IVF/ICSI, wie heeft er ook 2 of meer pogingen al achter de rug?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Saskia1984, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het gaat sassie, ik heb er niet zo'n goed gevoel over. Ik voel met momenten ongi krampen en daar word ik niet blij van. Ik ben de afgelopen dagen behoorlijk depri geweest. Vervolgens leuke perspectieven in de korte toekomst gepland (heerlijke kerst met lekkere borreltjes, weekend duitsland, uitgaan met vrienden) en op lange termijn (adoptie, hondje, de reis van mijn leven: lapland!!!) en dat maakte mij weer zo blij dat ik het nu beter kan hendelen: onze weg hierna is OOK leuk:)!!!

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat is zeker ook leuk, maar die diepgewortelde wens hè... die heeft je soms zo in zijn greep.
    Ik herken het maar al te goed. En ik herken ook dat je met momenten helemaal geen vertrouwen meer hebt dat het lukt.
    Pletknuffel! Je hebt 2 toppers in je buik, en hopelijk blijft er minstens 1 voor nog zo'n 37 weken bij je in de buik.

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Amy wij zijn ook bezig met adoptie,
    ik hoop dat ongi krampen andere krampen betekenen

Sas wat goed zeg. weet je al wat?

Mijn bloedwaarde is niet goed ze zijn bang voor overstimulatie. Mijn waarde is 9300. Ik heb nergens last van.ook niet van mijn buik. Ik heb 16 grote eitjes kleintjes niet geteld

Als het morgen te hoog is gaat het niet door

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O nee toch, Angelica! Ik hoop dat je bloedwaarde morgen beter is! Wat moet het zijn om het door te laten gaan?

5. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hallo dames, ik heb afgelopen dagen hier even snel meegelezen. Heb een drukke week gehad op mijn werk, dus weinig gereageerd.

@saskia: het wat langer wachten heeft mooie eitjes opgeleverd. Nu op voor mooie bevruchtingen.

@amy: ik hoop dat de krampen geen ongi-krampen zijn. Wanneer mag je testen? En fijn dat je ook vrede kan hebben met de toekomst als het niet lukt.

@angelica; weer slechte bloedwaardes bij je. Hoop dat het meevalt (vorige ronde had je het toch ook al). En ik hoop dat je toch door mag gaan.

@guppie; hoe is het bij jou nu?

@juulzon: hoe is het met jou?

@ego: hier dus druk gehad met werken. Heb er 6 drukke dagen op zitten. Nu lekker 3 dagen vrij. Hier lekker bezig met kerstboom opzetten. Veder weinig te melden, gezien ik op mmm-gebied even rust heb.

Ik blijf nog even duimen voor de dames hier.

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    YES!!! 17 EICELLEN, 16 RIJP :$
    EN JAWEL...

12 EMBRYO'S!!! :D

Dit resultaat had ik niet durven hopen. Ondanks megabuikpijn voel ik me supergoed!

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Sas super goed!!!!!!!!

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik kan het bijna niet geloven :D

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is mega goed nieuws saskia. En nu nog hopen op een paar cryo's. Dan zou het helemaal mooi zijn.
    En het liefst eigenlijk meteen een plakemmy.

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wow Zonnetje, wat zou dat geweldig zijn...

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wanneer heb je de tp en wanneer hoor je of er cryo's zijn?

Zou een mooi kerstcadeautje zijn dan

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Zondag hebben we de tp. Dan horen we ook wat de kwaliteit is. Daar ben ik het meest bang voor. Ze bevruchten wel elke keer bij ons, maar die kwaliteit laat te wensen over. Maar misschien omdat de eitjes nu rijper zijn dat het beter is... dat hoop ik!
    De eerste keer 7 uit 10, maar helaas maar 1 die B-kwaliteit had. De tweede keer 2 uit 2, en 1 van B-kwaliteit en 1 D zelfs.

13. Guppie77

Guppie77 Lid

4 apr 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

@Sas; Wat een geweldig resultaat!!!!! Hier zit de plakbeeb bij en dan als bonus nog wat cryo's voor een brusje!!! Dat zou toch helemaal fantastisch zijn! Ik duim voor je!

@Amy; ook voor jou blijf ik duimen. Dat jij hier maar eens de eerste bent die de boel roze gaat kleuren!!!!

@Angelica; ik hoop dat de bloeduitslagen beter zijn en de boel niet wordt afgeblazen!

