Maar even ons topicje omhoog halen....... Het is hier zo rustig de laatste tijd...... Nog 3 dagen en dan de eerste spuit..... Spannend!
Yes,we zijn weer een stapje verder!Vandaag de uitgangsecho gehad en ik begin vandaag ook met 225 IE Gonal-F,naast de decapeptyl die ik al anderhalve week spuit. Pffff,wel ff wennen zo'n prik-pen hoor!Er waren vandaag 13 mini-follikels te zien op de echo,volgende week dinsdag weer terug om te kijken hoe het werkt,spannend hoor!
Ik denk dat ik me ook bij jullie mag voegen. Als ik deze ronde niet zwanger ben dan hebben we 25 juli het evaluatiegesprek van de iui en meteen het intakegesprek voor de ivf. Tenzij de gyn vindt dat we wat anders moeten doen. Dus tja ik ben weer benieuwd.
Goh wij moeten ook wachten tot oktober, maar bah wat duurt dat nog lang. Gelukkig wordt in tussentijd ons nieuwe huis opgeleverd, beetje afleiding dacht ik zo! Voor iedereen hier; heel veel succes!
Helaas welkom hier Funny me.... Meiden ik heb een paar vraagjes, maakt het uit of je in je buik of bovenbeen spuit? Welke hormonen spuiten jullie? Ik lucrin en gonal-f. Liefs Hannah
Hallo lieve meiden, ik ben ook met mijn eerste IVF poging bezig. Ik wilde eerder hier schrijven maar het is zo ontzettend snel gegaan: ik ben begonnen op 3 juli met een kort schema (begin eerste dag van cyclus met Decapeptyl en Puregon vanaf CD3. Vandaag is CD 10 en ik heb vanochtend mijn derde echo gehad: 9 follikels waarvan 7 van 19 mm en 2 van 17mm. Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.... zondag de punctie al! 8-[ Spannend hoor! Zijn er andere meiden bijna klaar voor de punctie? xxx Veel succes en....op naar een wonder! Hannah: ik heb in mijn onderbuik gespoten en het is ontzettend mee gevallen (qua pijn bedoel ik). Ik heb decapeptyl en Puregon gebruikt. PS.: Speciale knuffel voor de meiden die tot september en october moeten wachten....het zal heeeeeeeeeeeeeeel sneeeeeeeeeeeeeeel gaan!
Luisa wat ga jij snel meid!Pfffffffffffff,héél veel succes zondag!Zie je ertegenop? Ik heb dus het lange schema gekregen,spuit nu al 11 dagen decapeptyl(begonnen op cd 22) en sinds gisteren is daar Gonal-F bijgekomen. Moet volgende week dinsdag terug voor de echo,spannend!
Nou Luisa jij gaat zeker snel! Ik ben ook 3 juli begonnen met spuiten (cd 1) en moet volgende week dinsdag 17 juli voor de uitgangsecho. Hopelijk dan ook Gonal-F bijspuiten. Ik vloei trouwens nog steeds een beetje, de laatste paar dagen alleen bruine zooi maar ik vind het wel lang duren hoor! Komt waarschijnlijk door de deca, maar het is wel irritant
hallo allemaal, ik zie dat er al een paar goed bezig zijn met hun poging. ik hoop snel mee te kunnen doen. heb besloten om toch alles in 1 ziekenhuis te laten doen en we gaan daarom ook naar tilburg. ik heb onwijs geluk gehad want toen ik gister belde was er een wachtlijst op de intake tot okt. toen ik belde was er net iemand uitgevallen en mag ik in die plaats en word het maandag a.s. nou heb ik een vraagje. word er vaak eerst met de pil begonnen? ik moet dus dit weekend mijn menstruatie krijgen en ben dan dus net te laat als ik aan de pil zou moeten. ik zou dan dus in principe weer een maand moeten wachten eer ik kan starten. nou dacht ik, als ik nou gewoon aan de pil begin........ ze hebben zomer stop en moet tot 31 juli wachten eer er weer behandelingen worden gedaan. dus dan heb ik twee weken na die zomer stop de eerste menstruatie na de pil. zou ik dan gelijk kunnen beginnen met de hormonen? wat is nou wijsheid.? de huisarts zegt baad het niet dan schaad het niet. wat zouden jullie doen? ik kan niet bellen want er is voor maandag niemand meer. succes iedereen met de behandeling. luisa.succes met de punctie......
