IVF/ICSI, wie heeft er ook 2 of meer pogingen al achter de rug?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Saskia1984, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Oke, ben benieuwd. Wie weet zijn de eitjes gewoon niet gesprongen en daarom geen ongi.
    Balen dat je er niet doorkomt angelica. Vind ik altijd erg vervelend.

Hier ook niet zo bezig met zwanger worden, maar wel druk met andere dingen. Vandaar dat ik hier ook weinig kom. Ben afgelopen tijd weinig thuis geweest en daardoor weinig online.

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik kom er ook altijd heel moeilijk door in Gent, af en toe heel erg irritant!

3. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Logisch dat jullie allemaal even minder op ZP zitten: wanneer je niet actief bezig bent heeft het niet altijd een toegevoegde waarde je hier ook nog eens gek te laten maken met al die verhalen.

Hoe is het nu met jou Sas? Kan je alles een beetje in perspectief plaatsen? Bijna de VIA he? Zin in? Wij maakten er op die vrijdagen echt samen altijd een feestje van hoor! Zit jij overigens ook op de vrijdagen? Spannend!!!

Jeetje Angelica grrrrr........frustrerend! Kom op met die ongi, dan kan je door!!!

@all: ik heb vanavond pas mijn echo, bij de VK. Ik ben weer stikzenuwflappig maar ja, nog even nagelbijten en dan weten we meer, lief dat jullie eraan denken!

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Amy, duim keihard voor een mooie echo!!! Laat je het even weten?

xxxx

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Spannend Amy, heel veel succes vanavond!

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. We zijn er allebei nog steeds wel van overtuigd dat de mmm klaar is voor ons. Wie weet verandert het nog, maar voor nu voelt het fijn. Klinkt misschien gek, maar het is wel zo.
    Inderdaad bijna de VIA, en ook op vrijdag ja :) We proberen de rest van de vrijdag vrij te houden, maar met een eigen zaak is dat wel lastig. De eerste bijeenkomst gaan we dat zeker doen, zodat we lekker kunnen lunchen en kunnen praten over onze ervaringen. Ben heel benieuwd en ik heb er zeker ook zin in.

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Klinkt wel als een Vrij-Dag Sas. Kan me voorstellen dat het ook wel weer energie geeft, om met dit 'nieuwe' traject bezig te zijn. Hebben jullie samen een eigen zaak?

Had Prof de S gemaild en we kunnen ma.30-01 terecht! Om 18u, dat wel... Maar maakt mij niet uit, neem die dinsdag dan gewoon vrij ;). Alleen zegt vriendlief dat-ie niet kan... Nou, dan ga ik mooi alleen! (al ben ik een beetje boos omdat hij niet kan vanwegen een belangrijk werkoverleg... wat er iedere week is... Nou, de prof heeft er niet iedere week tijd voor ons en heb gezegd dat voor mij ons beebje veel belangrijker is... En nu is meneer stil... Ben misschien een beetje bitchy maar dat mag als je poging numero zoveel mislukt is toch?!!)

Anyway, ben ondnks de teleurstelling blij dat we in elk geval gauw met de prof ons vervolgstrijdplan kunnen maken.... Misschien dan na de komende ongie (deze moet nog doorbreken hoor) een cryo-ronde, al weet ik nog niet hoe dat eruit gaat zien!

Zonnetje, hoe gaat het in het huisje? Fijn dat vriendlief toch nog wel over de kamertjes nadenkt... Zijn manier zullen we maar zeggen!

Amy, hoe was het????

xxxx

Amy, hoe was het?

7. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even snel ego via de iphone voor het slapen gaan: alles was goed....wat ben ik toch een paniekzaaier he? Zucht...sorry als jullie af en toe een beetje gek worden van mij pessimisme om uiteindelijk elke keer een mooie uitslag te krijgen *schaaaam*.....

Truste!!!

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Amy, weet zeker dat ik net als jij zal zijn. Omdat je weet wat voor een pijn het doet om van de Roze Wolk te donderen. Omdat je onzeker bent, omdat je weet wat er mis kan gaan .

