IVF/ICSI, wie heeft er ook 2 of meer pogingen al achter de rug?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Saskia1984, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, ik heb er geen last van hoor, maar dat is zo met alle zwangerschapsklachtjes: je kan het hebben maar het hoeft niet! Ik heb nu wel wat gevoelige borsten m.n. 's avonds maar nu veel minder, en ik zie er ook geen verandering in: dan maak ik mij helemaaaal gek pffff...

Sas, ik had ook die rugpijn vanaf wd 7/8, was er daardoor van overtuigd dat het misging, zegt dus ook niks:) maar goed, deze periode is er gewoon 1 van ondergaan, meer kan je niet... Dikke knuffel!!!

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Eigenlijk kan ik niks anders doen dan afwachten. Alles wat ik voel, kan twee kanten op dus ja ;)
    Amy, je maakt je inderdaad helemaal gek maar ik begrijp het helemaal. Ik maak mezelf nu al gek hahaha!

3. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach sassie, en ik duim zo hard voor je dat wij elkaar straxs 8 maanden lang gek mogen maken...;) denk aan je!!!

4. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, toevallig hè.
    Ik weet nog toen ik dat voelde dat ik dacht: what the f*ck?! Haha.
    Maar toen bleek het dus idd daar van te zijn.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Anja dat dacht ik ook bij de cryo's .
    Bij mijn zoontje had ik zoiets huh alle symptomen zijn anders maar dit had ik echt toen ik zwanger was.....

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Amy, dat was wel de deal hè... samen zwangeren ;)

7. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zeker weten sas, elkaar digitaal leren kennen in 2009, volgen elkaar elke keer op met alle tegenslagen, dan ben je het mij wel verplicht het ook samen af te sluiten met positief nieuws, een beebje in 2012;)!

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik hoop het echt!
    Oooo, ik wil slapen en pas vrijdagmiddag wakker worden ;)

9. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je die utro niet in hoeft te brengen, dan merk je het ook niet natuurlijk.
    Tenminste, ik zit daar niet dagelijks met mijn vinger in om te voelen, haha. :-D

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hahahaha Anja ik ook niet hoor hahahahah.
    Hier overigens gelijk gekregen, ben niet zwanger.
    Nu moet jij het doen Sas!!

11. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hèèèè nee toch ons wondertje: weet je het zeker?! Wat bale en wat verdrietig, dikke knuffel meissie!!!

12. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh meid, wat klote!!!!! :(:(:(:(:(
    Ben je ongi geworden, of heb je een testje gedaan ofzo?
    Veel sterkte!!

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Onswondertje, je gevoel zat goed :( Balen meid!!
    Dikke knuffel voor jou.

Ik kom je snel volgen ben ik bang...

14. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dikke knuffel voor ons wondertje.

En ik duim nog steeds voor saskia en anjav.

@amy: wanneer heb jij een echo? Denk dat als je eenmaal een hartje gezien hebt het echt werkelijkheid wordt.

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Saskia ik duim heeeeeeeel hard verder voor jou!

Hier en negatief testje en de voorlopers van ongi ( licht roze rood)
    Heb ook geen cryo's kreeg ik te horen.
    :(

16. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dikke knuffel ons wondertje, wat gemeen en wat een verdriet he....ik ga duimen voor de volgende poging!

Saskia, ik weet hoe overtuigd ik zelf van een mislukte poging was dus ik blijf keihard voor je duimen hoor!

@all: ik heb 11 januari pas de eerste echo pfff....hoe hou ik dat vol?! Ik heb wel gevraagd of ik door mocht gaan met de utro: ze zeiden dat als ik nog pillen heb dat het mag maar dat het wel mijzelf voor de gek houden is, de utro helpt alleen maar bij de innesteling. Ik heb nog utro tot komende zondag, dan zou ik bijna op 6 weken zitten dus dat blijf ik lekker doen:) Verder stikonzeker, denk soms dat ik mijn borsten helemaal niet meer voel en dat de blauwe aders ineens weg zijn zucht...kortom, ik maak mijzelf compleet GEK! Ga vanavond lekker even uit eten met een vriendin die ik vd adoptiebijeenkomsten ken, vind ik wel heel gezellig!

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Onswondertje, inderdaad heel oneerlijk :(

@ Amy, ik ben eigenwijs maar ik ben het ook niet eens met wat je arts zegt. Utrogestan is progesteron en dat heb je nodig als je zwanger bent. Je lichaam maakt dat zelf aan, maar door een ivf of icsi kan alles nogal in de war zijn waardoor het even kan duren voordat het lichaam doorheeft dat het extra progesteron aan moet maken. Kijk maar eens naar Bereke, zij moest zelfs meer utrogestan gaan gebruiken anders had ze haar tweeling nu niet :( Dus dat het alleen voor een innesteling is, dat is gewoonweg niet waar. :p
    Ga dus maar lekker door met die bollen :);)
    Veel plezier vanavond!

Waarom ik zeker weet dat het over is? Borsten zijn bijna niet meer gevoelig. Borsten waren gevoelig door progesteron, en aangezien ze dat nu niet meer zijn neemt progesteron dus af en dat zou bij een zwangerschap juist toenemen. Ik leef alleen nog maar op het progesteron van de utrogestan. Dus ik ben er van overtuigd dat ongi woensdag gaat beginnen.

18. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Erg lief hoor, maar waarom duim je voor mij?? hahaha, ik zit niet op een wachtbankje ofzo. Ik krijg in maart pas de intake voor ICSI 3.

