IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Spannend Schaapje! Mooie score hoor!
    Laat je vandaag maar lekker verwennen!

2. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    Schaapje; Heb je al gehoord hoeveel embryootje jullie uiteindelijk hebben? (of lees ik daar nu echt overheen?)
    Lees wel dat je morgen je tp hebt, wil je alvast veel succes wensen morgen.
    Zorg er maar goed voor :)!
    Liefs Maamaa

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Schaapje, mooie score zeg!
    Weet je al hoeveel erbevrucht zijn en iets over de terugplaatsing?
    Hoop op goed nieuws voor jullie!

Liefs Hannah

4. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He meiden,

Wat een heerlijk bijkomdagje he, hebben jullie ook zo genoten?

Vanmorgen hebben we mogen bellen voor de evt. terugplaatsing.
    Jullie duimen heeft geholpen en morgen middag hebben we een terugplaatsing van 1 embryo (dat was het advies ivm me leeftijd) over de kwaliteit van de overige embryo's konden ze nog niks zeggen, dat horen we morgen!

Maar we weten in ieder geval dat er 1 goed genoeg is dus dat was vanmorgen een vreugde dansje waard!

Nu zit ik alleen te denken....kan ik daarna nou alles nog wel doen?
    Joggen bijvoorbeeld? of biefstuk eten die nog een beetje rauw is? Aan de andere kant denk ik hoeveel vrouwen weten niet dat ze zwanger zijn en doen alles nog gewon, maar wij weten dat het misschien wel zo is?
    Er lezen hier een paar proffesionels mee, hoe denken jullie daar over?

Liefs schaapje

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

In principe mag je na een tp alles, als je je goed voelt.
    Zelf zou ik niet aan rauwe dingen gaan....er kan zich toch een beebje nestelen.
    De rest, doen waar jij je goed bij voelt.
    Ik had de laatste keer nog super last van de overstimulatie...heb dus rustig aan gedaan. Alle anderen hetzelfde als anders...
    Lekker leven en hopen dat er echt leven van komt!
    Gefeliciteerd met jullie emmie en de tp morgen!
    Succes en geniet van het moment..het is toch bijzonder!

6. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Schaapje super zeg, veel succes met de tp! Zoals Elmo al zegt, ip gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik zou ook alleen het rauwe vlees laten staan en de evt wijntjes enzo. Weet niet echt of het in zo'n vroeg stadium echt kwaad kan als je er (matig) wat van zou nemen, maar zit ws gewoon tussen mijn oren. Ik hoop dat je de komende maanden hiervan niks meer mag hebben meid ;) , veel succes zo meteen op wachtbankje en hopelijk zijn er nog wat emmy's die in de iglo willen spelen.
    Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Groetjes, Eva.

7. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Schaapje: Super nieuws hoor, veel suc6 voor de TP, en sterkte op het bekende wachtbankje.

8. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ik heb een slechte week achter de rug, ben erg moe en heb veel pijn in mijn buik gehad,
    Maar moet toch nog ff geduld hebben.
    Was het maar woensdag.

Tot overmaat van ramp begin ik nu ook nog flink verkouden te worden.
    Bah

Greets Beeb

9. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He Beeb,

Rot dat je zo'n nare week achter de rug hebt, maar er zit nu alweer meer dan de helft van het wachten op!
    Denk dat je dagen wel vooruit kan kijken.....

Heb je enig idee hoe het kan dat je zo'n last hebt?
    Progestan of denk je door de verkoudheid die om de hoek staat te kijken?

Duim mee voor je dat het snel woensdag is, met een goeie afloop natuurlijk. En dat het snotteren mee valt. Laat je lekker vertroetelen!

Dank je wel voor de mensen die gereageerd hebben....Vind het zo stom van mezelf dat ik over dat soort dingen na ga denken. Maar doe gewoon wat me gevoel zegt dat goed is! En vanmiddag zullen ze er ook nog wel wat over zeggen.
    Eerst gaan we maar is genieten van vanmiddag, het is echt voor het eerst dat we voor iets moois naar het ziekenhuis gaan!