Maar ik zeg: BANNER AANPASSEN!!! Hoeveel weken ben je nu? Wil gewoon een mooie, trotse banner zien bij je. Wanneer is de volgende controle?

xxx voor allemaal!

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat fijn Amy! Ik wil ook een mooie banner zien :D
    En ik snap je onzekerheid volkomen en ik vind dat je dat ook gewoon moet uiten. Daarvoor is een topic meid!

10. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden, wat zijn jullie toch lief:) Ik heb er, en dat meen ik echt, enorm respect voor dat jullie zo enthousiast voor mij kunnen zijn. Temeer omdat ik weet dat ik zelf altijd enorm veel moeite had daarmee, ligt aan mij i know, hele slechte eigenschap; des te meer kan ik respect hebben voor meiden die daar over heen kunnen stappen: dikke knuffel voor jullie!

Juulz, jij hebt nu 30 januari de afspraak bij dr. S? Ga je dan het cryo-plan bespreken of moet je dat eerder oppakken? Hoeveel daadwerkelijke ICSI-IVF kansen heb jij nu gehad? Ik blijf de mmm zo'n gemeen proces vinden. Van de week vertelde een vriendin van mij dat ze inmiddels 12 weken zwanger is, en ik vond het heel gek te merken bij mijzelf dat ik er een klein beetje moeite mee had. Ik heb altijd moeite gehad met zwangere vriendinnen maar je zou denken 'wat zeur je nou, je bent het nu zelf ook' maar wat mij pijn deed is dat wij deze strijd al jaren voeren en en zij binnen een paar maanden zwanger is. Het hele romantische zwanger worden is ons ontnomen en sommige van ons hebben het tot nu toe helemaal niet mee mogen maken en dat maakt mij dan zo boos, ik vind het dan zo oneerlijk. Stom he? Ik kan er helemaal niks mee maar ja...

Sas: ik gun jouw zo enorm de positieve flow. Adoptie is een mooie weg, het is een hele andere weg om een gezinnetje te vormen maar zo mooi. En lekker dat jullie samen de eerste vrijdag in ieder geval tijd hebben genomen om samen na te praten, de VIA geeft zoveel indrukken. Wij hadden nog een rit van anderhalfuur heen en terug naar Eindhoven en dan hadden we altijd wat te bespreken, of we stopten halverwege lekker bij het bos om te wandelen en te lunchen, het was echt een fijne tijd:)

Angelica, inmiddels ongi? Laat het nu maar doorzetten!

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Juulzon, ik las in je topic inderdaad dat je al zo snel terecht kunt. Fijn!!
    Tis maar goed dat ik geen haast heb, want mij laten ze gewoon 2,5 maand wachten ;)
    Maar goed, ik ben wel heel erg blij dat je meteen door kan!
    We hebben inderdaad samen een eigen zaak. Maar Sasman doet het harde werk ;)
    Ik werk achter de schermen mee, maar zit meer op mijn luie reet hahahaha!
    Sasman heeft de eigen zaak nu ruim 5 jaar en ik ben vorig jaar bijgesprongen. Toen heb ik mijn baan opgezegd, eigenlijk voornamelijk omdat ik echt even rust nodig had. Op die manier kon ik wel werken in de eigen zaak, en verder rustig aan thuis mijn ding doen. Ik ben heel blij dat het op die manier kon, want stoppen met werken heeft me veel rust gegeven. Zeker toen we besloten naar Gent over te stappen. Geen gezeur meer op mijn werk, en gewoon mijn eigen plan trekken.

@ Amy, je banner is prachtig! En 9 weken alweer... gaat toch best snel!

