Je hoeft de medische molen natuurlijk niet volledig af te sluiten maar het kan al rust geven om te zeggen de medische molen voorlopig even de rug te keren, en wellicht in de toekomst toch weer een poging te wagen. Weer even genieten van het leven en ondertussen een heel ander pad bewandelen. Het is wel slim om idd niet bezig te zijn met de mmm tijdens de VIA, het voelde voor ons goed: de VIA voelde voor ons als positief en op de 1 of ander manier veroorzaakt het ziekenhuis altijd een negatieve flow, moet je jezelf niet aan doen in die tijd, gun jezelf ook even rust en een positieve flow Ik denk wel dat wij zouden stoppen, in ieder geval ook voorlopig. Ik heb nog wel de medicijnen bij elkaar gespaard voor een vierde poging en deze zijn houdbaar tot 2013 maar ik kan deze stress en onzekerheid niet meer hendelen. Het is gek, maar als deze zwangerschap eindigt in een miskraam dan ben ik ervan overtuigd dat de embryo's bij ons toch niet goed genoeg zijn. Voor zover ik weet is mijn lijf er klaar voor om zwanger te zijn en doet het wat het moet doen maar als het dan toch mislukt dan is er iets met de emmies...en een derde keer een miskraam kan ik geloof ik niet aan. Ik vind het nu echt heel zwaar, voel mij ook niet zwanger en ben alleen maar bang en onzeker; als het uiteindelijk resulteert in een beebje ben ik natuurlijk de gelukkigste mens op aarde maar ik ben mijzelf extreem aan het beschermen. Ik heb het ziekenhuis gebeld, mijn onzekerheid uitgelegd en toch het beetje bruinverlies en het verminderen van de symptomen en we mogen een donderdag al, ben er zò blij mee, eindelijk een beetje meer duidelijkheid: het kan een harde waarheid worden maar ook dat kan ik aan! Duim, duim, duim!
Heb je bruinverlies inmiddels? Wat fijn dat je donderdag al mag komen zeg! Ik snap wel wat je bedoelt, want ik zei vorige week nog tegen mijn moeder dat ik niet weet of ik nog wel zwanger wil zijn. Ik durf niet zwanger te worden. Veel te bang dat het me dan weer afgenomen wordt. Wat ik eerst zo graag wilde, daar zie ik nu tegenop. Het zwanger zijn. Ik wil graag een kindje en het lijkt me fantastisch als dat gemaakt is door ons twee en ik het in mijn buik mag dragen. Maar dan moet het wel goed gaan. En een zwangerschap maakt mij op het moment zo angstig, dat het meer een project geworden is.
Ik vind het ook doodeng om zwanger te zijn, genieten doe ik tot nu toe niet maar misschien dat het nog komt. Het hele romantische plaatje is er wel af en ik denk dat het nooit komt eerlijk gezegd, daar hebben we gewoon teveel voor meegemaakt. Als ik het vertel om mij heen reageert iedereen heel blij, natuurlijk ze gunnen het mij, maar ikzelf ben nog niet blij; dat moet echt nog komen. Ik had gisteren echt een beetje bruinverlies, het kan, maar bij mij was het vorige keer een voorteken dat het misging en dit met alle symptomen die minder worden baart mij zorgen. Het kan zijn dat ik mij gek maken (ben ik op de 1 of andere manier heel goed in) maar laat nu de dokter maar even uitspraak doen, ik hou je op de hoogte!
