IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat een goede oogst Naatje30 ik duim voor een perfecte terugplaatsing en een mooie zwangerschap.

2. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    hallo meiden,

heb een tijdje hier niet gereageerd.
    Hoe gaat ie met iedereen?
    Trekken jullie het nog?

Las wel een goede oogst van Naadje geloof ik.

Ik ga proberen het vanaf nu weer wat bij te houden.
    Heb hier tenslotte ook veel steun en begrip gehad.

Veel liefs Lydia

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Naatje....wens je heel veel suc6! ;)

Alle anderen natuurlijk ook veel suc6! Blijf duimen!

Liefs Marjo

4. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Naatje idd een mooi aantal....(fijne gedachte) hopelijk zijn deze 2 die je vandaag terug laat plaatsen meteen degene die aanslaan.....veel succes met de tp (vond dat toen zelf ook wel emo moment) en heel veel succes met de komende 2 weken!

Groetjes, Eva.

5. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik merk dat ik hier ook niet hoef te zijn met mijn vragen.
    jammer...........

6. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoe bedoel je dat Peggy? :oops:

Liefs Marjo

7. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    omdat er op mijnvragen niet word gereageerd. jammer

8. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pekske had er zo snel even overheen gelezen, maar je bedoelde de vraag of mensen veel last hadden van de hormonen?
    En ik neem aan de hormonen die je moet gebruiken voor de IVF? Het is heel moeilijk om daar iets van te zeggen...behalve de hormonen spelen ook meer de spanningen mee natuurlijk. En elke vrouw reageerd weer anders.
    Ikzelf heb er niet echt veel last van gehad. Door hele traject wel meer last van vermoeidheid. Ik denk dat je daaraan gewoon zoveel mogelijk moet proberen toe te geven. En als je merkt dat het op je werk lastiger is, is het meestal toch prettiger om mensen op de hoogte te stellen zodat ze er misschien toch wat meer rekening mee kunnen houden.

Probeer ook in je achterhoofd te houden dat hier best veel gebeurd op zo'n topic....soms is het dan nodig om je vraag gewoon nog een keer te stellen.
    Zoals ik al zei las ik er iets te snel overheen en dat was zeker niet moedwillig.
    Ik heb hier ook veel steun ervaren, maar soms moet je er ook rekening mee houden dat mensen ook erg met zichzelf bezig zijn...hoe graag ze ook een ander willen steunen.
    Ik denk dat dat niet verkeerd is....IVF/ICSI vraagt nu eenmaal veel van je en dan moet je toch vooral proberen aan jezelf te denken. En soms betekend dat dus opnieuw aandacht vragen voor hetgeen waar je mee zit en de vraag gewoon opnieuw te stellen.
    Veel succes, ook de andere meiden die bijna gaan beginnen of nu bezig zijn.

Groetjes, Eva.

9. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Jammer! :rolleyes:

10. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ik sluit me helemaal aan bij aldonza,

En ik had ook geen last van de hormonen,
    Ik was idd ook erg vermoeid, ik heb het uiteindelijk ook aan mijn collega's verteld dit is een goede beslissing geweest want er is veel meer begrip voor mijn situatie nu.

Greets Beeb

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Peggy,

Behalve een woede aanval, of heel af en toe hoofdpijn, had ook ik niet echt last van de hormonen.

Ik had ook over je vraag heen gelezen.

Groetjes,
    Elvira

12. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Peggy....Heb ook vrij weinig last van de hormonen!
    Alleen af en toe kwaad om niks en wat overemotioneel! :oops:

Liefs Marjo

13. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    dank jullie wel allemaal, en sorry dat ik ietwat heftig reageerde maar het roept zoveel vragen op zo`n ivf behandeling.

en dan te bedenken dat ik nog tot sept. moet wachten.

dank je wel nogmaals.........

14. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Peggy....Weet maar al tegoed wat het allemaal oproept meid! Denk dat alle meiden hier dat wel kunnen beamen! Het is killing!
    Wens je alvast heel veel suc6 en als je vragen hebt, gewoon stellen! ;)

Liefs Marjo

15. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Peggy ik snap je wel hoor! Wij moeten ook wachten tot september...kop op hou vol!

16. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ik zit helaas in een megadip op dit moment en probeer uit alle macht hieruit te komen.
    Dit is helaas iets wat je ook kan overkomen.
    Maar gelukkig kan ik wel de mooie dingen nog zien.
    Ik zo maar ff lekker shoppen.
    Wie weet helpt het.