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zeker mooi banner Amy, dat staat goed!!! En nu groeien met die buik. Herken in je woorden wat Maartje84 ook verwoordde en nog steeds wel zo voelt. Het hele ontspannen zwanger worden en daarmee ook het ontspannen DURVEN en KUNNEN genieten zit er voor ons niet. Zal er ook niet inzitten, helemaal niet de 1e 12weken en daarna zal het ook van controle tot controle zijn.
    Vind dat je het mooi verwoordt.
    Wat ik merk wat ik zo fijn en lief vind, is dat just MMM-meiden die zwanger zijn geraakt, ons 'de nog strijdenden' volgen en steunen en dat blijven doen. Al zijn ze zelf bezig met de kinderwagens en de kinderkamer. Toch blijven meeleven en meebalen en vooral meehopen en bemoedigende woorden uitspreken. Dat vind ik fijn. Dus blijf dat maar doen, voelen we ons iets minder verloren... Want merk ook vaak - nu ga ik vast als oude cynische muts klinken - dat meiden die dan net mee komen kletsen ook weer zo weg zijn, omdat het de 1e poging raak is. Er zijn er nog maar weinig die ik van den beginne af aan ken en in hetzelfde schuitje zitten. Gelukkig ook maar, want dat betekent ook weer dat het merendeel zwanger wordt (*maar waarom wij achterblijvers nu niet eens een keer*). Kijk ik naar oude topics waar ik ooit schreef, zoals het clomid-topic, zie ik dat er meiden zijn a die alweer over de helft van nummer 2 zijn. Tja, kennelijk toch een MMM-verhaal van geheel andere orde dan dat van ons... En gelukkig maar, want dat gun je iedereen (*maar jezelf helemaal na zo lang wachten*).

Anyway... tot zover.... nu ga ik SLAPEN!!!

xxx

13. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanxs Juul, ik vind het fijn dat je dat zegt! Ik vind het namelijk zo moeilijk om in te schatten of je nu juist wel op mijn verhaal zit te wachten of niet wanneer je zelf nog keihard aan het knokken bent voor die positieve test. Feit blijft: wij allemaal, ook al ben je zwanger of niet, begrijpen het meest waar we met z'n alle doorheen gaan. Ook al zijn sommige nog nooit zwanger geweest, dan nog weet ik dat jullie mijn angsten en onzekerheden het beste begrijpen van allemaal. We gaan elkaar er keihard doorheen slepen om er uiteindelijk voor te zorgen dat we linksom of rechtsom ons plekkie vinden in het leven!

Ik herken overigens volkomen wat je zegt over oude topics: Sas en ik begonnen samen in het topic 'gestopt met de pil tussen september en december 2008' en ik denk dat alleen Sas en ik degene waren die groen licht kregen voor mmm... Ik las nog wel eens terug maar werd daar zo treurig van:(

Is de ongi al doorgezet Juul? Ga je stiekem toch weer hoop koesteren of ben je jezelf keihard aan het beschermen? Ik hoop dat je jezelf het vertrouwen durft te geven dat het hoe dan ook goed gaat komen; je komt over als een sterke vrouw met een fijne relatie, een basis die ook niet iedereen heeft.

Hier gaat alles oke, ik merk wel dat ik in mijn coconnetje zit en daar nog even in wil blijven. Het is moeilijk dat de meeste om je heen alles van je weet want juist in deze kwetsbare periode wil ik even lekker alleen kwetsbaar zijn en vooral een enorme facade ophouden naar andere maar helaas. Het voelt een beetje alsof ik in mijn coconnetje zit en de buitenwereld eromheen is aan het juichen en roepen dat ik eruit moet komen en dat ik 'moet genieten' en zodra ik 1 stap buiten mijn coconnetje zet en er komt maar 1 onbekend klachtje bij dan schiet ik weer heeeeeeel snel naar binnen, zoals vandaag, laat mij maar lekker even in mijn coconnetje en een beetje schrijven met jullie meiden:)

Dikke knuffelx

14. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Juulzon: wachten duurt idd altijd te lang ja.
    En ik sta toch al niet zo bekend om mijn geduld. ;)
    Wat fijn dat jullie 30-1 al terecht kunnen. Dat is niet meer zo lang wachten ;)
    Maar ik zou denk ik ook wel zo reageren hoor, als mijn man om zo'n reden niet mee zou gaan. Sommige dingen zijn belangrijker dan een werkoverleg.

Amy; wat fijn dat alles goed is!!!!
    En de angst is ook wel logisch denk ik. En ik ben het met
    de meiden eens: prachtige banner! :D

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Sluit me helemaal bij Juulzon aan! Zo voelt het precies :)

16. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ook ik sluit me aan bij wat de andere dames schrijven.

Deel Deze Pagina