Dag lieve meiden, Heb jullie mooi geschreven dialoog hier net meegelezen. Kan me zo goed voorstellen wat jullie schrijven over VIA en het met twee dingen bezig zijn, dat dat niet goed werkt etc. En Sas, kan me voorstellen dat het dubbel is, enerzijds ben je nog jong en wil je het liefst nog een eigen poging wagen.. anderzijds, de hele MMM kost ook zoveel energie. Vind het wel mooi wat Amy ook zegt, je kunt het ook voor jullie zelf voor dit moment afsluiten (behalve die cryo van het voorjaar dan) en misschien, als je gevoel dat dan zou zeggen, het over een paar jaar toch weer oppakken.. Het blijven lastige en moeilijke keuzes die je uiteindelijk samen moet maken... Voor zowel jou als Amy heb ik veel respect en bewondering, hoe jullie dit doen. Voor ons is adoptie helaas geen optie vanuit de zijde van vriendief. Hij geeft aan dat hij dit niet zou kunnen. Het is voor hem een kindje van ons twee of niet. Eerlijk gezegd heb ik het hier best heel erg moeilijk mee. Heb zelf een tijdje ontwikkelingswerk gedaan in Afrika en gezien hoeveel kindjes er geen kansen hebben, leven in armoedige weeshuizen onder barmoedige omstandigheden. Allemaal kindjes die je zo liefde, zorg en een meer kansrijke toekomst zou kunnen geven. Daarbij is mijn vriend 40 en ik 35 en gezien de wachtlijsten etc... Voor mij is onze relatie het allerbelangrijkst, dus ik hoop en bid dat een zwangerschap er voor mij in mag gaan zitten... (mijn verslagje van vandaag overigens op mijn eigen topic). Heb zelf (toeval!) ook twee weken rondgereisd door Sri Lanka. Was twee jaar na de Tsunami die daar ook behoorlijk had huisgehouden. Vooral veel het binnenland in geweest, de mensen ontmoet, de natuur ontdekt (rubberbomen, thee plantages, tal van fruitbomen etc.). De laatste dagen ook aan het strand vertoeft, maar we hadden geen geweldig weer en zee was erg onstuimig. Maar kan me voorstellen dat jullie het land, ook met oog op mogelijk adoptiekindje, willen ontdekken! Amy, jij hebt dus heerlijk gehoneymoont op de Malediven! Heerlijk! Kan me wel voorstellen dat dat een enorm contrast is met Sri Lanka, maar het lijkt me héérlijk! Ik schrik wel van jouw bruinverlies... Dat mag niet! Hoop dat het niets is of anders dat het misschien één emmy is die loslaat en dat de andere blijft plakken... Doe je nog wel eens testjes om te zien of ze donkerder of lichter zijn? En heb je verder geen pijn? Ik ga keihard duimen dat er donderdag een sterk kloppend hartje (of 2) te zien is. Gebruik je nog utrogestan trouwens? Anyway, ik brand een kaarsje voor jouw beebje! Ga nu even ontspannen met een kopje thee. Knuffel, ook voor de rest hier die momenteel meer meelezen (zonnetje!!!) ! xxx
@ Juulzon, ik heb je stukje van vandaag gelezen. Herkenbaar wat je schrijft over de punctie in Gent. Het gaat er heel anders aan toe hè! Niet alles vond ik overigens positiever dan hier in NL. Bijvoorbeeld dat je man tegenover je zit op een afstand van zo'n 3 meter En het gedoe eromheen vind ikzelf ook onnodig eigenlijk. Maar ze zijn zo kundig, en zo lief! Toch 4 eicellen. Het is niet veel, maar het zijn er toch wel mooi 4! Ik hoop dat er mooie embryo's ontstaan. Ik duim ontzettend hard voor je! Ik vind je erg dapper. En dan ook nog eens je kerstspullen opruimen na een punctie Nu wel rustig aan doen hoor, laat je maar lekker verwennen! Wat je zegt over adoptie, maakt me zo verdrietig. En dan bedoel ik niet dat je vriend er niet positief tegenover staat, maar dat je vanwege de wachtlijsten eigenlijk al te "oud" bent. Verschrikkelijk toch eigenlijk Als ik kijk naar wat je allemaal voor je kiezen hebt gehad en je bent nog steeds sterk genoeg om door te kunnen gaan met de mmm... dat vind ik zo knap! Je bent een toppertje! En ik hoop dat je beloond wordt met een wondertje. Dat verdien je. Maar helaas weten we allemaal dat je niet altijd krijgt wat je verdient Nu bibberen tot je morgen mag bellen om te horen hoeveel bevruchtingen er zijn. En dan hopelijk nog even doorbibberen tot vrijdag om te horen hoeveel er goed doorgedeeld zijn en wat de kwaliteit is. Ik duim!!!!
Ik duim voor de dames hier. Hoop van de week even de tijd te vinden om alles te lezen. Op dit is het bij mij megadruk, dus heel weinig tijd om te lezen. Maar denk wel aan jullie. Hier vooral veel aan het werk en verbouwen. Voor aan amy, las van je bruinverlies. Hoop dat het niks betekend en fijn dat je eerder mag. En voor juulzon om mooie emmy's. Moet je hele verhaal nog lezen.
