Het verhaal deed mij ook aan jou denken juulzon. Zat me al af te vragen of ze er niet van geleerd hebben om toch bloedtesten in te voeren bij bloedverlies en positieve testen.
@ Zonnetje, zeker een spannende week voor jullie zeg! @ Juulzon, je bent altijd welkom om in te breken en/of mee te kletsen Jouw verhaal heb ik destijds ook met tranen gelezen en ik moest er ook al aan denken. Vandaar ook mijn waarschuwende berichtje. Ik snap ook echt niet waarom ze geen bloedprikken en een echo maken. Zoiets kleins kan zoveel ellende besparen! Jij zit voortaan ook in Gent toch? Hoe gaat het?
Hé Sas, zonnetje en iedereen hier! Ja, vind het gewoon raar dat MCK geen bloedonderzoek doet. je zou denken dat ze ervan geleerd hebben en je wil gewoon géén risico nemen... de kansen op BZ zijn klein, maar zijn er wel! Hoop gewoon ontzettend voor Vriesje dat er een vruchtje blijft plakken op de juiste plek en dat dit bloedverlies misschien een vruchtje is wat het niet gered heeft... Of nog liever, dat het alleen een innestelingsbloeding is. Ik hoopte dat ook toen en die testen gaven me hoop. DIe steken waren er met 5-6 weken al... Het vruchtje groeide kennelijk wel goed... Alleen op de verkeerde plek. Dat gun je niemand... Hoe het hier verder gaat? Lief dat je het vraagt. Op het wachtbankje tot we in Gent de uitslag krijgen. Typisch: we moeten op 12 okt naar Gent en de BBZ-beeb(s) waren anders 11/12 okt uitgerekend... Daar denk je toch aan... Schoonzus en aangetrouwde nicht zijn ongeveer rond die tijd ook uitgerekend. Veel dikke buiken om me heen dus . Slik.... Verder zijn we weer terug van vakantie. We zijn wel bijgetankt hoor, al was NY vooral druk!!! En indrukwekkend en veel indrukken... Hebben ons de benen uit het lijf gelopen. Veel gezien. Een hele goede vakantie om je zinnen te verzetten. Daarna in Frankrijk de eerste 3 dagen zo'n beetje bijgeslapen, We zijn vorige week woe.avond weer in NL aangekomen En nu weer aan het werk. Uiteraard weer lekker druk, maar ach... zo gaat de tijd sneller tot de uitslag van Gent . Afhankelijk daarvan verder. Hoe? hangt af van de uitslag. Als er DNA-afwijking is, is het voor ons einde oefening. Dat zal knoerthard aankomen. Als het immuun of stollingsafwijking is, zal Gent daarvoor vermoedelijk Prednison of bloedverdunner voorschrijven. En als het geen van beide is...? Misschien assisted hatching? Misschien baarmoederbiopt? Ben zelf erg geinteresseerd in intralipid of IVIG. Hoe dan ook gaan we dan voor ICSI. Verwacht 10 oktober / 12 oktober weer mijn menstruatie, moet dan minimaal 2 weken aan de pil en dan weer beginnen. Dus laten we zeggen dat we HOPELIJK rond 1 november weer aan de spuit gaan.... Extra spannend, omdat het voor ons nu ook een betaalde poging wordt... En Gent is duur... Hopen dat het lukt, hopen op een cryo... Wat is er bij jou eigenlijk allemaal onderzocht in Gent? En bij jullie al een plan de campagne bekend? Ook spannend... Gelukkig is het al bijna jouw uitslag datum! Nou meiden, we duimen door vriesje en zonnetje! Dikke knuff voor allemaal! xxx
thankx sikki, Saskia, Amy, julzoon en andere die ik nu vergeet. Van het doorgaan met de utrobollen schrik ik een beetje. Bij het mck gebruik je maar 14 dagen utrobollen. daarna mag je stoppen, ook als je een positieve test hebt. Ik heb nog wel utrobollen, zou dat nog zin hebben? Juulzon ik heb jouw advies opgevolgd en mck een mail gestuurd en daarbij het verhaal van een " vriendin" Bedankt voor de tip! testen worden nog steeds donkerder ook de digi gaf zondag 2-3 aan. @Amy Beetje late reactie van mij, sorry Ik zie ook helemaal niet als opgeven, maar juist heel knap dat die beslissing kunt maken en zoals volgens mij sas als zei, je geeft op als je stopt met leven. hier wil vriendlief eventueel een 4 e zelf betalen, zeker nu weten dat , sorry voor de dooddoener, dat het kan. Meiden nog maals bedankt voor alle lieve reacties, ik ga vanf nu weer fatsoenlijk reageren.
