IVF/ICSI, wie heeft er ook 2 of meer pogingen al achter de rug?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Saskia1984, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik snap de gedachte van mijn man ook hoor. Heb soms zelf ook wel van zou ik stoppen. Maar dan weet ik ook dat bij mij de wens vrij groot is. Dus ik denk er wel echt over na. En neem ook tijd voor andere dingen tegenwoordig.
    Man staat ook niet open voor adoptie. Dus dan wordt het voor mij dus gewoon echt kinderloos blijven.

@amy; ik snap je zenuwen heel goed. Is toch de laatste betaalde poging die jullie hebben. Volgens mij kan het rommelen van de darmen verder geen kwaad hoor.
    Ik blijf duimen voor je en een fijne sinterklaas.

@saskia: wanneer moest jij nu weer naar zkhs toe?

@guppie; hoe is het bij jou?

@juulzon: hoe is het met juulzon?

Zo, ik ga zo maar weer werken en vanmiddag nog sinterklaas vieren. En als ik thuis kom is de dag voorbij en kan ik mijn bedje in.

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Updeet!! Net terug van de echo van een knappe dokter ;) Misschien weet Juulzon wel wie ik bedoel hahaha!
    Niet meer zo'n explosieve groei, de grotere staan wat stil. Maar er zijn nu ook weer wat kleinere van zo'n 14 à 15 mm. Die willen ze eigenlijk ook mee laten doen als het kan. Dus mag ik nog doorspuiten en dinsdag weer een echo. Ik zat nu zowaar op 14 follikels :$ Maar 2 moeten we waarschijnlijk laten gaan omdat ze wel erg groot zijn. Van de overige 12 zitten er nog wat kleinere bij die hopelijk nog ff een groeispurt maken.
    Als ik 12 follikels over ga houden dan ben ik zooooo blij!!! Zo'n score heb ik niet eerder gehad. Ze gingen in NL veel te snel over op een punctie bij mij!!! Nu ben ik daar wel een beetje boos over... maar daar heb ik niks aan en ik ben vooral blij dat ik overgestapt ben naar Gent.

Fijne sinterklaas voor degene die daar iets aan doen. Ik persoonlijk vind het de zwaarste happening van het jaar als ongewenst kinderloze. Ik zou zo graag sinterklaas vieren met mijn kindje(s) omdat ik het een geweldig feestje vind. Maar dit jaar doe ik het gewoon nog gezellig met mijn nichtjes van 7 en 3 :)

Dikke knuf voor Amy voor de hele begrijpelijke zenuwen. Ik zou van 2 toppertjes ook heel veel verwachten terwijl het niet alles hoeft te zeggen. En dat maakt dan weer onzeker omdat je bang bent voor die enorme teleurstelling.

Ook een dikke knuf voor zonnetje, het valt niet mee allemaal en de gedachte om kinderloos door het leven te gaan is verschrikkelijk. Heb er zelf ook vaak last van.

3. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    dat klinkt goed saskia. Waarom wachte ze bij jou in nederland niet wat langer dan? Hier wel die ervaring dat ze de grote opofferen voor de kleine door te laten groeien. Zo een mooie score zijn voor je. Alleen kost beetje tijd helaas voordat de rest meedoet.

Ik vind sinterklaas ook wel even slikken hoor. Hier in de familie van mijn kant nog geen kleine kinderen, maar die zullen er ongetwijfeld ooit komen. Gezien ik zelf uit een vrij groot gezin kom.
    Was wel gezellig, maar is inderdaad elk jaar weer slikken. Ook met de intocht van sinterklaas. Ik hoop al jaren daar te kunnen gaan staan met ons kindje. Help nu vaak mee bij de intocht. Vraag me soms wel af waarom ik het mezelf dan aandoe, maar aan de andere kant vind ik het ook wel leuk om te helpen.
    Schoonfamilie viert meer kerst, daar wel een neefje en zwager en schoonzus vertelde pas dat ze over een 2e aan het denken zijn. Vond ik ook wel even moeilijk. Gezien ik al langer voor de 1ste bezig ben.
    Vind ik ook moeilijk als alle aandacht met kerst naar neefje gaat. Heb dan altijd het gevoel er een beetje buiten te vallen. Gaat tegenwoordig gelukkig wel beter dan 2 jaar geleden.