Ach Juulz, ik hoop en bid en duim ook zo hard voor je dat jij zwanger mag worden; ik hou je log in de gaten maar tot op heden nog geen nieuws gelezen en dat vind ik toch een beetje beangstigend....ik gun het jou zo! Ik kan mij voorstellen dat je het er moeilijk mee gehad hebt dat adoptie geen optie is bij jullie, zeker gezien het feit dat jij als geen ander weet hoe belangrijk het is aangezien je het met eigen ogen hebt gezien. Je moet het samen willen, maar het is zeker ook wat jij zegt, je relatie is echt belangrijker. Manlief bij mij was er ook erg sceptisch over maar is na de VIA echt om; wij hebben in het begin van de VIA ook gezegd te twijfelen en aan het eind waren we zeker van adoptie, manlief heeft de VIA echt nodig gehad. Overigens zaten er bij ons stelletjes van beiden 41 jaar, het kan dus zeker wel maar het is wel zo dat je voor minder landen in aanmerking komt en vaak voor een iets ouder kindje. Maar, het is en het blijft gewoon heel persoonlijk! Oh lieve Juulz, ik denk zo hard aan je, hoop echt dat het gaat lukken!!!!
He amy, wat een onzekerheid bah. Ik hoop dat het niks is. Sas hoe gaat? Juulz ik heb al gepost in je blog Hier bruine afscheiding ik hoop snel op rood zodat we verder kunnen zonnetje hoe is het met jou
@ Angelica, hier alles op zich prima. We zijn alles een plekje aan het geven en rust aan het proberen te vinden. De ene keer gaat dat goed, en de andere keer is het moeilijk. Het wordt ons ook niet makkelijk gemaakt. Mijn zwager is namelijk vader geworden en we zijn niet eens gebeld! Ik moest het op hyves lezen bij mijn schoonmoeder. En dat terwijl we wel gewoon contact met ze hebben. Niet een superband, maar die is er nooit geweest. Er zijn wel wat problemen geweest vorig jaar tussen ons, maar naar onze mening waren die opgelost. Hij is ook gewoon op mijn verjaardag geweest in december. Toen hij wist dat het een jongen werd, belde hij wel en nu kan hij niet eens de moeite nemen om te bellen. Van de rest van de familie horen we er ook niks over, dus officieel weten we niet eens dat we oom en tante zijn geworden. We gaan er dus ook niet heen op kraamvisite. Als we een kaartje krijgen, stuur ik gewoon een kaartje terug. Verder niks. Hoe is het met jou? Is bruin al rood inmiddels? @ Amy, succes vandaag. Laat je even iets weten? Knuf!
sas, wat een botte L zeg nou dit snap ik echt niet, sorry. Ik geef je ook groot gelijk. Die achtbaan waar je nu in zit is gewoon een dollemansrit vol met emoties. Wanneer ga je weer naar het zuiden Wij gaan langzaam er aan toegeven dat dit voor ons niet gaat werken. Ik snap mijn lichaam echt niet. ik heb er 5x aan mogen ruiken Amy succes
Angelica, 22 maart hebben we een gesprek in Gent voor de cryo. Daarna stoppen wij. We hebben besloten ons dit jaar op adoptie te richten en kijken of het bij ons past. Daarna zien we wel weer verder. Ik weet in ieder geval wel dat ik helemaal klaar ben met de mmm. Wat jij meegemaakt hebt, is ontzettend zwaar. Hoe hou je het vol meis?
hoi meiden ik kwam even gluren hier, amy ik las je onderschrift en daarna je berichtjes: hoest gegaan vandaag?!?!?! duim voor je meid!!!! xxx
Sas, we hebben onze adoptie een jaar moeten uitstellen, als je bezig bent in de mmm mag je niet verder gaan zal ik testen of ik zwanger ben. Op 12 dec hebben we de poging gestaakt, paar dagen later had ik een beetje bloedverlies, nu al een week bruin. We hebben wel onveilig gevreeen
Testen kan geen kwaad. De VIA mag wel als je bezig bent met de mmm. Als je de raadsgesprekken krijgt, moet je gestopt zijn. Wij verwachten de raadsgesprekken pas in het naseizoen, dus hebben nog wel even de tijd als we wel door zouden willen gaan. We hebben in september geloof ik een brief gestuurd dat we verder wilden gaan in het adoptietraject (we waren ook even gestopt) en in februari hebben we de VIA.
