IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes!

Groetjes Naatje

2. Hoi meiden,

Wat is er weer veel geschreven.
    Nieuwe meiden: welkom!

Naatje: zo herkenbaar die gevoelens. Je maakt jezelf gek en daar is helaas niks aan te doen is mijn ervaring. Ik hoop zo voor je dat het raak is. Ik duim voor je!

Elvira: gaat goed zeg met afvallen. Super!

Meiden, ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij misschien een beetje kunnen helpen. Ik zit namelijk met een dilemma. Ik weet sinds 1 week dat ik in oktober ga trouwen (jéééééé). Nu zou ik in sept met een nieuwe icsi poging gaan beginnen, maar die wil ik daardoor dan 1 maand eerder laten plaatsvinden.
    Maaaaaar ik krijg door al die hormonen vreselijk last van eczeem in mijn gezicht. Dat is punt 1 waar ik mee zit voor het trouwen. Verder vraag ik me af of het verstandig is om nog 'ff snel' voor het trouwen een poging te doen. Ik zit aan de zoladex om mijn cyclus stil te leggen ivm endometriose en dat zou betekenen als ik het uit zou stellen tot november dat ik nog eens 3 maanden extra aan de zoladex moet. Nadeel: veel opvliegers en je weet nooit wat die hormonen op langer termijn met je lichaam doen. Voordeel: geen eczeem op mijn bruiloft. Kortom: dilemma, dilemma, dilemma.
    Hannah, wat is jouw ervaring met trouwen en ivf? Heeft iemand anders er nog ervaring mee? Wat zijn jullie ideeen of tips?
    Ik hoor het graag van jullie

liefs, Ester

3. petra1978

petra1978 Lid

13 jun 2007
    13
    0
    0
    ziekenverzorgster in thuiszorg
    kerkrade
    Hoi hoi

Ja als er iets is waar geen pijl op kan trekken is wat je voelt tijdens de wachtweken..
    Ik was er namelijk van overtuigd dat ik zwanger was, vanaf de 6e dag na de TP een zeurderige buik, lage rugpijn, ik dacht dat de emmies allbei aan het innestellen waren. Ik was er van overtuigd, mooi niet dus!
    Was dat even een vreselijke tegenvaller..pfff..Zwaarder dan ik had verwacht..Waarschijnlijk omdat ik bijna zeker wist dat ik zwanger was..

Ik dacht dat omdat het bij mijn vorige zwangerschappen niets te merken viel, ja hooguit meer plassen rondom de NOD. Aangezien die beide in een MK zijn geeindigd, dacht ik nu echt de symptomen te hebben, dus absoluut zwanger te zijn..

Wat kan je het beste doen, trouwen en icsi...Ik denk dat je moet doen waar jullie zelf het beste gevoel over hebben. Aan de ene kant als je van te voren nog vlug een poging doet, gaan de wachtweken wat sneller om (die zijn zo killing) en dan onderga je het ms wat relaxter. Maar het kan ook averechts werken, dat het teveel stress oplevert voor jullie persoonlijk omdat er dan wel heel veel tegelijk bij elkaar komt kijken.

Ik heb er ook even niet goed uitgehaald of de TP met jullie trouwdag dan nog moet plaatsvinden of al is gebeurt?

4. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Helaas kom ik me hier ook maar alvast aanmelden....vandaag hebben wij een evaluatiegesprek gehad en het besluit is genomen,wij gaan voor IVF.
    Na 8x IUI met geen gewenst resultaat hebben wij hier geen vertrouwen meer in.Ik start al op 2 juli met decapeptyl,maar eerst gaan wij 2 weekjes lekker op vakantie!Kunnen we ons opladen voor een nieuwe fase.
    Iedereen veel succes en tot over 2 weken!

5. Patricia, ook jij helaas welkom hier. Fijne vakantie en geniet er van!

@petra: ik zou dan begin sept. de terugplaatsing hebben en we gaan half oktober trouwen. Wat jij zegt zijn precies de punten waar ik dus mee zit. Doen we het ervoor dan kun je er minder mee bezig zijn omdat je ook wat anders aan je hoofd hebt en dat kan positie zijn. Maar je kan ook teveel stress krijgen door alles en dat kan weer negatief werken. Pfff moeilijk hoor, maar het is idd een keuze die we zelf moeten maken. Maar omdat ik het zo moeilijk vind, hoop ik dat jullie me een klein beetje kunnen helpen.

6. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    @ Naatje: kan me voorstellen dat de wachtweken killing zijn! Je wordt heen en weer geslingerd door allerlei gevoelens, tussen hoop en vrees.
    Hou je taai meid!

@ Esther: In augustus 2005 ben ik ten huwelijk gevraagd, heel lang hebben we een trouwdatum in september 2007 in ons hoofd gehad.
    Omdat een zwangerschap steeds maar uitbleef was er de mogelijkheid dat we rond die dtum hoogzwanger/uitgeteld zouden zijn en dat wilden we ook niet. Daarom hebben we besloten om de datum naar voren te halen.
    Op dat moment wisten wij helemaal nog niks van de IVF/ICSI af.
    De week voor onze bruiloft kregen we pas te horen dat onze enige kans IVF/ICSI was. Dus wat dat betreft weinig ervaring om te trouwen tijdens een behandeling.
    Achteraf gezien vind ik het wel heel fijn nu. We kunnen nu gaan voor de behandeling en niet meer druk met geregel voor de bruiloft. Want de laatste weken voor de bruiloft vond ik toch wel hectisch. Ik kan nu al mijn aandacht voor de volle 100% op de behandeling richten en daar voel ik me heel prettig bij. Hoop dat je hier iets aan hebt.

@ Patricia, helaas welkom hier meid.

Liefs Hannah

7. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    @Naatje, veel afleiding zoeken inderdaad. Probeer je gedachten bezig te houden zeg maar. Ik vond het 2 hele zware weken. Hou vol he!

@Essie, gefeliciteerd zoiezo met het voorgenomen huwelijk!
    Hele moeilijke keuze. Maar ik persoonlijk zou het na je huwelijk doen. Het regelen van een bruiloft kost aardig wat energie, (zelfs al hou je het klein). Stel dat het uitloopt op een mislukte poging beleef je je huwelijksdag misschien veel minder plezierig omdat het toch veel verdriet met zich meebrengt als het niet lukt. En dan als extraatje een mooi huidje.
    Je kan het natuurlijk ook allemaal positief zien, zo van dan ben ik misschien juist wel zwanger enz.. maar ik persoonlijk zou het risico niet nemen en genieten van elk moment. En daarna samen de volgende stap weer zetten.
    Een mooie dag waar je dan op terug kan kijken geeft vaak weer zoveel positieve energie.
    Dit is natuurlijk geheel mijn mening en ik zou het heel moeilijk vinden om weer zo lang te moeten wachten, maar denk toch dat ik zou wachten.
    Veel sterkte met je keuze.

Nieuwe meiden, (helaas) welkom hier. Je ziet dat er van alles nog mogelijk is aan de meiden die hier meeschrijven die toch zwanger zijn geworden na IVF/ICSI.

Liefs Lenneke

8. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik kom ook met jullie meekletsen. Ik heb 3 IUI pogingen achter de rug we hebben vrijdag het intake gesprek met de ivf verpleegkundige in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Hopelijk kan ik dan volgende week met de pil beginnen. We hebben al onderzoeken en gesprekken etc gehad.
    Vanwege de slechte zaadkwaliteit zijn we aangewezen op ICSI, maar bij het laatste zaadonderzoek zou het ook IVF kunnen worden.

Ik kom net thuis van een weekje Gran Canaria. We zijn heerlijk uitgerust en we gaan vol goede moed beginnen aan IVF/ICSI.
    De vakantie was ook wel even nodig, toch heftig allemaal, die hele MMM. Maar ik ben me er wel van bewust dat het hele IVF/ICSI traject ook niet makkelijk is. We hebben er in ieder geval "zin" in en hopen snel te kunnen starten.

Vrijdag is tevens mijn NOD, nog een hele kleine hoop op een spontane zwangerschap.

Groetjes Roca

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Heej meid,

Leuk dat je ook hier komt mee kletsen ;) ;) .
    Hoop dat je meteen kunt beginnen na vrijdag.
    Dan volgen we elkaar op de voet!

Meiden, heb de papieren van de verzelering binnen dus morgen ga ik met mn boodschappenlijstje naar de apotheek!

Liefs Hannah

10. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Heey Hannah,

Liever gaan we met een boodschappenlijstje naar de
    Prenatal he!

Ik hoop dat deze maand met de pil kan beginnen en daarna met de hormonen. Dan zal ik ook een lijstje krijgen voor de apotheek.
    Ik heb alleen nog niks met mijn verzekering gedaan... :( Moet dat?