Maar sinterklaas is weer voorbij voor mij dit jaar. Vanavond mag ik werken op sinterklaasavond.

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Heel herkenbaar weer. Ik vind dat soort dingen ook onwijs moeilijk. Maar gister was het wel weer schitterend om mijn nichtjes helemaal hyper te zien rondspringen met alle cadeautjes. Daar kan ik dan wel heel erg van genieten. Maar ik wil ook zo graag, en dat doet pijn :( Heel dubbel gevoel dus.

Ik weet niet waarom ze bij mij in NL zo snel overgingen tot een punctie. Kwam ze beter uit denk ik ;)
    Ik heb beide keren 13 dagen met gonal 150 gespoten.
    Nu spuit ik al 15 dagen met gonal, eerst 8 dagen met 225 en nu al een week met 300. Een heel verschil dus. Het duurt nu wel lang, maar er zitten er een stuk meer dan vorige week. Ik ben benieuwd hoe het er morgen uitziet en of er dan eindelijk een punctie ingepland gaat worden. Zou ik wel fijn vinden, want ik heb best wel een grote druk op mijn onderbuik nu.

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hoop het voor je dat er datum geprikt gaat worden. Ik had er toen ook 12 en buik was net een ballon. Spijkerbroek kon amper dicht de dagen voor punctie.
    Maar is wel heel verschil inderdaad.
    Nu neefje ouder wordt gaat het wel beter. Is ook leuk om te zien hoe kinderen reageren. Maar is inderdaad dubbel.

Ik ga maar eens op pad. Hoop dat weer nog mee valt. Heb net al hagel gezien. Moet tot uurtje of 11, dus nog even te gaan.

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Werk ze, Zonnetje!

En mijn buik is nu ook een aardig balonnetje inderdaad. Ik zit ook met mijn broek open hahaha! Morgen maar een legging en een jurkje want een broek is gewoon te pijnlijk.

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden,

Sas vindt je het goed als ik ook meelees en schrijf
    Vandaag echo in gent gehad. De s en de knappertttt
    Had 15 eitjes tussen de 17 en 18 mm en nog kleinere maar die telde ze niet. do terug en waarschijnlijk za of zo punctie. we gaan de laatste poging voor icsi vorige keer ivf 16 eitjes maar 4 bevruchtingen

Hoe gaat het verder?

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hee Angelica,

Natuurlijk vind ik het goed als je meeleest en meeschrijft! Leuk om jou weer voorbij te zien komen. Al had ik je natuurlijk veel liever in een leuker topic voorbij zien komen :(
    Het zit je ook nog steeds niet mee hè?!
    15 eitjes is een mooie score. Hopelijk met icsi veel meer bevruchtingen!
    We gaan aardig gelijkop. Ik krijg morgen een echo en ik verwacht donderdag of zaterdag de punctie.

Met de knapperd bedoel je de assistent van prof de s? Die met de bril?
    Ik had gister een echo van een andere dokter die ik wel vaker rond heb zien lopen. Zonder bril en donkerblond haar, out of bed-kapsel. Waaaah, dat vind ik een lekker ding zeg! Als ik dan toch genant moet gaan liggen, dan maar liever met een knappe dokter hahahaha!

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    nee, niet met die bril.... de knappert is nog geen arts. de s zit vol dus ik vroeg of ik hem mocht hebben had ik de vorige keer ook maar dat mocht niet deze keer

Hoe gaat het verder met jou

10. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom Angelica!

