IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Lieve mamaa,
    Wat vervelend nieuws voor je! Wil laten weten dat ik aan je denk!
    Heel veel sterkte,
    Liefs, Mirjam

2. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Lieve Maamaa,

denk log even speciaal op mijn werk in om te kijken hoe het was gegaan vandaag en dan lees ik dit bericht...
    Wat vreselijk balen dit zeg! Snap jullie teleurstelling volkomen...
    Meid, kop op hoor!
    Denk aan je!
    Spreek je snel...

Liefs Nollie

3. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Roca wachtlijst hangt oa. ook af welk ziekenhuis...ene ziekenhuis heeft wachtlijst andere weer niet. Zou het gewoon vragen of je op de lijst kan..bij ons was er wachttijd van 3-4 maanden dus voordat we aan onze laatste iui begonnen heeft de gyn ons al op de wachtlijst gezet....hierdoor zo ongeveer 1,5-2 maand rust gehad (ook wel lekker hoor) en dan verder met IVF. Hopelijk zit bij die laatste iui dat ene zaadje die het wel gaat redden!
    Schaapie hoop ook nog voor jullie dat jullie nog goede kans met iui maken....succes met uitslag donderdag.
    Vergo jij hebt ook aardig wat follikeltjes gehad die aangeprikt waren ofniet. Kan natuurlijk best dat het ook na de tp toch wat gevoelig/pijnlijk blijft. Drink je veel en plas je ook goed? Weeg je je ook elke dag en meet je buikomvang (dit kreeg ik van z-huis mee, ivm overstimulatie...bij gewichtstoename van meer dan kilo per dag moet je aan de bel trekken als je daar bij dan ook nog slecht plast...last van benauwdheid? Als je het niet vertrouwt gewoon bellen hoor. Ik heb toen ook met pijnklachten gelopen en wilde het het weekend overtillen, maar toen ik ma-ochtend belde kreeg ik bijna een standje....ik moest volgende keer echt eerder bellen als ik het niet vertrouwde).
    Bah Maamaa wat een ellende.....eindelijk van start en dan zo'n rot cyste! Wat frustrerend zeg! Heb je ook nagevraagd hoe ze dit verzekeringstechnisch aanpakken? Dit is natuurlijk niet/nauwelijks een ivf poging te noemen!? Dikke knuffel meis..weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen...
    Jaycey hoe is het met jou?
    Nollie jij dus weer op je werk...ben je weer goed opgeknapt?
    Caruli nog een dag of 5-6 meis....spannend, voel je je verder beetje okee?
    Muuske hoe ver is het bij jou....kun je al bijna weer starten? Je moest eerst weer de eerstvolgende ongi afwachten of niet? Wanneer verwacht je die ongeveer?

Dikke knuffel voor jullie allemaal, Eva.

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Allemaal,

Hier weer een berichtje van mij. Ik zal aankomende tijd door drukte niet actief meeschrijven, maar wel meelezen natuurlijk. Zo zijn jullie daar ook weer van op de hoogte.

@Nollie
    Ik ben blij te horen dat je griepje weg is en je al een stuk beter voelt. Jij mag bijna beginnen nu toch met de IVF. Spannend hoor.

@Maamaa
    Meis wat vervelend dat je een cyste hebt en hierdoor gelijk moet stoppen met prikken. Ik hoopr dat het voor jullie binnenkort gaat meezitten en jullie voor het wondertje kunnen gaan.

@Vergo
    Logisch hoor die buikpijn na de punctie. Kan nog even een tijdje aanhouden helaas. Drink genoeg en neem wat meer fruit, dan schijnt het sneller over te gaan.

@Roca
    Ik hoop dat het voor jullie bij nog 1x IUI gaat worden. En je ondertussen op de wachtlijst voor IVF/ICSi laat plaatsen.

@Schaapie
    Wat fijn dat je nu meer weet waar jullie aan toe zijn. Raar is dat het om na 2 maanden weer het ziekenhuis in te wandelen.

@Jaycey
    Hoe gaat het met jou?

@Yake
    Waar hang je uit en hoe gaat het met de verbouwing? Weet je al of de clomid nu wel heeft gewerkt?

@Caruli
    Hoe gaat het nu met jou en met de cryo's. Volgens mij is er nog geen tp geweest toch? Ik heb het allemaal een beetje warrig gelezen.

@Muuske
    Met jou ook alles goed enne wanneer mag je weer starten?

@De rest
    Ik hoop dat het met jullie goed gaat en jullie hebben genoten van het prachtige weer vandaar.

