IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik denk dat die twee dagen inderdaad niet veel verschil zullen maken. En ik hoor van meerdere dames dat ze 14 dagen na TP testen.

Vandaag hoorde ik van mijn collega dat haar IVF-poging (de 6e en laatste) is mislukt. Echt balen. Gelukkig heeft ze al een gezond kindje, maar is toch hard, als je zo graag een tweede wilt en het lukt niet. Zij had de TP op een zondag en werd 12 dagen later ongi.

Kun je na een week eigenlijk al klachten hebben? Is eigenlijk vragen naar de bekende weg, ik weet het. Maar ben zo moe en heb gevoelige borsten (heb ik anders nooit). Nou ja, zal wel van de medicatie komen. Afwachten maar weer.

Fijne avond allemaal.

Groetjes, Jaycey

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Goedenmorgen meiden,

Heeft iedereen lekker geslapen? Ik ben gisteren om kwart voor 4 toch maar naar huis gegaan en gelijk het bedje in gekropen. Vanmorgen werd ik om kwart voor 10 wakker, met nog steeds hoofdpijn en misselijk. Heb gelukkig nog niet gespuugd vandaag, gisteren des te erger. Zelfs water kon ik niet binnenhouden. Ach ja vandaag voel ik me ietsje beter.

Ik zie nu al uit naar die baan in Augustus, heb het met mijn huidige baan ook wel gehad.

@Jaycey
    Wat vervelend dat de IVF voor je collega niet is gelukt. Ik hoop dat het bij jou wel allemaal gelukt is, en je een prachtige positieve test in handen hebt.

@Eva
    Bedankt voor je berichtje, gaat met jou ook alles goed?

@Nollie
    Tja dat doorgaan zit er een beetje ingebakken, maar ben toch maar naar huis gegaan. Jij ook nog even wachen he, en dan mogen jullie ook eindelijk beginnen.

@Elmo
    Ik las net pas je lieve berichtje. Je bent een schat!

@De rest
    Fijn weekend en tot horens.

Groetjes,
    Elvira

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vervelend dat je je nog steeds niet helemaal beter voelt. Rust maar lekker uit vandaag! Knuffel!

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Prinses is lief! Knuf terug

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Vier,
    Gaat ie al beter meis?
    Oh, je plopt in mijn msn al omhoog ;)

Alle wachtende meiden...
    Houden jullie het nog?

Succes hoor!

Elmo

6. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Elvira is het alweer verder afgenomen de migraine?
    Jaycey.....ja je weet het antwoord al....die progestan doet sowieso veel met je....hopelijk zijn er ook 'klachten' van een beginnende zwangerschap.....toch nog die laatste week wachten....ow is zo zwaar, maar je kunt het..hou vol.
    Vergo voor jou geldt hetzelfde...hang in there!
    Caruli heb hier nog niets van je vernomen..zo nog maar even bij je eigen topic kijken...hopelijk is alles goed.
    Voor de dames die bijna gaan beginnen.....let maar op...het is zo eind maart! En voor de dames die inmiddels al aan het spuiten zijn....veel succes...hopelijk niet teveel last van bijwerkingen en op naar een goede echo!
    Hier houden we een rustig weekendje....Wens jullie allemaal ook een fijn weekend, groetjes Eva.

7. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen allemaal,

ik heb even jullie hulp/advies nodig. Ik heb iets stoms gedaan vanochtend. Heb een zwangerschapstest gedaan. Was heel licht positief, ik heb drie foto's geplaatst in mijn album. Je ziet het haast niet, maar ja, het was ook veel te vroeg.

Nu mijn vraag, kan het zo zijn dat de uitslag positief is omdat er 2 embryo's zijn teruggeplaatst en die automatisch HCG aanmaken? Van de pregnyl zou het niet meer kunnen zijn, die heb ik twee weken geleden voor het laatst gehad. Of wordt HCG alleen maar aangemaakt als een embyro zich genesteld heeft?

Zo stom dat ik getest heb, maar ik wist gewoon zeker dat ie positief zou uitvallen. Weet nu alleen niet of ik van deze uitslag uit mag gaan (ik weet dat het ook nog mis kan gaan, een zogenaamde vroege miskraam).

Liefs, Jaycey

8. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Jaycey,

Tja twijfelgevalletje, aangezien je eigenlijk pas de 25ste mag testen zou ik deze test als niet tellend meerekenen. Vaak blijft de pregnyl toch nog even hangen, 10 tot 12 dagen en wordt er ook gezegd dat als je een week voor testdatum test deze vaakal vals positief is. Vandaar dat de artsen ook echt die dagen aanhouden.

Het zou natuurlijk geweldig zijn als hij de 25ste positief is, maar ik zou je niet op deze test vastprikken.

Succes.

