IVF/ICSI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by ElviraR, Dec 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SandraB

SandraB Actief lid

Sep 8, 2006
    359
    0
    0
    @Patricia: balen meid! Ik duim voor je dat er een mooie embryo mag ontstaan...

@Ginny: spannend!

Misschien een stomme vraag hoor, maar de FM hoe doen ze die? Door middel van een inwendige echo of niet? (ben nog niet zo ervaren hihihi)

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Patricia,
    Wat een teleurstelling zeg! Ik duim dat dat ene eicelletje toch donders goed zijn best heeft gedaan!
    Heel veel succes meid, dit wachten is killing!
    Elmo

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Jippie nog geen nieuws? Hoop dat je nu aan het vieren bent..

Patricia jeetje zeg wat shit. Ik hoop dat dat eitje een superemmie wordt!

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja idd, met een inwendige echo!

5. SandraB

SandraB Actief lid

Sep 8, 2006
    359
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord Natasja.
    Nog een vraagje: als ik ongesteld word moet ik ook naar het ziekenhuis voor het opmeten van m'n baarmoeder ofzoiets, gaat dat ook via een inwendige echo of met de eendenbek?
    Er komen opeens allemaal vragen in me op hihihihi.

6. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Patricia....wat een domper meis! Laten we hopen dat die ene een prima emmy wordt! Blijf voor je duimen! ;)

@ Jippie....enne? Je houdt het wel spannend he! ;)

@ Ginny....spannend meis! Blijf voor je duimen! ;)

@ Hannah.... nog ff geduld! ;)

Liefs Marjo

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Inwendige echo denk ik!

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Als je 1 pagina terug naar het onderschrift van Jippie kijkt, dan weet je het ;)

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ginny Nog even doorbroeden, dus! Maar het gaat de goede kant op, hoor! Hoop dat je aan het eind van de week de punctie hebt! Heel veel succes de komende tijd!

Pekske Hoe was je echo vandaag? Ik hoop dat je een goede uitslag had! Laat je even weten hoe het gegaan is?

Patricia Wat een kl*tenieuws, zeg! Had dit niet verwacht! Echt balen dat er uiteindelijk maar twee eicellen zijn gevonden en ook nog eens één van mindere kwaliteit... Doen jullie IVF of is het plan van aanpak nu veranderd in ICSI door het lage aantal eicellen? Ik hoop desondanks alles dat er toch bevruchting heeft plaatsgevonden en dat je voor een terugplaatsing mag. Ik ga me helemaal suf duimen, meid!

Kom ik dan aan met mijn blije nieuws... Voel me helemaal schuldig nu! :( We hebben vanochtend eerst zelf een test gedaan en we hebben een bloedtest gehad in het ziekenhuis. Beide waren positief en we hadden een mooie hcg-waarde. We zijn totaal verbijsterd, hier hadden we niet meer van durven dromen! Eindelijk na vier jaar en in totaal 12 behandelingen (10x IUI, 1x IVF en 1x ICSI) is het dan zover! We zijn nu vier weken en drie dagen zwanger en uitgerekend op 28 maart '08. Over drie weken hebben we de eerste echo, dus dat wordt reuzespannend: is er een mooi beebje te zien, of zelfs misschien twee? Er zijn twee embryootjes teruggeplaatst, dus het kan! Het blijft dus spannend allemaal, maar we gaan er eerst even van genieten!

Succes & sterkte allemaal!

Groetjes,
    Jippie

10. SandraB

SandraB Actief lid

Sep 8, 2006
    359
    0
    0
    @Jippie: wat een goed nieuws! Proficiat meid! Geniet ervan!

11. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Jippie, van harte gefeliciteerd !

yes yes yes..... geniet er lekker van !

12. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    yeeeeeeeeeeeeees gefeliciteerd

13. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Yes Jippie!
    Wow super gefeliciteerd zeg!
    Dat kon ook niet missen!
    Geniet ervan!

Liefs Hannah

14. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Dat kon inderdaad niet missen Jippie....wat een supernieuws zeg!

Van harte gefeliciteerd meid en geniet er van!

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Van harte Jippie!
    Wat een super goed nieuws zeg!
    Je bent uitgerekend op mijn man zijn verjaardag....kan niet beter ;)
    Lekker genieten enne...op naar die eerste echo!
    Liefs Elmo

16. patricia34

patricia34 Bekend lid

Nov 19, 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Jippie,van harte gefeliciteerd meis,geniet ervan!

Hier beginnen de dubbele gevoelens een rol te spelen,aan de ene kant heb ik nu al mn hoop op deze poging verloren,aan de andere kant kán het natuurlijk een top-emmy worden...
    Wachten is idd killing :(
    Snap trouwens niet zo goed waarom ik donderdag pas mag bellen naar het zhuis....ze kunnen toch eerder zien of er een bevruchting heeft plaatsgevonden?
    Donderdag zou ook de TP zijn als er een bevruchting is geweest,maar das dan wel weer een hoop geregel met het werk van mij en hubby...zeker als we dat pas die ochtend te horen krijgen(moet donderdag pas om 9:15 bellen)

17. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Jippie: dat is nog eens echt JIPPIE te noemen! Meid, van harte gefeliciteerd! Geniet van deze schitterende tijd...!

Ik denk dat ik me heel langzaamaan ook ga voegen bij dit topic, al blijf ik met één been in het IUI-topic. Op dit moment hebben we net de eerste IUI achter de rug, maar ook direct een verwijzing meegekregen voor IVF. Ik heb vanmorgen gebeld met het ziekenhuis en de wachttijd bedraagt maar anderhalf tot twee maanden. Dus het kan snel gaan... Maar misschien hebben we geluk en is het allemaal niet nodig.

Meiden, alle succes gewenst!

Groetjes,
    Josien

18. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Bedankt voor al jullie lieve reacties, meiden! O:)

Patricia Bij ons werden we ook pas drie dagen na de punctie gebeld of er bevruchting was. De terugplaatsing zou dan dezelfde ochtend of middag zijn. Bij de eerste IVF hadden we 26 eicellen en niet eentje was bevrucht! Wij hadden ook zoiets van: Hadden we na één dag dus ook kunnen weten ipv bijna drie dagen in spanning te hebben gezeten! Daarna ICSI en het wachten of er wel of niet bevruchting en een tp was, was dus werkelijk waar killing! Maar gelukkig deze keer wel bevruchting en hieronder het resultaat! Ik hoop echt dat jullie donderdag goed nieuws krijgen! Een mooie emmie is voldoende, toch? Sterkte!

Groetjes,
    Jippie

19. Niet meer actief

Jippie, super gefeliciteerd met jullie zwangerschap, geniet ervan!

patricia34, we zullen heel hard duimen dat jullie donderdag. 1 top emmy is genoeg...

Groetjes Naatje

20. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Jippie, Van harte gefeliciteerd. Geniet ervan en hup op naar de eerste echo.

Patricia, Ik hoop dat ze bellen met goed nieuws. Mijn duimen draaien op volle toeren.

Hanniepannie,
    Gaat het goed met spuiten? Enne ik vind je lief hoor.

AAN DE ANDEREN:

Sorry meiden dat ik even niet veel reageer, ben ontzettend druk, maar ik denk echt wel aan jullie hoor! Misschien komt het ook omdat wij pas weer over een paar maanden beginnen, ik weet het niet.

Voor de nieuwe dames, Welkom hier.

Groetjes,
    Elvira

Share This Page