IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ElviraR, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ik zit een beetje met een dilemma,
    ik sta op het schema voor 20 augustus voor onze 2e ICSI,
    Maar vanwege de drukte op mijn werk, en aangezien ik vanaf 8 september vakantie heb
    Denk ik eraan om de volgende behandeling uit te stellen tot mijn vakantie,
    dit mede omdat ik dan geen stress heb en alle echo's en behandelingen in alle rust kan doen
    maar ben een beetje bang om dat te doen omdat ik een hele vreemde cyclus heb sinds de 1e ICSI poging

Greets Beeb

2. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Beeb,

Zelf had ik het ook te druk toen ik weer kon beginnen en ik heb toen gewacht. Ik vindt persoonlijk dat je wat rust moet hebben wanneer je een poging doet. De laatste keer heb ik echt rustig aan kunnen doen zonder stress en ik moet zeggen dat me dat goed is bevallen. Het moet natuurlijk wel kunnen maar dat kan je dan voor jezelf wel een beetje voorbereiden/plannen.
    Dat met je vreemde cyclus dat maakt dan toch niet zoveel uit als je een maand uitstelt?

Liefs Davalee

3. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Marina,

Ik heb 3 puncties gehad en het was geen 1 keer het zelfde. Bij ons in de kliniek geven ze een plaatselijke verdoving en een roesje. Dit alles helpt wel maar als je folikels lastig te prikken zijn voel je dat wel ondanks de verdoving. Na de punctie kun je na pijn hebben, daarom moet je die dag en daarna rustig aan doen. Je lekker laten vertroetelen door manlief. De ene keer is de na pijn weinig of iets meer maar hopelijk hoef je maar 1 keer. Dus ik wens je heel veel succes en sterkte met de 1e poging. Ik zou me niet al te druk maken het valt mee alleen de wachtweken zijn slopend maar die ken je al.

Liefs Davalee

4. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Jippie,

Op welke dag ging jij testen? Ik zit nu na de punctie op de 13e dag, wanneer zal ik gaan testen?
    De vorige keren was ik vandaag ongi geworden maar nog geen tekenen van dat alles.
    Ik moet ongelofelijk veel boeren en heb steekjes in mijn buik maar anders wanneer ik ongi moet worden.
    Ik voel me verder weer goed, kan wel om alles janken maar de tranen de vrije loop laten is ook wel even lekker.

Liefs Davalee

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meid,

Ik ben nu bezig met m'n 1e IVF, heb gister de punctie gehad.
    Ik mag 15 dagen na de punctie testen, maar ik geloof dat het in elk ZH
    weer anders is. Gebruik je ook Progestan? Hoeveel dagen?
    Ik denk dat je het beste nog ff kan wachten, in elk geval tot dinsdag ofzo.

Succes meid!

6. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ginny,

Ooh spannend is het he? Ik mag van de kliniek op de 17e dag testen maar wat is dat toch moeilijk dat wachten. Om gek van te worden en je hebt gelijk hoor dinsdag is een hele goeie dag om dan pas te testen om teleurstellingen te voorkomen waar al niet dat ik toch even een testje heb gedaan, ik kon het gewoon niet laten, jantje ongeduld... Negatief dus maar daar ben ik niet echt verdrietig over hoor omdat ik weet dat het te vroeg is.
    Ik ga vreselijk voor jou duimen dat je een goeie terugplaatsing krijgt van 1 of 2 TOP embryo's.

Oohja, ik gebruik progestan bolletjes en die moet ik opmaken. Vorige keer had ik doosje over ik ben nu bezig met de laatste strip. Ik had 3 doosjes.

Liefs Davalee

7. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ik wil 1 ongi later
    dat is nu zo'n 20 dagen maar stel dat het ineens langer is dan loopt het nog niet samen met mijn vakantie
    dat bedoel ik met vreemde cyclus.

Maar ik ben het helemaal met je eens, de vorige keer ging het allemaal zo snel dat we niet eens de kans kregen er aan te wennen,
    Je verwacht na bijna 1,5 jaar op de wachtlijst niet dat het allemaal zo snel gaat.

