Och meiden, waren we een paar weken geleden met z'n alle nog zo hard aan het hopen dat wij het eerste topic werden waarin iedereen twee roze strepen te zien zou krijgen en nu lijkt dat het noodlot over bijna ons allemaal is gevallen Maar, we duimen dat Saskia & Guppie de statistieken hier op gaan halen met mooie bevruchtingen en uiteindelijk positieve testen (en natuurlijk dat we allemaal alleen maar goed nieuws krijgen!!!). Guppie, wat moeilijk! Ik kan mij heel goed indenken dat de keiharde waarheid bij jou binnenkwam; je had logischerwijs op meer gehoopt vanuit 20 eicellen! Ik zou dan ook gedacht hebben dat hier minstens wel een aantal cryo's tussen zouden zitten. Probeer uit deze wetenschap niet gelijk een negatieve uitslag te concluderen, je hebt er twee warmpjes bij je en ik hoop ècht voor jullie dat ze 9 maanden bij je blijven. Dit zijn de toppertjes die zich nu aan het delen zijn Zonnetje, hele dikke knuffel voor jou. Ach meis, wat een verdriet. Even weer mogen hopen op het wondertje, zo dichtbij en nu zo ver weg. En met elke teleurstelling lijkt het wel of de schroef dieper het hout in wordt gedraaid. Ik hoop dat het bij jullie puur en alleen de pechfactor is en dat het straks een x(x) of x(y) - factor gaat worden. Juulzon, lieverd, ook jij zit in deze zware onzekerheid. Niet wetend of je morgen een sprankje hoop gaat krijgen of weer onverichtte zaken naar huis kan vertrekken. Je zit in een zware tornado en soms is het midden in een tornado opvallend stil, wist je dat? Alles raast om je heen behalve jijzelf, maar de wetenschap dat je er straks weer doorheen moet zwoegen is zo bikkelhard en moeilijk. Maar je komt er wel, blijf vertrouwen houden, wat de uitslag ook wordt morgen. Je krijgt vaak dat op je pad wat je aan kan en jullie hebben vanuit het verleden bewezen dat jullie zoveel tornado's aankunnen dat ook deze uitdaging jullie niet gaat tegenhouden. En er zal een moment komen dat je antwoorden krijgt, zij in het in een prachtig mooi nieuw wereldburgertje of zij het vanuit een andere levensinstelling. Ik duim mij echt kapot voor goed nieuws, het is je zo gegund. Hier alles gelaten rustig. Net een flinke huilbui gehad, voelde ze ineens opkomen, zouden het de hormonen zijn of ben ik echt intens verdrietig? Of hoeft het 1 het ander niet uit te sluiten? Ik zie ondertussen alleen maar toekomstbeelden op mijn netvlies 'wij samen zonder kindjes op kraamvisite bij vrienden' 'ik met vriendinnen samen die mij heel voorzichtig melden dat ook zij zwanger zijn' 'wij samen op sinterklaasfeest als enig kinderloos stel waar iedereen een klein beetje medelijdend naar kijkt' en dan zeg ik weer tegen mijzelf: 'stop met deze self-fulling-prophecy! Positief denken!' maar meiden, zucht, het is zo moeilijk in deze negatieve flow. Ik doe ècht mijn best maar heb alle doemscenario's voor morgen al de revu laten passeren. Meiden, ik ga gewoon schreeuwen, roepen en fluisteren tegen elke boom, elke bloemetje, elk wolkje, elk zonnetje en alle sterren dat wij hier wel een klein beetje positiviteit kunnen gebruiken! Ik hoop dat het helpt meiden Dikke knuffel!
Wat een onzerheid hier inderdaad. En hier ook vanmorgen al die denkbeelden van amy voorbij zien komen. Als ik het stukje lees dat je alleen dingdn op je pad krijgt die je aankan, dan moeten wij allen toch erg sterk zijn. Ik hoop dat de overige dames hier wel positief nieuws gaan brengen. Succes juulzon en amy met de echo dit weekend En saskia succes voor maandag
Weet hier echt even niet zo veel te schrijven. Knuffel voor jullie allemaal, en een extra dikke voor Zonnetje en Guppie....
