IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    maandag krijg ik prikles voor puregon..ze gaan dan uitleggen hoe het werkt met de hoeveelheden.
    Gr Maamaa

2. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He maamaa,

Top nieuws! Gefeliciteerd...

Mag ik vragen wat hier aan vooraf is gegaan?

Goetjes, schaapje

3. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Goed om te horen dat jullie begonnen zijn!
    Wens je heel veel succes toe!
    groeten mirjam

4. Lisette

Lisette Niet meer actief

maamaa,
    Het lijkt erop dat we gelijk op gaan, ook ik heb gisteren de eerste deca gespoten.
    Groetjes Lisette. :D

5. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    Wij wisten al dat man verminderde kwaliteit van sperma had, voordat we gingen stoppen met de pil. Uiteindelijk naar Gyn & uroloog gegaan en blijkt dat ik 'gezond' ben en dan man's sperma nog erger verslechterd is.
    Er zitten ontstekingscellen in. We kwamen direct in aanmerking voor ICSI.

Gezellie! Ik heb alleen een schema nu tot dag 8, daarna hoor ik wat ik verder mag innemen. Maandag mag ik beginnen met puregon. krijg ik ook een echo.
    Succes! Maamaa

6. Niet meer actief

maamaa: veel succes meid ;)

7. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey Maamaa!
    Voor jou (jullie) is dan eindelijk het gekomen....Succes meid!

Liefs Nollie

8. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maamaa succes morgen met de echo.....zo te zien heb je een kort schema omdat je ook al met de puregon mag starten morgen...of lees ik het verkeerd?

Meiden hebben jullie ook zo genoten van het weer vandaag? Wat een heerlijk zonnetje.....lekker vestje aan....koppie thee..en ik heb vanmiddag heerlijk buiten gezeten.

Groetjes, Eva.

9. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hier ook lekker buiten gezeten, mag van mij zo blijven!

Maamaa, veel succes!

Lenneke

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ook in het noorden was het prachtig weer zeg! Heerlijk met de hondjes gewandeld, huisje helemaal schoon! Alle ramen lekker gelapt (euh..laten doen ;)) Bedankt Elmoman ;)

Lieve meiden,
    Dit mooie weer hielp mij altijd heel erg bij de behandeling! Lekker met een muziekje aan naar het ziekenhuis rijden, dakje open, zonnebril op....en maar broeden!
    Ik hoop dat het jullie ook een beetje helpt. Dat jullie je vrolijk voelen door het weer en op die manier het verdriet heel soms een heel klein beetje kunnen vergeten. Probeer echt te genieten lieve meiden...

Elmo

11. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    Ik heb geen idee.....tot dag 8 heb ik nu een schema en daarna krijg ik de rest. Ben zeer benieuwd!

Hier lekker een eindje gefietst met het mooie weer! echt weer genieten...moet morgen nog graadje warmer worden!
    Liefs Maamaa

12. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    maamaa heel veel succes met je behandeling.

Wij hebben vandaag ook heerlijk genoten van het weer, lekker gewandeld met de hond en ook het huisje schoongemaakt net als elmo.

13. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal,

Heb deze week mn eerste IUI achter de rug en teven ook deze week het slechte nieuwe gekregen dat het zaad niet goed goed. Waarschijnlijk toch ICSI. Ben uiteraard erg verdrietig geweest, zie mijn topic, maar nu gaat het wel weer.

Mijn vriend heeft bij IUI al chromosomenonderzoek gedaan en bloedprikken HIV etc. Dit bloedprikken heb ik ook gedaan. Alles gelukkig goed. Nu vraag ik me af, hoe lang heeft het bij jullie geduurd eer jullie konden gaan beginnen met IVF/ICSI? Er komen neem ik aan eerst gesprekken en daarna een wachtlijst?

Wij proberen namelijk nog 1 IUI (2x slecht zaad, 1x goed zaad voor IUI) Dus een hele kleine hoop op beter zaad de volgende IUI. Kan ik de arts vragen om ons nu al aan te melden voor ICSI, en ondertussen nog 1 IUI behandeling doen? Heb namelijk nog geen idee hoelang het duurt eer het ICSI traject in gang wordt gezet.

Mijn arts kan ik hier pas aan het eind van de middag over bellen.