@zonnetje ik duim ook voor jou hoor! @juulzon voor jou dus ook een hoop onzekerheid! Wanneer heb je de eerste uitslagen?
12 oktober hoor ik alle bloeduitslagen. Is getest op chromosoomafwijking, schildklier, immuunafwijking en bloedstolling... Als er een chromosoomafwijking is, is het einde verhaal. Kans is 1 op 25.... Goed dat je hebt gemaild. Ik hoop zo, wat ik al schreef, op een plakkerd. In elk geval 1 plakkerd. Hoe ver ben je nu? Wanneer was de TP ook alweer? En je officiele testdatum? Je hoort vaker van een fikse innestelingsbloeding, dus daar gaan we maar voor!!! Die onzekerheid is ook niets hé... Is het bloeden nu wel opgehouden? (was bij mij dus zo dat ik in eerste instantie lichtroze verloor, na de vroege positieve test, dus bij 4 weken... daar schrok ik al van, kreeg gelijk flashbacks naar de miskraam het jaar ervoor.....dat roze verlies was week 5 weg en de testen knalden! Ik opgelucht.... Maar week 6 kwam het weer terug en dat terwijl de testen knalden! Teststreepje eerder dan controlestreep, dus daarom had ik hoop...) Roze werd toen rood, druppels, niet veel, maar toch... Rest van het verhaal GA IK NU NIET MEER HERHALEN WANT IK STUUR POSITIEVE ENERGIE JOUW KANT OP!!! En naar jou, zonnetje-lief!!! DUIM DUIM DUIM!!! xxxx
@juulzon: heel veel succes en een eigen poging is duur inderdaad. Ik hoop dat de poging niet voor niks is bij je. @vriesje: blijf voor je duimen en snap ook wel dat je evt een poging zelf wilt betalen. Hopelijk is het bloedverlies veroorzaakt door 1 emmy wat losliet en de ander heerlijk is blijven zitten. En soms worden dames toch ongi en zijn zwanger. We blijven voor je duimen op een goede afloop. Er zijn ook ziekenhuizen die utro langer gebruiken, voor het geval je eigen lichaam toch nog niet genoeg hormonen produceert om het zelf te doen. De tijd dat het gebruikt wordt verschilt per ziekenhuis. Hier beginnen zenwuwen toch wel beetje toe te nemen of het gelukt is. Gisteravond zei manlief dat mijn buik wat boller leek dan anders. (heb al een flink buikje van mezelf helaas), maar daarna zei hij dat het eigenlijk nog niet kon. Is wel zo dat mijn buikje wat steviger en opgezet lijkt. (.)(.) voelen ook wel wat steviger aan, maar heb wel vaker bepaalde symptomen gehad, dat het niet gelukt was. Dus ga nergens van uit.
Hé dames, Nou hier net terug van Hysteroscopie. Viel reuze mee en alles was goed! Dat kunnen we dus ook weer afvinken . @Vriesje, hoe is het nu met je? Al wat van het MCK gehoord? Heb je nou nog last van bloed verlies of is dat helemaal over? Ik blijf voor je duimen dat het allemaal niets te betekenen heeft en alles gewoon goed blijkt te zijn/zitten! @Zonnetje, het wordt wel spannend nu hè. En die symptomen zijn altijd lastig. Heb je nergens last van dan denk je; het is niet goed en heb je wel ergens last van denk je weer dat het van de meds komt of dat had je de vorige keer ook en toen was het ook niet goed .zucht. Maar volhouden hoor!! En mijn duimen draaien ook voor jou! @Juulzon; wat een verhaal. Dat moet je ook wel even verwerken zeg!! Maar nu weer vooruit aan het kijken begrijp ik. Toch altijd weer spannend om uitslagen terug te krijgen en die datum lijkt mij ook wel moeilijk. Je moet er toch wel veel aan denken kan ik me zo voorstellen. En dan ook nog familie uitgerekend rond die tijd ..moeilijk! Zwaai naar de rest !!
