IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette

Lisette Niet meer actief

Maamaa, wat een fantastisch nieuws dat je begonnen bent met het schema !
    Aldonza, de terugplaatsing is niet vandaag, die heb ik afgelopen maandag al gehad. Foutje...
    Damie...Laat wat van je horen, iedereen is benieuwd hoe het met je is!

Inmiddels weer wat bijgekomen van de terugplaatsing, we waren erg verrast dat we 2 emmy's teruggeplaatst kregen. We dachten daar geen kans op te maken, omdat het beleid aangaf 1 emmy terug te plaatsen onder de 35 jaar en bij de 1ste keer IVF. Reden was dat de kwaliteit iets minder was.
    Verbaasd heb ik ook zitten kijken in de wachtkamer, het was een af en aan komen/weggaan, allemaal terugplaatsingen(Heb zelf 8 paren gezien) Je beseft dan pas dat je echt niet de enige bent die dag. Al dacht ik die morgen in de badkamer, wij zijn de enige in ons straatje die vandaag wel heel iets bijzonders gaan doen.
    Op dit moment gaat het goed, af en toe heb ik een raar "kriebeltje" links in de buik en verder voel ik eigenlijk niks. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee naar de terugplaatsing?
    Verder bleek bij de controle dat het vocht van de overstimulatie bijna helemaal weg was getrokken, gelukkig...Nog 11 daagjes wachten. ;)

2. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    Ow Lisette, krijg helemaal kriebels van je verhaal...spannend alllemaal hoor! Hopelijk kun je het wachten een beetje doorkomen en krijgen jullie straks een mooie beloning; een positieve test!
    Liefs Maamaa

3. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ow Lisette heb ik ergens niet goed gelezen of verkeerd op mijn (nu erg kleine) harde schijf opgeslagen....
    Spannende weken dus. Ik voelde van alles na de tp....had natuurlijk ook nog te maken met de overstimulatie. Ik denk dat er gewoon echt geen touw aan vast te knopen valt....als het goed is gebruik je ook nog medicijnen om de innesteling kan bevorderen en dat laat je ook nog eens van alles voelen. Succes met wachten!

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Damie....Kwam kijken vor jou, maar helaas nog steeds niks! :oops:
    Alles goed gegaan meis?
    Hoop snel wat te horen!

Liefs Marjo

5. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemiddag dames,
    wat is het hier stil...Al iets van Damie vernomen?

Even een laatste kleine update van mij, vanmiddag voor echo geweest en er was een mooi knipperlichtje te zien én te horen! Echt mooi!
    Woensdag 25/4 ga ik naar het Lange Land zh voor een derde echo en dan waarschijnlijk door naar de verloskundige.

Meiden blijf jullie verhalen lezen op het forum...hopelijk zullen jullie snel volgen!

Liefs Nollie

6. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Oh Nollie wat superfijn voor jullie zeg!

Wij hebben vandaag de eerste intake gehad en hebben er echt een supergoed gevoel bij nu. Hele fijne arts die alles heel duidelijk uitlegde.
    Heb meteen al mn schema in grote lijnen gehoord.
    Starten met de pil, microgynon, dan over op lucrin, gonal-f, ovitrelle en vanaf de punctie progestanbolletjes!

Ik had rekening gehouden met een wachtlijst maar die is er helemaal niet.
    Eerst moet bijna manlief onderzocht worden op chromosoom en dna afwijkingen en allebei op HIV, hepatitis B en C.
    Over 6 weken de uitslagen en dan mogen we zeer waarchijnlijk al starten!

Ons ziekenhuis werkt niet samen met het Radbou zoals ik dacht maar met UMC Utrecht. Dus na de punctie krijg ik de buisjes met eicellen op mn buik geplakt en mogen we ze zelf naar Utrecht brengen, daar hebben we dan ook de eventuele terugplaatsing.

We zijn echt blij en opgelucht nu. En gaan er helemaal voor!

7. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey wat goed Hannah en gelukkig dat er geen wachtlijst is....die 6 weken zijn ook zo voorbij! En ik zag dat je volgende week donderdag gaat trouwen...nou je bent vast ook druk met de voorbereidingen bezig.
    Héél veel succes meid!

Liefs Nollie

8. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    Wauw Nollie, wat gaaf dat het hartje knipperde! Geniet er lekker van!
    Liefs Maamaa

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gefeliciteerd!

10. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Waaw Nollie....wat een heerlijk nieuws! Veel suc6 verder meid! ;)

@ Hannah....Ook jij veel suc6 gewenst! ;)

@Maamaa....Ook jij suc6! ;)

@ Lisette....Hoest met jou meid? Voel je al wat? ;) Suc6 verder!

@ Weet niemand hoe het met Damie is? Begin me wat zorgen te maken! :(

Iedereen een fijn en zonnig weekend toegewenst!
    Blijf voor iedereen duimen!

Liefs Marjo

11. RuBaKiWe

RuBaKiWe Lid

29 jul 2006
    68
    0
    0
    Hallo meiden,

Heb 1 april de punctie gehad en 5 april de terugplaatsing.
    Nog een weekje wachten, en dan misschien wel een test halen.