Tot horens allemaal,

Liefs,
    Elvira

5. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Lieve meiden,

Ik sluit me even helemaal aan bij Elvira. Zij heeft iedereen al zo netjes genoemd , ben bang dat ik anders ongeveer hetzelfde schrijf.

Ben even benieuwd en leef net zo mee!

Lieve groetjes Lenneke

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Yake leest stiekum mee, Elvier :) . Thuis wil het nog niet echt opschieten, we hebben beiden ook zo weinig tijd :( . Maar ach, het komt wel.
    Afgelopen vrijdag de laatste dosis Clomid 100 mg ingenomen. Heb niet veel last van bijwerkingen dit keer. Gelukkig maar. Vrijdag de 23e moet ik weer bloed prikken om te kijken of ik nu wel een eisprong heb....

Goed van je dat jullie even een pauze nemen, maar daarna er wel weer tegenaan, he?

Wat een fantastisch nieuws voor Eva, Lydia en Elmo. Eerlijk gezegd wel een beetje erg jaloers, hoor, maar ik weet zeker dat wij allen spoedig zullen volgen. Het zal erg vol worden in die walvissenzee! We zorgen gewoon voor een overstroming! Echt wel!

Ik schrijf dan wel niet zoveel, maar dat betekent niet dat ik niet aan jullie allen denk. Iedere keer als ik inlog (en dat is vaak :rolleyes: ) hoop ik goed nieuws te lezen...

Een hele dikke kus voor een ieder die het nodig heeft van

Jacq.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje meid...wat balen zeg! BLEH!
    Had zo'n goede hoop voor jullie...zet hem op kanjer!

Elmo

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Door een telefoontje van zo'n anderhalf uur heeft het langer geduurd voor ik mijn berichtje plaatste..stond wel al klaar met een paar regels....intussen is er dus weer bijgeschreven...Elmo gaat weer lezen ;)

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook een Elvira aanhangster!
    Goed geschreven meid....nou graag de antwoorden van iedereen ;)
    Hihihihihihi

10. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo,

jeetje, ik heb het vandaag zo druk gehad, dat ik niet eens vijf minuten tijd had om bij te lezen. Net even op mijn gemak gedaan.

Maamaa, wat een ontzettend K..nieuws. Daar zit je toch zeker niet op te wachten. Kan me zo voorstellen dat het zo'n tegenvaller is.

Vergo, hopelijk is de buikpijn niets ernstigs. Valt nog niks van te zeggen he? Hoe gaat het wachten je af?

Met mij gaat het eigenlijk heel goed. Ik had gisteren en vandaag alleen af en toe last van een stekende buikpijn, die ik ook heb als ik ongi moet worden. Maar ja, dat is nu nog veel te vroeg, dus ik ga ermaar vanuit dat de emmy's aan het vechten zijn om het beste plaatsje. Ik moet alleen nog zo lang wachten, nog twee weken.

Vraagje voor Elmo, Eva en Lydia, hoeveel dagen na de TP of punctie mochten jullie testen? Ik heb het idee dat de ziekenhuizen hier allemaal andere regels op hebben. Dan houdt ik gewoon de kortste versie aan ;). Hoezo ongeduldig?

Ik ga er weer van tussen, moet weer gaan studeren, maar weet dat ik aan jullie allemaal denk.

Liefs, Jaycey

11. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb vanmiddag met de arts gesproken. Zolang er nog een kleine kans op IUI is, zullen we deze gaan benutten. Ze wilde zowiezo nog 2x IUI doen en omdat het zaad zo wisseld, bestaat er een kleine kans dat het de volgende keer beter is.
    Dus voorlopig nog ff geen ICSI/IVF, maar we houden het in ons achterhoofd. De kans is erg klein dat het met IUI lukt, maar we willen het wel proberen. Er hoeft er tenslotte maar 1 van de 1,3 miljoen de snelste te zijn. Volgende keer hopen op meer miljoentjes.

Groetjes Roca

12. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden

Aldonzo bedankt voor je uitleg, ik had dat ook van het zh gehoort maar ik durf niet zo gauw te bellen ben bang dat ze me een zeur vinden. Ik drink redelijk en plas heel goed meer dan normaal lijkt het wel. Het is hetzelfde gevoel als wat Jaycey zei je ongie gevoel, ik moest het met mn cyclus wel rond de 13e worden, maar door de medicijnen is alles een week later gezet zeg maar. Ze hebben me wel gezegd dat het veel meer pijn zou doen vanwege meerdere follikels die geprikt zijn (tja 17 is natuurlijk aardig wat). Ik ga dr vanuit dat ze een warm plekkie aan het zoeken zijn.

Elvira ik zal ook wat meer fruit nemen kijken of het werkt.