@Zonnetje; lekker even met andere dingen bezig. Wij hebben gister de kerstboom gekocht, maar halen hem pas ergens volgende week naar binnen.

@Juulzon; ook even wat afstand van hier. Begrijp ik helemaal. Hoop dat het wel goed met je gaat en je de energie voor de volgende poging kunt vinden.

@ego; natuurlijk een flinke dip (gehad), maar ik probeer ook wel weer "gewoon" door te gaan met leven. Woensdag een hele leuke workshop kerstkrans maken gedaan en dat was direct een goede afleiding!
    Deze week ook bericht gekregen dat we wonder boven wonder 1 cryo hebben!! Maar hier verwacht ik niet teveel van want van onze eerste poging hadden we er ook eentje en die heeft het ontdooi proces niet overleefd dus ......... Wanneer we deze gaan gebruiken weet ik nog niet. Dit jaar in ieder geval niet meer.

14. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sas: supergoed! Je zit in een positieve flow, die gaat gewoon 9 maanden doorzetten!!!!:) Wat krijg jij dat trouwens al snel te horen, wij horen het altijd twee dagen later!

Angelica, ach meid, ik hoop zo voor je dat de poging niet afgebroken hoeft te worden, dat zou flink balen en teleurstellend zijn!

Guppie: je dip is zo begrijpelijk; knap van je dat je je zinnen kan verzetten al zat dat natuurlijk met een dubbel gevoel zijn. Dikke knuffel! Hebben jullie erover nagedacht ooit nog een 4e icsi te willen doen? Al hoop ik natuurlijk niet dat dit nodig gaat zijn want een cryo is ook een kans he!

@all; hier gaat tie goed, ik zit raar in elkaar, i know maar ik ben er redelijk van overtuigd dat dit geen succesverhaal gaat worden en door mij in ieder geval aan die zekerheid vast te pinnen heb ik een beetje rust kunnen vinden. Ik word zò gek van tussen hoop en vrees leven dus ik heb alvast het ergste scenario bedacht en dit heb ik 'geaccepteerd' en dat voelt goed, i know, ik spoor niet;) Ik ben er wel meer en meer van overtuigd dat het hierna klaar is, wij hebben nog medicijnen liggen voor een eventuele vierde icsi maar ik heb er echt geen zin meer in: ik vind het slopend, vermoeiend en gewoon echt niet leuk meer. Het mmm-doosje in mijn hoofd gaat dan voorlopig dicht en misschien dat ik m over een jaar ofzo wel weer open, maar voorlopig niet.

Zonnetje hoe is het met jou? En Juulzon? En Vriesje? En Sonne?

Meiden succes!!!!

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Amy, zoals jij nu schrijft, zo voelde ik mij tijdens de vorige wachtweken. Ik was er ook van overtuigd dat het niet gelukt was en voor mij was het echt klaar! Maar zie mij nu, ik doe toch een derde poging... wel ruim een half jaar later. Dus even rust voor lijf en hoofd kan ook veel opleveren. Luister gewoon lekker naar jullie gevoel en als dat op dit moment "stoppen" zegt, dan kun je daar maar beter gehoor aan geven. Als je nu stopt wil het niet zeggen dat je nooit meer begint. Dus wie weet wat de toekomst brengt.
    Maar voorlopig blijf ik nog even doorduimen voor die twee toppers in je buik, want ik geloof er wél in!

In Gent mag je de dag na de punctie al bellen om te vragen hoeveel bevruchtingen er zijn. Natuurlijk moeten ze nog wel doordelen dus het kan best zijn dat er nog een aantal afvallen. Maar ik vind deze methode wel erg fijn. Vorige keren mocht ik pas op de dag van de tp bellen en dat was zo zenuwslopend omdat ik helemaal niet wist wat ik kon verwachten. Nu moet het wel heel erg gek lopen als ze allemaal stoppen met delen. Dat voelt een stuk zekerder.

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Er zitten 2 mooie 8-cellige embryo's met weinig fragmentatie in mijn buik. Ze zagen er goed uit zei de arts :)
    Er zijn er van de 12 toch nog maar 6 die goed genoeg waren voor een tp. Of er cryo's bijzitten weet ik niet, maar ik ga er maar even vanuit van niet. Ben veels te blij met deze 2 kanjers in mijn buik!

17. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Saskia, gefeliciteerd met je emmy's! Fijn dat je er twee teruggeplaatst hebt gekregen. Ik hoop op een roze kerst voor jou!!! ;)
    Amy, heb jij al duidelijkheid?
    Guppie: knuffel...