De reden dat je met de pil begint is om de rest van de behandeling te kunnen plannen....... Dus denk niet dat het handig is als je nu met de pil begint.. Aan de hand van het begin met de pil bepalen ze wanneer je wat gaat spuiten...... Ik moet bijvoorbeeld in totaal 18 dagen de pil slikken. En op dag 14 met de pil start ik met spuiten, met de lucrin. Na 11 dagen moet ik beginnen met de stiumlerende hormonen.... Dus als je nog geen intake hebt gehad en pas na 31 juli de behandelingen pas weer beginnen schiet je er niks mee op... Ze kunnen nu dus toch nog niks plannen... Succes!
Goedemorgen Breek even in bij jullie met wat vragen... : : : Wij zijn bezig met IUI maar ik reageer bijna niet op gonal. Zit nu op dag 24 met 225 en slik pogynova, straks na de inseminatie 2 weken progestan. De vorige keer heeft de gyn het over IVF gehad. Ze kon mij echter niet vertellen met welke hormonen je dan precies behandeld gaat worden. Want heeft dit zin als ik dan ook gonal moet spuiten? Vandaar mijn vraag aan jullie als ervaringsdeskundigen. Welke hormonen spuiten/slikken/snuiven (daar had ze het ook over) jullie? Is er bij jullie een FSH meting gedaan en hoe hoog was deze? De eerste keer was deze bij mij 24,4 de tweede keer 11,2.
Hey meiden! Pekske,ik heb de pil helemaal niet hoeven slikken dus wellicht verschilt dat per arts..?Ik zou er dan ook niet mee beginnen als ik jou was. Ik heb een cyclus van 27 dagen en ben op cd 22 begonnen met spuiten van decapeptyl.Moest bellen als mn ongie begon en heb op cd 4 een uitgangsecho gehad(was afgelopen woensdag)en vanaf die dag ben ik begonnen met Gonal-F. De pil heb ik dus helemaal niet gezien Geduld(oude bekende van het iui-topic ) ik kan je helaas niks zeggen over de gonal,ben er sinds 2 dagen pas mee begonnen (ook 225)en heb dinsdag weer een echo,dus ik weet nog helemaal niet wat het bij mij doet.....hoop dat iemand anders je vraag kan beantwoorden,maar ik hoop nog méér dat je hier op dit topic niet hoeft te komen liefs!
Geduld, ik heb Puregon gebruikt voor de stimulatie (200 IE) en Depapeptyl (om premature luteinisatie te vermijden). Ik volg een korte schema dus in totaal heb ik 11 dagen gespoten. Ik vond het zelf kort, maar toch de respons was goed....van de 9 follikels 7 zijn goed gegroeid.....Dus wie weet, Puregon zou ook voor jou kunnen werken! Maar ik ben geen aarts en ik ken het verschiel tussen Puregon en Gonal F niet. Enne over de FSH bij mij was bijde keren 7. veel liefs en veel succes xxx Luisa
He luisa en patries hier zijn jullie dus. Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat het meevalt luisa morgen. Heel veel suc6! Oh en dat op uw leeftijd verhaal dat ken ik pfffff Denk dan altijd Jaaaahaaa ik weet het, je hoeft het niet zo te benadrukken. Laat je niet gek maken! Dikke knuff
Hallo meiden, Ben trots op mezelf ! De eerste spuit lucrin zit er in. Was best wel zenuwachtig maar ik heb er niks van gevoeld... Maar heb nu een vraagje, heb in mijn bovenbeen gespoten en nu jeukt de plek waar ik gespoten heb, herkent iemand dit? Luisa meid heel veel succes morgen! Op een goede oogst [-o< Liefs Hannah
Hoi Hannah, Ik heb ook Lucrin gespoten voor de IVF en ICSI. En inderdaad, elke keer jeukt het flink! Voelt soms net als een insectenbeet! Helaas is er niks aan te doen, na een poosje gaat het vanzelf over! Groetjes, Jippie
Hoi Hannah, Ik heb zelf altijd in mn buik geprikt vondt ik prettiger. Je been is wat ruwer qua huid. Het is persoonlijk ik zou het alletwee proberen en zelf kijken wat je het prettigste vindt.