Liefs Schaapje

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Schaapje,
    Dat is helemaal niet stom hoor! Ik woog ook alles af! Een vriendin die ik via een forum heb leren kennen heeft me zelfs eens gebeld of ik zou zwemmen (vorig jaar zomer) en of ver fietsen kwaad kon.
    Je wilt zo graag dat deze poging lukt dat je alles afweegt. Ik denk niet dat het raar is...je wilt gewoon heel graag dat het lukt!
    Heel veel succes!

Beeb:
    Balen van je rotweek meid..ondanks dat die er ook moeten zijn is het shit!
    Ik hoop dat je je gauw beter voelt.

11. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Schaapje: heel veel succes vanmiddag in het ziekenhuis.
    En idd voor het eerst voor iets leuks.....
    Ben benieuwd of er nog een paar de vriezer in kunnen.

Beeb, vervelend dat je zo'n rotweek hebt gehad. Hoop op goed nieuws de 23ste. Sterkte!

Hier alles goed, heb deze week ff een midere week gehad... Na alle emoties van zondag die ik al eerder hier vertelde, is deze week een offweek geworden...Zag het even allemaal minder rooskleurig en positief in. Maar krabbel weer uit de dip omhoog.
    Nog 2 weken en dan als het goed is starten...Kijk er naar uit maar vind het ook erg spannend.........

Liefs Hannah

12. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Schaapje,
    veel succes meid.

Ik blijf vooruit kijken uiteraard.
    Rustig aan dan breekt het lijntje niet he.

Greets Beeb

13. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Op begrip van het werkveld hoef ik op dit moment niet meer te rekenen,
    Ik moest vandaag bellen en aangezien ik me helemaal niet in orde voel, twijfelde ik of ik wel moet gaan werken maandag.
    werd me gesommeerd ( lees gedwongen) dat ik maandag gewoon op werk wordt verwacht
    tenzij ik met 40 graden koorts in bed lig want ik ben te hard nodig.
    Hoe ik me eronder voel is niet belangrijk blijkbaar.
    maar we willen je behandeling niet in de weg staan. Pardon ?
    wat doen jullie nu dan.

Greets Beeb

14. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Jeetje Beeb, stelletje............ daar zeg.

Ik heb net op mn werk aan de baas verteld dat we binnekort met de ICSI zullen starten...Op dit moment alleen maar begrip en medewerking maar ben benieuwd hoe het straks gaat als we echt bezig zijn.......

Je kan toch niet gedwongen worden als je jezelf echt niet goed voelt....
    Is er niet een bedrijfsarts oid waar je terecht kunt?

Heel veel sterkte meid!

15. Lisette

Lisette Niet meer actief

Hoi meiden,

Maamaa, onzettend jammer. Ik had gehoopt ander nieuws te lezen...

Hannah, ik hoop dat het met jou weer wat beter gaat ? Wat kunnen mensen dan "dom" zijn hé, en geen rekening houden met jullie gevoelens.

Beeb, adviesje van mijn kant. Overleg met je bedrijfsarts dat je het op dit moment niet trekt en dat je met je hoofd er niet zo uitkomt. Misschien dat je met de bedrijfsarts zwart op wit afspraken kan maken zodat je zelf het beter kan maken en dat je hoofd er gewoon weg niet omheen kan.
    Radicaal maar voor jezelf de beste oplossing? Succes...

Zelf ben ik terug van een midweekje weg, heerlijk maar was ook vaak moe en niet echt lekker in orde. Hoort erbij hé...
    Nog een paar daagjes en dan mogen we maandag voor de 1ste echo, vindt het erg spannend, ben benieuwd of alles wel gaat zoals het hoort daarbinnen !

16. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Hoi meiden

Beeb Rot zeg dat ze zo naar doen. Ik zou naar je bedrijfsarts gaan die zou zeggen dat je thuis moet blijven, want hij zou het niet op zn geweten willen hebben dat er wat naars gebeurt. Op mijn werk regelen ze het allemaal wel maar het gaat niet van "harte", veel mensen weten niet wat het inhoud helaas.