Symptomen zijn niet van medicijnen. Heb niks gebruikt. Alleen eigen hormonen die altijd veel klachten geven. Ook buiten de mmm om. Vanmorgen 3 uurtjes gewerkt, maar viel toch tegen. Dus nu even op bank bijkomen. Last van buik en rug
Als het voor het goede doel is vind ik het niet erg. Weet ook waarom ik het doe inderdaad, maar de maanden dat we niet in de mmm zitten vind ik het weleens vervelend. Met de pil had ik er niet zoveel last van, dus zijn echt mijn eigen hormonen die het veroorzaken. Maar moet nog even geduld hebben, mag niet eerder testen van man. Hij heeft liever dat ik nog paar dagen later test. Maar dat ga ik niet redden hoor. En ik wil graag samen testen. Gelukkig dat het hysterscopie meegevallen is en goed was.
Guppie, ik moet even alle verhalen goed op een rijtje krijgen: waarom kreeg jij nu die hysteroscopie? Is dat hetzelfde als een HSG of iets anders? Zonnetje: duim, duim, duim!!!!! Juulzon; toen jullie ivf deden is er toen niet getest op dna en chromosoomafwijking? Wij lopen in Nijmegen en bij ons doen ze dat sowieso. Ik weet ook nog wel dat ik stikzenuwachtig was voor die uitslagen maar vaak zit dat wel goed hoor, tuurlijk niet altijd maar hou een beetje vertrouwen, de kansen zijn groter dat het goed zit dan dat het niet goed zit. Door het dna testen ze dacht ik op klinefeltersyndroom en dat heeft zoveel uiterlijke kenmerken, tenzij je vriend eraan voldoet is dat iets wat je vaak wel een beetje kan inschatten. Vriesje; spannend allemaal, ik duim echt voor je! Bij mijn ziekenhuis zeiden ze dat je na de miskraam 5 dagen later moest testen, daar zit je volgens mij al overheen he? In Nijmegen moet je ook gelijk stoppen met de utrogestan als je een positieve test hebt, dan moet het lichaam het zelf overnemen: achteraf gezien ging het vanaf dat moment mis dus ik ga nu toch vragen of ik ze volgende keer langer mag gebruiken. Saskia; jij ook al bijna de afspraak he, spannend toch weer he, weer een stap vooruit, je word ongeduldig op een gegeven moment he! @all; hier alles oke, ik ben braaf aan het leven volgens de leeftstijlen, vriendlief ook al vind ik het wel heel sneu; hij heeft binnenkort een vrijgezellenfeest met een groep mannen, je weet hoe dat gaat, hij mag niet mee drinken en niet mee fietsen enz. vind ik echt sneu maar ja, we staan er ook beiden achter het hiervoor niet te verzetten. Meiden, fijne avond!
@ Vriesje, wat frustrerend die onzekerheid! Vloei je nog steeds of is het bloeden helemaal gestopt? Bij ons was het zo dat we tot 7 weken zwangerschap door zouden moeten gaan met de utro, hoe dit straks in Gent is weet ik niet. Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar dat je ze tot de test moet gebruiken en daarna, zonder extra controle, niet meer. Des te meer reden om juist te prikken op HCG en progesteron. Kunnen ze dat tenminste sturen indien nodig met extra bollen. @ Juulzon, jeetje wat moeilijk om juist dan die afspraak te hebben. En dan ook zoveel dikke buiken om je heen, terwijl jij daar ook mee had moeten rondlopen nu... SLIK Vakantie klinkt lekker! Maar nu weer thuis. Valt dat niet zwaar? Dat heb/had ik wel een beetje. Jullie hebben dus die aanvullende onderzoeken laten doen in Gent? Dat hebben ze ons ook aangeboden, maar ik schrok een beetje van de kosten en wil er nog even mee wachten. Misschien na deze poging, als het dan weer niet raak is. Ik ben (eindelijk!) geprikt op AMH en schildklier. Verder is het enige verschil wat wij gaan doen assisted hatching. En misschien andere hormonen en andere dosering, afhankelijk van de uitslagen. Manlief krijgt