Saskia, klinkt goed allemaal joh, duimen voor mooie eitjes, mooie bevruchtingen en mooie emmies! Fijn dat je gevoel bij Gent zo goed is. Bij ons in Nijmegen spuiten ze ook nog wel bij, ze hebben er bij mij over getwijfeld maar omdat er geen kleintjes leken te zijn en de 6 follikels destijds goed groeiden hebben ze er niet voor gekozen, kon ik mij ook wel in vinden. Succes vandaag, donderdag dan ws. de punctie denk ik, spannend!

Hier alles goed, ik ben mijzelf wel compleet gek aan het maken. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het niet gelukt is, ik weet het, dat kan helemaal nog niet op dag 4, zucht....ik maak mijzelf zo gek, wil mijzelf enorm behoeden voor teleurstellingen en ben zo bang voor volgende week...we shall see, meer kunnen we niet doen:)

11. Guppie77

Guppie77 Lid

4 apr 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    ……..en ook ivf poging nr. 3 is mislukt…….

Ik hoop met heel mijn hart dat jullie zoveel meer “geluk” (k*t woord trouwens) zullen hebben bij jullie derde poging (Amy, Saskia en Angelica (welkom trouwens)), vierde poging take two (Juulzon) of zoveelste cryo poging (Zonnetje) en alle andere mmmmeisjes!!!!!!!!!!!!

Ben er nu even helemaal klaar mee.

12. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh Guppie meis, wat een intens verdriet voor jullie...:( Ik kan mij zo goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Wij hebben besloten dat, wanneer dit niet gaat lukken, we misschien wel een jaar rust gaan nemen of uberhaupt helemaal stoppen: ik word hier zo onzeker en verdrietig van, en ook van jouw bericht...

Dikke knuffel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Guppie, o meis toch :( Wat een K** bericht! Kan me voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent.
    Neem je tijd en heel erg veel sterkte samen.

@ Angelica, naar omstedigheden gaat het wel goed. Word wel onzeker van het poging 3 gevoel maar we slaan ons er wel doorheen.

@ Amy, ik snap je gekmakerij heel goed hoor. Ik doe dat nu al hahaha!

Donderdag is de punctie! Er lagen 15 follikels, maar ze zijn niet allemaal bruikbaar ivm de grootte. Het zullen tussen de 10 en 12 follikels zijn die meedoen waarschijnlijk. Helemaal blij mee :D

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    oh wat goed zeg, bij mij is dat altijd goed geweest alleen bij beide pogingen hele slechte bevruchtingen, daarom icsi

Kreeg van de week de factuur van ivf2 JEEEEEEEEZ ik schrok gelukkig kunnen we die doorsturen

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Dat snap ik. Eigenlijk weet ik niet wat ik moet zeggenMEGA KNUFFEL

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Even ego. De punctie zit erop.

Ik heb maar liefst 17 eicellen geoogst!!! :$ :D
    Ben zo trots op Saslijf!!!
    Morgen tussen 11 en 12 mag ik bellen voor het aantal bevruchtingen. Er zijn ook een aantal kleintjes aangeprikt die mogelijk niet rijp zijn dus ik moest er wel rekening mee houden dat het aantal bevruchtingen wat lager uit zou vallen. Maar dat is compleet normaal bij zo'n groot aantal (mijn god, ik val ineens onder een groot aantal!).
    Nu lekker filmpje kijken met Sasman en rustig aan doen, want buikje is wel erg gevoelig.

17. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    SUPER Sas!!!! Nu maar even bijkomen, ik weet namelijk nog dat ik best last had van de punctie toen ik 18 eicellen had, en nu op naar superbevruchtingen en cryo's!!!!!!!!!!! :)

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Cryo's, wat zou dat gaaf zijn zeg! Hebben we nog nooit gehad namelijk. Durf er niet op te hopen, alleen maar van te dromen.

19. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    En gelukkig hebben we vaak genoeg ervaren dat dromen uitkomen, nu is het jullie beurt;)

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hoe is het met de zenuwen, Amy?

Deel Deze Pagina