Bedankt voor je antwoord

Beeb

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Davalee Wij mochten pas twee weken na de terugplaatsing testen (17 dagen na de punctie). Maar je hoort ook wel dat sommigen al twee weken na de punctie mogen testen. Alleen moest ik na de punctie nog drie keer Pregnyl spuiten ipv Progestan gebruiken. En als je dan te vroeg test, kan het vals positief zijn door de Pregnyl. Ik durfde daarom niet eerder een test te doen en heb ik gewacht tot twee weken na de terugplaatsing. Achteraf gezien had ik wel ietsjes eerder kunnen testen, want hij was meteen vet positief.

Jij zit niet met de Pregnyl, dus in principe kun je testen wanneer je maar wilt. Alleen zit je dan wel met het risico dat je misschien te vroeg test en waarschijnlijk nog niks kunt zien. Misschien morgen of maandag nog een keer testen?

Heel veel succes!
    Alle anderen ook veel succes en sterkte & een fijn weekend!

Liefs,
    Jippie

9. Hoi meiden,

Hier ben ik weer eens. Ik probeer een beetje afstand van alles te nemen, maar wil toch wel graag op de hoogte hier blijven. Ik had heel wat bij te lezen. Ik kan niet op iedereen reageren, maar Jippie ik wilde jou toch wel van harte feliciteren!

Iedereen op dit topic zit natuurlijk in het zelfde schuitje, maar mijn situatie is toch iets anders dan de meeste hier. Ik wilde vragen of er nog meer meiden zijn met endometriose die aangewezen zijn op ivf. Ik weet het wel van Elvira (hoe is het met je, meis?), maar zijn er hier nog meer?
    Ik heb nl. een aantal vragen over ivf en endometriose.

Liefs Ester

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Heej Essie

Wat leuk om toch hier iets van je te lezen.
    Hoe gaat het met je meid? Zie dat je toch besloten hebt om in november voor de 2de poging te gaan.
    Snap dat je dan wat afstand wil nemen..

Met je andere vraag kan ik je helaas niet helpen.

Liefs Hannah

11. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Ginny....enne meis hoest gegaan? Viel het mee of tegen?
    Weet je al of er emmy's zijn? Suc6 morgen bij je tp. Zal voor je duimen meis! ;)

@ Jippie....hoest nu? Kun je het al een beetje vatten? Suc6! ;)

@ Davalee....enne meis hoest? Trek je het nog een beetje? Suc6! Blijf voor je duimen! ;)

Liefs Marjo

12. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey Marjo,

Mijn punctie-verhaal staat een paar pagina's terug, dat was erg pijnlijk :cry:
    Ik word vanmorgen voor 10.00 uur gebeld hoe de eventuele bevruchting
    is gegaan, dus ik zit hier bloedzenuwachtig te wezen :confused:

Zodra ik wat weet dan meld ik me hier ;)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ginny, ik duim!

14. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Spannend Ginny! Weet je al wat meer?

15. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Helaas.....geen goed nieuws :cry:

Van de 7 eitjes geen enkele goed genoeg bevrucht voor terugplaatsing
    Voel me zo verdrietig, machteloos en vol ongeloof....waarom? :cry:

Als het goed is word ik vanmiddag terug gebeld door de gyn...had net de
    verpleegkundige en die kon me niet meer vertellen als alleen dat er geen
    TP kan plaatsvinden.

Dus....een ongelooflijke kutdag voor ons :cry:

16. Luisa

Luisa Actief lid

20 nov 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Oh Ginny........ik wens je/jullie heel veel sterkte....

17. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Ohhh Ginny......wat een ellende!
    Dikke knuffel vanuit hier!(ik weet....je hebt daar weinig aan....maar toch...)

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :( jeetje jij ook al.
    dikke knuff!

19. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Ow Ginny nee he! Wat ontzettend kl*te!

Dikke knuffel!

20. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Gatver Ginny, wat is dit ongelofelijk verdrietig. Ik denk aan je meid. Heel veel sterkte met deze teleurstelling.

Dikke knuffel,

Davalee

Deel Deze Pagina