Ik heb van mijn vakantie genoten en ga er nog van genieten. Artsen weten niet waarom ik zo last heb, denk een gevoelige baarmoeder. Had ik ook al bij de iui. En bij het uitstrijkje had ik ook 5 dagen last van krampen. Schijnt geen kwaad te kunnen volgens 2 gyn's. Mag wel paracetamol slikken. Heb het vooral met lopen, bukken en tillen. Ben dus meestal een week ziek op mijn werk, gezien ik in de zorg werk en dus veel loop, til en buk.
Oh je hebt nog iets te goed. Lekker hoor, waar ga je naar toe? Als het net zoiets is als bij bij de dag van de punctie dan snap ik dat je dan niet kan werken. Ik heb een zittend beroep dus dat gaat gelukkig wel. Gisteravond getest en negatief. Dus helaas game over. Nog niet ongesteld maar had net al een beetje lichtrood gespot. dus zal zo wel komen. Gelukkig is het mooi weer! of zoiets.....
Balen dat je test negatief is. Ongi zal dan vanzelf wel komen. Kan je meteen weer voor een tp of niet? We weten nog niet waar we heen gaan, gaan met een camper op pad. Dus bedenken het ter plekke eigenlijk. Mede afhankelijk van het weer en de zin. Verwacht mijn ongi in de vakantie namelijk. En wil me dan meteen weer aanmelden voor een tp. De punctie wordt ook door iedereen anders ervaren, maar het voelt bij mij aan als ongi-krampen. En dat dan de hele dag door als je bezig bent. Op de bank zitten gaat prima en wat rommelen ook. Na een week probeer ik weer een paar uur te werken hoor, maar wel aangepast en zoek meestal mensen uit die veel zelf doen en ik dus meer begeleid. Maar werken in de zorg is normaal al zwaar voor je lijf en dan dus helemaal. De dag van de punctie was ik megaslap en suf van de morfine. Hoewel ook dat bij mij ruim een week aanhoudt dat ik weinig energie heb.
Ja gebrek aan energie dat ken ik. Vorige tp wat ik de laatste week ook heel erg moe. Ik dacht dat is vast een goed teken, maar helaas. Werden jullie eigenlijk precies na 14 dagen ongesteld? Ik de vorige keer wel. Dus dan nu eigenlijk overheid. gek hoor, krijg je toch weer hoop. Ik heb helaas geen cryo's meer, dus dat wordt hele circus weer opnieuw. Ik heb nog een voorraadje medicijnen dus kan in principe zo starten als ik ongesteld wordt. Wat gaaf met de camper op pad. Gehuurd of eigen? Lijkt me super stoer, maar weet niet of het voor ons geschikt is. Wij verdwalen nog in de achterhoek. Hoef je niet van te voren te reseveren op campings, of hebben ze dan speciale camperplaatsen?
Bij de tp's in eigen cyclus werd ik op dag 14 of 15 ongi. Dus soms dagje later. En met de utro werd ik pas ongi na het stoppen met de bollen. Balen dat je geen cryo's hebt verder. Hoewel ik ook wel uitzonderlijk veel had volgens het mck. En heb ook paar keer maand niks gehad. Heb een eigen camper, we staan veel op speicale camperplaatsen waar je niet hoeft te reserveren. Maar voor campings reserveerden wij ook nooit met tent of caravan hoor. Als er geen plek is dan gaan we naar de volgende toe. Hoewel de kans nu wel groter is dat het wat drukker is op de campings, maar we zijn toch niet op zoek naar campings die megagroot zijn en waar van alles bij zit. En op kleinere campings is meestal wel gewoon plek. Succes dan met de laatste poging.
@Vriesje Dat is toch weer flink balen dat het niet gelukt is ! Ga je nu direct weer beginnen met het hele circus of even op adem komen? @Zonnetje Jij nog lekker op vakantie! Heerlijk! Geniet ervan en dan daarna met frisse moed aan de cryo tp beginnen.
Ook wij hebben al 2 IVF/ICSI pogingen moeten ondergaan,., Bij beide pogingen heb ik een positieve test gehad, maar bij 6wk een vmk,., Vandaag ben ik naar de anesthesist geweest,., De gyneacoloog wil een kijkoperatie bij mij doen,., Heb namelijk mijn linker eierstok bovenop de baarmoeder liggen.. Ook heb ik veel buikklachten en de arts hoopt mij ervan af te kunnen helpen,., Het is allemaal erg moeilijk,., Mijn zusje is 27 juli bevallen van gelukkig een gezonde zoon,., Maar oh oh oh wat moeilijk voor ons,., haar zwangerschap was totaal onverwacht,., niet gepland,., en pas bij haar 13e week kwam ze erachter,., ik kan er heel heel heel moeilijk mee omgaan.,.
Hi meiden! Vele namen ben ik al vaker tegengekomen, maar hier nog een recente Gent-ganger, na alweer een hele tijd in de MMM. (zie banner). We zijn 8-8 in Gent geweest (zie mijn topic, van omowit naar arielcolour) en ook Dr de S gehad. ook zeer positief. Eerst bloedonderzoek om te kijken of de chromosomen ok zijn, het immuunsysteem en de bloedstolling. Rest is allemaal al eens gecheckt. Als de bloedwaardes ok worden bevonden, gaan we op voor ICSI. Dr de S zegt dat dat ook nog wel verschil kan uitmaken.. Succes allemaal en ik kom hier wel vaker meekletsen! xxxx
Even tussen mijn vakantie door: wat 'fijn' te lezen dat ik niet de enige ben in deze moeilijke periode van mijn leven maar wat gun ik het jullie stuk voor stuk niet... Ik vind het allemaal zo moeilijk al die zwangeren om mij heen en iedereen die mij zo medelijdend aan kijkt, bah... Maar meiden, uiteindelijk wordt onze weg duidelijk hoor, hoe dan ook en dan hebben wij zo'n enorme baggage dat onze rugzak nooit leeg zal zijn Bij de weg fenny: wij gaan na deze laatste poging ook nadenken over kid, wij staan ook voor adoptie ingeschreven en dat in combi met een kid kindje vind ik ook wel heel mooi, bovendien kost het veel geld omzelf icsi te betalen en eens is het potje op en moet je keuzes maken... Wij gaan morgen weer verder met vakantie maar ik kom over anderhalve week gezellig meekletsen!