Wat een slecht nieuws hier allemaal Even een bijzonder dikke knuffel voor Zonnetje en Guppie. Bah meiden, wat is het toch hard allemaal en zo oneerlijk verdeeld. We staan zo machteloos! Guppie, ik hoop echt dat deze 2 lekker warm bij je blijven. Maar wat een extra onzekerheid als er uit 20 eitjes maar 3 bevruchtingen ontstaan. Dat is een flinke tegenvaller. En theoretisch gezien misschien wel jullie laatste kans. Kan me je rotgevoel erg goed voorstellen. Hier nog nooit een cryo gehad en dat is gewoon K! Waar hebben we dit allemaal toch aan verdiend?!
Hele dikke knuffel voor jou Juulzon!!! Jeetje, wat een tegenvaller weer. Ik maak plaats voor jou in het holletje om weg te kruipen...
Ah neeeeee he, ondanks dat je voorbereid was op de klap komt deze toch altijd weer harder aan dan verwacht; alle spanningen en energie die het jullie gekost heeft: een hele dikke, warme knuffel voor jou op deze treurige herfstige zondag
Even ego. Niet zo'n goed nieuws helaas Weinig follikels. Rechts een stuk of 4 van maar 9 tot 11 mm. Links 2, 1 van 11 en 1 van 14. Baarmoederslijmvlies zag er wel supergoed uit. Dosering is verhoogd naar 300 (!) eenheden gonal. Vrijdag weer terug, hopelijk beter nieuws Ik snap er werkelijk waar helemaal niks van! Mijn AMH is perfect, FSH is verhoogd. Eerste ICSI met 150 ging op zich best ok, 11 follikels. Tweede ICSI met ook 150 eenheden ging niet echt goed, 6 follikels. Nu 225 eenheden en het is bagger! Ze groeien langzaam, niet echt gelijkmatig (al valt daar nu nog niet zoveel over te zeggen) en het zijn er verdomd weinig
Wat een slecht nieuws hier zeg. Dikke knuffel voor saskia. De positieve flow die we paar weken geleden hadden is erg ver te zoeken hier. Heeft iemand hier ervaring met de theorie van alan beer? Of het zo is dat er altijd een oorzaak is voor het niet lukken? Of is het inderdaad geluk of pech hebben na tp? Zat me dat ineens af te vragen Ik hoop hier toch binnenkort wat betere berichten te lezen
Dat denk ik soms ook. Alleen in nederland doen ze er zo weinig onderzoek naar. En voor mij is het buitenland haast niet te doen. Is al snel 2 tot 3 uur enkele reis. En ben zelf al niet zo van het autorijden. En als ik dan dus 3x per week heen en weer moet. Maar vraag me soms toch wel af of alles goed is (volgens 2 nl ziekenhuizen is bij mij alles in orde).
Gent is voor ons 150 km en volgens tomtom in 1,5 uur te doen. Het is alleen altijd ontzettend druk rondom Antwerpen en rijden we er 's ochtends, zoals vandaag, ruim 2,5 uur op Gelukkig plannen ze daar wel beter. Ik hoef vrijdag pas weer terug omdat ze niet verwacht dat er woensdag ineens enorm grote follikels zijn. Maar het is wel zwaar hoor, dat reizen elke keer. Zeker als het nog verder weg is. Wij wonen vrij zuidelijk dus dat is te doen. Anders zou ik het denk ik ook niet gedaan hebben.
Sas, ik vind 6 niet zo heel slecht hoor en ze groeien gelijkmatig.... Maar snap je teleurstelling wel, maar al te goed. je hoopt toch meer. Maar zie het resultaat van Sikki... Zonnetje, Maartje (reageert vaak op mijn topic) heeft erg veeln ervaing met Alan Beer theorie. PB haar maar eens! Kuss voor allemaal!
