Sas, ik zou het wel eens moeten hebben, maar ZP werkt bij mij toch altijd een beetje verslavend.... Maar, we zien je wel weer tevoorschijn komen! Welkom Divaatje, ook jij hebt al heel wat achter de rug. Gezellig als je mee komt kletsen, we zitten helaas allemaal in hetzelfde schuitje en ik hoop keihard dat we met z'n alle volgend jaar in een ander schuitje zitten Ik ben lekker een etentje aan het maken voor manlief, ga het snel afmaken!!! Doegiessss!
Hey meiden, Gaan jullie allemaal voor een eerste zwangerschap? Ik wel. En zijn jullie al eerder zwanger geweest, en is dit dan in een miskraam geeindigt na hoeveel weken? Ik heb 1 miskraam gehad uit een spontane zwangerschap en 2 vmk, 1 na ivf en 1 na iui (dit is 2-en halve week geleden) Was hier gewoon nieuwsgierig naar. En hoe oud zijn jullie? Ik ben 31 en mijn man 35. Hoor graag van jullie. X Divaatje
He Sas, ik heb dat ook, alleen ik blijf altijd wat te nieuwsgierig, dus lees dan soms wel mee zonder te schrijven... Divaatje, ja, ik ga ook voor mijn eerste zwangerschap. Helaas nog helemaal nooit positief getest. Daarom ben ik ook wel heel bang dat het bij mij niet kan ofzo, dat het überhaupt niet kan innestelen. Ik ben bijna 31, Sonneman is 31. Ik hoopte altijd iig op mijn 30e nog moeder te worden, nu hoop ik vooral dat ik een keer moeder mag worden...
Divaatje, wij zijn ook bezig voor een eerste kindje. Ik ben 34 en guppieman 38. Ik heb altijd gedroomd van een groot gezin, riep altijd dat ik lekker 4 kindjes wilde. Nu hoop ik met heel mijn hart er ooit nog eens 1 te mogen krijgen!!! In het kort onze geschiedenis; 2005 pilstop, 2007 start mmm diagnose onverklaarbaar onvruchtbaar, 2008 5 X IUI zonder resultaat, 2009 rust, eind 2010 begin 2011 1e IVF mislukt, feb 2011 cryo poging niet goed ontdooid, april 2011 2e IVF zwanger maar met 5 weken vmk. En ik zou dus eigenlijk vorige week met poging drie beginnen, maar die is afgeblazen en ik hoop daar nu begin november mee van start te gaan.
divaatje: wij zijn 26(ik) en 29(man) en beide bijna jaartje ouder (nov-dec) we zijn bezig voor ons eerste kindje sind 19mei 2008. we waren toen precies 4,5jr samen. na 1,5jr in okt 2009 zijn we naar de dokter gestapt en direct verwezen naar het ziekenhuis. omdat ik zelf alles al maanden had bijgehouden (temp. cyclus. ovu testen enz) mochten we al gauw na de onderzoeken starten met iui. na 6 mislukte pogingen zijn we in juli 2010 begonnen met onze eerste ivf ronde. hieruit kwamen 12 bevruchtingen en heb ik in juni 2011 de laatste terugplaatsing gehad. en helaas alles zonder resultaat en 1 vmk met 4,5wk in april. totaal 4x een terugplaatsing (1 "verse" en 3x 2cryo's) daarna hebben we een rust ingelast en zijn we op vakantie gegaan. nu ben ik afgelopen maandag begonnen met de decapeptyl voor een 2e ivf ronde. hopelijk word ik dinsdag ongi (geen idee wat mn cyclus nu doet want ik heb aug sept pil geslikt en nu niet meer dus ff afwachten meestal 31dagen bij mij maar soms ook 28 of 37 en zelfs 1x na hele behandeling en omgooiing 58) als ik di ongi ben mag ik vrijdag hopelijk voor startecho en zaterdag beginnen met de glonal!
waar koop je t?!?!?! ik was erna opzoek want wil het zeker proberen! ookal werkt t niet, t kan zeker geen kwaad
He dames, Even een vraag voor jullie: Werken jullie gewoon met een laptop op schoot na een tp? Omdat er gezegd wordt dat de spermakwaliteit achteruit gaat als mannen dit doen, vroeg ik me af of het ook slecht is voor het embryo na een tp. Ik heb woensdag de tp als het goed is, en 's avonds moet ik notuleren bij een vergadering. Dat doe ik altijd met mijn laptop op schoot. Twijfel nu of dat wel handig is... Ik koop granaatappelsap bij de biologische winkel. 100% sap, ongeconcentreerd.
