IVF/ICSI, wie heeft er ook 2 of meer pogingen al achter de rug?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Saskia1984, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Juulzon, ik voel zo met je mee! Heb gereageerd op jouw eigen blog, verdrietig allemaal dit he:( Volgens mij is mijn FSH nooit gecheckt maar dat weet ik niet zeker....

Enne, medicatie ben ik al een eindje mee opweg;)

Liefs!

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ook hier een dikke knuffel voor juulzon. Heb het stuk vanmorgen met tranen in mijn ogen zitten lezen. Het is allemaal zo oneerlijk.

Hier vandaag een half dagje gewerkt, was daarna erg moe. Dus lekker naar huis gegaan.

3. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hai ladies,
    Vanuit mijn holletje een dikke knuffel voor Juulzon en Amy, wat en nare berichten zeg!! Ik duim dat jullie follikels allemaal een groeispurt inzetten!
    Zonnetje, ook voor jou nog even sterkte met wachten en ook voor alle anderen sterkte. (weet even niet zo snel wie er nog meer op wachtbankjes zitten, heb niet teruggelezen).

Hier gaat het wisselend. Ben mij nu volledig aan het oriënteren op pleegzorg, en moet eerlijk zeggen dat dat wel wat positieve energie geeft!

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Amy, ik ken je gevoel helaas ook :( Heel erg balen dat je maar 6 follikels hebt.
    Had ik de vorige keer ook, en daarin ook maar 2 eicellen. Wat voelde ik een onzekerheid zeg!
    Maar bij mij bleek na een extra check in Gent mijn FSH dus verhoogd. Mijn AMH is perfect, er ligt een goed aantal follikels klaar. Mijn lichaam reageert alleen niet super op de standaard dosering omdat mijn eigen FSH al hoog is. Daarom heb ik nu een hogere dosering. Halverwege ophogen heeft volgens mij geen nut. Maar ook met deze hoge dosering is het afwachten of er nu meer bij mij groeit.
    Ik vind het moeilijk je te adviseren wat je het beste kunt doen. Sowieso de volgende fm afwachten.
    Vreselijk die onzekerheid! Dikke knuffel!
    :(

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Vriesje, lees nu jouw berichtje pas. Ik weet niet hoeveel follikels ik heb, want ik heb nog geen fm gehad. Tijdens de uitgangsecho kon ze wel zien dat er een aantal klaar lagen en op het eerste gezicht zat dat rond de 9. Maar erg goed heeft ze niet gekeken.
    Ik ben erg blij als er 9 follikels mee doen met de punctie. Alles vanaf 8 ben ik blij mee. Zeker als ik hier de ellende lees van Amy en Juulzon :(
    Ben ineens ongelofelijk zenuwachtig voor maandag. Heb immers ook ervaring met weinig follikels en weinig eicellen.

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @sonne; ga je nog wel door met de mmm of ga je je nu helemaal op pleegzorg richten? Fijn dat het wel een positieve energie geeft. Heel veel succes.

@saskia: ik hoop dat je maandag toch een mooi aantal eitjes hebt bij de fm. Hoop dat ze allemaal gaan meedoen. Hoeveel ga je spuiten?

@amy; hoe gaat het nu met je?

@guppie; hoe is het met jou buikje.

@ego: hier erg onzeker aan het worden en spanning loopt op. Dit weekend is mijn nod en ik heb geen idee of ik zwanger ben of niet.
    Borsten lijken wel wat zwaarder aan te voelen, maar heb ook af en toe steekjes in mijn buik. Kan dus alle kanten op, gezien symptomen teken van ongi of van zwanger kunnen zijn.
    En ik zou maandag officieel mogen testen, maar heb nog niet bedacht wanneer ik ga testen.
    Ook hier even soort van struisvogel wat betreft testen. Bang voor de teleurstelling.
    Maar moet nog paar dagen geduld hebben helaas. Helaas vandaag weinig afleiding. Dus moet maar eens wat gaan verzinnen om te doen.

7. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey lieve meisjes,

Zonnetje, ik duim voor je meis! Heb jij een cryo in eigen cyclus of ondersteund met hormonen? Het klinkt hoopvol, zou geweldig zijn:)!

Saskia, niet bang worden van onze verhalen hier hoor, jij bent niet voor niets meer hormonen gaan spuiten en als er al een flink aantal follikels klaar liggen kan ik mij niet voorstellen dat deze niet meer doen dan heel goed groeien:)

Sonne, wat interessant, pleegzorg! Daar moet je ook wel screeningen voor ondergaan he? Ik kan mij voorstellen dat het je weer even positieve energie geeft, wij hebben dat met adoptie: het gaat dan weer over manlief en ik in de rol van papa en mama en niet meer over 'het medisch traject' wat ik inmiddels 'het medisch project' noem...

Juulzon, hoe voel jij je?! Ik denk veel aan je!

