dat betreft misschien wel handiger dat ik pas woensdag mijn tp heb, want dan heb ik misschien wel een reactie van hem. Wil weten of ik wel of niet kinderaspirine moet nemen... Verder hier wel rustig. Ben nog niet zo bezig met woensdag, maar dat komt nog wel na het weekend.
    Fijne avond voor jullie allemaal!

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He meiden, even snel een berichtje. Ik heb het druk, maar ik heb ook gewoon even geen zin in zp. Hebben jullie dat ook soms? Het gaat wel goed met me hoor, maar ik heb er soms gewoon niet zo'n behoefte aan. En nu zit ik even in die periode.
    Ik meld me vanzelf wel weer :)

20. Guppie77

Guppie77 Lid

4 apr 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sas, gelukkig gaat het goed met je! En ik begrijp het als je even geen ZPzin hebt. Prima hoor, dan zien we je wel weer voorbij komen als je er aan toe bent!! Maar we denken wel aan je :)!

Divaatje, welkom hier!! Klets gezellig mee we snappen waar je het over hebt. Want zoals je waarschijnlijk wel hebt gelezen zullen meerdere van ons zeer binnenkort weer gaan beginnen een de zoveelste :):)x:() cryo TP of IVF poging.

(Nog even correctie op mijn berichtje van gister over de maat van de cyste; dat moet natuurlijk 2.8cm zijn! Over 2.8mm zouden ze niet zo moeilijk doen lijkt mij ;):D)

Deel Deze Pagina