Ik weet het Juulz, maar ik snap het gewoon niet Ik ben 26 jaar en het lijkt steeds moeizamer te gaan. De professor was ook niet echt tevreden en ik zag aan haar dat ze meer had verwacht. Of ik beeld me dat in Sasman was ook erg teleurgesteld en nogal stilletjes. Ik weet dat ik vertrouwen moet blijven houden, maar dat zakt steeds verder weg. Ik hoop dat deze 6 wel echt hun best blijven doen zodat ze allemaal meedoen. Dan valt het nog te overzien. Onder de 6 ga ik heel erg teleurgesteld zijn en onder de 4 laat ik de poging afbreken indien mogelijk.
Nou ja zeg sas, jij ook al! 6 follikels hoeft niet slecht te zijn he, hoor wie het zegt, maar ik hou mij deze dagen vast aan kwaliteit boven kwantiteit; het is het enige wat je kan doen en heel veel duimen voor een mooie gelijkmatige groei a.s vrijdag. Bij de weg, ik had mijn twijfels uitgesproken over de puregon en toen werd mij gezegd dat ze de laatste tijd juist minder goeie ervaring hebben met de nieuwe gonalpen en dat ze het gaan evalueren en bespreken met de fabrikant. Hoop dat de verhoging heel hard gaat helpen voor je, denk aan je! Ik heb ook wel eens het idee dat er meer is dan de pech en gelukfactor. Neem nu vriendlief, zaad is slecht maar hoe dat kan wordt ook niet uitgezocht, er is binnen mmm land best nog veel onwetendheid en er kan meer uitgezocht worden. Ben wel eens bang dat er over een paar jaar veel meer mogelijk is maar dat het voor ons dan te laat is... Juulzon, hoe is t meid? Las dat jij gisteren in de buurt van dordt reed, volgens mij wonen we bij elkaar in de buurt sterkte in ieder geval met de verwerking van deze domper @all: morgen punctie, ben heel bang en onzeker dat we geen bevruchting hebben maar meer dan het afwachten kan ik nu niet, laat het lot het maar bepalen!
Amy, heel veel succes morgen! En wat je zegt, kwaliteit is zeker veel belangrijker dan kwantiteit. Al was de kwaliteit bij ons de tweede poging echt belabberd en toen hadden we ook belachelijk weinig eitjes
Hey meiden, even Ego: Hier eindelijk eens positief nieuws: vandaag de punctie gehad en er waren ineens 8 eitjes! En, we hebben net de digi-poli gecheckt en ze waren ook nog eens alle 8 goed genoeg om te injecteren. Nu is het eigenlijk nog beter dan de keer hiervoor: toen hadden we 10 eitjes maar er waren uiteindelijk maar 7 goed genoeg om te injecteren. Gek he, hoe het allemaal kan lopen! We waren erg zenuwachtig vanochtend, hebben getwijfeld of we niet een hotel moesten nemen naar Nijmegen maar besloten toch extreem vroeg te vertrekken zodat we voor de files uitreden. Zo gezegd, zo gedaan: alles ging goed op de heenweg en toen tijdens de terugweg....auto sloeg op de snelweg af en daar stond ik ineens, op de vluchtstrook net nadat ik een punctie had gehad: wordt je niet blij van en het enige wat ik dacht was 'wat ben ik blij dat dit niet op de heenweg is gebeurd' We zijn weggesleept en vervolgens na anderhalf uur wachten bleek dat de brandstofmeter waarschijnlijk stuk is en we dus dachten dat we nog benzine hadden maar dit niet meer het geval was.... Nu zit ik lekker thuis, bij te komen en voor even blij te zijn met goed nieuws. Donderdag horen we de bevruchting dus dat is wel weer even een nagelbijtmoment maar we wachten het af!
Wat een goed nieuws Amy! 8 eitjes, dat is een heel mooi aantal. Ik duim voor hele mooie bevruchtingen! Rust nu maar lekker uit en geniet van het goede nieuws.
Thanxs Sassie en nu maar hopen en duimen dat deze positieve vibe over gaat slaan op ons allemaal en dus ook over jouw a.s. vrijdag Ik ga duimen!!!