Vandaag echo 2 gehad, de 6 follikels groeien goed door, de kleintjes zijn een beetje gestopt. Het is een magere oogst zo stelt het ziekenhuis maar zij geven het wel kansen gezien onze vorige goeie bevruchtingen. Ik ben blij dat de verpleegkundige vandaag ons wat optimistischer toesprak en mij ook heel verbaasd aankeek toen ik zei 'voor ons is de poging al geslaagd wanneer we in ieder geval tot een terugplaatsing komen' haar vraag hierop was 'waarom twijfel je daaraan?', heerlijk, dat had ik even nodig. Ik word ZO onzeker in deze fase pfff... Inmiddels hebben we besloten: we gaan door, we laten het lot beslissen. Ook al krijgen we geen bevruchtingen dan gaan we ws. nog voor ICSI 4 (nadat ik dan wel mijn FSH heb laten prikken!) en dan zal bevestigd worden of dit goed is geweest: wanneer ICSI 4 een goeie oogst opbrengt zeggen we 'Joepie! Zonde van ICSI 3 maar we zijn nu in ieder geval super blij' en wanneer de opbrengt dan wèèr zo matig is dan zeggen we 'pfoei, gelukkig dat we ICSI 3 niet hebben afgebroken'.

Maar al met al, het blijft een enorm spannende tijd, veel onzekerheid en zelfs de gezonde spanning van deze ziekenhuisfase is momenteel verdwenen; het is een negatieve flow, kwam ik voorheen redelijk optimisch van het ziekenhuis vandaan en had ik het idee dat we steeds dichter bij ons doel kwamen dan is het nu zo dat ik verdrietig ben, gelijk naar huis wil, mij op wil sluiten en een flink potje wil janken en we het gevoel hebben verder weg dan ooit te zijn van ons doel. We zijn het doel eigenlijk een beetje uit het oog verloren; ik verlang naar zekerheid, onbezorgd genieten en samen weer zin hebben in het leven, plannen maken voor de toekomst.

Ondertussen wacht ik nu geduldig een telefoontje van het ziekenhuis af, is manlief even zijn zinnen gaan verzetten in de bouwmarkt (tsja, waar je je energie al niet in kwijt kan raken he...) en weet ik dat hij stiekem ook bang is, angstig is en het hem zoveel doet mijn verdriet te zien, zucht, maar we komen er wel:)!

We zullen het zien meiden, het weekend weer voor de echo en dan op naar de punctie!

xxx

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Amy!!! Ik vind 6 heel mooi! Duim dat ze mooi doorgroeien en ik zou er dan ook toch voor gaan.

Ik heb mail van de prof gekregen, ze zegt dat ik niet op de zaken vooruit moet lopen en moet wachten wat er zondag te zien is. Weet niet vanaf hoeveel follikels we het wel / niet door laten gaan... Merk wel dat mijn BMslijm aardig aan het groeien is (witte afscheiding).

Vrees dat we niet gelijk voor een volgende poging kunnen gaan, ook gezien de decembermaand. Dat stemt we wel verdrietig, ook omdat het ver****** alweer een jaar geleden is op 1 januari dat ik aan de behandeling begon waarbij ik zwanger werd van de BBZ... Dit voelt zo oneerlijk allemaal :(...

Anyway, ik duim door voor Zonnetje (zou zaterdag al testen!!!) en voor Sas voor mooie folli's (komt wel goed schatje) en voor de 6 van Amy! Enne, ook voor de rest natuurlijk, maar weet even niet uit mijn hoofd waar jullie allemaal zitten inde cyclus (sorry).

xxxx

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dikke knuffel voor amy en juulzon. Hoop toch op een mooi aantal eitjes en bevruchtingen bij jullie.
    Hier is gevoel wisselend. Vandaag regelmatig ongi-krampjes. Dus begin onzeker te worden.
    En heb mezelf voorgenomen op zijn vroegst zondag te testen. Maar kan ook later zijn hoor. Even afwachten wat mijn lijfje doet.

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Zonnetje, wat een spanning hè! Nog een paar dagen struisvogelen, goed plan. Dat is vaak toch het enige wat nog een beetje helpt.
    Ik spuit nu 225 eenheden gonal.

@ Amy, zoveel eitjes lagen er dit keer niet echt klaar. Vorige cyclus lagen er 17 klaar, nu zag ze er op het eerste gezicht 9. En dat ze alle 9 meedoen lijkt me wel heel toevallig. Ik wacht maar af, meer kan ik niet doen.
    Gelukkig dat jouw 6 wel lekker doorgroeien. Ik had de vorige poging ook 6 follikels, maar die groeiden ook nog eens heel erg ongelijkmatig. Waardoor er eigenlijk maar 2 echte grote waren op de punctiedag en 4 die net groot genoeg waren om aan te prikken. Vandaar ook maar 2 eicellen eruit kunnen halen.
    Bij jou hoop ik gewoon op 6 uit 6!

@ Juulzon, zo makkelijk gezegd om niet op zaken vooruit te lopen. Dat doe je toch, en dat is ook heel erg logisch.
    Ik duim voor! Je hebt er geen reet aan, maar ik doe het toch ;)

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dankjewel Sas!!! Jij 9, amy 6, ik 3...??? *weet dan niet of ik het door laat gaan*
    (En zonnetje zwangerrrrr!!!)

We zullen zien....

DUIM VOOR ALLEMAAL!

