IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Caruli je hoeft jezelf niet te verontschuldigen hoor. We weten (of komen dat nog te weten) hoe dat het aan kan voelen. Denk lekker aan jezelf hoor. Heel veel succes woensdag...spannend, nog even een aantal daagjes aftellen en spuiten...knuffel.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Meid, spuit er lekker op los, doe waar je zin in hebt en laat ook alsjeblieft waar je geen zin in hebt!
    Deze tijden zijn inderdaad erg genoeg!
    Ga lekker broeden en we horen je woensdag wel met supernieuws!
    Dikke knuffel meid!
    Elmo

3. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Caruli, sterkte meid, hou vol!

Elmo, go for it girl!

Ben halverwege! Vandaag vast zw.testen gekocht in afwachting van volgende week... Pfff, positief denken hou ik mezelf steeds voor!

Ik heb ook de injecties in mijn buik gedaan, ik mocht ook kiezen buik of been, doordat je in je buik wat meer vet hebt is het minder pijnlijk. Wel elke dag een ander plekje ivm zere spuitplekken. En inderdaad onder de navel blijven. Van de pregnyl heb ik wel een paar dagen een zere buik gehad, volgens de arts was dat een vaker gehoorde bijwerking.

Liefs Lenneke

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Blauwe en beurse plekken zijn Pregnyl inderdaad "normaal" helaas.
    Goed zo meid, nog 1 week te gaan!
    Ik duim ontzettend voor je!
    Elmo

5. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Elmo, het is weer begonnen he...succes met het slikken van de pil...
    Lenneke op de helft het gaat opschieten hoor....
    Carulli van harte beterschap.

Beginnen er toch een aantal binnenkort met van alles he...
    leuk hoor zoveel actie als die acties maar goed af lopen dan zijn we 100 procent tevreden....PSSSS ONTHOUD DE NAMEN NIET ALLEMAAL...

Ik ben vanmorgen dan ongesteld geworden dag 27 van de cyclus mooi toch......nu even rekenen.
    15 de naar onderzoeken voor vriend en zaad inleveren.
    als ik de 12 de weer clean ben is het netjes om dan te verversen zodat er 3 dagen onthouding is ivm het onderzoek....Is dat even mooi gepland.
    ik zei al gisteren tegen vriendlief dat als ik later ongesteld werdt dat hij dan wat huiswerk moest doen... hij keek mij aan :rolleyes: :rolleyes: .
    Ik zeg ja je moet geen 7 dagen oud zaad in leveren... af en toe mannen. :D
    en toch houd je van ze he, ze hebben het ook niet makkelijk met ons vrouwen die er emotioneler anders in staan.
    LIEK.

6. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    .. VERKEERD BERICHT KAN VERWIJDERD :D

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    he meiden,

ik lees nog steeds mee met jullie. Wat zijn er weer spannende tijden aan de gang of komen er aan. In januari gaan er flink wat van jullie aan de slag of zijn reeds bezig. Spannend hoor..... Ik blijf jullie volgen

Karin

8. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Dorien; ik heb ook geen ervaring hoor, met spuiten in het been (uberhaupt met spuiten) Schrijf alleen maar wat ik van anderen gelezen heb. Ben al lang blij dat het niet in het been hoeft dan. In mijn buik spuiten zal eerder gaan lukken. Ik kan helaas niet terugvallen op mijn ventje, want die durft het al helemaal niet. Dus ga het zelf proberen. Mocht het niet lukken, dan zal ik iemand anders moeten ritselen. Moet dat spuiten steeds op dezelfde tijd gebeuren?

Caruli; beterschapjes.

Lenneke, nog 1 weekje precies! Echt spannend hoor!

Liek; Mooi gepland :D Kan je ventje toch nog vers spul inleveren, zonder zelf te moeten verversen! Suc6 alvast voor de 15de!