Greets Beeb

17. petra1978

petra1978 Lid

13 jun 2007
    13
    0
    0
    ziekenverzorgster in thuiszorg
    kerkrade
    Hallo,

Ik ben nieuw hier..
    Vandaag ben ik ongesteld geworden na onze eerste ivf-icsi behandeling.
    Ik vond de hormonen en de punctie heel erg meevallen, wat ik vreselijk vond waren de 2 wachtweken..zou het wel, zou het niet..
    Er waren 2 embryoos teruggeplaatst bij ons.
    Gelukkig kondern er 2 ingevroren worden (ik had 14 eitjes uit twaalf folikkels, 6 embryoos ontstaan, 2 teruggeplaatst, 2 ingevroren, 2 niet goed genoeg om ingevroren te worden dus voor wetenschap).

Dankzij de 2 ingevroren emmies, mogen we as vrijdag al starten met de cryobehandeling (dat is dus een behandeling in je eigen cyclus zonder spuiten, alleen 3 weken pil slikken en hormonen slikken). DIt valt nog onder de 1e behandeling..

We gaan ervoor..
    Met zijn allen!

18. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hallo allemaal,

Gisteren zijn we naar Eindhoven geweest voor een intake gesprek voor IVF/ICSI. Ze stelde ons allemaal vragen, daarna hebben we bloed laten prikken.

Vanavond gaan we naar een info avond, ben benieuwd.

Volgende week moet mijn man 2 keer naar het ziekenhuis om zijn zwemmertje in te leveren. En maandag 25 juni krijg ik een inwendige echo en krijgen we alle uitslagen.

Ik heb wel vorige week zaterdag mijn 3e IUI gehad, dus er is nog een kleine kans dat die geslaagd is. We wachten het maar rustig af en in de tussen tijd gaan we door met behandelen, kan nooit kwaad denk ik maar.

Groetjes Angele

19. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    he meiden,

heb even moeten bijlezen hoor.....

Angel, veel succes vanavond met info-avond. En misschien een hele dome vraag hoor, maar waarom is er besloten dat julie tijdens de 3de keer iui naar een voorlichtingsavond ivf-icsi gaan? En ik hoop natuurlijk dat deze 3de keer mooi mag uitpakken maar dat jullie daarna niet 3 keer met hormonen de iui in gaan?

Petra, helaas welkom! En wat een rot dag zal het voor je zijn. In ieder geval succes vrijdag.

Beeb, en? Nog leuke dingen gekocht?

Pekske, super dat de uitslag zaad goed was.
    Op je vraag, hoe de ervaring hormonen zijn..... Zelf heb ik nergens last van gehad, dacht echt dat dat moest dus ik heb dat ook gevraagd aan een van de artsen en die antwoorde dat het positieve hormonen zijn die je gebruikt, dat wil natuurlijk niet wegnemen dat door je gevoel/emoties het soms wel eens rottig kan zijn. Maar zelf.....nee nergens last van gehad. En de 2 wachtweken, vooral de laatste dagen vond ik het ergst.

Lydia, wat gezellig dat je weer is komt kijken. Heb het al vaker gezegd maar het geeft mij toch altijd wel weer hoop, zo van kijk het kan dus toch.....
    Zeker als je de foto's van Lenneke bekijkt! Super!

Naatje, Wat een topuitslag. Hoop zo dat het mooi mag uitpakken. Dusse we gaan hier weer duimen. Moeilijke tijd....

Elvira, goeie berichten. Lekker aan het werk met je nieuwe werk, nieuwe eethoek en nog is 7 kg afgevallen. Super echt heel erg knap!

En dan de vakantiegangster, klinkt echt helemaal als een top vakantie, en ik ga zeker kijken naar dat boek. "vruchtbare dagen" dat is de titel he?! Ik ga wel even kijken op internet of in de boekhandel, ik ben daar ook wel van. Geeft me rust!

Voor voor de rest (welke rest?) fijne avond, ik ga lekker bij paps en mams eten. Dat buiten de deur eten bevalt me wel HAHAHA.....

Dikke knuffel van hier, Schaapje

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dag lieve meiden,

Peggy:
    Nou, je reactie hoort wel aardig bij IVF hoor ;)
    Na een dag ben je al geirriteerd omdat iets niet gaat zoals je dat graag had gezien. Je durft er nog ongezouten iets van te zeggen ook!
    Welcome to the real world!
    Qua hormonen, dit is inderdaad heel verschillend. Voor mij per behandeling en per keer is het verschillend gebleken.
    Laat het gewoon op je af komen en licht je omgeving een beetje in...*dat scheelt vaak extra irritatie*
    De laatste keer (met de meeste hormonen) heb ik het minste last gehad. Nu zwanger ben ik ook een makkie volgens man, hij is wel anders gewend ;)

Succes meid enne...geduld! ;)

Deel Deze Pagina