@ Zonnetje, een eigen camper... dat is echt een droom van mij! Lekker toeren en zien waar je heen gaat, heerlijk lijkt me dat. @ Vriesje, balen dat je cryopoging mislukt is Maar alweer begonnen lees ik! Heel veel succes met deze poging. @ Martinenangela, ook al zoveel meegemaakt! En dan ook nog je eigen zusje spontaan en ongepland zwanger... wat moeilijk De broer van mijn man wordt vader en dat hadden wij ook niet aan zien komen. Het voelt zo oneerlijk. Maar je kunt er helemaal niks aan doen helaas. @ Juulz, hee meid! Welkom hier. Toch de knoop doorgehakt en naar Gent gegaan! Goedzo! Ik ben inmiddels echt een fan van Gent. Ik vind het zo fijn daar en ze denken zo met je mee. Ik hoop dat jullie het grote geluk in België gaan vinden. @ Amy, geniet nog even van je vakantie! Wij vertrekken zondag met vakantie! Eerst een nachtje op Schiphol en maandagochtend vertrekken we naar Zakhyntos voor een weekje. Een grote verrassing voor Sasman die in de veronderstelling is dat wij dit jaar niet op vakantie gaan wegens de verhuizing. Maar gelukkig heb ik zelf wat geld opzij gezet en een reisje geboekt voor zijn 30ste verjaardag Vrijdagavond gaan we uit eten en ga ik het hem vertellen. Ik ben zo benieuwd naar zijn reactie!
Sas, wat een lief idee! Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren! Geniet van jullie vakantie, bij ons was het heerlijk, even lekker opladen, een andere omgeving, genieten van het leven; wat wil je nog meer!!!
Hier hadden we 3 jaar geleden het probleem dat zwager en schoonzus zwanger waren terwijl ze zeiden nog lang niet aan kinderen te willen beginnen. Wij wilde net aan schoonouders vertellen dat wij de mmm in moesten toen hun vertelde zwanger te zijn. Hoe dubbel. Heb er toen veel moeite mee gahad. Met boze gezichten van schoonfamilie als gevolg. Eigen camper is heerlijk. Ben er nu nog mee op pad. Dus niet bijgelezen
@ Zonnetje, dat is inderdaad erg pijnlijk Dat blijft confronterend. Veel plezier op vakantie met de camper! @ Amy, waar zijn jullie geweest? Over een uurtje gaan we uit eten. Ik heb een leuke kaart gekocht en een collage gemaakt van Zakynthos en een verhaaltje erin geschreven. Ik ben zo benieuwd... Ik ben gewoon zenuwachtig hahaha!
Jij ook fijne vakantie saskia. Was destijds inderdaad pijnlijk. Vooral omdat de zwangerschap voor het verdriet ging leek het. Gaat nu 3 jaar later beter. Snappen nu dat het bij ons echt niet zomaar gaat. Maar als anderen zwanger zijn blijft het gevoelig. Waarom wij elke keer niet.
Sas, en, en, en? Hoe reageerde manlief? Vind het echt zo leuk! Wij waren lekker in Oostenrijk, de bergen in, lekker eten en drinken en even alles in ander perspectief zien en ook leuke toekomstdromen hebben, zoals verhuizen naar het buitenland, een hondje, een eigen horecazaak beginnen enz. zal er ongetwijfeld allemaal niet van komen maar het is ook eens leuk om ergens anders over te fantaseren en om bovendien ergens over te fantaseren waar je wel controle over hebt Zonnetje, enorm herkenbaar helaas meis; ik vind het meest moeilijke in dit hele traject misschien wel mijn omgeving: iedereen wordt zwanger en wij blijven al 3 jaar lang achter. Ik ben soms echt afspraken aan het vermijden omdat ik dan denk 'ze zal wel gaan vertellen dat ze zwanger is' erg he....ik weet het, ik doe het mijzelf aan maar ik weet niet altijd zo goed hoe ik er anders mee om kan gaan en bovendien gaat het het ene moment beter dan het andere moment. Tsja, zucht, het zal er wel bij horen maar ik ben er inmiddels wel een beetje moe van
@ Amy, Oostenrijk lijkt me heerlijk. We zijn er nog nooit geweest maar gaan er zeker eens naartoe! En fantaseren over iets anders dan kinderen kan heel erg fijn zijn en wie weet wat er allemaal van komt. Dromen mag je hebben. Sasman reageerde heel enthousiast en verbaasd. Hij had het totaal niet verwacht maar vindt het helemaal super! Dus wij gaan bijna naar de zon
Fijne vakantie sas! Knap hoor dat je dat geheim hebt weten te houden! @Amy lekker gehad zo te lezen. Grappig wij fantaseren over precies dezelfde dingen. Woensdag alweer de punctie! Ze zeiden 6tot 8 eicellen. Minder als de vorige keren, maar ga er vanuit maar 1 nodig te hebben!