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden,

Als eerste: Amy, wat een keigoed nieuws!!! Super! Werd wel tijd... Voor een positief bericht hier bedoel ik. Snap die onzekerheid maar al te goed. En wat duurt het dan nog lang tot het 11-1 is... Hoieveel weken ben je dan kan het echt niet eerder??? Pfff, spannend. We duimen voor je...

Sas, nog op het wachtbankje begrijp ik.. Hoop dat het schijn is, je slechte voorgevoel. Dat je gewoon wel zwanger blijkt. Wanneer is je officiele testdag> Gelukkig nog 1 cryo... maar, ik blijf voor je duimen meis!

Egootje: Ben even wat minder online geweest. Vooral omdat ik het erg druk heb gehad met werk. Had een interne cursus (inclusief avondprogramma) en geen tijd om online te komen. En eigenlijk ook geen energie.... Daarnaast lag ik ook vroeg op bed, voor zover dat kon, omdat ik snip en snotverkouden was... (en nog steeds!).

Op maandag 12 december - precies een week geleden - mocht ik me weer melden in Gent. Diezelfde avond kregen we, na een uitgangsecho waarop geen antrale follikels te zien waren - weer groen licht om te starten met onze volgende poging...

Even op een rijtje voor mezelf:

Poging 1 - Puregon 225, deca, 5 follikels, 3 eicellen, 1 emmy
    matig, mislukt - IVF - MCK
    Poging 2 - Menopur 150, deca, 3 follikels, 1 dominant
    escape IUI - MCK
    Poging 3 - Menopur 300, cetro, 8 folli's, 2 emmy's 7/8cellig,
    zwanger, BBZ - IVF - MCK
    Poging 4 - Menopur 300, cetro, 13 folli's, 12 eicellen, 2 emmy's
    matige kwaliteit, niet zwanger - IVF - MCK. MCK ziet
    geen toegevoegde waarde in ICSI en we stappen over
    naar Gent...
    Poging 5 - Menopur 300, deca, poging afgebroken omdat er te
    te weinig follikels groeien. Geen escape IUI omdat
    dominant ei rechts zit, geen eileider meer ivm BBZ.
    UZ Gent, prof de S.
    Poging 6 - Menopur 300, cetrotide....
    UZ Gent, prof de S.

Raar idee dat we nu alweer met de 6e poging bezig zijn... Al wordt het nu 'pas' de 4e keer punctie.

Inmiddels dus vanaf maandag 12 dec aan de Menopur en vanaf zaterdag ben ik weer uberjunk met 's ochtends een shot cetrotide en 's avonds de menopur. Morgenochtend (ga dus zo weer slapen!) hebben we de 1e echo. Het zal me benieuwen... Heb weinig hoop. Voel helemaal niets van groei ofzo, maar ach...

Vriendlief en ik hebben ons best gedaan het afgelopen weekend lekker te genieten. In elk geval goed gegeten :) en veel gewandeld door de oude straten van een oude Oost-Europese stad. Het Parijs van oost-Europa, de stad der vele torens. Heb alleen ook onwijs veel geslapen, merkte dat de vermoeidheid er goed in zat. We hebben wel veel gezien, wat geshopt (kerstcadeautjes en cadeautjes voor mijn paps en mams, die weer veel in ons huis hebben gedaan, de schatten! En voor mezelf mooie handschoenen, een boek, en wat lekkere toiletartikelen, mocht, vond ik zelf...)

Ben de komende week weer weinig online. Morgen naar Gent en en naar mijn werk en woensdag tm vrijdag ben ik voor mijn werk weer weg. Nog even druk voor de kerst. Hoop dus dat de volgende echo zaterdag is :). Of anders vrijdagmiddag... We zien het wel. Merk dat ik me er minder druk om maak... Kan dat nu wel doen, maar mijn werk gaat ook door.. Als het anders blijkt te lopen dan ik denk (denk zelf dus dat de follikels nog niet zo hard groeien. Als er meerdere groeien.... Heb ik ook een hard hoofd in), dan zien we dat dan wel weer...

Dus, zal morgen wel weer even komen updaten hoe het in Gent was!

Dikke knuff voor allemaal en tot gauw weer!!!

xxxx

PS Dank voor de lieve PB'tjes en sorry dat ik niet altijd snel / direct antwoord... Ben dus even wat minder hier, straks, vanaf de 23e in de avond weer meer...)

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Lieve Juulzon,
    Heel veel succes met de echo vandaag. Ik hoop dat er iets te zien is. Bij mij was er de eerste meting ook vrij weinig te zien en uiteindelijk is dat goed gekomen, maar helaas wil dat niks zeggen. De vorige poging is bij jou afgebroken, dus ik kan me voorstellen dat je er niet te veel van hoopt.
    Maar ik duim wel voor je :)
    Verder vind ik het fijn om te lezen dat je heerlijk even weg bent geweest en ervan hebt genoten! Dat moet ook zeker tussendoor, alleen al om het vol te kunnen houden.
    Wij gaan aanstaande vrijdag een weekje weg. Lekker wegvluchten voor de kerstdagen ;) Al komen er eerste kerstdag wel vrienden naar ons toe en tweede kerstdag de familie. Het is toch net even anders. De rest van week trekken wij ons lekker terug met zn tweetjes.
    Vrijdag krijg ik een bloedtest, maar ik weet het voor die tijd al. Ik verwacht morgen de eerste bloedvlekjes te spotten. Vandaag megahoofdpijn en dat zegt ook alweer genoeg. Nog even afwachten, want uiteraard heb ik nog wel een beetje hoop. We zullen zien...

Deel Deze Pagina