Heel even kort, lees wel mee, maar weinig tijd op te reageren. Laptop bij dames kan weinig kwaad heb ik begrepen. Hier heeft ook man nog vaak laptop op schoot voor zijn werk. Granaatappelsap kan je kopen in de biologische winkel of in de supermarkt in de koeling bij de sapjes. Van POM is ook 100% granaatapapelsap. Andere merken zijn maar 20% volgens mij. Voor een fles van een liter ben je ongeveer 3,75 kwijt. Advies is 1 of 2 glaasjes per dag. Hier heeft het vorige ronde geen resultaat gehad. Ik heb weleens navraag gedaan of de heftige reactie invloed heeft op de behandeling en er wordt dan nee gezegd. Zowel het ziekenhuis van de iui als de kliniek voor icsi gaven dat antwoord. Heb op freya ook gelezen dat stress minimale invloed heeft. Maar aan de andere kant zie je ook overal dat het wel weer invloed heeft. Even over mezelf: hier al sinds sept 2007 bezig voor 1ste kindje. Sinds nov 2008 in de mmm. Probleem is anti-stoffen in het zaad van man, waardoor alle zaadjes aan elkaar plakken en niet meer kunnen bewegen. Eerst half jaar medicijnen geprobeerd die moesten werken volgens de uroloog. Helaas niks gedaan. Daarna op wachtlijst voor iui, 6x iui zonder resultaat en nu icsi met 4x een mislukte tp. Emmy's zijn van goede kwaliteit, maar ze willen niet blijven plakken. Verder hier erg druk bezig in huidig huisje, maar bijna klaar (waren nog bezig met een kleine verbouwing) en daarnaast druk op het werk. Dus lees veel en denk aan jullie, maar reageer soms weinig. Hier trouwens ook weleens geen zin in zp, maar wil eigenlijk toch wel weten hoe het met iedereen is. Dus ga ik toch weer lekker meelezen/ schijven als ik de tijd heb. (nu dus even minder)
Hai Sonne, Volgens mij hoeft dat voor de vrouw niet uit te maken hoor; wij hebben wel van het ziekenhuis leefregels gekregen voor manlief: Zie deze link: http://www.umcn.nl/Zorg/Behandelingen/Pages/TesticulaireSpermaExtractie.aspx Wij zijn sinds 2008 bezig voor ons eerste kindje, ik 30 manlief 35 jaar: probleem ligt bij manlief, ws. vanuit een operatie in het verleden. Wij komen elke keer bijna in aanmerking voor een acute tese maar toch net niet.... Bij mij zit de eerste prik erin! De gezonde spanning begint alweer.... Sonne, hoe staat het nu bij jullie? Ik heb vorige keer granaatappelsap van De Tuinen gehaald, ik had wel even een positieve test maar of het daar nu van gekomen is.... Juulzon, ik duim mij suf, hoop het echt keihard voor je!!!
He Zonnetje en Amy, bedankt voor jullie reactie. Ga ik toch maar zo notuleren, vindt het zo'n gedoe om eerst alles op te schrijven en dan weer uit te typen. Amy, fijn dat het weer begonnen is! Weer een nieuwe kans! Bij ons is de verminderde vruchtbaarheid ook wrsch. door een operatie bij manlief. Een niet ingedaalde bal... Hier neemt de spanning ook hard toe. Hoop zo dat de cryo's goed ontdooien!! Ik word ook weer voorzichtig positief: toch weer een nieuwe kans... Gisteren begonnen met de Utro, vies spul is dat toch. Ben er vandaag ook een beetje misselijk van en hoofdpijn, had dit bij eerdere pogingen niet. Zonnetje: dikke knuffel ook voor jou! Las in een ander topic dat het niet zo heel goed met je gaat. Juulzon: ook voor jou een extra dikke knuffel in je holletje!
