Goed nieuws voor amy. Lees wel mee. Gisteren heel verhaal getypt, was het ineens weer weg. Zal vd week nog poging doen, maar nu weinig tijd door allerlei afspraken
Hoe is het met de dames hier? Ik heb paar vrij drukke dagen gehad en nog voor de boeg. Is op mijn werk weer even druk. Maar kan zo weer over zijn
Saskia: hoe is het vandaag gegaan? Ik heb aan je gedacht! Ik hoop zo voor je dat het hetzelfde gaat als bij mij, dat verdien je!!! Zonnetje: hoe is het met jou? 2012 wordt jouw jaar he meis? Guppie, ik denk aan je en hoop op een mooie resultaat!!! Juulzon, voor jou geld hetzelfde, ik hoop dat je straks dubbel beloond wordt voor het feit dat deze poging niet zo heeft mogen zijn. @all; vandaag terugplaatsing van 2 toppertjes! Geen cryo's maar het is goed zo, vorige week dachten we er nog aan te stoppen en nu hebben we dit resultaat en dus een optimale kans. Meer kunnen we niet doen al blijf ik reëel, het kan echt nog alle kanten op!
@ Amy, heb je vandaag een tp gehad? Verder even ego. Het was vandaag een heel stuk beter. De ophoging van de hormonen heeft letterlijk zijn vruchten afgeworpen. Er was 1 hele grote van 23 maar die moeten we waarschijnlijk laten gaan en doet niet mee met de punctie. Verder zaten er nog een aantal tussen de 16 en 20. De professor wil nog even door laten spuiten met 300 en dan zondag weer een fm. Waarschijnlijk dinsdag de punctie en ze verwachtte wel dat er een tiental follikels aangeprikt zouden kunnen worden Baarmoederslijmvlies was ook ruim 10 mm, dus ook heel goed. Yes yes yes, het gaat de goede kant op! En wat een verschil weer met hoe het bij ons in NL ging. Daar moest ik gewoon stug door blijven spuiten met 150 terwijl ik nauwelijks reageerde. Toen de grootste 19 was, werd de punctie ingepland terwijl de rest nog klein was. Het resultaat was dat er maar 2 rijpe eicellen gevonden werden. En toen werd mij gezegd dat het niet anders kon omdat ze die grotere wel aan moesten prikken.
Ik heb toen bij mijn punctie ook 1 of 2 grote moeten opofferen, zodat de kleine door konden groeien. Door de deca vindt er geen eisprong plaats, dus kan het geen kwaad. Maar klinkt goed saskia. Fijn dat je nu wel goed resultaat hebt. En voor amy draaien de duimen weer. Hoop op een mooi plakbeebje(s) voor je. Hier verder weinig te melden. Ben over de ergste teleurstelling wel weer heen, maar de angst blijft dat ik nooit moeder wordt. Mede omdat mijn man niet volledig achter de mmm staat en hij ooit heeft gezegd niet nog een punctie te willen doen. Hij is na 3 jaar mmm het een beetje zat en heeft er geen vertrouwen meer in. Alleen ik wil dat eigenlijk wel. Maar die discussie begin ik wel als de laatste cryo ook niks wordt. Ik ga me nu eerst even op mijn huis richten. Deze maand krijg ik de sleutel namelijk.
Ik vond het wel een beetje eng, omdat ik maar 7 dagen deca heb hoeven spuiten en nu dus al een week geen deca meer spuit. Maar ze zullen het in Gent wel weten denk ik dan maar.
Dat weet ik dan eigenlijk niet Saskia. Maar ik ga er ook vanuit dat Gent het weet. Heb je dat niet gevraagd?
Zwaar is dat Zonnetje, om daar over na te denken. Daar heb ik ook veel last van. Vooral als ik teleurgesteld ben, net als afgelopen maandag. Mijn hoofd maakt dan overuren. Ben dan ook mijn hele toekomst vooruit aan het plannen terwijl dat gewoon niet kan. Ik vind het moeilijk om positief te blijven. Nu ben ik dat wel weer, maar dat kan zomaar weer omslaan bij een tegenslag. Tot nu toe zitten manlief en ik op 1 lijn, maar of dat zo blijft is ook maar de vraag natuurlijk. We zijn nu allebei een beetje aan het afwachten hoe deze poging verloopt en als die mislukt dan beslissen we naar aanleiding van het evaluatiegesprek wat we doen. En ik hoop dat we daar dan allebei hetzelfde over denken. Heel veel succes met je huis.
Nee, want in Gent zijn ze bekend met dit korte schema. Dat doen ze in bijna alle gevallen. Dus daarom ben ik er eigenlijk zomaar vanuit gegaan dat het wel goed zit. Ik ben eigenlijk altijd te goed van vertrouwen en vraag nooit zoveel Niet zo handig misschien.
Hier zitten we al langer niet op 1 lijn wat betreft de mmm. De rest gelukkig wel hoor. Anders waren we vast niet meer bij elkaar geweest. Hebben al vele discussies gehad over de mmm. En heb ook vooral die buien na een mislukte poging. Merkte dat ik toen ik met de poging bezig was weer heel positief was. En ik denk soms ook wel aan het verder plannen van de toekomst en heb er soms wel vrede mee dan. Maar diep in mijn hart wil ik eigenlijk de kans van nog een punctie ook benutten. En denk dat ik er geen vrede mee kan hebben als er nog kansen zijn en we stoppen. Moet er wel bij zeggen dat mijn man niks op heeft met doktoren, tandartsen enz. Maar ach, stop het meestal maar weg, kost zoveel energie allemaal die ik zo graag voor andere dingen wil gebruiken. Maar helaas komen de emoties soms zomaar de kop op steken. Aankomende dagen zal voor mij vooral bestaan uit werken. Dus even genoeg afleiding. En ik ben ook niet zo van het vragen hoor, ga er ook altijd van uit dat de artsen het wel weten.