nog een extra uitgebreide spermacheck volgende week. Eens kijken of daar nog niet verrassends uit gaat komen. Gent is duur inderdaad... Nu wordt het voor ons nog vergoed, maar ik heb me al verdiept in de kosten en dat is echt veel! @ Zonnetje, het wordt ook echt wel spannend meid! Ik duim ontzettend hard voor je, ik hoop het zo! Ook voor Vriesje blijf ik trouwens doorduimen! Ken je Skatje nog... zij was zelfs al begonnen met de Clomid omdat ze heel erg vloeide en dacht dat ze ongesteld was. Bleek een innestelingsbloeding te zijn. Het kán dus wel. @ Guppie, zwaai Wat fijn dat de hysteroscopie mee viel. Weer iets achter de rug, check! @ Amy, dat aanpassen van de leefstijl vind ik vaak toch niet meevallen. En zeker als dan een poging mislukt is en bij een ander stel wat niet zo precies kijkt, lukt het wel... dan valt het extra zwaar vind ik. Maar ook wij zijn nu alweer braaf op aan het letten. Ik moet wel zeggen dat we af en toe toch nog weleens een wijntje drinken, maar dan houden we het er bij 1 of 2 en doen dat niet iedere week. Ik heb het er wel voor over, maar ik vind het moeilijk dat je niet weet of je er ook echt succes mee boekt. Nu kunnen we eens zien of het echt uitmaakt. Volgende week de spermatest, en als die niet slechter is dan de keren daarvoor dan maakt het blijkbaar niet zoveel uit Maar toch, je wil gewoon je kansen vergroten ook al valt het niet altijd mee. Hier gaat het zn gangetje. Behoorlijk wat last van de pil. Deze is zwaarder dan ik gewend ben en mijn (.)(.) doen ongelofelijk veel pijn! Heb ik met de pil altijd wel wat last van, maar nu echt veel erger. Ben ook best moe, weet niet waar dat dan weer door komt. Voor de rest bikkelen we lekker door
@juulzon meis dat is een hele lijst. Zouden die eventuele chromosoom afwijkingen die miskramen kunnen veroorzaken? Ik hoop echt dat je 12 oktober goed nieuws hebt, en een nieuw strijdplan hebt. @ gevoelige (.)(.) klinkt idd goed die had ik ook , maar idd ook wel vlak voor ongi, dus heb je dan weer niks aan. maandag ga je testen toch? Spannend! Ik denk aan je! @guppie fijn dat de hysterocopie mee viel. Sorry, maar ben even kwijt waarom ook al weer? @Amy Zo jullie zitten op een strak regime. Ik hoop dat jouw vriend straks de tese bespaard blijft. Wanneer mogen jullie weer verder? Hieronder het verloop mijn zwangerschap/ miskraam 10/9 positief (pregnyl was er toen al uit) 14/9 cb 1-2 weken 16/9 off. testdatum en mck gebeld. Kruidvat werd steeds donkerder 16/9 in de avond veel roodverlies met donkerrood slijm, geen krampen 17/9 bloeden gestopt, in de avond weer begonnen, alleen rood. In de ochtend een cb digitaal gedaan en die zei 2-3 weken. 18/9 bloeden helemaal gestopt alleen nog een beetje bruin. Zondag mck gebeld ik moest maandag naar verpleegkundige spreekuur bellen. 19/9 gebeld, maar moet afwachten, op echo is niets te zien. Tot en met vanochtend worden de testen donker, de testlijn is donkerder dan de controle lijn. Tot nu geen bloed meer verloren, behalve bij het afvegen wat lichtbruin slijm. Op advies van juulzon mail gestuurd naar mck, ik zal zo even het antwoord knippen en plakken. Oja (.)(.) zijn nog flink gevoelig en ben misselijk als ik een tijd niets heb gegeten. Sorry dames voor het lange verhaal, maar vond het wel handig voor mezelf om op een rijtje te hebben. ik zou overigens nu 5,1 weken zijn. heel makkelijk uit te rekenen, want punctie was op de 31 ste. Zit dus nu op dag 22 na punctie.
vriesje als ik het zo lees dan ben je nog steeds zwanger hoor! de testen kunnen niet donker worden na een mk maar juist lichter...
Beste mw. Naar aanleiding van uw zou u uw echo eventueel kunnen vervroegen, met de kans dat er geen hartaktie te zien is; hcg prikken voegt niets. U zou eventueel op een werkdag met het verpleegkundig spreekuur kunnen bellen tussen 13.30 uur en 14.30 uur op 071-5812305 voor uw medische vragen. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, secretaresse Ik had gevraagd of ze mijn mijn mail wilde doorsturen naar mijn gyn. In eerste instantie kreeg ik een mail van de receptioniste dat ze dat had gedaan. Maar nu antwoord de secretaresse. of zou dit op verzoek van de gyn hebben gemaild? maar dan had ze dat er toch wel bijgezet? Of draaf ik nu gewoon door?
Hé lieve meiden! Even snel een korte reactie... Was benieuwd hoe het met jullie gaat! Zonnetje, wat onwijs spannend, klinkt wel positief!!! Ik duim hard voor je!!! Vriesje, het blijft spannend zo hé... hoop zo voor je dat het goed zit! Dat het een innestelingsbloeding is geweest... De reactie van MCK is echt standaard. Precies wat ze mij atijd hebben gezegd. Dat HCG niets toevoegt, daar ben ik het niet zo mee eens, maar goed ik ben geen gyn. Laten we gewoon ook keihard duimen voor jou!!! Bij deze! Sandra, klopt, bij een MK worden ze lichter... Maar bij een BBZ worden ze net zo donker... Maar, we gaan er vanuit dat Vriesje zwanger is! KEIZWANGER . Immers, de kans oo een BBZ is slechts 2% bij IVF! Zonnetje, wanneer ha je testen???? Saskia, hoe lang moet jij de Pil slikken van Gent? welke pil slik je? En welke bijwerkingen heb je? Ik moet de microgynon50 slikken... Wel balen van die bijwerkingen hé... 30e dus weer naar Gent? Spannend!!! Amy, nee we hebben nooit die onderzoeken gehad. Wordt volgens mij in NL bijna nooit gedaan (wellicht wel in Nijmegen... waar ik heb gezeten niet ). Achteraf gezien denk ik wel eens dat ze dat beter wel hadden kunnen doen... Maar goed. We hopen maar op het beste. Guppie, fijn dat de hystero is meegevallen. Ik vond hem geen pretje... En kun je dat ook weer afvinken alszijne 'in orde'. Knuff voor allemaal! Zwaaaaaiiii!
Hier vanmorgen testje gedaan 1 dag voor nod. Helaas spierwit. Had al baalbui, maar nu helemaal. Vraag me af of kinderen voor ons zijn weggelegd.
@wat ontzettend klote meis! Weet niet zo goe wat te zeggen. heb me hetzelfde ook vaak afgevraagd. Dikke knuffel in iedergeval.
Goedemorgen allemaal, @zonnetje, dat is wel k*t van zon test !! Maar zolang er geen bloed is, hoop houden hoor. Misschien maak je gewoon traag Hcg aan! @Vriesje, wat een afgezaagde antwoordmail van het MCK!! En dat bloedprikken niet van toegevoegde waarde is vind ik echt een zwakte bod. Meten is weten!!! Zeker als je het twee keer laat prikken met enkele dagen er tussen!! Maar ook ik blijf keihard voor je duimen dat het gewoon goed zit!! @Amy, poehhé jullie zijn goed bezig wat betreft leefstijl. Wij letten ook wel op met wat wel en wat niet, maar heel soms drink ik toch nog wel een wijntje. Mijn man drinkt niet dus dat is makkelijk !! @Saskia en Juulzon, waarom moeten jullie zolang aan de pil? Vervelend van die bijwerkingen. Zit je niet midden in een behandeling heb je nóg last van bijwerkingen .wat we er allemaal wel niet voor over moeten hebben!! @Hysteroscopie (kijken ze met een camera in je baarmoeder, net weer even anders dan een HSG), dit onderzoek kreeg ik in het kader van mijn derde IVF poging. Even checken of alles echt wel goed is daarbinnen en het schijnt een therapeutische waarde te hebben (lees; na hysteroscopie blijken er meer vrouwen zwanger te worden). Nou daar gaan we dus voor !!