Verder zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Hoop hebben we elke maand weer. Zeker nu de zwemmers iets verbeterd zijn, krijgen we ook iets meer hoop. Maar we zijn we zo reeel dat de kansen maar erg klein zijn. Toch een paar spannende dagen!

Groetjes Roca

11. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Haha, ja dat natuurlijk het allerliefste!

Wij kregen de vorige keer van de gyn machtigingsformulier voor de verzekering mee......De verzekering moet akkoord zijn.
    Kreeg een brief terug van de verzekering dat machtiging niet nodig was, ze vergoeden gewoon als de verzekerde onder behandeling is van de gyn en een vrouw is. En de behandeling moet gebeuren in een vergunninghoudende instelling.
    Maar dat is dus wel het geval.
    Het kan dus zijn dat die machtiging niet nodig is, ben verzekerd bij de IZA. Maar veel verzekeringen willen wel die machtiging dus zou de 22ste maar even navragen.

Liefs!

12. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    even een vraagje tussen door, is dat standaart zo dat je eerst de pil moet slikken?
    en zo ja, wanneer is dan een eventuele tp? een maand later weer?

13. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hoi Pekske,

Nee is niet standaard dat je de pil moet slikken.
    Elk ziekenhuis hanteert zijn eigen medicatieschema waar dus de pil onderdeel van kan zijn.

Ik slik 3 weken de pil en op dag 17 start ik met het spuiten van de hormonen. AL met al van pil start tot terugplaatsing ongeveer week of 6.

Liefs Hannah

14. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    dank je wel voor je antwoord hannah.

ik hoorde ook al verhalen dat je gelijk mag beginnen met spuiten en dat het hele proces dan maar 4 weken zoals een normale cyclus zou duren.

er zit niets anders op denk ik dan afwachten.........

dank je wel in ieder geval en succes met jou behandeling.....

15. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Patries....dus Wissmann gaat toch voor IVF! Hoop dat het gelijk raak mag zijn meis! Duim voor je! ;)

Maar wie weet wat de vakantie nog mag brengen!
    Veel vakantieplezier! Ole!

Liefs Marjo

16. Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb er zeker wat aan. Waarschijnlijk (als ik zo lang kan wachten) gaan we na het huwelijk met de volgende poging beginnen, maar ik heb nog 1,5 maand de tijd om er over na te denken.

@ hannah: ik ben ook verzekerd bij het iza, maar heb geen toestemming hoeven vragen. Nu hoop ik niet dat er alsnog een vette rekening op de deurmat valt......

Groetjes Ester

17. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Esther: ik schreef ook dat IZA juist geen machtiging vooraf hoeft te geven..... ;) ;) Dus geen zorgen maken hoor!
    En knap dat je het uitstelt tot na je huwelijk, denk dat ik dat ook had gedaan. Vond de weken voor de bruiloft zo hectisch en stressvol als ik dna ook nog eens midden in een ICSI behandeling had gezeten...
    Sterkte met het maken van de juiste beslissinf.

Liefs Hannah

18. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hallo meiden,

Ik heb ook contact gehad met mijn verzekering, CZ.

Ze vergoeden 3 IVF/ICSI behandeling. Moscht de behandeling worden afgebroken tussentijds wordt dit voor CZ gezien als de eerste poging. Mits het in fase 4 misgaat, terugplaatsing, dan is het gewoon weer opnieuw aan poging 1 beginnen.

Ik vond het een beetje wazig maar we zien het vanzelf wel.

Groetjes Angele

19. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hallo meiden,

Ik heb ook contact gehad met mijn verzekering, CZ.

Ze vergoeden 3 IVF/ICSI behandeling. Mocht de behandeling worden afgebroken tussentijds wordt dit voor CZ gezien als de eerste poging. Mits het in fase 4 misgaat, terugplaatsing, dan is het gewoon weer opnieuw aan poging 1 beginnen.

Ik vond het een beetje wazig maar we zien het vanzelf wel.

Groetjes Angele

20. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ik ben vandaag met mijn boodschappenlijstje richting apotheek gegaan....
    Heb de pil en foliumzuur nu meegekregen en de rest mag ik woensdag allemaal op halen... Zal dan maar een grote boodschappentas meenemen ;) ;) ;)

Liefs Hannah

Deel Deze Pagina