Jaycey het wachten valt me zwaar ben zo ontzettend bang dat het mislukt, maar daar moet ik ook niet te lang over nadenken.
    Ik kreeg wel een k bericht van mn vriend we zouden samen vrij nemen de 22e maar hij krijgt geen vrij hij heeft een bijeenkomst van 11 tot 7. Dus s'ochtends snel bloedprikken en urine inleveren en dan een uur daarna horen we de uitslag en dan gaat ie weg echt balen.

Caruli succes met je echo is morgen toch?

Dikke knuffel voor de rest

Gr Diana

13. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou Roca toch nog goed nieuws eigenlijk.....dat je straks je maar af mag melden voor de ivf...
    Jaycey ik heb 15 dagen na de tp getest....dus 18 dagen na de punctie.

Ow...ik moet echt naar bed....ben hier al veel te laat nog..en ben al zo moe...maar moest eerst nog weer even hier lezen...hoezo verslavend?

Groetjes, Eva.

14. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Diana,

dat is wel balen, dat je vriend geen vrije dag op kan nemen. Ik kan me voorstellen dat je die dag samen wilt zijn, wel of geen goed nieuws.

Ik mag zondag 25 maart een zwangerschapstest thuis doen, en dan maandag om 15. 30 uur een urinetest in het ziekenhuis met ochtendurine. Ik ga dat niet doen, vind het niet zo'n smakelijk idee dat ik een potje urine in de koelkast op mijn werk moet zetten, en ik heb een afspraak om 15.00 uur. Ik houd het dus bij de thuistest. Bij ons doen ze niet aan bloedprikken. Mocht de test posi zijn, dan volgt daarna een echo. Prima wat mij betreft.

Wel spannend allemaal he? Een vriendin van mij zei zeker te weten dat ik zwanger ben. Ze had een gevoel. We zullen zien.

Liefs, Jaycey

P.s. Roca, ik zou ook eerst voor de IUI gaan, je weet maar nooit. Er kan zomaar ineens een goed zaadje tussen zitten, waarbij het zomaar lukt. IVF/ICSI kan altijd nog.

Groetjes, Jaycey

15. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hey meiden,

Ook ik houd het kort, want ben moe. Heb het momenteel druk druk druk, wat niet betekent dat ik niet aan jullie denk!

Jaycey; suc6 met je afteldaagjes meis. Ik gooi vast een hengel uit, zodat ik je de walvissenzee in kan trekken, ok ;)

Mamaa; wat een verschrikkelijk teleurstelling meid :cry: Ik kan me zo voorstellen hoe je naar dit moment hebt toegeleefd en dan weer die stappen terug moeten doen...Pff Wens jullie sterkte met deze tegenslag en hoop dat het snel weer meezit.

Caruli; ook al weer bijna aan de slag he :D

Nollie; Hoe gaat die bij jou?

Voor de rest draaien mijn duimpjes uiteraard ook!

16. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Elvira,

hartstikke fijn meid. Zorg je wel dat je een stevige hengel met draad hebt? Vraag ook maar of Elmo, Eva en Lydia mee komen helpen, ben namelijk een grote walvis ;). En als er dan ook nog één of twee mini walvisjes meekomen...... En onderweg pikken we Diana ook nog op, goed?

Groetjes, Jaycey

17. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Komt voor de bakker meis. Ik heb de hulptroepen al ingeschakeld en mijn materialen zijn top. Dus, sta je klaar, dan begin ik vast te takelen :D

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Euh...hebben jullie ons niet zien slepen met dat grote net dan? hihihi
    We hebben precies zo'n groot net waar jullie allemaal inpassen...je nou nog laten vangen ;)

Lieve Jaycey,
    Wij mogen 14 dagen na de tp komen voor een bloedtest (weet je meteen hoe hoog je waarde precies is). We hebben geen thuistest gedaan...ja, na het goede nieuws! (helden he ;))

Fijne dag allemaal!
    Elmo

19. Niet meer actief

maamaa: wat een kl*te nieuws zeg
    ik hoop dat de cyste weggaat
    en je snel weer verder kunt meid!
    veel sterkte ;)

hier gaat het zijn gangetje
    vanmiddag naar het zh voor een echo
    ik ben benieuwd
    (ik wil niet zeuren hoor) maar ik begin het wachten nu wel beu te worden hihi
    na al die maanden hoop ik straks eindelijk een positieve test te krijgen ;)

fijne dag meiden
    het word weer mooi weer :D

20. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    :idea: Caruli....SUC6 vanmiddag! Hoop dat er snel een eind komt aan al het wachten. En dat je wachten beloond zal worden! ;)

Liefs Marjo

Deel Deze Pagina