IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Josien: Ik hoop voor je dat IUI toch de uitkomst bied en anders helaas welkom hier....

Jippie: meid vind het echt helemaal super voor jullie!

Vier: lieverd, september komt heel snel hoor! Enne jij wordt daarna gewoon een superwhale! Spuiten gaat nog steeds prima. Heb werkelijk nergens last van. Vandaag de laatste dag met de lucrin, vanaf morgen de gonalf erbij!

Voor de meiden die een schema met de pil hebben. Werden jullie ook beetje ongi na de pilstop? Gisteravond en vandaag beetje bruinverlies. Neem aan dat dit onttrekkingsbloeding is na de pilstop.

Liefs Hannah

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    gefeliciteerd Jippie!

3. Luisa

Luisa Actief lid

20 nov 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    hallo lieve meiden,

ten eerste wil ik Jippie feliciteren! :whistle: :whistle: :whistle: wat een geweldige nieuws!

Ik wil ook jullie bedanken voor de steun. De afgelopen dagen zijn ongelofelijk zwaar geweest. Ik heb niet kunnen werken, slapen, niks...heb alleen maar gehuild :cry: Mijn moeder is uit Italie gekomen om bij mij te zijn (zo lief), ik heb mijn lief hier, en de kinderen maar toch het verdriet gaat niet weg....ik weet niet wat ik moet doen en ik vraag me af hoe lang zal het duren voor dat ik een plek aan dit alles kan geven. Ik begin te denken dat het beter is om te stoppen met proberen. Blijkbaar ben ik niet in staat om 'harde klappen' te verwerken...
    Waar is de optimisme gebleven? :oops:

sorry voor dit verdritige bericht....hopelijk zullen betere tijden komen.
    ik wens jullie aleemaal veel succes!

en Patricia, ik hoop echt van harte dat je morgen goed nieuws krijgt. ik duim voor je

4. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Gefeliciteerd Jippie! Wat een ontzettend mooi nieuws. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ga er lekker van genieten meid. En misschien wel 2 nou meid beter 2 dan geen 1. Haha.
    Prachtig.

Vraagje: Ben je al eens zwanger geweest of is dit de 1e keer? Deze vraag komt omdat ik echt nog nooit zwanger ben geweest en wij zijn ook 4 jaar bezig. Dan is jou gevoel denk ik ook echt zo bijzonder om dan toch echt zwanger te zijn . Dat gevoel van dat je het bijna niet geloofd.

Heel veel geluk meid.

Liefs Davalee

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Lieve Luisa,

Neem de tijd, het is ook een verschrikkelijke teleurstelling. Heel veel sterkte!

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Oh Luisa, wat een rotnieuws zeg. Neem de tijd, en ik hoop dat jullie dit een plekje kunnen geven.

Liefs,
    Elvira

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Patricia:
    Soms wordt het eitje wel bevrucht maar gaat de celdeling niet goed. Daarom wachten ze drie dagen, dan weten ze zeker of er een tp is of niet.
    Op dag 2 kan er wel bevruchting en celdeling zijn...maar of mr. emmy door wil groeien...vandaar.

Heel veel succes allemaal, lieve meiden!

Elmo'tje duimt voor jullie allemaal.

Luisa:
    Zet hem op meid...je krijgt je drive echt weer terug!

8. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    jippie van harte gefeliciteerd! lees het nu pas.

had geen melding in mijn mailbox gehad dat er reacties waren.

bij mij is het dus fout gegaan.
    hcg was maar 35 gister en vandaag is het bloeden begonnen.
    ik mag dit gewoon zien nu als een late menstruatie.

ik bel morgen met tilburg fetiliteit en hoop volgende maand te kunnen beginnen met de pil en op de 18de dag glonal f.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Pekske,
    Mijn artsen hebben beide hCG stijgingen echt als vroege mk gezien hoor...onderschat het niet.
    Je lichaam heeft dit wel opgemerkt als zwangerschap dus denk nou ook even goed om je lichaam hoor! Alles moet er wel uit (hoe naar ook). Heel veel sterkte meid!
    Liefs Elmo

10. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Jeetje Pekske wat erg joh voor je/jullie :cry:

Sterkte meid!

11. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Luisa: een dikke knuffel voor jou!