Liefs Roca

14. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Roca....Zeker kun je je arts al vragen om je aan te melden voor IVF/ICSI en ondertussen nog een IUi behandeling doen. Hebben wij ook gedaan! ;)
    Maar wie weet is deze poging tegen alle verwachting in toch wel geluk! Je hebt maar 1 goede zaadcel nodig dus....
    Moed houden meis! ;)
    We bijven vooor je duimen!

Liefs en suc6!
    Marjo

15. Lisette

Lisette Niet meer actief

maamaa, hoe was de prikles en je echo vandaag en weet je al meer over je schema ? vertel, vertel, vertel.........

16. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Haha Lisette..ben je ook zo benieuwd? Ik ook hoor, maar helaas moet ik zo weg..heb avonddienst, dus lees het vanavond weer!

Liefs Nollie (overigens weer helemaal griep-af! :whistle: )

17. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    Hallo allemaal,

Wij zijn net terug uit het ziekenhuis....was weer spannend! Stom he 2 maanden niet geweest en we hadden net het idee dat we er niet meer mee bezig waren!

Roca, wij hebben eigenlijk hetzelfde....

Eind vorig jaar 2x iui gehad, maar mijn vriend heeft vorig jaar zomer een infectie in zijn knie gehad (ook koorts) en daardoor zouden de uitslagen flink gedaald zijn. Bij de iui - pogingen eerst 0,6 mlj. 2de keer 0,7 mlj. en bij het extra zaadonderzoek 1 mlj. (ging dus alweer omhoog)Vandaag gingen we naar het ziekenhuis voor intake gesprek ivf/icsi, maar onze arts hoopt dat de uitslag toch nog beter is geworden zodat we toch verder kunnen gaan mt iui. Als we eenmaal met ivf/icsi zijn gestart kunnen we niet meer terug naar iui. Dus afhankelijk van de uitslag van a.s. donderdag weten we met welke behandeling we aankomende maand gaan beginnen of verder gaan.

Evengoed hebben we vandaag intake gesprek gehad, staan we op de wachtlijst. En hebben ze gecontroleerd of we alle onderzoeken hebben gehad. Bloed etc... (wat jij ook al opnoemde Roca)

Ben zo blij, weet eindelijk een beetje waar ik aan toe ben! En we mogen verder.....met welke behandeling dat dan ook is. We gaan er vanuit dat de uitslag niet zo zal stijgen dat we verder kunnen met iui, maar houd toch stiekum een beetje hoop dat we terug naar iui gaan, dan hebben we weer meer kansen!

Ik ga heerlijk genieten van wat we nu weten en het weer! :) :) :)

Liefs schaapje

18. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    dorpje bij amsterdam
    Hoi Roca,

misschien een tip voor je mannetje, mijn vriend had ook slechte zwemmers en toen is ie vitamine c gaan slikken en toen is het toch iets omhoog gegaan dus het kan geen kwaad. Mijn gyn zei dat dit een erg goed idee was.
    Wij zijn naar 3x iui gelijk doorgegaan met icsi (ik heb ook pco) we hadden wel ontzettend veel mazzel. Nu hebben we net weer onze 2e icsi tp gehad en zitten we in de wachtweken. Succes.

Maamaa hoe ging je echo en instructies?

Jaycey hoe voel je je?

Ik heb ontzettend veel buikpuin wordt er s'nachts zelf wakker van, weet iemand of dit normaal is na de tp. Het moet toch minder worden lijkt mij.

Gr Diana

19. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    hi ladys
    De echo was niet leuk. ik heb een cyste in mn rechter eierstok van 6x5 cm. daardoor moeten we stoppen met prikken en 3 weken microginon 50 slikken en daarna kijken of cyste weg is.
    we zijn verdrietig van het nieuws :cry:, want we hebben ons er zo op ingesteld. elke keer hebben we het idee dat we 1 stap voor en 3 stappen terug gaan.
    dank jullie wel voor jullie medeleven, waardeer ik erg! Jammer genoeg kon ik niet met positief nieuws komen.

Liefs Maamaa

20. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    dorpje bij amsterdam
    maamaa wat ontzettend vervelend zeg, sterkte ermee.

Gr Diana

Deel Deze Pagina