We waren uitgenodigd en toen belde mijn man en vertelde dat we bezig zijn toen moesten we het uitstellen
Hey meiden, wij hebben ook gewoon de VIA gevolgd terwijl we nog in de MMM zaten, als je wil kan je dat stukje wel weer gewoon oppakken Angelica! Saskia, ik kan mij zò goed voorstellen dat je er klaar mee bent; ik gun het jullie nogmaals zo enorm dat jullie een positief gevoel gaan krijgen bij de VIA; ik vond het onderling contact ook heel fijn met de groep, wij hadden ook echt een hele leuke en gezellige groep. Ik ben vandaag voor de echo geweest en we hebben een kloppend hartje gezien, alles was helemaal goed en het was precies op schema; een onwerkelijke ervaring moet ik eerlijk zeggen. Maar, jeetje meiden, ik vind het best moeilijk om het hier te schrijven, zeg het alsjeblieft als je niet op deze 'joehoe' berichtjes zit te wachten want ik begrijp dat echt als geen ander. Ik werd altijd een beetje down van dit soort berichtjes; ik probeer alle positieve energie met jullie te delen meiden, op wat voor manier dan ook!
amy: JOEHOE!!!!!!!!!!!!!! hahahaha ik joehoe gewoon lekker met je mee hor!!!!! wat een goed nieuws meid!!!! probeer er maar lekker van te genieten!!! hoever ben je precies?!??! xxx
Amy!!! Wat een fijn bericht!!! Is het bruinverlies inmiddels ook opgehouden? Hoe verklaarden ze het? Soort van innesteling ofzo? En op hoeveel weken zit je nu precies? Angelica, Wanneer gaan jullie weer naar Gent? En gaan jullie de opties nog met Prof de S bespreken? En hoe staan jullie tegenover alternatieven? Sas, wat een oetL is die zwager van jou. Vermoed dat het zo'n gevalletje is van dat ze het moeilijk vinden om het aan jullie te vertellen ofzo. Niet wetende dat het voor jullie nog erger is om het via via te moeten horen. Via internet notabene. Snap dat je hier geen energie aan wil verspillen en vond je opmerking die je volgens mij op het babyrinth plaatste erg mooi: "als er bij hun geen ruimte is voor ons verdriet, is er voor ons geen ruimte voor hun blijdschap". Heel herkenbaar en mooi verwoord. Zonnetje, kom jij een beetje tot rust door met je huisje bezig te zijn? Vond het zelf altijd erg dubbel niet met de MMM bezig te zijn. Enerzijds ja, geeft ruimte, anderzijds... je wil het liefst zsm verder... Knuff voor jou! En Spannende Tijden, al ongesteld??? Duurt wel lang hé?! Hier niet veel te melden. Doe rustig aan en ben erg benieuwd naar morgen (TP). xxxx
hey juulz: nog steeds niet!!!!!!!! wordt er zooooooooooo saggo van!!!!! t mag nou wel eens hor!!! wil verder!!!! mn collega zei vandaag nog,..stel je voor dat het helemaal niet komt ,...en je zwanger bent! maar die kans is heeeeeeeeeeeeeeeeel erg klein en merk daar niets van dus das eigenlijk wel uitgesloten! maar ben t wel zat nu! had ik andere topic al gezegd: heb de assistent van de gyn gesproken en wachten t tot maandag af! ben ik het dan NOG niet, dan gaan we t ff met gyn bespreken en misschien door echo ff kijken waar in mn cyclus ik ongeveer zit. (want wil niet aan de kuur en na 14dagen ongi worden , als het er met dag of 3 vanzelf aan zit te komen) en misschien aan de opwekkuur! maar dus ff afwachten tot maandag! jij morgen de tp!!!!!!!! spannend hor!!!!! had je al uitslag over hoeveel bevrucht en hoelaat je moet?!?! mijn duimen gaan voor je draaien skattie!!!! succes!!!!!
AMY hier ook JOEHOEEEEEEEEEEE wat geweldig ga vanavond even testen, maar denk van niet hoor Juulz ik duim voor je Ik wacht op ongi dan aan de pil 3 weken en dan verder met icsi