Pekske wat balen meid :(
    Ook voor jou een dikke knuffel!
    Jullie gaan dus ook in Tilburg naar het ziekenhuis, Elisabeth of niet? Wij gaan daar wel heen en starten dus in augustus/september met onze eerste IVF of ICSI poging...

12. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Sterkte Pekske.

13. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Davalee....suc6 meis! Blijf je volgen! Alles goed gegaan? Voel je al wat?
    Wanneer mag je testen? Blijf ook voor jou duimen! ;)

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ze heeft 18 juli tp gehad (staat in haar onderschrift ;))

15. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Sorry! :oops:

16. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Luisa....neem de tijd meid! Moed blijven houden hoor! Lief van je ma om over te komen! Blijf ook voor jou duimen! ;)

@ Jippie....Proficiat!
    Het kan dus toch! Hoop dat het ook bij ons mag lukken dit keer!

Liefs Marjo

17. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Pekske....enne meis hoest nu met je? Wat jammer nou!

Liefs Marjo

18. Niet meer actief

@Jippie wat een heerlijk gevoel zeg, ga jij maar gauw een topic openen bij ´ik ben zwanger´..... :)

19. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    sandrab@ ja ik ga ook naar ht elisabeth en start de zelfde tijd als jij.

wie weet komen we elkaar wel eens tegen aahhahah.

en elmo ik geef mijn lichaam wel de tijd hoor, maar 35 hcg is nog niet echt een zwangerschap volgens de boekjes, dat is pas bij 50, ik denk dus dat het bij de celdeling wel fout zal zijn gegaan.

ik ga op het advies van de arts af morgen.
    als die zegt wachten dan wacht ik nog een maand.

ik zou op zijn vroegst pas rond 20 aug met de pil beginnen, dus dat is nog niet zo snel.

ik vind het ook allemaal wel jammer en ik baal ook wel, maar ik weet nu wel hoe het zit, ik had er niet aan moeten denken nog een week in spanning te moeten zitten.
    met een waarde van 35 weet je eigenlijk al wel genoeg, zeker omdat ie vorige week dinsdag 19 was.

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Pekske Wat vreselijk om te horen dat je hcg gedaald is en dat het fout is gegaan!
    Ik had gehoopt op beter nieuws, meid! Heel veel sterkte!

Luis Ik snap je helemaal! Het is niet niks om te verwerken, je had toch gehoopt op een mooi aantal embryootjes en een terugplaatsing! Voor je gevoel heb je nu de hele behandeling voor niks gedaan en maak je je zorgen om de toekomst. Ik weet helaas precies wat het is... Maar kijk eens naar mijn onderschrift en houd moed, meid! Ik had ook al niet meer durven dromen dat het zou lukken. Het heeft allemaal gewoon even tijd nodig om te verwerken, ik kon het eerst ook echt niet positief inzien! Geef jezelf de tijd en dan komt het vanzelf weer! Wat zijn de plannen nu verder, trouwens? Heb je een evaluatiegesprek met de gyn binnenkort over het verdere verloop? Heel veel sterkte!

Davalee Dit is mijn eerste echte zwangerschap in vier jaar. Ik heb drie keer een vroege miskraam gehad, maar nog nooit een positieve test. Ik was dan weken overtijd, had duidelijke zwangerschapskwaaltjes, maar de testen bleven negatief. Achteraf bleek dat er waarschijnlijk dan wel wat geweest is, maar helaas niet goed genoeg om door te zetten. Dus er is zeker hoop als je al zo lang bezig bent! Waarom zou je na vier jaar niet meer zwanger kunnen worden? Is er bij jullie ook een duidelijke oorzaak gevonden? Bij ons gaat het dubbelop: de zaadkwaliteit is minder goed en ik heb een onregelmatige cyclus. Maar dit was allemaal te omzeilen mbv hormonen en IUI. Helaas is het met IUI dus niet gelukt. Toen we IVF deden, bleek dat de zaadjes niet in de eicel kwamen en er consequent geen bevruchting optrad. Ze vermoedden dat dat uiteindelijk de oorzaak was van het niet zwanger worden. Dus ICSI gedaan en inderdaad! Nadat we het stukje bevruchting konden omzeilen, ging de rest wel goed. Kan het alleen nog niet zo goed geloven, hoor! ;) Het is wel heel onwerkelijk na zo'n lange tijd!

Groetjes,
    Jippie

Deel Deze Pagina