Moet je dan ook de datum aanhouden, 1e dag van je laatste menstruatieals het positief is? Of de datum van de terugplaatsing?

Groet Ruba

en iedereen succes weer, geniet van de zon :D

12. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Hey schatjes, zo lief dat jullie aan me gedacht hebben...ben er weer....na een paar dagen doodziek geweest te zijn.

pff waar moet ik beginnen....
    Vrijdag had ik de 2e fm en kreeg ik ook te horen dat de punctie ZONDAG al zou zijn. Wij balen natuurlijk. We gingen die vrijdagavond een weekendjeweg....maargoed niets aan te doen. Dat werd heen en weer rijden. Zondagochtend begon mijn buik al een beetje pijn te doen....
    De punctie ging heel snel en is me ontzettend meegevallen. Heb heel weinig gevoeld.... Ik had alleen een infuus(?) met formine en voor de rest niets.... wel raar he? Uiteindelijk was ik blij dat het op een zondag was. Lekker rustig in het ziekenhuis. Na de punctie werd ik vervoerd ik zo halfnaakt (deken over mij heen) naar de dagbehandeling...dat was aardig een ritje.
    Na de punctie werd de pijn in mijn buik erger en erger...en ja hoor ik had overstimulatie... Na 2 uurtje mocht ik wel naar huis (terug naar weekendje weg) maar moest een aantal dingen in de gaten houden. Voor het geval het erger zou worden.

Woensdag heb ik de terugplaatsing gehad. Dat ging ook prima.....
    Ik durf het bijna niet te vertellen maar er waren 22 eicellen verkregen waarvan 17 bevrucht is. Hoeveel ze kunnen invriezen krijg ik nog te horen.

In eerste instantie had ik pregnyl gekregen voor na de punctie maar nadat ze erachter kwamen dat ik overstimulatie had moest ik progestan gebruiken. Ik vind het vreselijk. Heb veel bijwerkingen...moe, suf, dorst en koppijn.

Zo dat was het een beetje.

13. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wow Damie,

Wat een ontzettend goede score en bevruchting. We maakte ons al een beetje zorgen over je.

Balen van de overstimulatie! Genoeg drinken hoor.

Spannend nu in je wachtweken, ik zal weer keihard gaan duimen voor een positief resultaat.

Ook voor RuBaKiWe, ben ik keihard aan het duimen.

Muus, succes met je nagesprek vandaag. Enne doorvragen he, jezelf niet laten afschepen.

De rest,
    Een heel fijn en zonnig weekend toegewenst.
    Zelf zal ik weining online zijn, veel aspraken en supermooi weer natuurlijk.

X Elvira

14. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ RuBaKiWe....Wens je veel suc6! Hoe voel je je nu? Begint al op te schieten he! Hoop van harte dat het positief mag zijn! ;)

@ Damie....Wat een gedoe zeg! Maar gelukig wel een topscore he! Heb je er ook een paar voor mij? :rolleyes: (grapje)
    Hoop dat de test positief mag zijn! Vaak positief na overstimulatie, dus.... ;)
    Voor nu....vooral veel drinken en naar je eigen lichaam luisteren!

@ Elvira....Thanx! Laat me zeker niet afschepen! Dit keer deel ik de lakens uit! Hihi.... ;) Hoop op positief nieuws!
    Hoest nu met jou?

Liefs Marjo

15. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Fantastisch Damie! Heel veel succes in de wachtweken, duim voor je!

Muuske...succes voor jou vanmiddag...en ik hierin volg ik Elvira; Laat je zeker niet afschepen met een half verhaal...! Lees het maandag wel.

Liefs Nollie

16. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hi Muuske ( Marjo)
    Goed zo meid, geef ze van katoen. Jij bent te baas hoor! Hier gaat alles goed, thanx for asking. Beetje druk maar wel gezellig druk. We zijn tot september even gestopt met behandelen, en dat geeft gewoon een onwijze rust. Ik ben ook van baan veranderd en daar begin ik 1 juni, dus het is wel fijn om even niet met IVF bezig te zijn. Ik wil ook nog een aantal kilo afvallen, en dan weer vol goede moed naar de volgende ronde.

Succes vandaag.

Liefs,
    Elvira

17. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Oh en Nollie, ik vind jou ook heel erg lief hoor! Ga maar lekker PB kijken en geeft onze grote vriend een dikke kus van mij. LOL.

X Vier

18. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Meiden weet je wat ik verkeerd had gedaan.. de pregnyl! Ik moest twee poeder met 1 vloeistof mengen spuiten. Maar ik had twee poeder een 2 vloeistof gedaan hahahaah.... achteraf kon ik er wel om lachen...

Ik mag pas 19 dagen na de punctie testen...
    lang he!

19. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @Damie....heb je gevraagd of dat iets uitmaakte dat je het fout hebt gemengd? :oops:

Tja, ze laten je steeds langer wachten!
    Maar ik dacht dat het met een progestanschema eerder mocht! Foutje dus.... ;)

Liefs en suc6!
    Marjo

20. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Nee, ik heb er niet naar gevraagd....

Ik denk dat ik de 19 dagen toch niet ga volhouden ;)

Deel Deze Pagina