Schaapje, ondertussen zal je je tp al wel gehad hebben ik ben benieuwd hoeveel cellig je embryootje is en dat ie maar lekker in je buik mag blijven zitten.

Hannah balen dat je zo'n rotweek hebt. Over twee weken kan je starten, het is erg spannend maar je weet waar je het voor doet.

Met mij gaat het wel snipverkouden en bijna 4 weken overtijd. Ik moet wachten tot maandag om weer te bellen, ze wilde me geen pilletjes geven om het op te wekken en ook geen bloedtest. Vindt het allemaal zo ontzettend raar. We moeten steeds zelf maar een test doen nou en die gaf twee weken geleden helemaal niets aan. Nu zal ik maandag zeggen dat al ze toch pilletjes willen geven dat ze eerst een bloedtest moeten gaan doen. Ik moet ook rond de 26ste met de pil beginnen tot 6 Juni want dan begin ik met mn 3e icsi behandeling. Al met al ik vindt het ontzettend raar allemaal en ik ben nog nooit zolang overtijd geweest.

Gr Diana

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hannah fijn om te horen dat het (langzaamaan) weer wat beter met je gaat. Spannend is het zeker, maar kan me ook goed voorstellen dat je er 'zin' in hebt.. er gaat weer wat gebeuren.
    Beeb wat vervelend dat ze op je werk zgn. zo 'begripvol' zijn. Misschien er eerst met je direct leidinggevende erover hebben, zodat ze beseffen hoe zwaar dit kan zijn en anders naar de bedrijfsarts.
    Vergo wat een gedoe zeg...kan me voorstellen dat het moeilijk is om te weten waar je aan toe bent zo.....4 weken overtijd. Dikke knuffel!

Groetjes, Eva.

18. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Lieve meiden,

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden! Doen me goed!

19. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He meiden,

Ik hoop dat het met iedereen weer een beetje beter gaat, er meer begrip is, want af en toe is het echt niet makkelijk, en dat sommige mensen niet weten wat het allemaal inhoud (gelukkig voor hun) maar ze kunnen zich toch wel proberen in te leven? Fjoe......
    En was er maar geen onzekerheid, maar dat kunnen we wel op ons buik schrijven!

Gisteren hebben wij TP gehad, we hadden er echt zoveel zin in. Te vroeg aangekomen en we zaten nog te praten: (had al een paar dagen een gevoel) Zeg ik tegen me mannetje....er moet nog wat gebeuren, er moet nog wat tegen vallen. (je probeert jezelf toch te beschermen)
    Of resultaten TP zijn slecht of over 2 weken valt het tegen.
    Het gaat ons te makkelijk af (heb eigenlijk nergens last van gehad afgelopen 1,5 maand)

Dus manlief direct "vind je niet dat er genoeg tegenslag is geweest?"
    Ja oke maar...we gaan naar binnen.
    De arts komt en zie het gezicht al, het is ons zwaar tegengevallen....
    oke, en nu? we hebben van de 9 eicellen er 1 kunnen bevruchten er valt niks in te vriezen, en deze ene embryo is ook niet van top-kwaliteit! (4 celig, maar met fragmenten)Zo had echt het gevoel of ik een klap in me gezicht kreeg en niets kon doen! Daar ging me goeie gevoel.
    Ik weet niet wat ik nu moet denken.
    Ik blijf hopen, maar wil ook niet teveel.........
    We hebben nog 2 beurten maar de extra kans in deze beurt is verkeken, wat als....?

Fjoe.....soms is het het niet makkelijk!

Liefs Schaapje

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Jee, dat is een klap in je gezicht. Ik kan me indenken dat je dan even uit het veld geslagen bent. Ik ga voor je duimen dat deze toch 9 maandjes blijft zitten. Laat de artsen maar zien dat ze ongelijk hebben. Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina