IVF/ICSI, wie heeft er ook 2 of meer pogingen al achter de rug?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Saskia1984, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @zonnetje. Nou je geduld wordt weer op de proef gesteld. Ik heb de ene keer en cylcus van 32 en de andere keer zomaar 42. Gebruik je tot je volgende fm ovutesten?

zaterdag 2 emmy's opgehaald. Ze zeggen bij het mck nooit wat voor kwaliteit ze zijn, tenzij het niet goed is. Dus daar vertrouwen we maar op. Ik ben nu al stikzenuwachtig en ik ben nog niet eens op de helft van de eerste week. Zucht........

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik hoefde zaterdag geen test te doen. Zondag wel. En nu pas woensdag weer. Dit was het advies van de gyn. Mij vertellen ze bij een tp altijd wel hoeveel cellen de emmy heeft en welk stadium het is. En ze zeggen bij mij ook dat het goed is. En als je nog cryo's hebt zijn ze zeker van goede kwaliteit. Anders worden ze niet ingevroren en ze gebruiken de beste.

Wachten duurt altijd lang na een tp vind ik. En met punctie helemaal.
    Aan de andere kant zegt kwaliteit ook niet altijd alles.

3. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vriesje, hoeveel dagen geleden heb je nu de terugplaatsing gehad? Eng he, als het zo je laatste poging is; zouden jullie eventueel nog willen gaan voor zelf betaalde pogingen? Ik hoor zoveel verschillende verhalen over de kosten hiervan, soms schrik ik en soms valt het mee...

Zonnetje, ik hoop dat je morgen een positieve test hebt! Krijg je dan elke keer een punctie om je ei weg te halen? Is dit pijnlijk?

Hier verder alles oke, wij moeten nog een paar weekjes afwachten, dan mogen wij ons weer aanmelden en kunnen we weer beginnen met het hele circus, pfff....:(

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik verwacht pas ergens eind van de week mijn ei hoor, maar ben hier gestrand omdat ik een paar bekende zag.
    Ben zelf nog met poging 1 bezig en heb het geluk van vele cryo's.
    Moet op zoek naar mijn eisprong met testen en fm's en dan krijg ik 4 dagen erna een cryo teruggeplaatst. Mits ze goed ontdooien natuurlijk.

Gelukkig niet elke keer een punctie. Die van mij was een waar drama namelijk. Een tp is al pijnlijk, ben daarna gewoon 1,5 weken uitgeschakeld. Ik heb de pech dat ik een hele gevoelige baarmoeder heb en dus als ik teveel doe veel last krijg van krampen.
    Ik heb gelukkig bij de punctie goede pijnstilling gehad, maar die was te snel uitgewerkt en de punctie vond ik toen echt niet fijn. Kreeg toen nog een beetje morfine erbij.

5. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Nou dames, nooit gedacht dit ooit nog een te kunnen typen. Vanaf woensdag al op pregnyl getest. Vrijdag was het streepje nagenoeg verdwenen. En nu dus op 11 dpo een dikke vette tweede streep. Ik weet het is nog heel pril en er kan nog van alles misgaan, maar voor nu zit ik hier met een dikke vette smile op mijn gezicht.

@zonnetje
    ei al gespot

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Vriesje, wat een fijn nieuws! Een voorzichtige gefeliciteerd meid!!!

Ik kom nog uitgebreider reageren maar nu ga ik mijn bedje opzoeken.
    Dikke knuffel voor jullie allemaal!

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat klinkt goed vriesje. Voorzichtig gefeliciteerd. Hier is ei gisteren gesprongen en woensdag hopelijk een tp van 1 cryo

8. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Thankx meiden!

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Zonnetje, hehe daar is dan eindelijk je ei! Heel veel succes woensdag, mijn duimen draaien ook voor jou!

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Was er ook blij mee hoor dat ik een positieve ovu-test had vrijdagochtend. Kon ik tenminste de fm afbellen van die dag en ben ik lekker een ochtendje gaan winkelen.

11. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Dat is inderdaad een beter besteding van je vrije ochtend! Nog iets leuks gekocht?
    En heel veel succes woensdag. Ik hoop dat het een beetje meevalt alle klachten.

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb uiteindelijk alleen 1 truitje gekocht. De rest vond ik niet mooi staan. Helaas heb ik een paar zwembandjes en zijn veel truitjes te strak voor het mooie.

Ik hoop ook dat de klachten meevallen, alleen weet ik nu al dat het niet zo is. Heb een hele gevoelige bm, waardoor ik dus vanaf tp tot ongi snel last heb van mijn buik.
    Ga dus ook minimaal een week niet werken, niet tillen en weinig huishoudelijk werk doen. Ook een dag op stap zit er voor mij die tijd niet in.
    Ben dus erg beperkt na een tp, wat het dus extra zwaar maakt vind ik. Maar heb het er wel voor over, dus ga maar straks wat boeken halen om te lezen.

Met de iui had ik er ook al last van en na een uitstrijkje heb ik ook 5 dagen last gehad. En in mijn eigen cyclussen kan ik soms ook een week last hebben van rug en buik.
    Alle artsen zeggen dat het geen kwaad kan en hebben geen idee hoe het kan.

13. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vriesje, wat goed!!!!!!!!! Joehoe, gefeliciteerd! Wanneer is je officiele testdag? Die smile niet meer van je gezicht afhalen he, genieten:)

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik denk dat vriesje morgen de officiele testdag heeft. (dacht dat de tp op een zaterdag was)

15. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @zonnetje
    Dan vast heel veel sterkte en zorg goed voor jezelf.
    Ik ga ontzettend hard duimen voor jullie eskimoootje!

Nog boekentips nodig van een leesverslaafde?
    Ach ja zwembandjes, ik zie iedereen toch lopen in die strakke truitjes. Ik houd er zelf ook niet zo van. Maar vaak koop ik dan een ruime maat en dan zo'n corrigerend hemd van de hema eronder.

@testdatum
    die is morgen officieel, dat heb je goed berekend zonnetje. zeker ervaringsdeskundige ;)

Vanmorgen een digitale gedaan en die zei vrij snel Zwanger 1-2 weken. Dus die nieuwe banner heb ik al aangedurf. Als het een echte testverslaafde betaamd doe ik natuurlijk wel braaf elke dag een kv tje om te zien of ie donker wordt. Erg hé.

groetjes van vriesje met een dikke vette smile op mijn gezicht

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Super Vriesje!!! Als een CB "zwanger" aangeeft dan ben je ook echt zwanger :D:D

@ Zonnetje, veel succes morgen!

17. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Ja Hulde aan de cb digitaal! Staat er zo leuk.

Hoe is het nou met jou? Duurt nog een tijdje hè voor da je de uitslag krijgt. Kom er dan ook snel een nieuw plan?

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    We krijgen 10 oktober de uitslagen en dan wordt er een nieuw plan gemaakt.
    Half januari wordt de punctie verwacht.
    Dit hebben we zelf aangegeven. We waren toe aan een pauze.

19. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb je genoten van de vakantie Saskia? Lekker bijgekomen?

Joepie Vriesje! Wat fijn! Ik vond dat ook zo bizar om echt het woord zwanger te zien staan, ga voor je duimen dat alles goed gaat!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Amy, de vakantie was echt heerlijk!

Gent belde vandaag. 10 oktober kon niet doorgaan, want prof. de S. was er dan niet. Nu is de afspraak vervroegd. 29-9 eerst de uitgebreide zaadtest en 30-9 alle uitslagen. Dat is al over 2 weken :$
    Ik heb net de pil alvast opgehaald want ik ga over een paar daagjes ongesteld worden dus dan kan ik alweer starten met de pil. Zodat als we groen licht krijgen, we ook direct door kunnen.
    Ik mocht de vorige keer al meteen aan de pil maar dat voelde niet goed. Ik wil alle kansen, hoe klein ook, benutten haha. Kennen jullie dat gevoel? Het blijft gewoon in mijn systeem zitten lijkt wel ;)
    Nu het zelfs in de vakantie niet gelukt is om zwanger te raken met een eisprong in de vakantie en ook wel behoorlijk wat bedrijvigheid ;) voelt het beter om te starten. Gek hè!

Weet je wat ik me afvraag?? Hoe gaat het met jullie relaties? Misschien een persoonlijke vraag en wat mij betreft hoef je er geen antwoord op te geven hoor. Maar ik merk dat de mmm behoorlijk wat invloed heeft. Ik kan niet zoveel hebben van Sasman en ben snel geïrriteerd en voel me dan ook helemaal niet verliefd op zulke momenten. Ik weet dat ik van hem hou, maar soms voel ik dat dan niet meer. Terwijl nu we deze pauze hebben, dat gevoel (gelukkig!) heel snel terugkomt. Daarom is die pauze ook wel even goed voor ons. Op die manier staren we ons niet blind op het doel zonder te beseffen dat we ook elkaar hebben en moeten blijven steunen.
    Herkenbaar? Of zijn wij de enige waarbij het niet altijd even lekker gaat?
    Eigenlijk merk ik dat vooral achteraf, op momenten als deze. Waarin het ineens weer is zoals "vroeger" en ik ineens weer geniet van dingen die we samen doen en samen hebben.

Deel Deze Pagina