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik hoop voor je dat het er meer zullen zijn juulzon.
    En hoop dat je spannende gevoel over mij deze maand klopt.
    Ik durf er niks over te zeggen.

En hoop voor amy en saskia dat er inderdaad 6 en 9 eitjes zijn. Of meer.
    Guppie zit te struisvogelen tijdens de ww.

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier erg onzeker. Vanavond een drupje bloedverlies in ondergoed. Weet dat het niks zegt, maar ben bang dat het hier ook over en uit is.

Hier dus even een flinke dip, had ook al ongi-krampjes. Dus verwacht er niet veel van. En ben vanavond ook nog eens alleen thuis.
    Dus zit mezelf flink in de weg.
    Vraag me dan weer af waarom het toch niet lukt bij ons.

14. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even via de phone: KNUFFEL zonnetje!!!!!!

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Weet je wat het de laatste tijd gewoon is met mijn gevoel...
    Ik wil zo graag dat we hier eens met zijn allen op roze gaan, dat ik mijn gevoel ook beveel dat te doen voelen!!!!

Met andere woorden: mijn gevoel is beinvloed door mijn wens!!! Dus ik hoop dat mijn gevoel alsnog gelijk gaat afdwingen bij jouw test....!!!

Maar zonnetje, wat zegt je eigen gevoel lieverd..? Game over of sprankje hoop?

Denk aan je!

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Even geen gevoel daarin. En ook ik wil dat iedereen op roze gaat hoor juulzon.

Hier een slapeloze nacht. En als ik mijn buik voel denk ik ongi.

17. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Zonnetje, dikke, dikke knuffel!
    Pfoe, wat veel slecht nieuws in dit draadje steeds zeg... Hoop dat er snel verandering in komt.

Zonnetje, wat betreft jouw vraag, nee, we hebben nog niet beslist te stoppen met de mmm. We willen echter zo graag bezig zijn met iets positiefs, waarvan we vermoeden dat de uitslag ook positief gaat zijn, dat we ons nu eerst richten op pleegzorg. We hebben beiden zo weinig vertrouwen meer in de icsi en dat het bij ons zou kunnen lukken. Dat vind ik echt slopend. En ik merk al dat het wat energie en ruimte geeft om ons hier nu op te oriënteren. Vandaar.

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier komt helaas de ongi echt door. Hier ook steeds minder vertrouwen dat het ooit gaat lukken. Vraag me vaak af waarom het niet lukt. Heb nu 6x iui en 5x tp gehad.
    Hier nu maar weer pauze ivm sluiting van met feestdsgen van zkhs en de overdracht van ons nieuwe huis.

Maar moet mezelf eerst maar weer op de rit krijgen. Laatste tijd het gevoel alsof alles tegen zit. Zit evdn heel slecht in mijn velletje op dit moment

19. Guppie77

Guppie77 Lid

4 apr 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Wat een onzekerheid en op de zaken vooruitlopend verdriet!! Zo goed te begrijpen!
    Sinds gister zit ik er ook goed doorheen. De terugplaatsing stond gepland en ’s morgens kreeg ik te horen dat er uit de twintig!! Eicellen maar drie embryo’s ontstaan zijn.
    Ik heb er twee terug gekregen en die andere zal waarschijnlijk niet in de vriezer gaan.
    Ik weet, ik moet heel blij zijn dat ik er twee binnen heb, maar de manier waarop het gister ging heeft mij zo boos en verdrietig gemaakt. De mensen van het lab en die de terugplaatsing verzorgden deden alsof ik zojuist de grootste jackpot ooit had gewonnen. Terwijl ik me bijna een overstimulatie syndroom heb zitten spuiten, een lange en pijnlijke punctie op mijn tandvlees heb doorstaan en het tevens mijn derde en dus theoretisch gezien laatste poging is en dan is dit het dus!!! Deze moeten voor de positieve test gaan zorgen anders zou het weleens over en uit kunnen zijn!! Daar heeft gister in dat ziekenhuis geen hond bij stil gestaan!! En bij mij kwam het besef des te harder binnen!

@Zonnetje, het is toch zo oneerlijk!! Waarom lukt het nou niet! Hele dikke knuffel!!

@Amy, fijn dat jullie je nu iets beter voelen met het “plan” dat jullie hebben bedacht en dat er wat positiviteit van de verpleegkundige kwam. Veel succes bij de echo!

@Juulzon, ik hoop zo dat er wat meer te zien is zondag en dat jullie er ook wat vertrouwen in krijgen!

@Sas, voor jouw hoop ik ook dat er maandag veel te zien is en dat de hogere dosering dus effect heeft.

@Sonne, fijn dat je een goed gevoel hebt bij pleegzorg. Ben benieuwd hoe dat zal gaan verlopen.

Nou dames, ik duim me helemaal gek voor iedereen. Hoop dat het helpt!

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik kan me je vrrdriet goed voorstellen guppie. Zijn niet veel emmy's inderdaad. Hoop voor je dat ze blijven plakken. Merk ook vaak dat artsen het anders zien.
    Dikke knuffel voor jou

Deel Deze Pagina