Dag, een vraag voor de pregnylspuiters: hoelang van tevoren mengen jullie de pregnyl? De eerste keer deden ze het 's ochtends int zkh en moest ik t 's avonds spuiten. Nu moest ik t 1dag na de FM spuiten en zeiden ze dat ik t 's ochtends kon laten mengen bij de doktersassistente. Die heeft me het zelf laten doen zodat ik t de volgende x zelf kan, maar toen ik dat hier op zp vertelde kreeg ik van iemand de reactie dat dit helemaal niet mag en het meteen geïnjecteerd moet worden. Heb het zkh gebeld en die zegt dat ze vorig jaar dit hebben afgesproken met het umc in nijmegen... dat het dus wel zo mag. Klopt dit? Wat zijn jullie ervaringen? Volgende keer ga ik t ook vlak van tevoren mengen, maar ben nu zo bang dat het allemaal geen zin heeft donderdag, omdat die injectie toch zn werk niet goed doet...
Pff dat is lang geleden ik durf het niet te zeggen. Mis heb je hier wat aan , hier staan veel hoe je het moet doen . Human Chorionic Gonadotropin (hCG, Novarel, Pregnyl) - YouTube Ik mengde het wel voor ik ging spuiten maar hoelang voor tijd geen idee .
Hoi jacq, Maak je geen zorgen hoor. Bij het vu zeggen ze dat t eenmaal gemeng 3 dagen houdbaar is. De 1e keer hebben ze t voor me gedaan, de ochtend van de fm. Ik moest toen pas de volgende avond spuiten. Het heeft goed gewerkt, want ik heb toen netjes op de geplande tijd mijn eisprong gevoeld. Ik weet zeker dat t vu weet wat ze doen daarmee, ze hebben onwijs goede slagingspercentages. Dus niet meer piekeren, die spuit doet echt zijn werk wel! Het is allemaal wel spannend hè, snap wel dat je je om van alles zorgen gaat maken hoor. Heb ik ook. Maar hier kun je echt gerust op zijn. Succes verder!
Vasca: dank! Misschien dat ik nu weer wat geruster slaap... Net al mn frustraties van me afgeschreven op mn blog. bij ons zeggen ze dan wel weer dat je t absoluut niet een dag van tevoren moet mengen. en ricmar zegt dan weer op ons temp topic dat er op veel ivf sites staat dat de werking verminderd als je t niet meteen spuit.... ik weet t niet hoor. Al die verschillende verhalen! Zie trouwens bij jou ook dat je utrogestan gebruikt. Ook zoiets. Doen ze nooit aan bij ons bij IUI. Nee, want met IUI moet het lichaam het nog allemaal zelf doen zei de ferti assistente. nou sorry hoor, zelf doen? Daarom moet ik zeker puregon en pregnyl spuiten, omdat kn lijf t zelf moet doen.... sorry hoor, ben even gefustreerd geloof ik! Het is gewoon wanhoop denk ik... zal wel weer overgaan voordat ik een jongetje word... Maar dank voor je bericht. Ga proberen te slapen. Hoog tijd
Hoi jacq, Beetje geslapen? Verwarrend hè, dat ze allemaal wat anders zeggen. Vind ik ook frustrerend. Ik probeer er maar op te vertrouwen dat als ze niet zouden weten wat ze deden, de slagingspercentages dat zouden laten zien. Ik gebruik utrogestan ivm een vrij korte LF. Normaal doen ze dat bij ons ook niet hoor. Mijn arts is er gelukkig wel relaxed over. Ik zit op t randje (10 dagen) en van veel ziekenhuizen zou je t dan niet krijgen. Maar zij zegt: baat t niet, dan schaad t niet en t geeft je wel net wat extra kans met een wat langere LF. Maar soms twijfel ik ook wel of t wel nodig is hoor. Ik vind dat ze bij ons in t ziekenhuis weer erg vroeg de pregnyl zetten, nl al bij 17 mm . Op het forum lees ik vaak dat anderen het dan pas 1 of 2 dagen later geven. Dan ben ik bang dat t te vroeg is en mijn ei niet rijp zal zijn. Maar ik stel me maar gerust met het feit dat t vu ongeveer het hoogste slagingspercentage heeft. En als ze altijd te vroeg pregnyl geven, zou dat vast niet zo zijn... Het blijft dus een kwestie van vertrouwen. Maar das zo moeilijk bij zo iets belangrijks. Hoeveel pregnyl spuit je eigenlijk? 5000 of 10.000? Heel veel succes morgen, dit gaat m gewoon worden! Vertrouwen.