Liefs,
    Elvira

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heeeel dom meis!
    Als je uitgaat van een normale cyclus, zonder behandeling zou je ook zeggen dat je nog niet genoeg hCG aan KAN maken.
    Dat geldt voor jou dus eigenlijk net zo. hCG wordt aangemaakt na innesteling (voor zover ik weet).
    Ik zou deze uitslag helemaal uit je hoofd zetten en wachten tot minimaal 14 dagen na de terugplaatsing.
    Domme domme Jaycey 8)
    Ik duim dat je straks een echte positieve test te pakken hebt hoor!
    Heel veel succes meis!
    Elmo

10. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maar dan heb ik een vraagje, 14 dagen na TP is a.s. vrijdag. Ik heb de hele gevoelige test van deze site gebruikt, waar je al 4 dagen voor je NOD kunt testen, dat zou dan morgen zijn. Is het niet mogelijk dat de twee embryo's zich allebei genesteld hebben en dat daar dan meer HCG van komt? Ik vraag me af waar die tweede streep dan vandaag komt, dat kan toch niet zomaar? (even daar gelaten dat ik weet dat ik beter niet had kunnen testen, omdat het alsnog mis kan gaan).

Liefs, Jaycey

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het is wel een beetje dom, maar ik begrijp het helemaal. Ik denk dat je uit moet gaan van wat elmo en elvira zeggen, niet van uitgaan dus.
    Probeer het uit je hoofd te zetten, al lijkt me dat heel moeilijk.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Meid, het is en het blijft gissen.
    Artsen geven niet voor niks een datum mee.
    Het zou echt super mooi zijn als het wel zo is...maar je kan er nu gewoon niet achterkomen. En aanstaande vrijdag klinkt dichtbij maar duurt nog 5 dagen! Bijna een week ;)
    Hou je hoofd koel en probeer het als je het echt niet houdt woensdag of donderdag nog een keer.
    Heel veel succes meid!

13. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi,

Het kan jij dat er toch nog pregnyl is achtergebleven, waardoor je nu positief test.
    Tegen mij is toen gezegd dat de pregnyl tot zeker 2 weken kan achterblijven en soms iets langer, ligt aan de eenheden geloof ik!

Laten we hopen dat je positief test vrijdag, maar nu maak je jezelf zo onzeker.

X Elvira

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat Pregnyl verhaal is bij mij op dezelfde wijze bekend.

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou het liefst willen zeggen: "Ja het kan", maar aangezien ivf/icsi een heel ander traject is dan een natuurlijke zwangerschap, kun je beter wachten tot de testdatum. Dan weet je het zeker, nu is het nog zo twijfelachtig. Dus Jaycey nog even geduld tot de testdatum, en dan hoop ik dat de tweede streep van het scherm afknalt! Ik ga keihard voor je duimen. :)

16. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dank jullie wel dames

ik zal "geduldig" afwachten. Normaal gesproken doe ik dat ook nooit, voor de testdatum testen, maar ik had zo'n sterk gevoel dat ie positief zou zijn.

volgende keer test ik a.s. vrijdag, goed?

Wel blijven duimen he?

Liefs, Jaycey

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jaycey kan me goed voorstellen dat het erg moeilijk is in de wachtweken en dat je dus ook geneigd bent om eerder te testen, maar....uiteindelijk heb je er nu nog niet al te veel aan....en moet je alsnog wachten tot vrijdag. Je hebt nog geen zekerheid...je weet niet 100% zeker of de pregnyl helemaal uit je lijf is en niet de test beinvloedt. Je maakt het jezelf niet echt makkelijker zo....ik hoop echt dat vrijdag de test vet positief is, maar probeer vol te houden tot die tijd. Ik weet dat de artsen de tijd ruim nemen om te testen, maar dat doen ze niet voor niets. Succes met die laatste loodjes....

Groetjes, Eva.

18. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    @ jaycey, veel is al gezegt door mijn voorgangers die hier gesproken hebben en veel ervaring hebben met de IVF / ICSI regels die de artsen meegeven.
    Ik wil je een hart onder de riem steken en je sterkte wensen met geduld hebben.
    hoop dat deze streepjes alleen maar donkerder worden.
    hoezo had je sterk gevoel dat het posi zal zijn?
    LIEK.

19. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Jaycey...nog een paar dagen meid, misschien als ik het zo beschrijf dat het dan wat dragelijker word...Probeer écht vol te houden tot die tijd!! Ik moet zelf nog door deze slopende tijd heen...dus kan niet echt voelen wat je nu meemaakt...maar er zijn er velen die 'met je meewachten'!!!! ;)
    Dit geld ook voor Vergo...I keep my fingers crossed!!!

Liefs Nollie

20. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Jaycey ik weet hoe moeilijk het is maar je moet echt tot vrijdag wachten meid. Ik heb er zelf ook moeite mee en gelukkig heb ik er geen een in huis. Donderdag wordt mijn dag en Vrijdag de jouwe. We blijven duimen en als je je verveeld lekker achter de computer kruipen.

Dikke Kus Diana

Deel Deze Pagina