Het is ook zoiets heftigs en ingrijpends dat het heel goed voor te stellen is dat je niet op 1 lijn zit. Het is voor jullie alleen wel heel erg vervelend. Want het is niet iets waar je heel makkelijk vrede mee sluit. Het is nogal wat als je je hele leven afvraagt "wat als". Dat is best wel een opoffering. Maar wat je ook zegt, het heeft geen nut om daar nu energie in te steken. Eerst maar eens afwachten wat dat ene cryootje nog gaat doen. Is dit jullie tweede volledige poging?
Nee, is pas de 1ste. Maar zie het soms ook als laatste. Ben hier aangehaakt, omdat ik vele bekenden zag en ik dus soms ook het gevoel heb dat het de laatste kan zijn. Maar wil er in ieder geval nog 1 doen. En als het dan niet gelukt is, dan stop ik er denk wel mee. Want dan ga ik er vanuit dat het ook niet meer gaat lukken. Maar heb dus al vele mislukte tp's gehad, waardoor vertrouwen stuk minder wordt. Cryo's zijn prima wordt er gezegd. En ik heb tussen de verschillende tp's regelmatig 1 maand rust genomen. Dus doe erg lang over mijn voorraadje. Maar anders trek ik het lichamelijk niet zo goed. Ik zover ik weet is bij mij alles goed, naar wat er in Nederland onderzocht is. Alleen twijfel soms over schildklier. Mijn T4 was in aug 10,5. Volgens de gyn is het prima. Maar hoor hier en daar dat het vrij laag is. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat een gyn weet hoe hoog de waardes moeten zijn om zwanger te worden. Maar is niet niks nee. En man weet ook wel dat ik wel door wil hoor. Beide vermijden we het om te bespreken. Hoewel ik wel regelmatig zeg dat ik hoop dat het ooit gaat lukken. Stille hint. En tegen die tijd zal ik wel vertellen hoe het voor mij voelt als we stoppen. En ja, dan zien we wel wat er gaat gebeuren. Maar denk dat ik nu pas in feb verder ga. Dan kan ik eerst deel van mijn huis op orde brengen. Vind ik ook belangrijk. Ben nu ook al beetje aan het denken wat ik allemaal met mijn nieuwe huis wil. Maar wil nog niet echt concreet worden. Richt daar mijn aandacht op. En op dit moment ook op een surprise die ik moet maken wat niet wil lukken. Ben beetje laat begonnen dit jaar.
Dat voelt dat inderdaad niet als de eerste poging. En dat je hier aangesloten bent, is helemaal niet erg. Alleen maar gezellig Ik hoop dat je gewoon voor die tweede zwanger bent. Maar ik snap dat je het eng vindt om daar echt op te hopen. Zeker omdat het al zo vaak mislukt is. Je gaat je toch afvragen waarom het mislukt elke keer. Maar toch kan het ook vette pech zijn. En van schildklierwaardes heb ik echt geen verstand eerlijk gezegd. Ik weet ook alleen maar dat die van mij perfect was, maar hoe hoog weet ik niet.
Amy, gefeliciteerd met je twee toppertjes! Ik hoop dat jij dan nu over twee weken voor wat positief nieuws gaat zorgen hier....!!
Voelt zeker niet meer als 1ste poging inderdaad. En voor de icsi heb ik ook al 6x iui gedaan. Waarvan 2x er wel te weinig zaad was voor iui. (2e en 6e) Vindt het hier verder inderdaad gezellig, anders blijf ik niet schrijven. En mijn duimen draaien voor de dames die het nodig hebben Ik ga maar eens werken. En hopelijk waai ik niet weg. Staat hier een flinke storm.
Saskia, wat goeeeeeeeeeeddddddd!!!!!!!!!!!!!! Wat fijn! Super! Nu maar op naar die mooie eitjes, bevruchtingen en positieve testen! Zonnetje, wat moeilijk dat jullie anders in de mmm staan; ik kan mij heel goed voorstellen dat je alle kansen wilt benutten die je aangeboden krijgt maar ik begrijp je man ook. Het is zo'n belastend traject en het ligt er echt aan hoe sterk je wens is en dan dus hoever je gaat: staat tegenover dat ik vind dat je soms middenin de mmm niet meer weet hoe sterk de wens eigenlijk is, je gaat gewoon door als een trein die nooit stil staat. Ik hoop dat je de discussie samen niet hoeft te voeren, leven in het moment is het enige wat je kan doen maar dat is o zo moeilijk! Sonne, thanxs meid!!! Hoe is het met jou?!?! @all; de zenuwen beginnen nu al te komen haha, ik heb erg last gehad van mijn darmen en ben gelijk bang dat dit slecht is voor de emmies...ik sta er dit keer voor het eerst redelijk positief in: we hebben twee topembryo's teruggeplaatst gekregen, vorige keer ben ik zwanger geworden van twee matige embryo's maar goed, ik ben natuurlijk ook hartstikke reëel, het kan net zo goed keihard mislukken en dat maakt het zo moeilijk brrr...! Fijne dag meiden, wij gaan op naar sinterklaas!