Dank voor jouw reactie weer vasca! Ik spuit 1;pakketje dus volgens mij is dat 5000 (lig nog op bed ben mega moe, mawr das niet gek gezien vannacht). Ook al zoiets: hoe bepalen ze hoeveel je daarvan krijgt? Bij ons kreeg ik de eerste keer de pregnyl dezelfde dag bij follikel van 16mm Nu een dag later bij follikel van 15, 13.5 & 12. Arts beweerde dat ze alledrie in de running waren denk zelf eigenlijk alleen de grootste, maar goed. ze doen ook geen echo meer vóór de iui hè. Vind t wel fijn om te horen dat t bij jou ook zo gaat en jij bij t VU zit. Zit zelf bij een streekzkh en vraag me soms af of ze echt wel weten wat ze doen... mijn arts is nog maar 2 jr ferti arts zei ze vd week en kijkt alweer uit naar een andere functie. is echt een lieve vrouw hoor, maar dan denk ik: heb je wel ervaring/ ben je wel gemotiveerd? Maar voor jullie dus ook 2e IUI. Hoop dat je snel een posi test in handen mag krijgen!
Hi Jacq, wel logisch dat je moe bent hoor! Ik zie dat het jou ook behoorlijk bezig houdt, heel herkenbaar. Ik denk dat ze in het VU zeker wel weten wat ze doen, maar ook ik wordt er nog erg onzeker van hoor. Onze arts is trouwens ook nog vrij jong (30) maar zij schijnt wel een van de beste te zijn daar en ze doen ook alles onder controle/ beleid van de gyneacoloog. Wat betreft de pregnyl heb ik begrepen dat het vu gewoon standaard 10.000 geeft aan iedereen. Waarom weet ik niet. Maar misschien dat dat dus wel met de bewaar tijd te maken heeft. Dat je het daarom met 10.000 wel 3 dagen kunt bewaren omdat je toch een beetje een "overdosis" krijgt. Niet onzeker worden hoor doordat ik 10.000 krijg, ik hoor ook van veel meiden dat ze 5000 kregen en dat die ook gewoon echt een eisprong hadden, op tijd. Is jouw arts een beetje open voor vragen? Dan zou ik ze gewoon stellen aan haar nl. Over de grote, de pregnyl en het hoe en waarom. Ik heb dat ook gedaan en mijn arts weet inmiddels dat ik iemand ben die gewoon het naadje van de kous wil weten en houdt daar ook wel rekening mee. Nadeel bij het vu is wel dat je bij de iui's telkens wisselende mensen hebt en dat je dus steeds bij een ander bent. Maar ze volgen wel allemaal hetzelfde protocol. Ik heb trouwens bij deze iui, toen ik dus wel zelf de pregnyl 1 minuut van te voren heb gemengd, mijn eisprong juist niet gevoeld. Ik dus ook meteen over stressen . Uiteindelijk heb ik op advies van anderen hier maar besloten daar mee te stoppen. Je kunt er nl ook niets meer aan veranderen. Als ie te vroeg is geweest (was ik bang voor) of niet is geweest en nog komt, dan kun je toch niets meer doen om het toch op het juiste moment te laten komen. Voel jij je eisprong wel eens? misschien kan dat je ook nog gerust stellen... Weet niet of je trouwens normaal wel gewoon een natuurlijke eisprong hebt? Anders kun je jezelf misschien ook gerust stellen, door er aan te denken dat je lichaam zelf ook voor een eisprong gaat zorgen. Dus uiteindelijk gaat je eitje springen. Dus misschien is het fijn om ook na de iui zelf nog te vrijen, zodat ook mocht ie toch laat zijn je nog wel een kans hebt. Dat is echt niet nodig, maar geeft mij ook altijd wel een lekker gevoel Beetje een achtervang. Ik zal voor je duimen morgen!
oja, bij mij heeft de vpk ook wel eens gezegd dat pregnyl van af 16 mag. De pregnyl zorgt nl ook nog dat je follikel nog wat groeit en dat je eitje rijpt. Dus het klopt wel wat jouw gyn gedaan heeft bij jou hoor. Want ze groeien 1-2 mm per dag. Dus die van 15 is zeker 16 geworden toen je vorige keer pregnyl spoot.