Hier notuleer ik altijd op papier met steekwoorden en werk het daarna uit. Vind ik makkelijker. Maar ieder zijn eigen manier natuurlijk. Is ook anders niet te doen vind ik om te notuleren, luisteren en mee te vergaderen. Hier inderdaad nogsteeds een dipje. Combi van problemen op mijn werk, cryo's die op beginnen te raken, vraag of manlief nog achter een volgende punctie staat, verkoop eigen huis enz. Dus gewoon even teveel wat niet helemaal lekker gaat en energie kost. Ben op dit moment 7 dagen in touw met van alles. Is nu wachten op ongi. @amy: voor jou is het dus weer begonnen allemaal. Succes. Hier weer volle dag. Vanmorgen lekker voor mezelf op pad samen met moeder. Bij droog weer naar het bos en anders even kijken wat we gaan doen. Vanmiddag overleg op mijn werk. Helaas op mijn vrije dag. Dus ben er pas vanavond weer
Hier zoveel bijwerkingen dat ik het nooit wist waar het van was. Hoop dat de cryo's goed ontdooien en morgen lekker warm in je buik zitten voor 9 maanden lang.
sonne: ik weet niet of het kwaad kan, ik zelf leg er altijd voor de zekerheid een telefoonboek onder ofzo (mijn lappie wordt altijd zo warm dat ik persoonlijk denk dat het niet goed is!) amy: succes meid!!! we lopen bijna gelijk! ik heb vanavond prik 9 maar nog geen ongi dus nog geen afspraak cd5 startecho :-s ! zonnetje: ik zei t al eerder maar: fijne dag vandaag! geniet er lekker van!!! enuh...rustig aan hor meid, niet teveel hooi op je vork nemen! komt allemaal goed! straks geef je die meiden op je werk gewoon een schop onder de kont, en zegt ze op te houden met t geneuzel! je huisie wordt prachtig en de ander gaat vast en zeker snel verkocht worden! en je mannetje,......tis een man in de mmm! hij is echt niet de enige mop!! mijn kerel vind het ook echt niet makkelijk hor! en ook ik kan dat goed merken maar we weten waar we het voor doen, en wat onze wens is, en daar gaan we voor!!! dikke knuf!
Hoi meiden, Hier weinig te melden, maar wilde sonne voor morgen alvast succes wensen met de TP!! Dat het maar een mooi kindje mag worden (of kindjes want je krijgt er toch twee terug?!). Voor de spuitende onder ons; spannend, iedere dag weer een stapje dichter bij een eventueel wonder!! Sas, denk aan je.
Sonne: succes vandaag en hoe was de tp? Hier ondertussen ongi geworden gisteren. Dus ook hier weer een poging voor tp van start. Ga nu maar eens richting mijn werk, heb niet zoveel fut door flinke ongi, maar verwacht vandaag op tijd naar huis te kunnen.
Zonnetje, wat fijn dat je ongesteld bent geworden!! Succes met deze poging!! Ik zit nog wel even in spanning. De tp is pas om 16.00 uur. En ik wordt begin/in de loop van de middag gebeld als de cryo's niet goed ontdooien.... Dus ik hoop heel hard dat mijn telefoon vandaag niet gaat. Idd, ik krijg er dan twee teruggeplaatst. Vorige keer was maar 1 van de 5 cryo's niet goed ontdooid, dus ik hoop nu 0 van de 2... Fijne dag voor jullie!
Succes met wachten dan. Hier wordt ik altijd gebeld tussen 9-11 over tijdstip can tp en of er een tp is. Ik moet vaak eind vd ochtend/ begin vd middag. We duimen voor je dat ze goed ontdooien
Oooohhhhh sonne wat moet je lang wachten vandaag ! Mijn duimen draaien door voor twee hele mooie emmy's in je buik!! Zonnetje, weer een nieuwe ronde en dus nieuwe kansen! Zo moet je het echt blijven zien hoor meid ook al heb je al zoveel teleurstellingen gehad!
Oei Sonne, dan zou ik ook volledig onder spanning staan! Kans is groot dat er echt wel eentje goed ontdooid maar pffff...ik heb laatst ook zo'n dag gehad op het werk dat ik gebeld kon worden door het ziekenhuis: kortgezegd, ik was niet productief! Succes en de duimen draaien hier!!! Zonnetje, voor jouw ook, wat fijn, nu kan je op voor die cryo's gaan en het is wat guppie zegt he: ze zouden dit niet doen als er geen kansen zijn! Gaat het verder wel weer een beetje? Zijn ook allemaal grote gebeurtenissen om je heen he, niet gek dat dit met ups en downs gaat maar dat neemt niet weg dat het ook vermoeiend is.... Guppie: wanneer verwacht jij de prikken weer? Spannende tijden: Hoe is het bij jou? wat ga jij straks spuiten om eitjes te stimuleren? Voel je je er goed bij? Bij mij gaat het altijd goed wanneer we actief bezig zijn met behandelen maar zodra de punctie is geweest bouwt de spanning zich volledig op....Succes!!! Juulzon: ik duim nog steeds keihard hier voor je hoor, hoop zo dat het effect heeft!!!