Elmo; wanneer moet jij weer naar het zh? Staat vast al ergens :oops:

Aldonza; deze week met spuiten starten toch? Spannend!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

ElviraR: op welke tijd je moet spuiten hangt een beetje af van wat je spuit. In eigen cyclus moest het op tijd (dezelfde tijd) maar nu met standaard maakt het in mijn geval niet uit of ik om 20.00 uur spuit of om 22.00 uur. Dat is wel een vooruitgang vind ik.

Ik moet donderdag naar het zh voor het evaluatiegesprek van de afgelopen 6 pogingen.
    Dan de 30e weer voor de uitgangsecho.

Jaja,....ook wij tellen af ;)

10. 101

101 Lid

31 dec 2006
    65
    0
    0
    hai elvira,
    ja ik moest het elke dag dezelfde tijd,ik deed het altijd om 20:00.

doei dorien.

11. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik moest ook iedere dag op dezelfde tijd spuiten, ik deed dat om 09.00 uur.

voor zover ik me herinner wou azm dat je 's morgens deed spuiten, weet alleen niet meer waarom :oops:

12. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    Belgiƫ
    Hoewel ik nt echt veel over dit topic kan meepraten, wil ik jullie toch weer het allerbeste wensen vr de komende spannende tijden ! Ik blijf jullie volgen ! Hoop zo dat jullie wens heel snel een happy ending and a wonderful beginning mag betekenen !

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven op mijn vragen.

Hoelang is de gemiddelde wachtlijst voor IVF?

En als je een IVF behandeling krijgt is dat dan goed te comineren met je werk?

Alvast bedankt

Gr vruchtje

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

He vruchtje..;) leuke naam btw
    Je kan voor jouw ziekenhuis het beste even op Freya kijken...het is zeer wisselend per ziekenhuis.
    Hoop dat je gauw aan de slag kan!

Elmo

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, en wat je werk betreft.
    Ligt er helemaal aan wat voor werk je doet, welke tijden en of het dichtbij het ziekenhuis is.
    Ook ligt het eraan of je besluit het te vertellen aan je werkgever of niet.
    Lastig allemaal he!

16. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    vruchtje op de site van freya kun je via ziekenhuisinformatie achterhalen wat de wachttijd is per ziekenhuis (en kun je gelijk kijken in welke ziekenhuizen dit kan). Dus zou daar even kijken als ik jou was.
    Het ligt denk ik ook geheel aan het werk wat je doet of het valt te combineren. Ik denk dat het wel handig is als je leidinggevenden weten waar je mee bezig bent en je hierin kunnen ondersteunen, maar ik weet niet of je tegen hen wilt zeggen dat je met ivf bezig bent, is natuurlijk ook goed mogelijk. Ieder krijgt weer andere reacties op zijn werk....bij sommigen gaat het heel goed en anderen gaan echt dwars liggen (onterecht naar mijn mening).
    Je moet natuurlijk op gegeven moment regelmatig naar ziekenhuis voor echo's, punctie en tp. En verder weet je niet hoe je op meds reageerd.
    Hoop dat je zelf goede keus kunt maken hoe je dit met je werk regelt en ik hoop dat ze niet te moeilijk doen en juist met je meedenken, succes.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahahhaha...Aldonza..we gaan lekker he ;)

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oke in iedere geval bedankt voor je info. Het is inderdaad erg lastig allemaal. Ik heb gewoon een kantoor baan voor 4 dagen, maar vertel het liever niet aangezien ik nog geen vastcontract heb en toch bang ben dat ze me dan niet gaan verlengen (omdat ik vaak naar ziekenhuis moet ofzo). Misschien raar hoor dat ik me daar druk om maak, want werk is eigenlijk niet het belangrijkste maar gaat gewoon vanzelf.

19. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    kan me voorstellen dat het soms moeillijk te combineren is met werk, alhoewel er meestal wel een oplossing voor te vinden is denk ik,

ik had mazzel, werk in het ziekenhuis waar ik ben behandeld, was supermakkelijk :D

heel veel succes vruchtje

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zit met hetzelfde probleem vruchtje..maar heb het wel verteld. Ieder zijn keus daarin, ligt ook aan je werkgever natuurlijk!

Deel Deze Pagina