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Ik lijk wat meer te accepteren dat een biokindje er niet in zit, en het bevalt me eigenlijk wel goed om (even?) uit die MMM te zijn. Ik lees hier ook niet zo veel meer mee. Ik concentreer me echt op pleegzorg nu en dat bevalt goed. Als ik dan een topic lang zie komen over Düsseldorf oid ga ik wel gelijk weer twijfelen.... Maar ik ben zo moe van alle emoties omtrent de MMM. Pleegzorg zien we nu echt als iets positiefs in ons leven! Ik merk wel dat ik niet zo goed tegen opmerkingen kan die anderen maken: "zul je zien dat je dan nu spontaan zwanger raakt..." oid. Ik denk dat stiekem zelf ook wel eens, maar ik wil niet dat anderen dat zeggen. Die kans is bij ons namelijk echt 0,00001. En ik wil toch wel een beetje gaan accepteren dat dat kindje er niet gaat komen. Snappen jullie wat ik bedoel? Ik heb nu armen om mijn schouders nodig, geen opmerkingen dat ik nog wel zwanger zal worden. Maar goed, het zou best kunnen dat we over een aantal maanden alsnog een poging gaan doen hoor, maar dat zien we dan wel. Had vorig jaar echt het vertrouwen dat wij deze kerst en O&N met z'n 3-en zouden vieren...

18. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mag ik me hier ook melden?
    Helaas ken ik het gevoel van "met lege handen" staan maar al te goed.
    Mijn verhaal: februari 2010 gestopt met de pil. Vanaf september 2010 in de mmm vanwege slecht zaad. 3 keer IUI gehad, maar het zaad van mijn hubbie is toch te slecht. In mei 2011 gestart met ICSI, eerste ICSI terugplaatsing mislukt en maar 1 cryo. Na de terugplaatsing van de cryo heb ik een vroege miskraam gekregen. Bij ICSI 2 had ik maar 2 bevruchte eitjes, en die zijn beide terug geplaatst, maar helaas hier ook een vroege miskraam.
    En nu gaan we in 2012 aan de 3e ICSI beginnen. Deze gaan we in Düsseldorf laten doen. Hopelijk hebben we daar wel meer succes.

Is hier ook iemand die in Düsseldorf zit voor ICSI?

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Welkom Anjav. Ook nog steeds met lege handen :(
    Wat zijn jullie snel de mmm in gekomen. Hadden jullie al een vermoeden of een reden om aan te nemen dat het zaad van je man niet goed is?
    Wij zijn bij de derde icsi naar Gent gegaan. We hebben ook aan Düsseldorf gedacht. Uiteindelijk is het voor ons Gent geworden. Sowieso omdat deze poging in Gent volledig vergoed wordt en we in Düsseldorf een deel zelf moesten betalen. En ook vanwege de positieve verhalen over Gent.
    Geloof jij ook niet meer in het Nederlands beleid? Ook al kost een icsi in Gent meer dan het dubbele van een icsi in NL, wij gaan voor een eventuele vierde icsi toch echt weer naar Gent. Zo'n groot verschil! Dat zul jij in Düsseldorf ook wel ervaren.

20. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je wel Saskia!
    Wij zijn idd snel in de mmm gekomen.
    Ik had gewoon zo'n gevoel dat er iets niet goed was. Raar hè?
    Plus werk ik ook in een ziekenhuis, dus dan zijn de lijnen naar de Gynaecologie wat korter.
    Maar achteraf ben ik heel blij dat ik eerder aan de bel heb getrokken.
    Wij hebben ook nog zitten twijfelen tussen Gent en Düsseldorf ja.
    Maar Düsseldorf ligt voor ons wat dichterbij. Plus dat ik daar heel veel succesverhalen van heb gehoord.

En ik geloof helemaal niet meer in het Nederlandse beleid.
    Die 2 vroege miskramen noemen ze gewoon pech! Verder geen onderzoeken of hulp erbij ofzo.
    Ik had ook al een paar keer gevraagd of mijn dosis Gonal-F omhoog mocht (ik spoot 150), omdat er maar weinig
    follikels waren, maar hun vonden dat niet nodig. Ik had 6 follikels, en maar 4 eicellen.
    Belachelijk dus!

Ik las net dat er bij jou nu 2 embryo'tjes in je buik zitten! Spannend hoor!
    Wanneer mag je officieel testen?

Deel Deze Pagina